Wiedźmin: Stary Świat - zlecenia (kontrakty) na potwory

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
lbyczy
Posty: 32
Rejestracja: 07 gru 2021, 09:20
Has thanked: 106 times
Been thanked: 14 times

Wiedźmin: Stary Świat - zlecenia (kontrakty) na potwory

Post autor: lbyczy »

Na BGG pojawiła się ciekawa modyfikacja wprowadzająca zlecenia na potwory:
https://boardgamegeek.com/filepage/2601 ... ts-variant
bezpośredni link do wersji 1.2: https://boardgamegeek.com/file/download ... t+v1.2.pdf

Modyfikacja wymaga dodatku "Na tropie potworów" i eliminuje żetony tropów. Na początku losuje się wśród trzech typów lokacji miejsca gdzie pojawią się zlecenia (kontrakty). Gracz, gdy wejdzie na wybraną lokację losuje po jednym potworze z każdego poziomu i wybiera jednego (przyjmuje zlecenie), reszta wraca do stosów. Następnie z typu lokacji, gdzie jest tablica ze zleceniami losuje się pozycję potwora, tzn. jeśli stoimy w lesie to losujemy pozycję wśród żetonów lasu i tam umieszczamy potwora oraz nagrodę (liczba monet uzależniona od poziomu potwora - lvl1=1moneta). Nie może to być ta sama pozycja gdzie stoimy. Tylko ten gracz ma zlecenie na potwora i może zbierać żetony słabości. Niestety przyjęcie zlecenia, nie oznacza otrzymania monety. Żetony słabości oprócz poznania słabości zapewniają pierwszeństwo w walce (jak wcześniej żetony tropu), co więcej zużywają się w jej trakcie. Ponadto liczba żetonów słabości jest zależna od poziomu potwora, tzn. na lvl1 przysługuje 1 żeton, na lvl2 dwa żetony itd. Żetony słabości na potwora na którego ma się zlecenie zdobywa się w lokacjach Doldeth i Hengfors - losuje się z puli danego typu terenu, czy otrzymujemy wówczas monetę? Autor nie precyzuje tego. Jeśli gracz ma więcej niż jedno zlecenie, każdy wylosowany żeton słabości może być przypisany tylko do jednego potwora (poprzez typ terenu). Na danym typie terenu, w jednym momencie, może być jeden potwór - czyli, tak jak w podstawowej wersji gry. W innym wypadku wprowadza to zamieszanie i wymusza obecność dodatkowych kart lub znaczników.

Inni gracze nie mogą mieć zlecenia na tego samego potwora, ale mogą go ubić (ukraść zlecenie) - otrzymują wtedy trofeum, złoto oraz dodatkowo miksturę lub monetę. Gracze bez zleceń nie mogą otrzymać żetonów słabości, a więc w walce z potworem to potwór pierwszy atakuje.

Ponadto autor wprowadza punkty trofeów:
- 1 pkt. za pokonanie potwora pierwszego poziomu (1lvl) oraz wykonanie medytacji;
- 2 pkt. za potwora drugiego poziomu (2lvl) oraz pokonanie wiedźmina/maga;
- 3 pkt. za potwora trzeciego poziomu.
Gracze (wiedźmini/magowie) nie mogą osiągnąć poziomu 5, dopóki nie zdobędą 6 punktów trofeów. Czy to oznacza grę do 7 punktów? Autor nie wyjaśnia.

Każda karta, która wspomina o zdobyciu tropu, zamiast tego zapewnia graczowi żeton słabości, aż do limitu dla tego potwora.
ODPOWIEDZ