Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
podejrzany
Posty: 261
Rejestracja: 29 gru 2020, 21:51
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: podejrzany »

3 pytania:
1) Południca ma zdolność pasywną która nakazuje odrzucić żółtą/fioletową karte a jeśli nie możemy tego zrobić to pierwszą z decku lub dowolną z ręki. Więc pytanie brzmi, wiedźmin zagrywa kombo ze wszystkich kart jakie mu zostały na ręce zadając wystarczająco obrażeń żeby ubić południce. Tylko czy jeśli przy odrzucaniu kart potwora pojawi się chociaż jedna pasywka to wiedźmin przegra walke bo nie ma co odrzucić więc zostaje ubity? Jeśli tak to potwór zostaje z automatu przegoniony czy zależy od tego ile mu kart by zostało w trakcie odrzucania przy dobraniu pasywki
2) Eliksir grom - pozwala na dołożenie karty która nie pasuje do przedłużenia. Dla upewnienia się więc zapytam: czy sama przedłużka musi być? Bo ja to rozumiem że musi być chociaż jedna i nie mogę dwóch kart silnego ataku zagrać żeby uderzyć za dużą liczbę punktów, tak żeby za OP nie było :D Ale może się mylę, wolę sprawdzić
3) SPOILER do kart eksploracji Skellige
Spoiler:
Wymiene Descent ed.2 węrdrówki w mroku za Cthulu death may die 2 kampania +przedwieczny (dopłace jeśli dorzucone będą obaj przedwieczni) lub za Posiadłość Szaleństwa sama podstawka
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4473
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Hardkor »

podejrzany pisze: 13 gru 2023, 23:54 3 pytania:
1) Południca ma zdolność pasywną która nakazuje odrzucić żółtą/fioletową karte a jeśli nie możemy tego zrobić to pierwszą z decku lub dowolną z ręki. Więc pytanie brzmi, wiedźmin zagrywa kombo ze wszystkich kart jakie mu zostały na ręce zadając wystarczająco obrażeń żeby ubić południce. Tylko czy jeśli przy odrzucaniu kart potwora pojawi się chociaż jedna pasywka to wiedźmin przegra walke bo nie ma co odrzucić więc zostaje ubity? Jeśli tak to potwór zostaje z automatu przegoniony czy zależy od tego ile mu kart by zostało w trakcie odrzucania przy dobraniu pasywki
2) Eliksir grom - pozwala na dołożenie karty która nie pasuje do przedłużenia. Dla upewnienia się więc zapytam: czy sama przedłużka musi być? Bo ja to rozumiem że musi być chociaż jedna i nie mogę dwóch kart silnego ataku zagrać żeby uderzyć za dużą liczbę punktów, tak żeby za OP nie było :D Ale może się mylę, wolę sprawdzić
3) SPOILER do kart eksploracji Skellige
Spoiler:
1. Tak
2. Możesz dokładnie tak zrobić. Nie musi być żadnego przedłużenia. Uznaj, że ta dodatkowa karta, którą zagrywasz to osobna kombinacja skladajaca się z 1 karty
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
podejrzany
Posty: 261
Rejestracja: 29 gru 2020, 21:51
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: podejrzany »

1. Tak
Możesz rozwinąć tą odpowiedź? Bo jeszcze pytałem co z potworem :D
Wymiene Descent ed.2 węrdrówki w mroku za Cthulu death may die 2 kampania +przedwieczny (dopłace jeśli dorzucone będą obaj przedwieczni) lub za Posiadłość Szaleństwa sama podstawka
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4473
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Hardkor »

podejrzany pisze: 14 gru 2023, 01:07
1. Tak
Możesz rozwinąć tą odpowiedź? Bo jeszcze pytałem co z potworem :D
Obrażenia przydzielasz pojedynczo. W takim wypadku zadając swoim combo 5 DMG i pierwsza karta to pasywka, która każe ci odrzucic kartę której nie masz sprawia, że potwór zabił cię w kontrataku i został na 4 życia (jakby został na mniej to przegoniony). W przypadku gdyby była to OSTATNIA Karta w jego decku to już sytuacja jest dyskusyjna i nie jestem na 100% pewny. Kojarzę, że devovie o tym pisali na discordzie, ale nie pamiętam już odpowiedzi.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: ave.crux »

Hardkor pisze: 14 gru 2023, 09:51
podejrzany pisze: 14 gru 2023, 01:07
1. Tak
Możesz rozwinąć tą odpowiedź? Bo jeszcze pytałem co z potworem :D
Obrażenia przydzielasz pojedynczo. W takim wypadku zadając swoim combo 5 DMG i pierwsza karta to pasywka, która każe ci odrzucic kartę której nie masz sprawia, że potwór zabił cię w kontrataku i został na 4 życia (jakby został na mniej to przegoniony). W przypadku gdyby była to OSTATNIA Karta w jego decku to już sytuacja jest dyskusyjna i nie jestem na 100% pewny. Kojarzę, że devovie o tym pisali na discordzie, ale nie pamiętam już odpowiedzi.
Nie jest to oczywiście prawda.
Nie odrzucasz karty, bo jej nie masz, więc nic się nie dzieje i kontynuujesz przydzielanie obrażeń. Jeżeli po tej fazie ty oraz potwór nie macie kart wytrzymałości to aktywny gracz (w tym przypadku wiedźmin) jest zwycięzcą.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4473
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Hardkor »

ave.crux pisze: 14 gru 2023, 10:30
Hardkor pisze: 14 gru 2023, 09:51
podejrzany pisze: 14 gru 2023, 01:07
Możesz rozwinąć tą odpowiedź? Bo jeszcze pytałem co z potworem :D
Obrażenia przydzielasz pojedynczo. W takim wypadku zadając swoim combo 5 DMG i pierwsza karta to pasywka, która każe ci odrzucic kartę której nie masz sprawia, że potwór zabił cię w kontrataku i został na 4 życia (jakby został na mniej to przegoniony). W przypadku gdyby była to OSTATNIA Karta w jego decku to już sytuacja jest dyskusyjna i nie jestem na 100% pewny. Kojarzę, że devovie o tym pisali na discordzie, ale nie pamiętam już odpowiedzi.
Nie jest to oczywiście prawda.
Nie odrzucasz karty, bo jej nie masz, więc nic się nie dzieje i kontynuujesz przydzielanie obrażeń. Jeżeli po tej fazie ty oraz potwór nie macie kart wytrzymałości to aktywny gracz (w tym przypadku wiedźmin) jest zwycięzcą.
Więc się dzieje to, że trzeba odrzucisz z ręki lub decku, a tam też nie ma. Bo zakładam, że odrzucenie = dmg. Chyba, że instrukcja co innego o tym mówi, a przyznam, że dawno nie grałem.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Velvett11
Posty: 2
Rejestracja: 29 wrz 2022, 22:16
Has thanked: 1 time

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Velvett11 »

Skellige
Hvandre Hevangi
Spoiler:
1. Czy zawsze potwór atakuje jako pierwszy, a moje żetony tropu nie mają znaczenia?
2. Czy po wygranej, poruszam się do przodu na torze reputacji i doznaję zmęczenia?

Do tego jeszcze pytanie o Dagona: Kiedy i dlaczego opłaca mi się go atakować? Chyba nie do końca jestem świadomy profitów wynikających z podjęcia z nim walki. Bardziej opłaca się celować w potwory, które przybliżają Cię do zwycięstwa.
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: ave.crux »

1. Tak
2. Tak

Dragon jest sytuacyjny, jest trudny i raczej warto go bić jeżeli szybko wyjdzie na powierzchnię, w późniejszych fazach gry walka z dagonem może spowodować przegraną w rozgrywce.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
Falc0n
Posty: 3
Rejestracja: 31 sie 2022, 20:17

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Falc0n »

ave.crux pisze: 14 gru 2023, 10:30
Hardkor pisze: 14 gru 2023, 09:51
podejrzany pisze: 14 gru 2023, 01:07
Możesz rozwinąć tą odpowiedź? Bo jeszcze pytałem co z potworem :D
Obrażenia przydzielasz pojedynczo. W takim wypadku zadając swoim combo 5 DMG i pierwsza karta to pasywka, która każe ci odrzucic kartę której nie masz sprawia, że potwór zabił cię w kontrataku i został na 4 życia (jakby został na mniej to przegoniony). W przypadku gdyby była to OSTATNIA Karta w jego decku to już sytuacja jest dyskusyjna i nie jestem na 100% pewny. Kojarzę, że devovie o tym pisali na discordzie, ale nie pamiętam już odpowiedzi.
Nie jest to oczywiście prawda.
Nie odrzucasz karty, bo jej nie masz, więc nic się nie dzieje i kontynuujesz przydzielanie obrażeń. Jeżeli po tej fazie ty oraz potwór nie macie kart wytrzymałości to aktywny gracz (w tym przypadku wiedźmin) jest zwycięzcą.
Tu się zgadzam na 100%. Miałem dojść długą dyskusję na tan temat i każdy z nas dalej uważa, że ma racje, szkoda, że w FAQ nie było o tym napisane, bo czuje, że dalej będzie kłótnia przy kolejnej takiej sytuacji.
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 472
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 154 times
Been thanked: 157 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: sopel82 »

Falc0n pisze: 05 sty 2024, 23:02
ave.crux pisze: 14 gru 2023, 10:30 Nie odrzucasz karty, bo jej nie masz, więc nic się nie dzieje i kontynuujesz przydzielanie obrażeń. Jeżeli po tej fazie ty oraz potwór nie macie kart wytrzymałości to aktywny gracz (w tym przypadku wiedźmin) jest zwycięzcą.
Tu się zgadzam na 100%. Miałem dojść długą dyskusję na tan temat i każdy z nas dalej uważa, że ma racje (...)
A jakie są argumenty przeciw? W instrukcji za bardzo nic nie ma o natychmiastowym powaleniu w wyniku nadmiarowych obrażeń czy w wyniku zagranych kart. Jest za to na str 20: "Gdy talia wytrzymałości się wyczerpie oraz gracz nie ma kart na ręce, jego wiedźmin zostaje powalony. Przed ustaleniem, czy wiedźmin został powalony, należy rozpatrzyć zagrane karty." Dla mnie to wprost pokazuje, że najpierw trzeba wszystko rozpatrzyć.

EDIT. Ok, na str 23 (Przydzielanie obrażeń) w sumie jest napisane: "jesli gracz nie ma kart na ręce, jego wiedźmin natychmiast zostaje powalony", więc jeśli traktujemy to jako obrażenie, to teoretycznie wiedźmin powinien być powalony (bo to w momencie przydzielania obrażenia sprawdzamy ile kart zostało graczowi i ma być natychmiast powalony). Jeśli nie taktujemy to jako obrażenie, to nic się nie dzieje.
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
podejrzany
Posty: 261
Rejestracja: 29 gru 2020, 21:51
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: podejrzany »

No właśnie o to chodzi, instrukcja nie do końca jest jasno napisana, więc są miejsca na spekulacje, miło gdyby sam autor się wypowiedział bo to istotne informacje. Dla mnie wiedźmin powinien paść, specjalka to specjalka i jest nad instrukcją z podstawki bo zmienia przebieg tury walki. W podstawce faktycznie spłukanie się z kart nic nie zmienia bo wynik walki jest już przesądzony przez obrażenia bo tak mówi instrukcja. Ale w dodatku z tymi kartami specjalka odpalana jest natychmiast i działa poza regułami z podstawki. Mogę się mylić ale póki jasnego stanowiska nie będzie to można się wykłócać w nieskończoność, są argumenty za i przeciw. Powinno wyjść dodatkowe FAQ
Wymiene Descent ed.2 węrdrówki w mroku za Cthulu death may die 2 kampania +przedwieczny (dopłace jeśli dorzucone będą obaj przedwieczni) lub za Posiadłość Szaleństwa sama podstawka
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: ave.crux »

sopel82 pisze: 06 sty 2024, 11:07
Spoiler:


Str 20. Ogólne zasday walki
Gdy zaangażowani w walkę gracze stracą swoją ostatnią
kartę akcji w tej samej turze walki, gracz zagrywający
kartę albo karty, które doprowadziły do takiej sytuacji,
nie jest traktowany jako powalony i zostaje zwycięzcą.
Str. 23 Przydzielanie Obrażeń
Gracz dodaje do siebie wszystkie aktywne symbole
obrażeń widoczne na wszystkich kartach w swojej
kombinacji. Jego przeciwnik otrzymuje tyle obrażeń,
ile wynosi suma aktywnych symboli.
W tym przypadku oboje nie mają żadnych kart na ręce, bo mimo tego, że aktywny gracz stracił karty szybciej przez kartę pasywną, dzięki której zatrzymujemy przydzielanie obrażeń, to w rzeczywistości stracili to równocześnie, a wóczas ogólne zasady walki rozstrzygają, który wiedźmin zwycięża.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 472
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 154 times
Been thanked: 157 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: sopel82 »

No ok, ale dyskusja jest o walce z potworem (południcą), a nie między wiedźminami.

EDIT Rozpisz proszę dokładnie co z instrukcji po kolei wskazuje wprost na taką interpretację dla powyższego przykładu z południcą. Ja tego nie widzę. Po przejrzeniu teraz ponownie dokładnie instrukcji przychylam się do tego co napisał podejrzany.
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
podejrzany
Posty: 261
Rejestracja: 29 gru 2020, 21:51
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: podejrzany »

Jeszcze dodam sytuacje wiedźmin vs wiedźmin z dodatkiem Na Tropie Potworów który dodaje nowe karty walki. Jedna z szarych kart zapomniałem która pozwala zadać 2 obrażenia przy jej odrzucaniu. Więc dlaczego niby broniący się wiedźmin miałby przegrać jeśli w wyniku tej "reakcji" zadaje wystarczająco obrażeń żeby wiedźmin miał paść. Karta byłaby przez to słaba i bardzo losowa, musiałaby siadać na początku walki co jest bez sensu. Także nie tylko południca jest ciekawym przypadkiem ale również taka sytuacja z wiedźmin vs wiedźmin. Nawet ta szara w drugą stronę w walce z potowrem. Jak na moje potwór powinien paść jeśli zaatakował przedostatnią kartą za tyle że by cię pokonał ale wśród odrzucanych nagle pojawia się ta szara co oddaje 2 obrażenia i przerywamy całą sekwencje i wrzucamy 2 dmg i dobijamy potwora, koniec walki
Wymiene Descent ed.2 węrdrówki w mroku za Cthulu death may die 2 kampania +przedwieczny (dopłace jeśli dorzucone będą obaj przedwieczni) lub za Posiadłość Szaleństwa sama podstawka
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: ave.crux »

sopel82 pisze: 06 sty 2024, 14:41 No ok, ale dyskusja jest o walce z potworem (południcą), a nie między wiedźminami.

EDIT Rozpisz proszę dokładnie co z instrukcji po kolei wskazuje wprost na taką interpretację dla powyższego przykładu z południcą. Ja tego nie widzę. Po przejrzeniu teraz ponownie dokładnie instrukcji przychylam się do tego co napisał podejrzany.
Instrukcja MT.
Specjalna karta walki może zostać odkryta w wyniku obrażeń zadanych potworowi przez gracza. W takiej sytuacji gracz kontrolujący potwora przerywa odrzucanie kart z talii wytrzymałości potwora. Należy przeczytać opis ataku pasywnego potwora i rozpatrzyć jego efekt. Następnie, jeśli potwór miał otrzymać kolejne obrażenia, gracz kontynuuje odrzucanie kart z talii wytrzymałości.

To znów powoduje, że wracamy do ogólnych zasad walki i aktywny gracz zwycięża.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
podejrzany
Posty: 261
Rejestracja: 29 gru 2020, 21:51
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: podejrzany »

ave.crux pisze: 06 sty 2024, 15:41
Następnie, jeśli potwór miał otrzymać kolejne obrażenia, gracz kontynuuje odrzucanie kart z talii wytrzymałości.

To znów powoduje, że wracamy do ogólnych zasad walki i aktywny gracz zwycięża.
Ale to zbyt ogólne, nie uwzględnia takich wypadków. To zbyt wygląda na dziure w instrukcji żeby to serio tak działało, w większości specjalki potworów nie zadają obrażeń więc faktycznie i tak normalnie po ich rozpatrzeniu dalej kontynuujemy zadawanie obrażeń ale powinna być adnotacja do tego typu potworów że "jeśli w wyniku pasywnej zdolności potwór zadał wystarczająco obrażeń to wiedźmin przegrywa walke lub odpędza potwora" Bo to sensu nie ma żeby nie działało
Wymiene Descent ed.2 węrdrówki w mroku za Cthulu death may die 2 kampania +przedwieczny (dopłace jeśli dorzucone będą obaj przedwieczni) lub za Posiadłość Szaleństwa sama podstawka
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: ave.crux »

podejrzany pisze: 06 sty 2024, 15:55
ave.crux pisze: 06 sty 2024, 15:41
Następnie, jeśli potwór miał otrzymać kolejne obrażenia, gracz kontynuuje odrzucanie kart z talii wytrzymałości.

To znów powoduje, że wracamy do ogólnych zasad walki i aktywny gracz zwycięża.
Ale to zbyt ogólne, nie uwzględnia takich wypadków. To zbyt wygląda na dziure w instrukcji żeby to serio tak działało, w większości specjalki potworów nie zadają obrażeń więc faktycznie i tak normalnie po ich rozpatrzeniu dalej kontynuujemy zadawanie obrażeń ale powinna być adnotacja do tego typu potworów że "jeśli w wyniku pasywnej zdolności potwór zadał wystarczająco obrażeń to wiedźmin przegrywa walke lub odpędza potwora" Bo to sensu nie ma żeby nie działało
No i znów zasady walki:
"Gracz dodaje do siebie wszystkie aktywne symbole
obrażeń widoczne na wszystkich kartach w swojej
kombinacji. Jego przeciwnik otrzymuje tyle obrażeń,
ile wynosi suma aktywnych symboli.
"

Zadaje 5 obrażeń, mam 2 karty, ty dostajesz 3 obrażenia mając 5 kart w sumie, wyciągasz kartę zadającą mi 2 obrażenia i ja przegrywam? Jest wprost napisane jak to działa i trochę już bije się z koniem w tym temacie, ostatecznie policja planszówkowa nikogo nie odwiedzi, więc zawsze możesz grać jak ci się żywnie podoba.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
podejrzany
Posty: 261
Rejestracja: 29 gru 2020, 21:51
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: podejrzany »

No tak zamierzam, nie przekonuje mnie to co napisałeś. Oczywiście możesz mieć racje ale już w niejednej grze instrukcji potrzebowały errat i faq, jedno już wyszło do wieśka, podejrzewam że wyjdą kolejne bo parę kwiatków jest. I obstawiam że jedno z nich będzie o tej sytuacji. Także ja trzymam się tego że wiedźmin musi paść, musi być gotowy na niewywalanie wszystkich kart z ręce z przeciwnikiem który ma takie zdolności obronne, jeśli wywala się ze wszystkiego to musi się liczyć z konsekwencjami, jest to logiczne. Na szczęście w instrukcji istnieje złoda zasada "tekst na kartach oraz zarys fabularny ma pierwszeństwo nad instrukcją." Fabularnie pasuje że w trakcie twojej wymarzonej kombinacji ciosów ktoś ci za przeproszeniem "przypieprzył" tak że się kopytami zakryłeś i nieważne jak super miałeś następne karty to już po prostu leżysz ubity na deskach :P
Wymiene Descent ed.2 węrdrówki w mroku za Cthulu death may die 2 kampania +przedwieczny (dopłace jeśli dorzucone będą obaj przedwieczni) lub za Posiadłość Szaleństwa sama podstawka
Sebastian2811
Posty: 26
Rejestracja: 24 lip 2022, 19:31

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Sebastian2811 »

Hej. Szukałem, ale nigdzie nie znalazłem. Kiedy dokładnie podnosi się poziom tarczy? Jedynie po dowolnej walce (do Maxa?) i podniesieniu obrony na następny poziom (i to tylko o 1 a nie aż do uzyskanego poziomu jak graliśmy na początku)? Chodzi mi o sytuację, gdy podczas eksploracji karta każe obniżyć poziom tarczy o np. 2 poziomy. Trofeum utopca było dla mnie słabym wzmocnieniem, bo poziom tarcz podnosilismy na początku kolejnej swojej tury, ale to na pewno nie tak dziala. Jeśli tarcze się odnawiają samoczynnie to dokładnie w którym momencie? Juz chwilę temu czytałem instrukcje a pobieżnie szukając nie znalazłem takiej informacji. Z góry dzięki ;)
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4473
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Hardkor »

Sebastian2811 pisze: 07 sty 2024, 00:12 Hej. Szukałem, ale nigdzie nie znalazłem. Kiedy dokładnie podnosi się poziom tarczy? Jedynie po dowolnej walce (do Maxa?) i podniesieniu obrony na następny poziom (i to tylko o 1 a nie aż do uzyskanego poziomu jak graliśmy na początku)? Chodzi mi o sytuację, gdy podczas eksploracji karta każe obniżyć poziom tarczy o np. 2 poziomy. Trofeum utopca było dla mnie słabym wzmocnieniem, bo poziom tarcz podnosilismy na początku kolejnej swojej tury, ale to na pewno nie tak dziala. Jeśli tarcze się odnawiają samoczynnie to dokładnie w którym momencie? Juz chwilę temu czytałem instrukcje a pobieżnie szukając nie znalazłem takiej informacji. Z góry dzięki ;)
Dokładnie jak mówisz.
1. Tarcze odnawiasz do swojego maxa (czyt. do poziomu swojej obrony) po każdej swojej walce
2. Tarcze podnosisz o 1, gdy podnosisz poziom obrony
3. Tarcze odnawiasz, gdy jakas karta eksploracji Ci o tym mówi (max do poziomu obrony)

Trofeum utopca nie znam na pamiec, wiec trudno mi powiedziec.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Sebastian2811
Posty: 26
Rejestracja: 24 lip 2022, 19:31

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Sebastian2811 »

Super. Dzięki. Właśnie doczytałem też na redicie, że tarczę podnosimy tylko pod walkach do Maxa, o 1 przy lvl obrony i tyle, chyba że jakaś karta na to wskaże. A trofeum utopca pozwalało, chyba na początku walki podnieść tarcze o 2.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4473
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Hardkor »

Sebastian2811 pisze: 07 sty 2024, 00:35 Super. Dzięki. Właśnie doczytałem też na redicie, że tarczę podnosimy tylko pod walkach do Maxa, o 1 przy lvl obrony i tyle, chyba że jakaś karta na to wskaże. A trofeum utopca pozwalało, chyba na początku walki podnieść tarcze o 2.
No, czyli może być bezużyteczne jak nie trafiają Ci się karty eksploracji obniżające tarcze.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Sebastian2811
Posty: 26
Rejestracja: 24 lip 2022, 19:31

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Sebastian2811 »

No w sumie tak
Awatar użytkownika
Falc0n
Posty: 3
Rejestracja: 31 sie 2022, 20:17

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Falc0n »

Cześć. Mam pytanko)) Jaki jest sens tej zasady: „Jeśli gracz skończy swoją turę na obszarze na wyspie, pozostali gracze nie mogą się poruszyć na ten obszar, dopóki gracz go nie opuści”. Wyspa to jak miasto, nie ma powodu, żeby tam nie było dwa wiedźmini naraz, ani z powodu logiki, ani z powodu fabularnego.

Da się tego nadużywać, blokując Ard Skellige (jest mocne, jeżeli chcesz szybko zdobyć jeden punk z medytacji), plus wiedźmin tam jest niedostępny do walki, czyli blokujesz innemu graczowi możliwość zdobycia punktu z pokonania siebie. Może wydarzyć się sytuacja, kiedy na Art Skellige jest potwór, to jeszcze blokujesz innym graczom możliwość go zabićia, a sam możesz na spokojnie przygotować sie i go pokonać.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4473
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Hardkor »

Falc0n pisze: 16 sty 2024, 11:10 Cześć. Mam pytanko)) Jaki jest sens tej zasady: „Jeśli gracz skończy swoją turę na obszarze na wyspie, pozostali gracze nie mogą się poruszyć na ten obszar, dopóki gracz go nie opuści”. Wyspa to jak miasto, nie ma powodu, żeby tam nie było dwa wiedźmini naraz, ani z powodu logiki, ani z powodu fabularnego.

Da się tego nadużywać, blokując Ard Skellige (jest mocne, jeżeli chcesz szybko zdobyć jeden punk z medytacji), plus wiedźmin tam jest niedostępny do walki, czyli blokujesz innemu graczowi możliwość zdobycia punktu z pokonania siebie. Może wydarzyć się sytuacja, kiedy na Art Skellige jest potwór, to jeszcze blokujesz innym graczom możliwość go zabićia, a sam możesz na spokojnie przygotować sie i go pokonać.
Nikt Ci raczej nie powie nic więcej niż swoje odczucia jak coś. Ja bym obstawiał, że chcą uniknąć, że wszyscy gracze siedzą na wyspach i nie biegają po starym kontynencie. Ale to tylko gdybanie, sam nie grałem w ten dodatek jeszcze.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
ODPOWIEDZ