Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Jes ibn Jester
Posty: 73
Rejestracja: 06 paź 2015, 20:26
Has thanked: 2 times
Been thanked: 45 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Jes ibn Jester »

Pamiętałem że dzwoni ale nie ten kościół :) to pursuer na 121 stronie nie ma łzy :)

A co do teatru to wyraźnie masz napisane (str.69 rulebook) że "all primordials from given cycle are locked until you'll complete the cycle". Prawdopodobnie rzucił ci się boldem tekst gdzie jest "no need to complete the game" ale to dotyczy nagród że są opcjonalne do przejścia gry.

Pozdro
Ostatnio zmieniony 09 sie 2023, 18:30 przez Jes ibn Jester, łącznie zmieniany 1 raz.
Klubokawiarnia Kawadzieścia - 700+ gier, planszówkowy klimat i blisko Metra
tommyray
Posty: 1306
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 406 times
Been thanked: 547 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

Faktycznie, mimo że odblokowany to tylko o tyle, że mogę poczytać o nim zanim ukończę cykl, ale same walki są zablokowane. No to nic nie oszukałem :)
Awatar użytkownika
Sever
Posty: 124
Rejestracja: 16 sie 2014, 18:22
Has thanked: 37 times
Been thanked: 31 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Sever »

Czy ktoś też ma problem z wypadającymi kartkami z cyklu pierwszego? Zaznaczam ze obchodziłem się z grą dość ostrożnie, niestety strony gdzie są instrukcje walk z przeciwnikami zaczęły wypadać. Macie jakies sposoby jak to posklejać albo zrobić jakis binder?
Terry Pratchett - Smok to metafora całej przeklętej ludzkiej egzystencji. Jakby sam w sobie nie był paskudny, to jeszcze jest wielki, gorący i lata.
Dhel
Posty: 698
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 462 times
Been thanked: 390 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Dhel »

Sixshot
Posty: 220
Rejestracja: 16 lis 2022, 20:37
Has thanked: 29 times
Been thanked: 17 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Sixshot »

To w końcu przeszedł ktoś już wszystki 3 cykle i może coś opisać ? Pytam bo zastanawiam się nad wszystkimi dodatkami ..c4-5 już zamówione ale pytanie właśnie jak bardzo mogą się przydać ci dodatkowo tytani oraz namieszać dodatkowi wrogowie. Tak samo te scenariusze z co są 2 książeczki ..przechodząc 1-3 czuć taką potrzebę?
tommyray
Posty: 1306
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 406 times
Been thanked: 547 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

Sixshot pisze: 14 wrz 2023, 15:00 To w końcu przeszedł ktoś już wszystki 3 cykle i może coś opisać ? Pytam bo zastanawiam się nad wszystkimi dodatkami ..c4-5 już zamówione ale pytanie właśnie jak bardzo mogą się przydać ci dodatkowo tytani oraz namieszać dodatkowi wrogowie. Tak samo te scenariusze z co są 2 książeczki ..przechodząc 1-3 czuć taką potrzebę?
Na BGG masz kilka opini w dziale recenzji. Szukaj tam bo na naszym forum chyba nikt(?) prócz Jes ibn Jester nie przeszedł całości core boxa.

Cykle są samowystarczalne i zamknięte - nie używasz niczego z cykli przyszłych w poprzednich więc nie ma co w czym "namieszać". Nie ma też czegoś takiego jak dodatkowi wrogowie - są to wrogowie przypisani danemu cyklowi i tylko w tej danej kampanii występują (z wyjątkiem anachronizmow w C3 ale to inna sprawa). Czy fabularnie będą jakieś Objawienia - nikt nie wie. Czy czuć potrzebę dalszego grania po c3 - Jes ibn Jester napisał już gdzieś tu że tak.
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 561
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 109 times
Been thanked: 202 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Zmij »

tommyray pisze: 14 wrz 2023, 15:18
Cykle są samowystarczalne i zamknięte - nie używasz niczego z cykli przyszłych w poprzednich więc nie ma co w czym "namieszać". Nie ma też czegoś takiego jak dodatkowi wrogowie - są to wrogowie przypisani danemu cyklowi i tylko w tej danej kampanii występują (z wyjątkiem anachronizmow w C3 ale to inna sprawa).
Przewaznie jest to racja ale nie w 100%. Podczas przechodzenia cyklu 1 zdobylem karte z cyklu 2 wiec sa wyjatki
tommyray
Posty: 1306
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 406 times
Been thanked: 547 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

Sprzęt czy tech tak ale Sixshotowi chodzi o Primordiale i tytanów.
Sixshot
Posty: 220
Rejestracja: 16 lis 2022, 20:37
Has thanked: 29 times
Been thanked: 17 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Sixshot »

W dalszym ciągu się nad tymi dodatkami zastanawiam czy niezamienić ATO 1-5 + skyseer na full All-in ze wszystkimi dodatkami do ATO ( bez heraklesa )

Generalnie pytanie jak to będzie wplecione do historii ATO np tacy tytani jak: Oldtimer, Fortuneteller, Fatesinger, Pathfinder
Z tego co czytałem ten opis to raczej będą oni aktywni w cyklach 4-5 To samo tyczy: Doom of Pythagora's , Lelegean Justice, Ganymede of Acroyears Niby jak oni mają się pojawić w historii ? Będziemy czytać np w cyklu 4 jakiś fragment fabuły i teraz jak masz dodatek to idziesz dalej ,a jak nie to ignorujesz ? Mocno zastanawiam się na ile te dodatki podniosą frajdę z rozgrywki ,a na ile obejdzie się bez nich i też dobrze.
Pytanie jak dodatkowi tytani mogą wpłynąć na rozgrywkę bo może się okazać ,że dzięki nim jakieś walki będą po prostu łatwiejsze .

W tym pakiecie są jeszcze Mini kampanie Onwards i Skyward Odyssey tutaj widzę ze jest dodruk czyli już może ktoś to ma. Warto ? Nie warto ?

To co jeszcze mnie wstrzymuje to fakt ,że część tych dodatków będzie dopiero wraz z Heraklesem czyli nie wiadomo kiedy 2025 ? 2026 ?
I co w przypadku jak już będę fabularnie dalej..
No i ostatnia sprawa ,ale to już chyba tylko sami twórcy wiedzą Jak te dodatki będą potem pakowane. Czy będzie w jednym dodatkowym pudle . czy kilka małych ? itp itd
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4081
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: brazylianwisnia »

Nie będą wplecione w fabule. Z tego co rozumiem to będziesz mógł poprostu stworzyć danych tytanów w danym momencie gry.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
tommyray
Posty: 1306
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 406 times
Been thanked: 547 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

Sixshot
Onward Odyssey jest ciekawym pomysłem, ale do gry jednak zbedny, takie interludium, które jest mało interesujące.
Jako że nie znasz i nie wiesz czy w ogóle ci siądzie - brałbym tylko ATO1-5 beż żadnych dodatków.
Sixshot
Posty: 220
Rejestracja: 16 lis 2022, 20:37
Has thanked: 29 times
Been thanked: 17 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Sixshot »

Mi siądzie ( nie wiem jak z żoną ).. czytam sobie instrukcje , różne materiały zagraniczne i ślina cieknie na te mechaniki . ..nawet przeszło mi przez myśl czy by Heraklesa też nie brać :mrgreen: ..ale chyba poczekam aż ewentualnie przejdę pierw 1-5 i potem pomyślimy. Nawet jak siądzie to się może coś lepszego ukaże do tego czasu . bo 1-5 to będziemy pewnie kilka lat przechodzić.
Jes ibn Jester
Posty: 73
Rejestracja: 06 paź 2015, 20:26
Has thanked: 2 times
Been thanked: 45 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Jes ibn Jester »

Cykl 1 zrobiliśmy w 10 dni, grając codziennie. Cykl 2 i 3, ponieważ skończyło się wolne (graliśmy od połowy grudnia) zajął nam już trochę dłużej, ale nadal jest to około 60-100 godzin na cykl.
Jeżeli chodzi o story i samą grę, to cały cykl 1 to taki tutorial względem tego co się dzieje w cyklach 2 i 3.
Boss z cyklu 2 najlepszy jak narazie z całej gry, ale też dlatego że ma duży vibe Arthasa z Wrath of the Lich King, bo przychodzi, śmieje Ci sie w twarz, rozwala Ci wszystko co masz i idzie sobie w cholere - i robi to tak co kilkanaście dni :)
Patrząc na to co już było pokazane z cyklu 4 i 5, to 4 ma vibe Arabian Nights (który uwielbiam, więc już chcę)
Co do fabuły - to cykl 4 KONTYNUUJE fabułę która "kończy" się w cyklu 3, więc absolutnie NIE JEST to żadna nie powiązana historia jak już padało to tu kilkakrotnie

Po przejściu Cyklu 1 (4 razy), Cyklu 2 i 3 (1) oraz zrobieniu połowy teatru (czyli walka z bossami na poziomach wyższych niż podczas normalnej gry), mogę spokojnie wskazać na miejsca które można by poprawić w tej grze, ale mimo to nadal uważam ją za obecnie 10/10 jeżeli chodzi o gry fabularno/potworozabijające. Gramy jednocześnie w Frosthaven i no niestety nie umywa się produkt Isaaca (ani fabularnie, ani emocjonalnie) do ATO.

Co do extra tytanów - każdy nowy tytan daje Ci nowe opcje jeżeli chodzi o podejście do walk - Tytan z Middary np, bardzo pomaga w cyklu 2 a jest poniekąd opcjonalny, zakładam więc że więcej tytanów = więcej opcji = więcej customizacji = więcej różnorodności w rozgrywce = większy fun, więc zapewne warto.
To samo dotyczy się extra potworów z którymi można walczyć - więcej walk = więcej części ciała = więcej innych itemów = więcej customizacji = więcej różnorodności w rozgrywce = większy fun, więc zapewne warto.

A co do kiedy wsadzić nowe potwory / nowych tytanów? Jak przyjdą :) My jak nic zagramy w ATO od początku raz jeszcze, jak przyjdą dodatki i narracja, bo chętnych do przejścia jest więcej niż dajemy rade ogarniać w kawiarni, a ja i córka zawsze chętnie "poadminuje" ATO ludziom którzy mają ochotę pograć ale nie chcą pamiętać o każdym możliwym szczególe tej gry.
Klubokawiarnia Kawadzieścia - 700+ gier, planszówkowy klimat i blisko Metra
Thanes
Posty: 74
Rejestracja: 28 gru 2016, 20:19
Has thanked: 7 times
Been thanked: 4 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Thanes »

W związku z Essen można zamówić jakąś figurkę talespinner titan i dostać do niej promo card gear. Czy wiecie może, czy to wchodzi już w skład ks all in? Czy to dodatki do oryginału Czy heraklesa? Bo trochę się zgubiłem :D
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10924
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3357 times
Been thanked: 3217 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: japanczyk »

Thanes pisze: 05 paź 2023, 11:17 W związku z Essen można zamówić jakąś figurkę talespinner titan i dostać do niej promo card gear. Czy wiecie może, czy to wchodzi już w skład ks all in? Czy to dodatki do oryginału Czy heraklesa? Bo trochę się zgubiłem :D
Nie wchodzi, to rzecz, ktora zostala "wyrzucona" z KSa
tak jak mozna rpzeczytac na stronie - tytan jest kompatybilny zarowno z Odyseja jak i Heraklesem
Jes ibn Jester
Posty: 73
Rejestracja: 06 paź 2015, 20:26
Has thanked: 2 times
Been thanked: 45 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Jes ibn Jester »

Koszt wyprodukowania nowego tytana to 2 różne rdzenie i 4 skończone adventure huby
Klubokawiarnia Kawadzieścia - 700+ gier, planszówkowy klimat i blisko Metra
Sixshot
Posty: 220
Rejestracja: 16 lis 2022, 20:37
Has thanked: 29 times
Been thanked: 17 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Sixshot »

Czytam sobie instrukcje ATO i tam jest coś takiego jak Mnestis Theater i teraz pytanie ..
Spoiler:
Kolejna sprawa to jakiego producenta koszulek na karty polecacie ? Chyba zakupie sobie trochę do tej gry.
tommyray
Posty: 1306
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 406 times
Been thanked: 547 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

Sixshot pisze: 08 paź 2023, 13:03 Czytam sobie instrukcje ATO i tam jest coś takiego jak Mnestis Theater i teraz pytanie ..
Spoiler:
Kolejna sprawa to jakiego producenta koszulek na karty polecacie ? Chyba zakupie sobie trochę do tej gry.
MT to
Spoiler:
. Możesz farmić MT do oporu póki spełniasz odpowiednie warunki. Twój wybór kiedy i ile czasu tam spędzisz. Przeplata się z normalną rozgrywką w kontekście części sprzętu oraz w kontekście odblokowania bardzo specyficznego tytana.

Koszulki biorę zazwyczaj gamegenic matte, inni polecają paladin. Realnie nie ma znaczenia jakie wybierzesz, to tylko kwestia estetycznych subtelności.
Sixshot
Posty: 220
Rejestracja: 16 lis 2022, 20:37
Has thanked: 29 times
Been thanked: 17 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Sixshot »

Tak sobie oglądam na YT różne walki ,czytam instrukcje i jednej rzeczy nie mogę póki co zrozumieć. Chodzi o tzw Reaction i "window of opportunity" [!] O ile sama mechanika wydaje się w marę jasna to nie mogę zrozumieć dlaczego na filmikach YT gracze nie wykorzystują tego przy pierwszym" [!]" np Ataku ,aby się odsunąć ? Tylko używają to dopiero przy "after atack" ? . W instrukcji strona 54 jest karta Cold Open Hekatona z dwoma [!] .. i YT'erzy zawsze robili unik ( bp reflex z itemku IAPETUS LIFEGUARD) dopiero podczas "after atack" i pytanie dlaczego ? czy ja czegos nierozumiem czy oni to przegapili
Dhel
Posty: 698
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 462 times
Been thanked: 390 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Dhel »

Sixshot pisze: 27 paź 2023, 12:50 Tak sobie oglądam na YT różne walki ,czytam instrukcje i jednej rzeczy nie mogę póki co zrozumieć. Chodzi o tzw Reaction i "window of opportunity" [!] O ile sama mechanika wydaje się w marę jasna to nie mogę zrozumieć dlaczego na filmikach YT gracze nie wykorzystują tego przy pierwszym" [!]" np Ataku ,aby się odsunąć ? Tylko używają to dopiero przy "after atack" ? . W instrukcji strona 54 jest karta Cold Open Hekatona z dwoma [!] .. i YT'erzy zawsze robili unik ( bp reflex z itemku IAPETUS LIFEGUARD) dopiero podczas "after atack" i pytanie dlaczego ? czy ja czegos nierozumiem czy oni to przegapili
Ponieważ w pierwszym ruchu zawsze jesteś w zasięgu primordiala, jak zrobić odsunięcie to on i tak cię dojdzie. Odsunięcie jest przydatne jak np. po ataku masz knockdown/knockback, to następuje po fazie ataku i jak się odsuniesz to nie dostaniesz z tego. Można tez tak się ustawić by być w maksymalnym zasięgu primordiala. Wtedy on bierze ciebie za cel i podchodzi do ciebie, robisz reflex i odsuwasz się i wtedy on nie ma już kogo bić i jego tura przepada.
tommyray
Posty: 1306
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 406 times
Been thanked: 547 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

Sixshot pisze: 27 paź 2023, 12:50 ...
Pod lInkiem coś się może ci przydać. Zebrane informacje które keywordy można odpalić w której fazie walki. Pomaga uporządkować pewne niejasności. Coś co powinno być oryginalnie w grze. Mniej konfuzji, więcej klarowności:
https://www.dropbox.com/scl/fo/o0uxw86v ... ryx9v&dl=0

p.s. Dla porządku i oddania cesarzowej co cesarskie dodam tylko że ten cheat sheet jest autorstwa Kassiopei “Kassie” Kimbrough, której różne dodatkowe materiały pomocnicze można znaleźć na jej gdrivie: https://drive.google.com/drive/folders/ ... 4c3OurZR9r
Dekoy
Posty: 159
Rejestracja: 17 sie 2021, 01:04
Has thanked: 12 times
Been thanked: 7 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Dekoy »

Sixshot pisze: 27 paź 2023, 12:50 Tak sobie oglądam na YT różne walki ,czytam instrukcje i jednej rzeczy nie mogę póki co zrozumieć. Chodzi o tzw Reaction i "window of opportunity" [!] O ile sama mechanika wydaje się w marę jasna to nie mogę zrozumieć dlaczego na filmikach YT gracze nie wykorzystują tego przy pierwszym" [!]" np Ataku ,aby się odsunąć ? Tylko używają to dopiero przy "after atack" ? . W instrukcji strona 54 jest karta Cold Open Hekatona z dwoma [!] .. i YT'erzy zawsze robili unik ( bp reflex z itemku IAPETUS LIFEGUARD) dopiero podczas "after atack" i pytanie dlaczego ? czy ja czegos nierozumiem czy oni to przegapili
Reflex nic nie da jeśli nie będziesz Out of Reach
Awatar użytkownika
cactusse
Posty: 479
Rejestracja: 10 sty 2012, 15:50
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 391 times
Been thanked: 330 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: cactusse »

Jeśli ktoś kiwa się nad wejściem w ATO, to tutaj pojawiła się epicka, blisko trzy-godzinna recenzja tej gry. Warto dodać, że mniej więcej połowa tego czasu to narzekania, przy czym są to narzekania bardzo merytoryczne i wnikliwe. Jeśli ktoś nie ma czasu na spokojne przebicie się przez całość, to polecam zapoznać się tylko z 15-minutowym montażem problemów komponentowych ("Component's cons"), niesamowite ;-) .
tommyray
Posty: 1306
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 406 times
Been thanked: 547 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

Robię notki z tej kobyły. Bardzo fajnie, że zrobili ale jest tam sporo faili. Szkoda, że nie jest to jednak recenzja pisana... Mi to gry nie psuje że nisko ocenili i doceniam poziom dopierdzielania się. I zgrzytam zębami gdy próbują jako punkt referencji wrzucać frosthaven i spirit island...
Sixshot
Posty: 220
Rejestracja: 16 lis 2022, 20:37
Has thanked: 29 times
Been thanked: 17 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Sixshot »

Też to obejrzałem przy okazji spojlerujac sobie np wszystkie BP ...cyclonusa... no i spoko to wygląda , a szczególnie motyw z klatkami i choć nie wiem jeszcze jaki to będzie miało dokładnie wpływ w mechanice gry to domyślam się że nie będzie za dobrze jak się źle trafi. Za to się trochę smucę ze w cyklu 3 niema adwersarza ...chyba że jest jakiś ukryty ... jestem na ATO głodzie i jakimś dziwnym hypie m,a gra najwcześniej przybędzie w kwietniu 2024. Mam nadzieję że nie będzie opóźnień w dodruku.
ODPOWIEDZ