A jest gdzieś online dostępna poprawiona?
Turbo / Heat - pytania o zasady
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)
Dobra znalazłem zmianę z "wewnętrznej linii" na "optymalną trasę". Jeszcze jakieś zmiany są, zmieniające grę?dannte pisze: ↑02 sty 2023, 18:43Tutaj znajdziesz obie:
https://files.rebel.pl/files/instrukcje ... _Turbo.pdf
https://files.rebel.pl/files/instrukcje ... zostwa.pdf
- Bart Henry
- Posty: 974
- Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 682 times
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Skąd to wiemy? Bo instrukcja, zarówno w wersji polskiej, jak i angielskiej, nie wyjaśnia tego dokładnie i w sumie można sobie interpretować na swój sposób. Nie ma mowy ani o całej ręce, ani o wybranych kartach, po prostu "You may discard cards from your hand if you do not want to save them for future rounds".PytonZCatanu pisze: ↑19 gru 2022, 21:59Można zrzucić dowolną ilość kart (oczywiście tych które są dozwolone).
- ave.crux
- Posty: 1604
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 730 times
- Been thanked: 1092 times
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Wyrażenie "możesz odrzucić karty ze swojej ręki jeżeli nie chcesz zatrzymywać ich na przyszłe rundy" jest jak dla mnie na tyle klarowne, że nie widzę tu żadnej płaszczyzny do niedomówień. Mam 5 kart, długą prostą, nie chcę zatrzymywać dwóch jedynek na ręce więc je odrzucam. Reszte chcę zatrzymać więc nie odrzucam.Bart Henry pisze: ↑03 sty 2023, 21:38 Skąd to wiemy? Bo instrukcja, zarówno w wersji polskiej, jak i angielskiej, nie wyjaśnia tego dokładnie i w sumie można sobie interpretować na swój sposób. Nie ma mowy ani o całej ręce, ani o wybranych kartach, po prostu "You may discard cards from your hand if you do not want to save them for future rounds".
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- PytonZCatanu
- Posty: 4533
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1686 times
- Been thanked: 2120 times
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Można zrzucić dowolną ilość kartBart Henry pisze: ↑03 sty 2023, 21:38Skąd to wiemy? Bo instrukcja, zarówno w wersji polskiej, jak i angielskiej, nie wyjaśnia tego dokładnie i w sumie można sobie interpretować na swój sposób. Nie ma mowy ani o całej ręce, ani o wybranych kartach, po prostu "You may discard cards from your hand if you do not want to save them for future rounds".PytonZCatanu pisze: ↑19 gru 2022, 21:59Można zrzucić dowolną ilość kart (oczywiście tych które są dozwolone).
Skąd to wiemy?
"You may discard cards from your hand if you do not want to save them for future rounds"
Jak dla mnie jest to napisane wprost.
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
-
- Posty: 728
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 423 times
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)
Nie ma żadnych zmian zmieniających grę. Chyba, że ktoś np. brał karty wydarzeń na rękę, jak mówiła oryginalna instrukcja. Instrukcja została lepiej przeredagowana i to wszystko.Rafmix pisze: ↑03 sty 2023, 20:30Dobra znalazłem zmianę z "wewnętrznej linii" na "optymalną trasę". Jeszcze jakieś zmiany są, zmieniające grę?dannte pisze: ↑02 sty 2023, 18:43Tutaj znajdziesz obie:
https://files.rebel.pl/files/instrukcje ... _Turbo.pdf
https://files.rebel.pl/files/instrukcje ... zostwa.pdf
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 09:43
- Been thanked: 1 time
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Jakie macie opinie o wpływie kolejności na starcie na kolejność na mecie? Stosujecie inne sposoby na start niż losowanie?
Dziś zagrałem w 3 osoby + 3 boty i 2 pierwsze boty prowadziły od startu do mety, a 2 ostatnie "ludzkie" bolidy przez cały wyścig mogły korzystać z nędznego +1 w każdej rundzie..
A może każdy bolid niezależnie od miejsca startowego powinien zaczynać liczenie pól od pierwszego pola za linią startu?
Dziś zagrałem w 3 osoby + 3 boty i 2 pierwsze boty prowadziły od startu do mety, a 2 ostatnie "ludzkie" bolidy przez cały wyścig mogły korzystać z nędznego +1 w każdej rundzie..
A może każdy bolid niezależnie od miejsca startowego powinien zaczynać liczenie pól od pierwszego pola za linią startu?
-
- Posty: 796
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 535 times
- Been thanked: 154 times
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Ostatni gracz lub dwóch ostatnich ma plus 1 oraz może częściej korzystać z aerodynamiki. Mam za mało gier za sobą aby średnią wyciągnąć. Ale uważam, że nie powinno to być wielkim problemem.
W trybie mistrzostw liderzy gry startują w kolejności odwrotnej do ilości zgromadzonych punktów więc to jest jakieś rozwiązanie.
W trybie mistrzostw liderzy gry startują w kolejności odwrotnej do ilości zgromadzonych punktów więc to jest jakieś rozwiązanie.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
- Apos
- Posty: 983
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 360 times
- Been thanked: 773 times
- Kontakt:
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Zagraliśmy dotychczas 5 rozgrywek na 5 oraz 6 graczy i kolejność na starcie nie ma wpływu na podium. Bywało, że jeden z ostatnich bolidów wygrywał. Zwycięstwo zależy od kontrolowania ręki i przegrzania bolidu, przewidywaniu co zagra przeciwnik, a przy używaniu [+] od rachunku prawdopodobieństwa lub w mniejszym stopniu od szczęścia.niedobry.tata pisze: ↑07 sty 2023, 01:30 Jakie macie opinie o wpływie kolejności na starcie na kolejność na mecie? Stosujecie inne sposoby na start niż losowanie?
Dziś zagrałem w 3 osoby + 3 boty i 2 pierwsze boty prowadziły od startu do mety, a 2 ostatnie "ludzkie" bolidy przez cały wyścig mogły korzystać z nędznego +1 w każdej rundzie..
A może każdy bolid niezależnie od miejsca startowego powinien zaczynać liczenie pól od pierwszego pola za linią startu?
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
"Karty sponsorów są specjalnymi jednorazowymi
ulepszeniami. Są usuwane z gry na koniec tury,
w której zostały zagrane. Można je odrzucać, tak jak
pozostałe karty ulepszeń."
"Jednorazowego użytku
Jeśli w kroku odrzucenia kart (krok 8 ) gracz ma
karty z tym symbolem, musi je usunąć z gry (zamiast odrzucić)"
Tą są dwa akapity z instrukcji. Przecież to się wyklucza.
Możecie to jakoś mi wytłumaczyć.
ulepszeniami. Są usuwane z gry na koniec tury,
w której zostały zagrane. Można je odrzucać, tak jak
pozostałe karty ulepszeń."
"Jednorazowego użytku
Jeśli w kroku odrzucenia kart (krok 8 ) gracz ma
karty z tym symbolem, musi je usunąć z gry (zamiast odrzucić)"
Tą są dwa akapity z instrukcji. Przecież to się wyklucza.
Możecie to jakoś mi wytłumaczyć.
-
- Posty: 728
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 423 times
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Nie widzę nic, co się wyklucza. Następnym razem podaj strony, nie wrzucaj cytatów wyrwanych z kontekstu. Większość tekstów wyrwanych z kontekstu przecież można tak okroić, że się będą wykluczać ...Majek pisze: ↑05 mar 2023, 20:54 "Karty sponsorów są specjalnymi jednorazowymi
ulepszeniami. Są usuwane z gry na koniec tury,
w której zostały zagrane. Można je odrzucać, tak jak
pozostałe karty ulepszeń."
"Jednorazowego użytku
Jeśli w kroku odrzucenia kart (krok 8 ) gracz ma
karty z tym symbolem, musi je usunąć z gry (zamiast odrzucić)"
Tą są dwa akapity z instrukcji. Przecież to się wyklucza.
Możecie to jakoś mi wytłumaczyć.
Te karty mogą być częścią twojej talii (jak inne ulepszenia), możesz je dobierać i dowolnie odrzucać (nie mają symbolu przekreślonego śmietnika) - natomiast jeśli zdecydujesz się ich użyć, to w kroku 8 musisz je usunąć z gry (trafią z powrotem do talii sponsorów), zamiast kłaść na stos kart odrzuconych, jak pozostałe zagrane karty. Bo karty sponsorów są jednorazowe.
Czyli: można je odrzucać z ręki, ale już zagrane muszą zostać odrzucone z gry, a nie na stos kart odrzuconych. Ale Ty decydujesz kiedy je zagrasz - jeśli nie pasuje Ci zagranie ich teraz, a nie chcesz, by blokowały Ci rękę to możesz je odrzucić razem z innymi kartami, które normalnie pod koniec tury odrzucasz (by odświeżyć rękę nowymi, przydatniejszymi kartami).
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Wszystko jasne, tyle tylko, że w kroku 8 odrzucamy karty z ręki. A to by sugerowało, że kartę sponsorów, która nie była zagrana i jest na ręce, należy odrzucić z gry - "Jeśli w kroku odrzucenia kart (krok 8 ) gracz ma karty z tym symbolem, musi je usunąć z gry (zamiast odrzucić)" - ostatnia strona drugiej instrukcji.dannte pisze: ↑05 mar 2023, 21:13Nie widzę nic, co się wyklucza. Następnym razem podaj strony, nie wrzucaj cytatów wyrwanych z kontekstu. Większość tekstów wyrwanych z kontekstu przecież można tak okroić, że się będą wykluczać ...Majek pisze: ↑05 mar 2023, 20:54 "Karty sponsorów są specjalnymi jednorazowymi
ulepszeniami. Są usuwane z gry na koniec tury,
w której zostały zagrane. Można je odrzucać, tak jak
pozostałe karty ulepszeń."
"Jednorazowego użytku
Jeśli w kroku odrzucenia kart (krok 8 ) gracz ma
karty z tym symbolem, musi je usunąć z gry (zamiast odrzucić)"
Tą są dwa akapity z instrukcji. Przecież to się wyklucza.
Możecie to jakoś mi wytłumaczyć.
Te karty mogą być częścią twojej talii (jak inne ulepszenia), możesz je dobierać i dowolnie odrzucać (nie mają symbolu przekreślonego śmietnika) - natomiast jeśli zdecydujesz się ich użyć, to w kroku 8 musisz je usunąć z gry (trafią z powrotem do talii sponsorów), zamiast kłaść na stos kart odrzuconych, jak pozostałe zagrane karty. Bo karty sponsorów są jednorazowe.
Czyli: można je odrzucać z ręki, ale już zagrane muszą zostać odrzucone z gry, a nie na stos kart odrzuconych. Ale Ty decydujesz kiedy je zagrasz - jeśli nie pasuje Ci zagranie ich teraz, a nie chcesz, by blokowały Ci rękę to możesz je odrzucić razem z innymi kartami, które normalnie pod koniec tury odrzucasz (by odświeżyć rękę nowymi, przydatniejszymi kartami).
A opis kart sponsorów (str. 10 drugiej instrukcji) mówi, że można je odrzucić jak pozostałe karty ulepszeń.
Dlatego napisałem, że coś tu jest nie tak.
-
- Posty: 728
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 423 times
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Masz rację, coś tu nie tak. Odpowiadałem z pamięci i nie kojarzyłem, że w kroku 8 odrzuca się karty z ręki, a dopiero w kroku 9 karty z gry. W oryginalnej instrukcji jest taki sam zapis, więc błąd przepisany przy lokalizacji. Myślę, że można spokojnie traktować to tak, że chodziło o odrzucanie z gry w kroku 9.Majek pisze: ↑05 mar 2023, 21:29Wszystko jasne, tyle tylko, że w kroku 8 odrzucamy karty z ręki. A to by sugerowało, że kartę sponsorów, która nie była zagrana i jest na ręce, należy odrzucić z gry - "Jeśli w kroku odrzucenia kart (krok 8 ) gracz ma karty z tym symbolem, musi je usunąć z gry (zamiast odrzucić)" - ostatnia strona drugiej instrukcji.dannte pisze: ↑05 mar 2023, 21:13Nie widzę nic, co się wyklucza. Następnym razem podaj strony, nie wrzucaj cytatów wyrwanych z kontekstu. Większość tekstów wyrwanych z kontekstu przecież można tak okroić, że się będą wykluczać ...Majek pisze: ↑05 mar 2023, 20:54 "Karty sponsorów są specjalnymi jednorazowymi
ulepszeniami. Są usuwane z gry na koniec tury,
w której zostały zagrane. Można je odrzucać, tak jak
pozostałe karty ulepszeń."
"Jednorazowego użytku
Jeśli w kroku odrzucenia kart (krok 8 ) gracz ma
karty z tym symbolem, musi je usunąć z gry (zamiast odrzucić)"
Tą są dwa akapity z instrukcji. Przecież to się wyklucza.
Możecie to jakoś mi wytłumaczyć.
Te karty mogą być częścią twojej talii (jak inne ulepszenia), możesz je dobierać i dowolnie odrzucać (nie mają symbolu przekreślonego śmietnika) - natomiast jeśli zdecydujesz się ich użyć, to w kroku 8 musisz je usunąć z gry (trafią z powrotem do talii sponsorów), zamiast kłaść na stos kart odrzuconych, jak pozostałe zagrane karty. Bo karty sponsorów są jednorazowe.
Czyli: można je odrzucać z ręki, ale już zagrane muszą zostać odrzucone z gry, a nie na stos kart odrzuconych. Ale Ty decydujesz kiedy je zagrasz - jeśli nie pasuje Ci zagranie ich teraz, a nie chcesz, by blokowały Ci rękę to możesz je odrzucić razem z innymi kartami, które normalnie pod koniec tury odrzucasz (by odświeżyć rękę nowymi, przydatniejszymi kartami).
A opis kart sponsorów (str. 10 drugiej instrukcji) mówi, że można je odrzucić jak pozostałe karty ulepszeń.
Dlatego napisałem, że coś tu jest nie tak.
Poprawiona instrukcja Rebela też nie uwzględnia tej poprawki, może warto do nich zgłosić?
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące kart ulepszeń (strona 4 drugiej instrukcji):
"Turbo
Należy dobrać # kart(y) turbo z silnika
i przełożyć je na stos kart odrzuconych.
Ważne! Jeśli gracz przypadkowo zagra
kartę ulepszenia i nie może użyć kart turbo, należy odrzucić kartę ulepszenia i zagrać losową kartę prędkości ze swojej talii, a następnie postępować zgodnie ze
standardowymi zasadami opisanymi w sekcji „Obciążenia” na stronie 5 w instrukcji trybu podstawowego"
Nie rozumiem tego co jest po słowie Ważne. Możecie to jakoś wytłumaczyć.
Kurde, prosta gra a instrukcja jakaś taka zawiła i mało przystępna.
"Turbo
Należy dobrać # kart(y) turbo z silnika
i przełożyć je na stos kart odrzuconych.
Ważne! Jeśli gracz przypadkowo zagra
kartę ulepszenia i nie może użyć kart turbo, należy odrzucić kartę ulepszenia i zagrać losową kartę prędkości ze swojej talii, a następnie postępować zgodnie ze
standardowymi zasadami opisanymi w sekcji „Obciążenia” na stronie 5 w instrukcji trybu podstawowego"
Nie rozumiem tego co jest po słowie Ważne. Możecie to jakoś wytłumaczyć.
Kurde, prosta gra a instrukcja jakaś taka zawiła i mało przystępna.
- ave.crux
- Posty: 1604
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 730 times
- Been thanked: 1092 times
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Niezagrane karty sponsorów można normalnie odrzucać na stos odrzuconych i przyjdą do ciebie po przetasowaniu talii.
Są karty ulepszeń, które wymagają turbo do zagrania. NP.: Prędkość 7, 2 turbo, 1 chłodzenie. Jeżeli nie jesteś w stanie zapłacić kartami turbo z silnika to odrzucasz tę kartę na stos kart odrzuconych, a następnie zagrywasz kartę jakbyś grał stres.Majek pisze: ↑06 mar 2023, 09:25 Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące kart ulepszeń (strona 4 drugiej instrukcji):
"Turbo
Należy dobrać # kart(y) turbo z silnika
i przełożyć je na stos kart odrzuconych.
Ważne! Jeśli gracz przypadkowo zagra
kartę ulepszenia i nie może użyć kart turbo, należy odrzucić kartę ulepszenia i zagrać losową kartę prędkości ze swojej talii, a następnie postępować zgodnie ze
standardowymi zasadami opisanymi w sekcji „Obciążenia” na stronie 5 w instrukcji trybu podstawowego"
Nie rozumiem tego co jest po słowie Ważne. Możecie to jakoś wytłumaczyć.
Kurde, prosta gra a instrukcja jakaś taka zawiła i mało przystępna.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- Apos
- Posty: 983
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 360 times
- Been thanked: 773 times
- Kontakt:
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Niektóre karty ulepszeń wymagają zapłacenia kartami heat (w wersji pl nazwanej niefortunnie turbo) z silnika (środkowego stosu planszetki gracza) do działania. Jeżeli tam takich nie mamy, to ignorujemy efekt zagranej karty ulepszenia, nie wypadamy też z toru, a zamiast tego zagrywamy ze stosu kart zakrytych, pierwszą dobraną kartę prędkości - tak jak przy kartach [+] obciążenia (stress card).Majek pisze: ↑06 mar 2023, 09:25 Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące kart ulepszeń (strona 4 drugiej instrukcji):
"Turbo
Należy dobrać # kart(y) turbo z silnika
i przełożyć je na stos kart odrzuconych.
Ważne! Jeśli gracz przypadkowo zagra
kartę ulepszenia i nie może użyć kart turbo, należy odrzucić kartę ulepszenia i zagrać losową kartę prędkości ze swojej talii, a następnie postępować zgodnie ze
standardowymi zasadami opisanymi w sekcji „Obciążenia” na stronie 5 w instrukcji trybu podstawowego"
Nie rozumiem tego co jest po słowie Ważne. Możecie to jakoś wytłumaczyć.
Kurde, prosta gra a instrukcja jakaś taka zawiła i mało przystępna.
Gra jest prosta, tylko tłumaczenie w instrukcji niepotrzebnie zamieszane.
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Ale nadal mnie to nurtuje. Kiedy płacimy kartą turbo za niektóre karty ulepszeń? Do tej pory wydawało mi się, że robimy to w kroku 5. I co? Jak wtedy nie mam karty turbo to odrzucam kartę ulepszenia. A co z punktami tej karty ulepszenia, które dodałem w kroku 3? No chyba, że wymaganą zapłatę za daną kartę ulepszenia uiszczam w kroku 2 lub 3. Wtedy to miałoby sens. i wtedy jak przypadkowo zagrałem kartę z wymaganą zapłatą turbo a jej nie mam to podmieniam na inną. Czegoś chyba nie kumam.Apos pisze: ↑06 mar 2023, 09:38Niektóre karty ulepszeń wymagają zapłacenia kartami heat (w wersji pl nazwanej niefortunnie turbo) z silnika (środkowego stosu planszetki gracza) do działania. Jeżeli tam takich nie mamy, to ignorujemy efekt zagranej karty ulepszenia, nie wypadamy też z toru, a zamiast tego zagrywamy ze stosu kart zakrytych, pierwszą dobraną kartę prędkości - tak jak przy kartach [+] obciążenia (stress card).Majek pisze: ↑06 mar 2023, 09:25 Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące kart ulepszeń (strona 4 drugiej instrukcji):
"Turbo
Należy dobrać # kart(y) turbo z silnika
i przełożyć je na stos kart odrzuconych.
Ważne! Jeśli gracz przypadkowo zagra
kartę ulepszenia i nie może użyć kart turbo, należy odrzucić kartę ulepszenia i zagrać losową kartę prędkości ze swojej talii, a następnie postępować zgodnie ze
standardowymi zasadami opisanymi w sekcji „Obciążenia” na stronie 5 w instrukcji trybu podstawowego"
Nie rozumiem tego co jest po słowie Ważne. Możecie to jakoś wytłumaczyć.
Kurde, prosta gra a instrukcja jakaś taka zawiła i mało przystępna.
Gra jest prosta, tylko tłumaczenie w instrukcji niepotrzebnie zamieszane.
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Poprawcie mnie jak coś pomyliłem:
w kroku 2 zagrywam kartę ulepszenia. W kroku 3 dla tej karty rozpatruję w pierwszej kolejności + (ciągnę karty za każdy + aż wypadną te z prędkościomierzem). Następnie zliczam wszystkie liczby i o tyle przesuwam wyścigówkę. Wszelkie inne symbole na tej karcie ulepszenia rozpatruję w kroku 5 (włącznie z ewentualną koniecznością opłacenia kartami turbo).
Tak jest ok?
Jeśli tak to kiedy odrzucam kartę ulepszenia jak się pomyliłem i nie mam kart turbo do jej opłacenia?
w kroku 2 zagrywam kartę ulepszenia. W kroku 3 dla tej karty rozpatruję w pierwszej kolejności + (ciągnę karty za każdy + aż wypadną te z prędkościomierzem). Następnie zliczam wszystkie liczby i o tyle przesuwam wyścigówkę. Wszelkie inne symbole na tej karcie ulepszenia rozpatruję w kroku 5 (włącznie z ewentualną koniecznością opłacenia kartami turbo).
Tak jest ok?
Jeśli tak to kiedy odrzucam kartę ulepszenia jak się pomyliłem i nie mam kart turbo do jej opłacenia?
-
- Posty: 728
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 423 times
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Dobrze Ci się wydawało, w kroku 5 płacisz (możesz nawet skorzystać z dostępnego chłodzenia zanim zapłacisz). W tym niefortunnym zapisku chodzi o "nielegalne" zagranie karty. Wszystkie karty zagrywasz zakryte i dopiero jak je odkryjesz, to ktoś może Ci zwrócić uwagę, że nie możesz tego zagrać - wtedy wymieniasz kartę (zanim byś zapłacił i zanim byś się ruszył). Wszystkie kary i zyski z kart można wyliczyć przed ich zagraniem: ten przypadek dotyczy nowych graczy, którzy będą pilnowani przez zaawansowanych graczy Jeśli nikt Cię nie przypilnował, a zagrałeś i rozpatrzyłeś nielegalną kartę to zwyczajnie jesteśmy w nielegalnym stanie gry i instrukcja nic już nie poradzi. Albo trzeba cofać, albo jakoś inaczej ukarać gracza (to tak, jakby złapać kogoś na oszukiwaniu).
Podsumowując: wszystko się zgadza: jak się pomylisz to odrzucasz zaraz po odkryciu. Wcale nie rozpatrujesz kart zagranych nielegalnie.Majek pisze: ↑06 mar 2023, 14:28 Poprawcie mnie jak coś pomyliłem:
w kroku 2 zagrywam kartę ulepszenia. W kroku 3 dla tej karty rozpatruję w pierwszej kolejności + (ciągnę karty za każdy + aż wypadną te z prędkościomierzem). Następnie zliczam wszystkie liczby i o tyle przesuwam wyścigówkę. Wszelkie inne symbole na tej karcie ulepszenia rozpatruję w kroku 5 (włącznie z ewentualną koniecznością opłacenia kartami turbo).
Tak jest ok?
Jeśli tak to kiedy odrzucam kartę ulepszenia jak się pomyliłem i nie mam kart turbo do jej opłacenia?
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Dzięki wielkie.
I znalazłem do tego tematu jeszcze coś takiego:
https://boardgamegeek.com/thread/300663 ... ades-neede
Wygląda na to, że można zagrać taką kartę ulepszenia z premedytacją aby potraktować ją jako stres. Ciekawe
Tych niefortunnych zapisków jest niestety więcej. Myślałem, że tyle instrukcji już przeczytałem, że nie będę miał takich pytań. A tu proszę, niespodzianka
I znalazłem do tego tematu jeszcze coś takiego:
https://boardgamegeek.com/thread/300663 ... ades-neede
Wygląda na to, że można zagrać taką kartę ulepszenia z premedytacją aby potraktować ją jako stres. Ciekawe
-
- Posty: 728
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 423 times
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Hehe, no pewnie że można - zależy jak podchodzisz do gier.Majek pisze: ↑06 mar 2023, 15:08 I znalazłem do tego tematu jeszcze coś takiego:
https://boardgamegeek.com/thread/300663 ... ades-neede
Wygląda na to, że można zagrać taką kartę ulepszenia z premedytacją aby potraktować ją jako stres. Ciekawe
Jeśli grając z kimś w karty zaglądasz mu w jego karty na ręce - bo to jego wina, że ich nie schował - to jak najbardziej możesz podobne "ciosy poniżej pasa" robić, ale nie jest to zgodne z duchem gry.
Więc proponuję jednak nie zagrywać nielegalnie kart z premedytacją tylko dlatego, że w instrukcji znalazł się zapisek mówiący że łatwo można sobie radzić z graczami oszukującymi/nieogarniającymi.
Ja na to patrzę z innej perspektywy: autorzy chcieli utrzymać reguły w miarę proste (a mimo to, jest 9 kroków, które są nie do końca dopracowane) - jeśliby ten przypadek wziąć też na warsztat, to zamiast tego niefortunnego określenia co robić w takim przypadku, musieliby pewnie dodać kolejne kroki i cała tura byłaby jeszcze bardziej niezgrabna (czyli po odkryciu kart trzeba by stosować jakąś heurystykę - czy dany gracz może je zagrać, a jeśli nie może to co wtedy? jeśli to jest gracz trzeci w kolejce, to poznał już karty zagrane przez dwóch pierwszych - czemu miałby mieć wolność zmiany zdania?)
Uważam, że ten zapisek jest trafny i nie służy jako "reguła" per se, tylko jako informacja, że coś takiego wyszło podczas testowania gry i autorzy uznali, że takie będzie najlepsze wyjście z sytuacji.
Tak, jest to błąd gry, że system pozwala się graczom tak mylić - ale nadal to pomyłka gracza (albo jej/jego niehonorowy sposób gry).
PS: W grze Fury of Dracula (gra z ukrytym ruchem) jest zapisek, że jak się okaże, że Dracula zrobił nielegalny ruch (bo mógł się pomylić) - to za karę traci 5 punktów życia. Nigdy bym nie sądził, że ktoś może próbować robić kupę nielegalnych ruchów (np. się teleportować), bo kara 5 PŻ w danej sytuacji jest akceptowalna
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Tak, masz pełną rację. Gra jest prosta i pewnie chcieli uprościć też instrukcje. Ale coś nie pyklo. Autorzy też to chyba zrozumieli bo sami zapowiadają pojawienie się nowej/poprawionej instrukcji na stronie DoW. Gra jest spoko i fajnie można się przy niej bawić (tym bardziej ze jest mnóstwo torów do wydrukowania i testowania), więc trzymam kciuki za lepszą instrukcję.
- raiden25
- Posty: 1387
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Hej. Rozłożyłem sobie grę do nauki na dwie rece. Na razie zasady podstawowe.
Pytanie o Adrenalinę i pierwszego gracza.
Pierwszym graczem jest niby tem który jest najbliżej linii startowej i przy wewnętrznej linii trasy? Nie widze aby było to wkazane w instrukcji…
Czy zatem kolejny gracz (drugi i ostatni w grze na 2 osoby) zawsze ma benefit Adrenaliny? Bo jak rozumiem kolejność rozgrywania ruchów się nie zmienia do końca gry?
Pytanie o Adrenalinę i pierwszego gracza.
Pierwszym graczem jest niby tem który jest najbliżej linii startowej i przy wewnętrznej linii trasy? Nie widze aby było to wkazane w instrukcji…
Czy zatem kolejny gracz (drugi i ostatni w grze na 2 osoby) zawsze ma benefit Adrenaliny? Bo jak rozumiem kolejność rozgrywania ruchów się nie zmienia do końca gry?
- PytonZCatanu
- Posty: 4533
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1686 times
- Been thanked: 2120 times
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
1. Tak, dalej jest ten od wewnątrz (gruba biała linia)raiden25 pisze: ↑12 mar 2023, 19:19 Hej. Rozłożyłem sobie grę do nauki na dwie rece. Na razie zasady podstawowe.
Pytanie o Adrenalinę i pierwszego gracza.
Pierwszym graczem jest niby tem który jest najbliżej linii startowej i przy wewnętrznej linii trasy? Nie widze aby było to wkazane w instrukcji…
Czy zatem kolejny gracz (drugi i ostatni w grze na 2 osoby) zawsze ma benefit Adrenaliny? Bo jak rozumiem kolejność rozgrywania ruchów się nie zmienia do końca gry?
2. Tak, ostatni gracz może korzystać z adrenaliny.
3. Nie, kolejność ruchów nie jest niezmienna. Zawsze rusza się gracz na czele wyścigu, a potem reszta w kolejności na torze. Kolejność nie jest stała.
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024