Turbo / Heat - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Miszon
Posty: 2515
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1015 times
Been thanked: 492 times

Re: Turbo / Heat - pytania o zasady

Post autor: Miszon »

Jeśli wylosowaliśmy żeton pogody (ten duży) z mgłą i jest na nim, że nie działa aerodynamika, a jednocześnie wylosowaliśmy żetony efektów (te małe, nie pamiętam nomenklatury), które mówią że w danym sektorze aerodynamika jest większa o 1, to jak to działa? W ogóle nie ma aero, ale w tym danym sektorze jednak jest i wynosi 1?
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Awatar użytkownika
Adrian_P
Posty: 36
Rejestracja: 02 gru 2019, 09:25
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Turbo / Heat - pytania o zasady

Post autor: Adrian_P »

Warunki z dużego żetonu pogody odnoszą się tylko do żetonu małego z chmurką i słońcem.

Obrazek

Inne małe żetony działają niezależnie.
Miszon
Posty: 2515
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1015 times
Been thanked: 492 times

Re: Turbo / Heat - pytania o zasady

Post autor: Miszon »

No dobrze, ale niby jak ma ten żeton kasować aerodynamikę PRZED wyścigiem? Poza tym jest to ostatnie zdanie, że może kasować także niektóre żetony warunków drogowych. I o to nam chodziło - czyli kasuje dodatkową aerodynamikę w takim razie? Skąd możemy wiedzieć, które kasuje, a które nie?
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Awatar użytkownika
miker
Posty: 696
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:55
Has thanked: 535 times
Been thanked: 423 times

Re: Turbo / Heat - pytania o zasady

Post autor: miker »

Miszon pisze: 24 mar 2024, 09:19 No dobrze, ale niby jak ma ten żeton kasować aerodynamikę PRZED wyścigiem? Poza tym jest to ostatnie zdanie, że może kasować także niektóre żetony warunków drogowych. I o to nam chodziło - czyli kasuje dodatkową aerodynamikę w takim razie? Skąd możemy wiedzieć, które kasuje, a które nie?
Duży żeton pogody obowiązuje tylko w tym zakresie toru, w którym położony jest mały żeton z chmurką.
Inaczej mówiąc. W tym sektorze, tych sektorach, w których jest mały żeton słoneczka z chmurką, obowiązują wyslosowane warunki pogodowe opisane na dużym prostokątnym żetonie, jak na przykład brak aerodynamiki, etc.
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 973
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 352 times
Been thanked: 756 times
Kontakt:

Re: Turbo / Heat - pytania o zasady

Post autor: Apos »

@Miszon

Obrazek

Lewa część dużego kafelka pogody zmienia warunki dla wszystkich graczy przed wyścigiem. W tym przypadku każdy gracz zaczyna z jedną kartą przemęczenia więcej.
Prawa część dużego kafelka pogody odnosi się do tych sekcji toru, w których została rozłożona ikonka efektu pogody (z słońce za chmurką). W tych sektorach, między zakrętami efekt aerodynamiczny może mieć efekt o 2 większy - jest to opcjonalne.
Miszon
Posty: 2515
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1015 times
Been thanked: 492 times

Re: Turbo / Heat - pytania o zasady

Post autor: Miszon »

aa OK, rozumiem.
Przyznam, że instrukcja do tej gry jest jakaś dziwnie zawiła. Przykładowo nie skumałem na razie zasady działania legend - chyba coś źle nimi gramy, bo jakoś słabo jadą, nie jak legendy ;-) .
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 973
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 352 times
Been thanked: 756 times
Kontakt:

Re: Turbo / Heat - pytania o zasady

Post autor: Apos »

Miszon pisze: 24 mar 2024, 10:25 aa OK, rozumiem.
Przyznam, że instrukcja do tej gry jest jakaś dziwnie zawiła. Przykładowo nie skumałem na razie zasady działania legend - chyba coś źle nimi gramy, bo jakoś słabo jadą, nie jak legendy ;-) .
Jest pokręcona na tak prostą i rodzinną grę.

Upewnij się, że macie poprawioną instrukcję - jest do ściągnięcia ze strony wydawcy. Trochę poprawia, trochę jest więcej przykładów, ale nadal jest jak piszesz - dziwnie zawiła.
Z legendami przy stole nie grałem, ale na BGA włączamy te +1 czy +2 aby było wyzwanie.
Miszon
Posty: 2515
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1015 times
Been thanked: 492 times

Re: Turbo / Heat - pytania o zasady

Post autor: Miszon »

Apos pisze: 24 mar 2024, 11:01 Z legendami przy stole nie grałem, ale na BGA włączamy te +1 czy +2 aby było wyzwanie.
No tak, na BGA też grałem z legendami. Ale jak tam gram, to nie muszę wiedzieć, jak one działają, jadą i już ;-) , a na stole to już sam muszę myśleć, jak nimi poruszać.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 973
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 352 times
Been thanked: 756 times
Kontakt:

Re: Turbo / Heat - pytania o zasady

Post autor: Apos »

Miszon pisze: 24 mar 2024, 12:24
Apos pisze: 24 mar 2024, 11:01 Z legendami przy stole nie grałem, ale na BGA włączamy te +1 czy +2 aby było wyzwanie.
No tak, na BGA też grałem z legendami. Ale jak tam gram, to nie muszę wiedzieć, jak one działają, jadą i już ;-) , a na stole to już sam muszę myśleć, jak nimi poruszać.
Fakt. Osobiście wolę grać w Turbo ze znajomymi w pełnym składzie i nie martwić się obsługą botów :)
Awatar użytkownika
Adrian_P
Posty: 36
Rejestracja: 02 gru 2019, 09:25
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Turbo / Heat - pytania o zasady

Post autor: Adrian_P »

Ja z kolei gram dużo z legendami i są bardzo proste w obsłudze. Są tylko dwie zmienne: legenda przed linią legend, legenda za linią legend i to wszystko :wink:. Szybko wchodzi w krew. Ostatnio gram na dziewięć legend i ja także jest kim poruszać :wink:
ODPOWIEDZ