Wilki / The Wolves (Ashwin Kamath, Clarence Simpson)
: 13 paź 2022, 08:18
autor: Langus
Jestem bardzo ciekawy tej gry, dlatego założyłem temat żeby śledzić
Jest to gra o budowaniu watahy wilków dla 2-5 graczy. Zadaniem graczy jest budowanie jak największego stada, odkrywanie nowych terenów, utrzymywanie dominacji na zajętych już terytoriach, rekrutowanie samotnych wilków oraz wabienie i przyłączanie ich ze stad innych graczy. Wg opisu, podczas gry punktujemy trzy razy i gracz z największą ilością punktów w każdej ze ścieżek wygrywa.
Po przeczytaniu tego opisu byłem sceptyczny, myśląc sobie "pewnie kolejne zbieranie jakichś abstrakcyjnych symboli na kartach, albo innych drewnianych kosteczek czy czegoś w tym stylu, z wilkami mające wspólnego tyle co nic" ale zerknąłem pod link do bgg i, kurde, fajnie to nawet wygląda:) Będę obserwował.
Re: The Wolves (Ashwin Kamath, Clarence Simpson)
: 13 paź 2022, 13:38
autor: sznupsi
Na live u Asi z On Table, gość z Planszeo zasugerował, ze The Wolves zostanie wydane po polsku
Re: The Wolves (Ashwin Kamath, Clarence Simpson)
: 15 paź 2022, 22:53
autor: Abizaas
Gra wygląda bardzo fajnie, cieszę się, że zdecydowali się na ładne meple zamiast figurek.
Re: The Wolves (Ashwin Kamath, Clarence Simpson)
: 16 paź 2022, 14:03
autor: Kal-El83
Wykonanie cieszy oko a tematyka, mnie osobiście, jeszcze bardziej zachęca do śledzenia wątku. Mam nadzieję, że zaimplementowana mechanika dorówna opisowi przedstawionemu w pierwszym wpisie
Re: The Wolves (Ashwin Kamath, Clarence Simpson)
: 16 paź 2022, 18:05
autor: Shodan
Dołączam do poprzednich wpisów. Gra z pewnością warta uwagi. Może być ładne euro z klimatem jeśli mechaniki sprytnie oddadzą życie watahy.
Edit Jeśli pomysł wypali i początkowy rozgłos przełoży się na pozytywne wrażenia z rozgrywki, to może być rękawica rzucona Ark Nova na polu popularki. Chyba się trochę zapędziłem
Dzisiaj graliśmy na 2 graczy i od razu doprowadziliśmy grę do stanu, w którym nie mogła się skończyć...
Żeby gra na 2 graczy się zakończyła trzeba z planszy ściągnąć 18 elementów na "Moonlight". Ściąganymi elementami mogą być:
10 x Lone Wolves - 10 dostępnych sztuk
Dens - 4 sztuki na gracza przy ulepszaniu Den na Lair, czyli w sumie 8 sztuk
Dowolna ilość Dens oraz Pack Wolves przy używaniu Dominacji
Graliśmy bardzo ostrożnie tak, żeby nie pozwolić przeciwnikowi dominować, więc ostatnia opcja odpadła. Z tego wynikało, że zakończenie gry było możliwe tylko wtedy, gdybyśmy ściągnęli z planszy wszystkie żetony Lone Wolves i ulepszyli 4 Den do Lair. I tu się zrobił problem, bo jeden z nas nie miał już Dens, a drugi nie miał dojścia do źródeł wody, więc nie mógł porobić sobie Hives. I tak patrzeliśmy na siebie. Jedyną opcją byłoby to, żeby jeden z nas wystawił wilka albo dwa na dominację przeciwnikowi, co jest głupie.
Ogólnie dziwnie to jest na 2 graczy wyliczone. Można to podsumować tak, że grając na 2 graczy jeżeli nie wejdzie w stół żadna dominacja i któryś z graczy nie da rady zbudować wszystkich Hives to gra się nie może zakończyć. Gra na 2 osoby ma naturę szachową, więc nie dać się dominować nie jest tak bardzo trudno.
Jeżeli się mylę to proszę o skorygowanie
Re: The Wolves (Ashwin Kamath, Clarence Simpson)
: 17 sty 2023, 14:03
autor: _Berenice_
Odpowiadając na posta wyżej - istnieje logiczna możliwość, że wystąpi tak sytuacja, ale... dla mnie to wypacza trochę samą idee gry. Już tłumaczę. To tak jakby grać w szachy tak, aby koniecznie nie doprowadzić do mata. Ponadto w takim sposobie rozgrywki jest dla mnie ukryte założenie, że strata wilka jest czymś strasznym i nie do odrobienia, a tak w ogóle nie jest. Po co wzajemnie się szachować, grać tak, aby przeciwnik nie zajął nam żadnego elementu, skoro lepiej stracić tego wilka czy den i zdobyć dużo punktów? Nawet jeśli potem przeciwnik wywoła koniec gry.
Re: The Wolves (Ashwin Kamath, Clarence Simpson)
: 20 sty 2023, 11:32
autor: _Berenice_
I kilka słów od nas. Tak, tam też pojawia się problem rozgrywki dla dwóch graczy
Re: The Wolves (Ashwin Kamath, Clarence Simpson)
: 21 sty 2023, 11:25
autor: Shodan
Portal wyda po polsku pod tytułem Wilki.
Re: The Wolves (Ashwin Kamath, Clarence Simpson)
: 05 maja 2023, 15:30
autor: Seraphic_Seal
209,95 zł w przedsprzedaży portalu, darmowa wysyłka + bonus 15 drewnianych znaczników wybranego Terenu (po 3 na gracza) pomoże ci śledzić, które kafle Terenu wykorzystane zostały do wykonania akcji.
Jak myślicie, jaka będzie cena w sklepach innych niż u wydawcy?
Re: The Wolves (Ashwin Kamath, Clarence Simpson)
: 05 maja 2023, 15:32
autor: khuba
Seraphic_Seal pisze: ↑05 maja 2023, 15:30
Jak myślicie, jaka będzie cena w sklepach innych niż u wydawcy?
Re: Wilki / The Wolves (Ashwin Kamath, Clarence Simpson)
: 10 maja 2023, 14:02
autor: cichywiatr
Bonusowe 15 drewnianych znaczników wybranego Terenu będą dostępnie wyłącznie w sklepie Portalu czy również w innych punktach sprzedaży (w każdej edycji PL) ?
Re: Wilki / The Wolves (Ashwin Kamath, Clarence Simpson)
: 10 maja 2023, 14:15
autor: kurdzio
cichywiatr pisze: ↑10 maja 2023, 14:02
Bonusowe 15 drewnianych znaczników wybranego Terenu będą dostępnie wyłącznie w sklepie Portalu czy również w innych punktach sprzedaży (w każdej edycji PL) ?
Biorąc za przykład przedsprzedaże innych gier Portalu - tylko u nich w sklepie.
Re: The Wolves (Ashwin Kamath, Clarence Simpson)
: 10 maja 2023, 14:26
autor: RUNner
Shodan pisze: ↑21 sty 2023, 11:25
Portal wyda po polsku pod tytułem Wilki.
Szkoda że nie spolszczyli tytułu jako Wataha. Moim zdaniem fajniej by pasowało.
Shodan pisze: ↑21 sty 2023, 11:25
Portal wyda po polsku pod tytułem Wilki.
Szkoda że nie spolszczyli tytułu jako Wataha. Moim zdaniem fajniej by pasowało.
Skoro oryginał to The Wolves to logicznym tłumaczeniem są właśnie Wilki
Re: Wilki / The Wolves (Ashwin Kamath, Clarence Simpson)
: 25 maja 2023, 08:52
autor: RUNner
Zrobiłem unboxing swojego egzemplarza i jestem miło zaskoczony. Wykonanie gry jest świetne, a do tego wypraska jest całkiem dobra, choć nie idealna. Brakuje w niej drugiego poziomu, ale jest to do ogarnięcia niewielkim kosztem. Popakowałem w woreczki strunowe każdą z frakcji, a resztę żetonów wrzuciłem do tacki na żetony od GMT. Jest super praktycznie. Zresztą uwielbiam te tacki i pcham je gdzie się da.
Re: Wilki / The Wolves (Ashwin Kamath, Clarence Simpson)
: 25 maja 2023, 08:58
autor: Seraphic_Seal
RUNner pisze: ↑25 maja 2023, 08:52
Zrobiłem unboxing swojego egzemplarza i jestem miło zaskoczony. Wykonanie gry jest świetne, a do tego wypraska jest całkiem dobra, choć nie idealna. Brakuje w niej drugiego poziomu, ale jest to do ogarnięcia niewielkim kosztem. Popakowałem w woreczki strunowe każdą z frakcji, a resztę żetonów wrzuciłem do tacki na żetony od GMT. Jest super praktycznie. Zresztą uwielbiam te tacki i pcham je gdzie się da.
Któryś sklep już wysyła czy zagraniczna wersja?
Re: Wilki / The Wolves (Ashwin Kamath, Clarence Simpson)
: 25 maja 2023, 08:59
autor: RUNner
Zamawiałem bezpośrednio z Portalu wersję PL bo też zależało mi na dodatkowych znacznikach
Re: Wilki / The Wolves (Ashwin Kamath, Clarence Simpson)
: 25 maja 2023, 09:46
autor: dziku
Trochę się zastanawiałem nad wersją bezpośrednio z Portalu, właśnie z powodu tych znaczników. Na stronie portalu jest już status: w magazynie, wysyłka 1 dzień. Ostatecznie wolałem zaoszczędzić około 30 zł i mieć wersję bez znaczników (zawszę mogę kartę lekko wysunąć do góry zamiast używać znacznika), no i teraz też czekam jeszcze na swoją kopię.
Re: Wilki / The Wolves (Ashwin Kamath, Clarence Simpson)
: 25 maja 2023, 10:07
autor: miker
RUNner pisze: ↑25 maja 2023, 08:59
Zamawiałem bezpośrednio z Portalu wersję PL bo też zależało mi na dodatkowych znacznikach
Grałeś już? Czy możesz potwierdzić problem, który został podniesiony na BGG, że zaczynający gracz ma przewagę?
Re: Wilki / The Wolves (Ashwin Kamath, Clarence Simpson)
: 25 maja 2023, 10:41
autor: RUNner
Jeszcze nie zagrałem ale planuję to zrobić do końca tygodnia. Nie wiem czy po jednej partii wychwycę ten problem ale dzięki za przestrogę. Zwrócę na to uwagę.
Re: Wilki / The Wolves (Ashwin Kamath, Clarence Simpson)
: 25 maja 2023, 10:45
autor: nidhog
Ja grałem i myślę, że to najmniejszy problem te gry ;P Największą jest jej downtime.
Ale po kolei – zaczynający gracz ma przewagę w tej grze, chociażby taką, że zrobi najwięcej akcji w grze ( nie mówię o bonusowych, ale regularnych). Gra ma punktowania i koniec gry dokładnie w wskazanym momencie. Nie ma dokańczania tury. A to oznacza, że w sytuacji, w której pierwszy gracz kończy grę – będzie miał dokładnie jedna turę więcej. A przy tych 8-10 turach to sporo. Pierwszy gracz pierwszy robi swój plan, więc tez mu to daje przewagę nad innymi. A jeden gracz raczej skutecznie nie skontruje planów drugiego, trzeba by już dwóch graczy do tego, co sprawia, że warto być moim zdaniem szybciej w kolejce.
Gra ma tez niestety ogromny downtime. A jeśli przypadkiem pozwolicie komuś cofać ruchy, albo używać tych znaczników z portalu – gwarantuje, że gra będzie dłuższa niż powinna na to co gra oferuje.
Ogólnie chciałem kupić grę i na szczęście zagrałem przed. I gra nie znajdzie się w mojej kolekcji. Trochę myślałem nad tymi wilkami co moim zdaniem jest zepsute. I doszedłem do wniosku, ze podstawa, czyli płacenie kosztu. Za dużo naraz się dzieje, żeby jeszcze oglądać płytki i planować 2 ruchy na płytkach a nawet 3. A tak by trzeba. Zrobić ruch. Zrobić następny. A następnie zostawić płytki gotowe pod plan na przyszła rundę.
Ja bym je wyrzucił w ogóle. I dal cos w stylu każdy ma np. 3 dowolnego terenu na 2 akcje w rundzie. A dodatkowo typ wilka sprawia ze akcja jest jeden tańsza wiec działając na swoim terenie tylko masz 5 a nie 3. myślę ze wtedy ta gra byłaby takim szybkim i przyjemnym area control.
A w tej chwili gra ( szczególnie po kilku turach) wygląda tak, że masz mnóstwo terenów dostępnych i przez to dużo akcji możliwych). Trzeba się rozejrzeć po całej planszy by zobaczyć, które akcje na których terenach możesz zrobić w tym i w następnym ruchu ( po obróceniu płytek). I jeżeli ktoś chce potraktować grę poważnie, to niestety to generuje ogromny downtime. Za duży jak na ciężar gry. Nie wyobrażam sobie grać w 5 osób.
Re: Wilki / The Wolves (Ashwin Kamath, Clarence Simpson)
: 25 maja 2023, 14:12
autor: miker
nidhog pisze: ↑25 maja 2023, 10:45
Ja grałem i myślę, że to najmniejszy problem te gry ;P Największą jest jej downtime.
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Usuwam z Wishlisty