Strona 9 z 12

Re: Odp: Ghost Stories

: 29 sie 2015, 18:49
autor: lesar
Jako aktywny gracz kiedy mogę użyć znacznika mocy aby wykorzystać moc z neutralnej planszy? Przed swoim ruchem i akcji pomocy lub egzorcyzmu czy po?

Np. Gram żółtym wykonałem ruch, dalej akcję mantry osłabiajacej następnie egzorcyzm i dalej wykorzystuję znacznik mocy aby wykonać z niebieskiej neutralnej planszy moc Drugi wiatr i dwa razy uzyskać pomoc od wieśniaka. Czy dobrze?

A może znacznik mocy można wykorzystać również pomiędzy ruchem a akcją? Czyli ruch, dwa razy pomoc od wieśniaka, mantra i egzorcyzm?

Czy można uzyskać 3 razy pomoc od wieśniaka? Ruch, pomoc, dalej użycie znacznika mocy i Drugi wiatr z niebieskiego i znowu dwa razy pomoc od wieśniaka?

A jak jest w przypadku czerwonej mocy w grze solo gram np. niebieskim ruszam się, wykonuję akcję pomocy i egzorcyzmu i na koniec mogę jeszcze użyć znacznika mocy aby z czerwonej planszy wykorzystać moc aby przedmieścić się na dowolne pole?

Reasumując moce z plansz neutralnych są dodatkowe (sumują się) czy zastępują moc gracza, czy uzupełniają jak używa się znacznika mocy?

Re: Ghost Stories

: 29 sie 2015, 20:09
autor: sirafin
Żeton odrzucasz w dowolnym momencie, gdy chcesz zyskać moc innego mnicha, nie ma reguły, bo różne moce działają w różnych momentach (np. czerwona podczas ruchu, a zielona z dodatkową kością przy egzorcyzmie itd.). Wydając żeton zyskujesz na całą turę moc mnicha w danym kolorze. Mogłeś wydać żeton, aby zyskać żółtą moc mantry osłabiającej. Mogłeś wydać żeton, żeby zyskać zieloną moc przerzucania kości klątwy. Pomieszałeś jednak efekt niebieskiej mocy. Niebieska moc nie daje przecież dwóch DODATKOWYCH akcji (niebieski mnich nie może poprosić 3x o pomoc, więc ty przejmując jego moc też nie będziesz mógł), bez niebieskiej mocy możesz 1x poprosić o pomoc ALBO 1x egzorcyzmować, z niebieską mocą możesz 2x poprosić o pomoc ALBO 2x egzorcyzmować. Z czerwoną mocą jest podobnie, czerwony mnich nie ma DODATKOWEGO ruchu i nie rusza się dwa razy, po prostu jego zwykły ruch jest zmodyfikowany. Aktywacja czerwonej mocy w Kroku 2 Fazy Jang (Pomoc od wieśniaka LUB próba egzorcyzmu) nic nie da, bo czerwona moc działa tylko w Kroku 1 Fazy Jang (Ruch).

Najprościej rzecz ujmując, wydając żeton mocy twój mnich po prostu zyskuje zdolność innego mnicha. Nie wykona jednak dzięki temu kilkukrotnie jakiegoś Kroku Fazy Jang.

Re: Odp: Ghost Stories

: 29 sie 2015, 21:16
autor: lesar
Teraz już wszystko jasne. A jak działają moce neutralnej planszy czerwonej w grze dwuosobowej? Czy dobrze rozumiem że w opcji strzelisty taniec dając znacznik mocy idę na dowolne pole a w opcji taniec bliźniaczych wiatrów po ruchu o jedno pole mogę poruszyć drugiego gracza o jedno pole?

Re: Ghost Stories

: 29 sie 2015, 21:30
autor: sirafin
Zgadza się. Dlatego w grze solo Taniec Bliźniaczych Wiatrów nie ma racji bytu i powinno się zawsze ustawiać planszę czerwonego mnicha na Strzelisty Taniec.

Swoją drogą mnie nigdy nie przypadła do gustu wersja z żetonami mocy, bez względu na liczbę graczy zawsze kierowałem/kierowaliśmy 4 mnichami. Próbowaliście tak grać?

Re: Odp: Ghost Stories

: 29 sie 2015, 21:40
autor: lesar
W tego typu grach zawsze jest problem z balansem gry pomiędzy grą solo a z większą liczbą graczy. Wydaje mi się że im mniej graczy tym gra jest trudniejsza.

Re: Ghost Stories

: 29 sie 2015, 21:58
autor: sirafin
Niestety odnośnie różnicy w stopniu trudności się nie wypowiem, z żetonami mocy grałem tylko kilka razy, więc nie mam dużego porównania. Na grę wszystkimi mnichami decydujemy się przede wszystkim ze względu na ciekawszy przebieg rozgrywki, jest więcej interesujących decyzji do podjęcia, każda figurka ma inne mocne strony, gdy coś idzie nie tak, nie można ratować się uniwersalnym pożyczaniem mocy, trzeba koordynować działania między wszystkimi mnichami, odpowiednio ich rozstawiać na planszy itd. Zupełnie inna zabawa niż z jednym/dwoma "super mnichami", polecam spróbować :)

Re: Ghost Stories

: 30 sie 2015, 08:41
autor: espresso
Też miałam wrażenie, że gra solo jest trudniejsza, ale też mniej ciekawa - mniej się działo na planszy, ciągle trzeba było biegać po planszy, a moce neutralnych plansz jednak są dostępne rzadziej, niż by się chciało. Zdecydowanie lepiej gra mi się 4 postaciami, a poziom trudności można podnieść zgodnie z opisem w instrukcji.

Re: Ghost Stories

: 14 sty 2016, 18:22
autor: TV3
Szybkie wprowadzenie:
Naczytałem się swego czasu o niedopracowaniu instrukcji i wielu niejasnościach.

Szybkie pytanie:
Czy to bolączka wersji i angielskiej i polskiej instrukcji (czyli u podstaw instrukcja nie bardzo...)?
Czy też jest to problem tylko polskiego tłumaczenia (a co za tym idzie - instrukcja angielska jest poprawna i wszystko wyjaśnia / opisuje jak należy)?

Re: Ghost Stories

: 14 sty 2016, 19:16
autor: sirafin
Wersja językowa nie robi większej różnicy (w pdf ENG mam nawet komentarze z poprawkami, które w wersji PL są już uwzględnione, ale może po prostu mam jakiś stary angielski pdf). Inna sprawa, że nigdy nie rozumiałem, czemu instrukcja Ghost Stories zbiera takie złe opinie. To jedna z pierwszych nowoczesnych planszówek w jakie grałem i mimo to nie kląłem podczas czytania. Z perspektywy czasu i przegryzieniu się przez setki instrukcji nadal nie widzę w niej nic wołającego o pomstę, czym mogłaby zasłużyć sobie na tak kiepską renomę.

Re: Ghost Stories

: 14 sty 2016, 19:58
autor: TV3
Dzięki za info.
Jutro zapewne będę miał przyjemność machnięcia partyjki, dowiem się więc też czegoś w kwestii instrukcji z pierwszej ręki.

Re: Ghost Stories

: 14 sty 2016, 21:32
autor: sirafin
Pamiętam właściwie jedną rzecz, którą faktycznie opisano wyjątkowo mętnie (w obu wersjach językowych).
Gracz, który pozyskał figurkę Buddy w poprzedniej turze (poprzez żeton wioski ze świątynią - patrz karta pomocy), może umieścić ją na koniec swojej tury, jeżeli jego Taoista znajduje się naprzeciwko pustego miejsca na ducha.
Tak byłoby znacznie bardziej przejrzyście.
Gracz nie może wystawić figurki Buddy w tej samej turze, w której ją pozyskał. Na koniec jednej z przyszłych tur, jeżeli Taoista stoi przy pustym miejscu na ducha, może wystawić na nie figurkę Buddy.

Re: Ghost Stories

: 16 sty 2016, 17:33
autor: TV3
Pytanie zatem:
Czy instrukcja, która jest do pobrania ze strony Repos Production, a w której znajduje się fragment w przygotowaniu do rozgrywki, mówiący, że gracz pobiera m.in. jeden czarny znacznik Tao - jest obecnie najwłaściwszą instrukcją?

A swoją drogą - rzeczywiście gra ta wydaje się być bardzo przyzwoitą pozycją.

Re: Ghost Stories

: 16 sty 2016, 18:11
autor: sirafin
Tak, ja mam jeszcze tę starą wersję bez startowania z czarnymi znacznikami i z inną liczbą kafelków oznaczającą koniec gry. Ogólnie te różnice nie wpływają na sam odbiór gry, modyfikują tylko nieco poziom trudności (który i tak możemy sobie regulować).

Re: Ghost Stories

: 17 sty 2016, 00:08
autor: TV3
Czy więc tę instrukcję można uznać za wersję, która rozwiewa wątpliwości/niejasności, które pojawiały się tonami tu na forum? Z grubsza tak chociaż... :)

Re: Ghost Stories

: 17 sty 2016, 00:49
autor: maciejo
TV3 pisze:Pytanie zatem:
Czy instrukcja, która jest do pobrania ze strony Repos Production, a w której znajduje się fragment w przygotowaniu do rozgrywki, mówiący, że gracz pobiera m.in. jeden czarny znacznik Tao - jest obecnie najwłaściwszą instrukcją?

A swoją drogą - rzeczywiście gra ta wydaje się być bardzo przyzwoitą pozycją.
To nie tylko przyzwoita pozycja ale powiedział bym że wręcz obowiązkowa :wink:
Co do czarnego Tao to pierwsze słyszę, że pobiera się go na początku :shock: ta gra jest i tak już wystarczająco łatwa bez takich udogodnień :mrgreen:

Re: Ghost Stories

: 24 lut 2016, 13:40
autor: coldsoul
maciejo pisze:
TV3 pisze:Pytanie zatem:
Czy instrukcja, która jest do pobrania ze strony Repos Production, a w której znajduje się fragment w przygotowaniu do rozgrywki, mówiący, że gracz pobiera m.in. jeden czarny znacznik Tao - jest obecnie najwłaściwszą instrukcją?

A swoją drogą - rzeczywiście gra ta wydaje się być bardzo przyzwoitą pozycją.
To nie tylko przyzwoita pozycja ale powiedział bym że wręcz obowiązkowa :wink:
Co do czarnego Tao to pierwsze słyszę, że pobiera się go na początku :shock: ta gra jest i tak już wystarczająco łatwa bez takich udogodnień :mrgreen:
Chyba miało być "łatwa" maciejo ;) haha.

Bierzemy tylko tao w swoim kolorze.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Re: Ghost Stories

: 31 lip 2016, 14:48
autor: airrel
Dobry dzień!

Mam pytanko odnośnie wykorzystywania Żetonów Mocy.

Jeżeli na neutralnej planszy zielonego mam ustawioną moc przerzucania to deklaruje przed próbą wyegzorcyzmowania (przed akcją) że chce użyć tej mocy i jest możliwość że nawet nie będę musiał używać tej mocy ponieważ za pierwszym razem wypadnie mi odpowiednia liczba oczek i w sumie zmarnuje Żeton Mocy CZY mogę użyć tej mocy po nieudanym rzucie kośćmi podczas próby egzorcyzmowania (w trakcie akcji - co jest zabronione w zasadach) ?

Re: Ghost Stories

: 31 lip 2016, 17:46
autor: maciejo
airrel pisze:Dobry dzień!

Mam pytanko odnośnie wykorzystywania Żetonów Mocy.

Jeżeli na neutralnej planszy zielonego mam ustawioną moc przerzucania to deklaruje przed próbą wyegzorcyzmowania (przed akcją) że chce użyć tej mocy i jest możliwość że nawet nie będę musiał używać tej mocy ponieważ za pierwszym razem wypadnie mi odpowiednia liczba oczek i w sumie zmarnuje Żeton Mocy CZY mogę użyć tej mocy po nieudanym rzucie kośćmi podczas próby egzorcyzmowania (w trakcie akcji - co jest zabronione w zasadach) ?
Przed.

Re: Ghost Stories

: 23 paź 2016, 20:34
autor: Pastorkris
Jak wygląda sprawa z egzorcyzmem dwóch duchów na raz? Instrukcja nie jasno to tłumaczy, a przykłady nie pomagają...

Załóżmy, że stojąc na rogu egzorcyzmujemy dwa niebieskie duchy, oba o wytrzymałości jeden. Nie mając żetonów wyrzucamy jeden niebieski sukces.
Pokonaliśmy oba czy tylko jednego?

Re: Ghost Stories

: 23 paź 2016, 20:43
autor: spicum
W opisanej sytuacji jednego.
Przy 2 kostkach niebieskich można ubić oba.
Kostki / tokeny rozdziela się pomiędzy duchy.
Inaczej działa z tego co pamiętam "Kręg modlitewny", który działa na wszystkie egzorcyzmowane duchy. W opisanej sytuacji, przy ustawieniu kręgu na niebiesko, nie miałoby znaczenia co było na kościach.

Re: Ghost Stories

: 24 paź 2016, 10:27
autor: kosmos
Jeżeli stoję na rogu i próbuję przepędzić dwa duchy np. czarnego, który po pokonaniu daje mi dowolny żeton i czerwonego.
Rzucam kośćmi, udaje mi się przepędzić czarnego ducha, ale na czerwonego brakuje mi 1 znacznik.
Czy w tej sytuacji mogę jako nagrodę za przepędzenie czarnego ducha wziąć znacznik czerwony i od razu go użyć, aby przepędzić czerwonego ducha?

Re: Ghost Stories

: 25 paź 2016, 08:19
autor: Olgierdd
kosmos pisze:Jeżeli stoję na rogu i próbuję przepędzić dwa duchy np. czarnego, który po pokonaniu daje mi dowolny żeton i czerwonego.
Rzucam kośćmi, udaje mi się przepędzić czarnego ducha, ale na czerwonego brakuje mi 1 znacznik.
Czy w tej sytuacji mogę jako nagrodę za przepędzenie czarnego ducha wziąć znacznik czerwony i od razu go użyć, aby przepędzić czerwonego ducha?
Nie możesz, znacznik dostaniesz dopiero po zakończeniu egzorcyzmów.

Re: Ghost Stories

: 25 paź 2016, 11:35
autor: maciejo
spicum pisze:W opisanej sytuacji jednego.
Przy 2 kostkach niebieskich można ubić oba.
Kostki / tokeny rozdziela się pomiędzy duchy.
Inaczej działa z tego co pamiętam "Kręg modlitewny", który działa na wszystkie egzorcyzmowane duchy. W opisanej sytuacji, przy ustawieniu kręgu na niebiesko, nie miałoby znaczenia co było na kościach.
Dodam tylko że musisz ubić oba a nie możesz,to zasadnicza różnica w wypadku gdy któryś po ubiciu :D rzuca klątwę :!:

Re: Ghost Stories

: 26 paź 2016, 08:31
autor: Pastorkris
Dzięki bardzo za odpowiedzi :)
Liczyłem na inną wersję... Ale cóż :D

Re: Ghost Stories

: 13 lis 2016, 12:39
autor: opulentus
Witam
Mam pytanie na które w powyższych postach nie znalazłem odpowiedzi.

Cytat z instrukcji":
Duchy dzielą się ze względu na kolor
(1), Odporność (2), Zdolności (3), a
czasem też Nagrodę (4). Właściwości
te wyjaśniono poniżej oraz na jednej
z kart pomocy. Zdolności duchów
pogrupowane są pod względem
momentu aktywacji:
- zdolności na lewym kamieniu
należy stosować gdy duch wchodzi
do rozgrywki
- zdolności na środkowym kamieniu
należy stosować w każdej turze (w
fazie Jin)
- zdolności na prawym kamieniu
należy stosować po wyegzorcyzmowaniu ducha (patrz Klątwa i
Nagroda).

Pytanie dotyczy zdolności duchów na środkowym kamieniu. Jeśli jest napisane "w każdej turze" to mam rozumieć "w każdej następnej", czy "w bieżącej turze też", czyli gdy duch wchodzi do rozgrywki, również należy aktywować natychmiast tę zdolność?

Opiszę może jak to wygląda w mojej rozgrywce.
- ciągnę pierwszą kartę ducha z talii, jest to coffin brakers ze zdolnością wprowadzenia ducha do gry, umieszczam go na żółtej planszy gracza,
- zgodnie ze zdolnością z lewego kamienia, muszę wprowadzić kolejnego ducha do gry, ciągnę kartę i mam scarlet evildoer, na środkowym kamieniu ma symbol nawiedzenia
no i teraz pytanie czy figurę ducha umieszczam na karcie teraz czy w następnej fazie Jin?

Jeszcze jedno pytanie: Jakie zastosowanie ma znacznik nieaktywnych Tao?