Strona 1 z 12

Ghost Stories - pytania i wątpliwości

: 05 maja 2009, 22:12
autor: Wookie
Właśnie obczaiłem i zagrałem raz samemu dla próby w Ghost Stories i mam kilka wątpliwości.
1. Czy kładąc kartę ducha na danym obszarze sami decydujemy na które pole trafi? Jeśli tak, to czy możemy sobie wybrać, że trafi na buddę?
2. Czy możemy spróbować egzorcyzmów i gdy nam się nie uda użyć zdolności gracza czerwonego, aby spróbować ponownie, czy to jest tak, że najpierw płacę żeton(jeśli sam nie jestem czerwony) i potem mam podwójne egzorcyzmy?

Na razie tyle, jak coś jeszcze nie będę rozumiał to dopiszę.
Z góry dzięki za pomoc.

Re: Ghost Stories - pytania o zasady

: 05 maja 2009, 22:27
autor: janekbossko
musisz polozyc na polu swojego koloru jesli to duch Twojego koloru ufff np jestes graczem czerwonym ciagnac ducha czerwonego kladziesz go u siebie jak masz miejsce a jak nie to gdziekolwiek nawet na buddzie :)

Re: Ghost Stories - pytania o zasady

: 05 maja 2009, 23:14
autor: Mordeczka
Wookie pisze:Właśnie obczaiłem i zagrałem raz samemu dla próby w Ghost Stories i mam kilka wątpliwości.
1. Czy kładąc kartę ducha na danym obszarze sami decydujemy na które pole trafi? Jeśli tak, to czy możemy sobie wybrać, że trafi na buddę?
Nie wiem co masz na myśli pisząc "dany obszar", domyślam się, że kartę mnicha/egzorcysty. Jeśli tak, to możesz zdecydować na jakie pole z tego obszaru kładziesz ducha, możesz i na buddę (wyjątkiem są inkarnacje Wu-Fenga, poza Nieuchwytnym).
Wookie pisze:2. Czy możemy spróbować egzorcyzmów i gdy nam się nie uda użyć zdolności gracza czerwonego, aby spróbować ponownie, czy to jest tak, że najpierw płacę żeton(jeśli sam nie jestem czerwony) i potem mam podwójne egzorcyzmy?
Zdolności neutralnej planszy (poprzez znaczniki Neutralnej Mocy) możesz użyć przed lub po danym kroku. Czyli aby np. spróbować egzorcyzmować czerwonym mnichem dwa razy w kroku egzorcyzmów, musisz użyć znacznika PRZED tym krokiem.

Może się wydawać niepotrzebna możliwość użycia Neutralnej Mocy już po kroku egzorcyzmów/pomocy, ale jednak ma to sens. Przykład: po kroku egzorcyzmów możesz użyć znacznika Jin-Jang aby dodatkowo poprosić o pomoc grabarza (np. w celu reanimacji poległego mnicha), jednak jego "usługa" kosztuje kość klątwy. Wtedy używasz również znacznika Neutralnej Mocy i korzystasz z mocy "Siła Góry" zielonego mnicha, dzięki czemu tej klątwy nie rzucasz :wink: . Pamiętaj o tym, że możesz użyć w turze jeden raz mocy danej planszy.
Wookie pisze: Na razie tyle, jak coś jeszcze nie będę rozumiał to dopiszę.
Tutaj poczytaj, może znajdziesz tam odpowiedzi na pytania:
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... f=1&t=6304

Re: Ghost Stories - pytania o zasady

: 06 maja 2009, 17:03
autor: Wookie
Dzięki, to jeszcze jedno pytanie:
Gdy na Neutralnej Planszy skończą się Czi to instrukcja mówi, że utrata spada na gracza.
Na którego gracza, gdy np. gramy w dwie osoby?

Re: Ghost Stories - pytania o zasady

: 06 maja 2009, 17:06
autor: Geko
Wookie pisze:Dzięki, to jeszcze jedno pytanie:
Gdy na Neutralnej Planszy skończą się Czi to instrukcja mówi, że utrata spada na gracza.
Na którego gracza, gdy np. gramy w dwie osoby?
Z tego co pamiętam, to sami decydujecie.

Re: Ghost Stories - pytania o zasady

: 06 maja 2009, 17:09
autor: Wookie
A jak jest z wykładaniem karty czarnej, bo instrukcja o tym tylko wspomina w jednym miejscu.
Rozumiem, że czarnego ducha dokładam do siebie?

Re: Ghost Stories - pytania o zasady

: 06 maja 2009, 18:53
autor: Mordeczka
Wookie pisze:A jak jest z wykładaniem karty czarnej, bo instrukcja o tym tylko wspomina w jednym miejscu.
Rozumiem, że czarnego ducha dokładam do siebie?
Tak, czarnego ducha kładziesz na swojej karcie, o ile oczywiście jest miejsce. Niestety w polskiej instrukcji nie ma wzmianki o tym :?

Re: Ghost Stories - pytania o zasady

: 06 maja 2009, 20:37
autor: bogas
Mordeczka pisze:
Wookie pisze:A jak jest z wykładaniem karty czarnej, bo instrukcja o tym tylko wspomina w jednym miejscu.
Rozumiem, że czarnego ducha dokładam do siebie?
Tak, czarnego ducha kładziesz na swojej karcie, o ile oczywiście jest miejsce. Niestety w polskiej instrukcji nie ma wzmianki o tym :?
Bo jeśli miejsca nie ma to karty ducha nie dociągasz tylko tracisz 1 żeton Qi.

Re: Ghost Stories - pytania o zasady

: 06 maja 2009, 21:06
autor: Mordeczka
bogas pisze: Bo jeśli miejsca nie ma to karty ducha nie dociągasz tylko tracisz 1 żeton Qi.
Hmmm, a co jeśli czarny duch jest kolejnym "przywołanym" :twisted:? Przykład: Grasz czerwonym, przywołujesz ducha czerwonego i kładziesz na swojej karcie, na ostatnim wolnym polu, ale ten duch przywołuje następnego, który jest czarny i do tego odnosi się to co pogrubiłeś powyżej :mrgreen: :mrgreen:.

Re: Ghost Stories - pytania o zasady

: 06 maja 2009, 22:49
autor: Assamite
Jeśli nie ma miejsca na czarnego ducha na planszy aktywnego gracza, to kładziemy go na dowolnym miejscu jednej z pozostałych trzech planszy. Tracimy czi tylko gdy nie ma już miejsca na wszystkich czterech planszach graczy.

Re: Ghost Stories - pytania o zasady

: 07 maja 2009, 08:11
autor: bogas
Mordeczka pisze:
bogas pisze: Bo jeśli miejsca nie ma to karty ducha nie dociągasz tylko tracisz 1 żeton Qi.
Hmmm, a co jeśli czarny duch jest kolejnym "przywołanym" :twisted:? Przykład: Grasz czerwonym, przywołujesz ducha czerwonego i kładziesz na swojej karcie, na ostatnim wolnym polu, ale ten duch przywołuje następnego, który jest czarny i do tego odnosi się to co pogrubiłeś powyżej :mrgreen: :mrgreen:.
A nie jest przypadkiem tak, że skoro ten czerwony duch przywołuje następnego, ale nie mam już miejsca na swojej planszy to tracę 1 Qi i nie dociągam kolejnej karty?

Re: Ghost Stories - pytania o zasady

: 07 maja 2009, 08:25
autor: Mordeczka
bogas pisze:A nie jest przypadkiem tak, że skoro ten czerwony duch przywołuje następnego, ale nie mam już miejsca na swojej planszy to tracę 1 Qi i nie dociągam kolejnej karty?
Nie, nie tracisz Qi. Tak jak napisał Assamite, takiego ducha kładziesz na karcie innego gracza, jeśli jednak nie byłoby miejsca na każdej z kart, to wtedy faktycznie tracisz Qi.

Re: Ghost Stories - pytania o zasady

: 30 paź 2009, 16:45
autor: maciejo
siemka

prosze o pomoc.mam kilka niejasności związanych z grą.

1).
posiadam dodatek do gry składający się z:

4 kart duchów nr kart:67,68,69,70
1 inkarnacji nr karty 66
1 żeton wioski przedstawiający strażnika z dzidą.

na wszystkich kartach duchów jak i na inkarnacji na środkowym miejscu na dole jest przedstawiona ikonka planszy do gry z zaznaczonymi krzyżykami.co to oznacza nigdzie w instrukcji nie znalazłem odpowiedzi :oops: chociaż taka karta występuje także w podstawce nr karty to 56 jest to inkarnacja HOWLING NIGHTMARE.

nie mam tez pojęcia jak użyć tej dodatkowej karty woski i jak mam rozumieć umieszczone na niej symbole :?:

2).
Inkarnacja UNCATCHABLE posiada ikonke buddy z wykrzyknikiem.w opisie jest napisane ze aby ja wyegzorcyzmować musi się znajdować na lokacji zajętej przez buddę.Można tego dokonać przesuwając tę inkarnację na Buddę lub przez wprowadzenie jej do gry od razu na Buddę.
W związku z tym moje pytanie:
jak można inkarnacje przesunąć na inne pole planszy z budda :?: .w instrukcji nigdzie nie znalazłem wzmianki o przesuwaniu kart duchów lub inkarnacji.

3).
duch z możliwocią nawiedzanie wchodzi do gry-umieszczam jego kartę na mojej planszy lub innego gracza.to jest jasne :D
teraz pytanie.
czy równocześnie z położeniem karty ducha kładę na niej od razu czarna figurkę,czy tez dopiero w następnej turze(FAZIE JIN) dostawiam figurkę na kartę.

z góry dziękuję za zainteresowanie i pomoc. :wink:

Re: Ghost Stories - pytania o zasady

: 30 paź 2009, 16:48
autor: Geko
Może zacytuj, to co cytowałeś mi na PW i niech ktoś to potwierdzi albo obali. Będzie łatwiej.

Re: Ghost Stories - pytania o zasady

: 30 paź 2009, 17:04
autor: maciejo
dobra cytuje to co napisales.

chodzi o punkt pierwszy mojego posta.

-Geko napisał(a):
BGG mówi tak: te symbole to oznaczenia paniki. Tj. kładziesz danego ducha na danym miejscu i na jednym (bądź trzech) żetonach lokacji przed duchem kładziesz znaczniki nawiedzenia (chyba chodzi o te czarne figurki duchów) - to właśnie te X. Lokacje z takimi znacznikami nie działają, czyli ich moce nie mają znaczenia (mieszkańcy panikują). Ale też nie odwracasz ich na drugą stronę, bo nie są nawiedzone. Panika trwa dopóki nie przegonisz ducha, który ją powoduje.-

i może ustosunkował byś się proszę do innych moich pytań :) było by miło

Re: Ghost Stories - pytania o zasady

: 30 paź 2009, 17:08
autor: Mordeczka
pzpz11 pisze:nie mam tez pojęcia jak użyć tej dodatkowej karty woski i jak mam rozumieć umieszczone na niej symbole :?:
To jest żeton Strażnika, działa on w ten sposób, że możesz wziąć z wierzchu talii 4 karty, ułożyć ich kolejność na odpowiadającą Tobie i położyć z powrotem na wierz talii duchów. Dzięki temu dusisz w zarodku możliwe wzajemne przyzywanie duchów. Dodatkowo bierzesz jeden żeton Tao.
pzpz11 pisze:..jak można inkarnacje przesunąć na inne pole planszy z budda.w instrukcji nigdzie nie znalazłem wzmianki o przesówaniu kart duchów lub inkarnacji...
Odpowiedzią niech będzie żeton Pawilonu Niebiańskiego Wiatru :wink: "Przemieść dowolnego ducha na dowolne wolne miejsce (miejsce to może być zajęte przez figurkę Buddy), następnie przenieś Taoistę (ale nie swojego) na wybrany żeton wioski. Uwaga: Gdy duch się przemieszcza, wraz z nim przenoszą się wszystkie jego przedmioty. Zabiera ze sobą figurkę na tej samej pozycji, swój znacznik dezaktywujący moc, swoją mantrę osłabiającą itd."
pzpz11 pisze:czy równocześnie z położeniem karty ducha kładę na niej od razu czarna figurkę,czy tez dopiero w następnej turze(FAZIE JIN) dostawiam figurkę na kartę.
Tak, kładziesz od razu figurkę ducha na karcie, w następnej turze przesunie się ona do przodu na pierwszy "kamień", w następnej turze na drugi, co będzie równoznaczne z nawiedzeniem żetonu wioski i cały proces zacznie się od nowa. Są duchy, które wymuszają postawienie figurki ducha od razu na pierwszym kamieniu, więc pozostaje bardzo mało czasu na reakcję.


Odnośnie tych znaczków na kartach z dodatku, to z tego co pamiętam to właśnie tak to było jak pisze Geko, ale niestety nie mogę znaleźć źródła tej informacji.
[edit] Na BGG jest nieoficjalne faq, z którego wynika powyższe, jednak dodatkowo (o ile dobrze zrozumiałem) jeśli nie odeślesz tego ducha, to w następnej turze pola, na których stoją figurki duchów zostaną nawiedzone.

Re: Ghost Stories - pytania o zasady

: 30 paź 2009, 18:05
autor: Tycjan
Tak jest napisane na Rebelu (http://www.rebel.pl/product.php/1,1292/ ... -2008.html)
"Zdolności nowych duchów. Gdy duch pojawia się w grze, straszy on na polu wioski przed sobą - nie można korzystać ze właściwości tego pola tak długo, jak duch pozostaje przy życiu. To samo dotyczy nowej inkarnacji Wu-Fenga (Father Bo-Za): z tym wyjątkiem, że zabiera on możliwość korzystania z całego rzędu (3 pól wiosek) przed sobą."

Re: Ghost Stories - pytania o zasady

: 31 paź 2009, 00:00
autor: maciejo
dzięki za porady :!: :D

mam jeszcze dwie wątpliwości :oops:

1).
czy mozna będąc na SWIATYNI BUDDY zabrac od razu dwie figurki Buddy :?:

2).
w instrukcji jest napisane
" Każdy z Taoistów ma jedną szczególnie ważną zaletę: Jin-Jang. Wykorzystanie
Jin-Jang pozwala Taoiście na otrzymanie pomocy od wieśniaka, gdy jego
figurka nie znajduje się na żetonie z tym wieśniakiem"

pytanie :?:
czy chcąc skorzystać z pomocy wieśniaka trzeba znajdować się na żetonie sąsiadującym z tymże żetonem czy też można skorzystać z któregokolwiek żetonu we wsi.
na przykładzie w instrukcji na str.7 Taoista stoi własnie na sąsiednim żetonie wioski.to tylko przypadek czy reguła.

z góry wielkie dzięki za odpowiedz :wink:

Re: Ghost Stories - pytania o zasady

: 31 paź 2009, 00:10
autor: Tycjan
Ad 1: Normalnie jedna akcja = jeden Buda, ale wykorzystując "Drugi wiatr" (grając Niebieskim lub korzystając z Żetonu Mocy) możesz wziąć dwie figurki.
Ad 2: Korzystasz z każdego żetonu wioski obojętnie gdzie stoisz

Re: Ghost Stories - pytania o zasady

: 25 gru 2009, 10:41
autor: sirafin
Dwa pokrętne pytania początkującego taoisty ;)

1. Czy taoista może w dowolnym momencie zwolnić do banku posiadany żeton tao?
(jest to istotne ze względu na ograniczoną ich ilość i np. działanie Kręgu Modlitewnego który wymaga żetonu tao do działania)


2. Czy taoista podejmujący się egzorcyzmu MUSI rzucić kośćmi tao?
(jest to istotne w przypadku pól narożnych, czasem nie chcemy egzorcyzmować drugiego ducha, a mamy dość żetonów tao by egzorcyzmować pierwszego ducha bez pomocy kostek, lub pierwszy duch ma odporność 0 dzięki Kręgowi Modlitewnemu)

Re: Ghost Stories - pytania o zasady

: 25 gru 2009, 11:31
autor: Nataniel
1. nie
2. tak

Re: Ghost Stories - pytania o zasady

: 27 gru 2009, 14:46
autor: sirafin
Zasmuciłeś mieszkańców wioski, ale dzięki za szybką odpowiedź :)

-------------------------------

Potrzeba mi klika kolejnych uściśleń.

Niebieski taoista i jego zdolność Niebiański Podmuch (może egzorcyzmować i prosić o pomoc)
Na planszy, w miejscu gdzie pokazana jest zdolność specjalna, między ikonkami jest PLUS a nie STRZAŁKA. Czy to oznacza, że czynności mogę wykonać w dowolnej kolejności?

Czasem BARDZO ważne jest czy najpierw egzorcyzmuje czy najpierw prosi o pomoc.


Żółty taoista i jego zdolność Mantra Osłabiająca (zmniejsza odporność jednego ducha o 1)
1. Jak działa przy inkarnacjach "wielokolorowych" (Nameless, Hope Killer)?

2. Gdy moc żółtego taoisty zostaje zablokowana, mantra jest automatycznie przerwana?

Do tej pory grałem tak że po odblokowaniu mocy żeton wracał do żółtego taoisty, ale padło pytanie czy nie powinien wrócić na ducha na którym leżał w chwili zablokowania mocy.


ODBLOKOWANIE MOCY
1. Niebieski taoista wyegzorcyzmował ducha, który blokował jego zdolność Niebiański Podmuch.
Czy może po tym egzorcyzmie prosić wieśniaka o pomoc?

2. Zielony taoista wyegzorcyzmował ducha, który blokował jego zdolność Siła Góry.
Duch ten po wyegzorcyzmowaniu rzuca klątwę. Czy zielony taoista musi rzucać kostką klątwy?

Re: Ghost Stories

: 14 lut 2010, 12:36
autor: Ryu
Witam
Może i ja się przyłączę do zadania kilku pytań.

1 - Czy jest gdzieś napisane że taoista może mieć 1 jing jang? Każdy ma swój kolor ale w sytuacji gdy np. 2 z nich są wykorzystane. A taoista posiadający swoje jing jang pokonuje ducha który daje jing jang może wziąć kolejne i posiadać 2?
2 - Zostaje nawiedzona lokacja (nie pamiętam nazwy teraz) gdzie umieszcza się znacznik zmniejszający siłę duchów w danym kolorze, odwraca się ją. Jak potem poświęcam jing jang na odwrócenie jej do stanu aktywnego kolor który na niej był zostaje przywrócony czy trzeba na nowo położyć tao?
3 - w gazecie niemieckiej wyszedł dodatek w postaci kart, wu-fenga i lokalizacji miasta. Duchy są ze zdolnością przerażanie czy jakoś tak. Jak się odnieść do tej zdolności grając w dodatek "White moon". Jak ma wpływ na mieszkańców wioski?

Miałem jeszcze 1 pytanie, ale chwilowo zapomniałem, więc pewnie jeszcze się pojawię ;)
Pozdrawiam

Re: Ghost Stories

: 15 lut 2010, 17:06
autor: sirafin
Ryu pisze:1 - Czy jest gdzieś napisane że taoista może mieć 1 jing jang? Każdy ma swój kolor ale w sytuacji gdy np. 2 z nich są wykorzystane. A taoista posiadający swoje jing jang pokonuje ducha który daje jing jang może wziąć kolejne i posiadać 2?
Sam odpowiedziałęś na swoje pytanie, gdyby Jing-Jang nie były przyporządkowane, to po co je robić w różnych kolorach (kolor nie ma wpływu na działanie Jing-Jang, więc jest po to by oznaczyć przynależność do konkretnego Mnicha)
Ryu pisze:2 - Zostaje nawiedzona lokacja (nie pamiętam nazwy teraz) gdzie umieszcza się znacznik zmniejszający siłę duchów w danym kolorze, odwraca się ją. Jak potem poświęcam jing jang na odwrócenie jej do stanu aktywnego kolor który na niej był zostaje przywrócony czy trzeba na nowo położyć tao?
Kapłani uciekli z lokacji, ich modlitwa została przerwana, więc trzeba położyć żeton od nowa. Tak samo jak w przypadku Mantry Osłabiającej, gdy żółty mnich odzyska moc to Mantra nie wraca przecież na ducha, bo została przerwana i trzeba ją rzucić od nowa.

Re: Ghost Stories

: 16 lut 2010, 08:40
autor: Ryu
Dzięki za odpowiedź.
1 - szkoda... ;)
2 - grałem OK więc o tyle dobrze :)