Inventions: Evolution of Ideas (Vital Lacerda)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- ave.crux
- Posty: 1606
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 730 times
- Been thanked: 1093 times
Re: Inventions: Evolution of Ideas (Vital Lacerda)
Zagrane na fizycznym egzemplarzu.
Insert poezja, karty w premium koszulkach się pięknie mieszczą, lacerda pomyślał i wrzucił kartonowe karty pomocy do dolnej sekcji, więc kartony pomocy trzymają karty w ryzach w razie jakby była sprężyna w związku z koszulkami. Po co te kartonowe żetony wpływu jak mamy drewniane? Gra podatna na downtime i jak ktoś sobie lubi przeliczać to można zrobić kawy dla całej ekipy zanim się namyśli.
Wykonanie cudowne, ślicznie ta gra wygląda, sytuacja na planszy jest niesamowicie przejrzysta, a kolorystyka jest w punkt. Świetna sprawa z ideami i wynalazkami, gdzie po jednej stronie jest obrazek w kolorystyce danej dziedziny - zielony(ekonomia)/biały(kultura)/brązowy(technologia), a na stronie wynalazku jest już ładna, pełna kolorów grafika. Jedyna rzecz, która mogłaby być wg mnie zmieniona to to, żeby każdy z kolorów graczy miał te małe filary w różnych kształtach. Moja kobieta uznała, że kawał dobrego tytułu kupiłem za te 500zł
Przy okazji, przygotowałem do druku małą pomoc dla grających w 2 osoby. Można wydrukować i złożyć w pół.
Insert poezja, karty w premium koszulkach się pięknie mieszczą, lacerda pomyślał i wrzucił kartonowe karty pomocy do dolnej sekcji, więc kartony pomocy trzymają karty w ryzach w razie jakby była sprężyna w związku z koszulkami. Po co te kartonowe żetony wpływu jak mamy drewniane? Gra podatna na downtime i jak ktoś sobie lubi przeliczać to można zrobić kawy dla całej ekipy zanim się namyśli.
Wykonanie cudowne, ślicznie ta gra wygląda, sytuacja na planszy jest niesamowicie przejrzysta, a kolorystyka jest w punkt. Świetna sprawa z ideami i wynalazkami, gdzie po jednej stronie jest obrazek w kolorystyce danej dziedziny - zielony(ekonomia)/biały(kultura)/brązowy(technologia), a na stronie wynalazku jest już ładna, pełna kolorów grafika. Jedyna rzecz, która mogłaby być wg mnie zmieniona to to, żeby każdy z kolorów graczy miał te małe filary w różnych kształtach. Moja kobieta uznała, że kawał dobrego tytułu kupiłem za te 500zł
Przy okazji, przygotowałem do druku małą pomoc dla grających w 2 osoby. Można wydrukować i złożyć w pół.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Inventions: Evolution of Ideas (Vital Lacerda)
A to niedobrzy ludzie w tym portalu, zamówiłem pierwszego dnia, a inni już mają na półeczce. No nic, moje będzie jutro
Re: Inventions: Evolution of Ideas (Vital Lacerda)
Musiałem być pewien, że na urodziny będzie już czekać, a nie dojeżdżać
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 11 sty 2021, 13:13
- Lokalizacja: Słupsk
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 52 times
Re: Inventions: Evolution of Ideas (Vital Lacerda)
Jestem słabym człowiekiem. Wytrzymałem kilka dni i ... zamówiłem. Mam nadzieję, że przypadnie do gustu, bo z żoną jesteśmy miłośnikami euro.
pozdrawiam Radek
- ave.crux
- Posty: 1606
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 730 times
- Been thanked: 1093 times
Re: Inventions: Evolution of Ideas (Vital Lacerda)
Palnela taka cena i pół dnia myślała że zrobiłem deal życia
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Inventions: Evolution of Ideas (Vital Lacerda)
Heja! Gdyby ktoś chciał posłuchać na temat moich wrażeń i opini na temat inventions to zapraszam do materiału Dodam tylko, że opinie wyrażam z perspektywy osoby, która grała w każdego "Lacerdę" oprócz CO2.
Mój wątek sprzedażowy: viewtopic.php?f=65&t=66909
- ave.crux
- Posty: 1606
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 730 times
- Been thanked: 1093 times
Re: Inventions: Evolution of Ideas (Vital Lacerda)
Wczorajsza rozgrywka pokazała, że tor inicjatywy przy rozumiejących zależności graczach (6 rozgrywek na koncie) jest ważniejszy niż by się początkowo wydawało. Dwie akcje podebrane przez przeciwnika przez to, że byłem ostatni w kolejce spowodowały porażkę 104 do 108. Oczywiście gdybym wyrzeźbił 1 wpływu więcej gdzieś w czasie gry to miałbym 5 pkt więcej i zwycięstwo, ale dwa razy w ciągu gry musiałem bardzo mocno przemodelować swoją turę i nie była taka combogenna jaka mogła być.
1. Na torze wiedzy powszechnej na samym dole, przy spadku był kafel z akcją eureki, który dla mnie spowodowałby świetną kaskadę akcji, niestety przeciwnik to zauważył, wykorzystał i akcja spadła z wystawki.
2. W regionie była akcja wysłania dyplomaty, która połączona z kaflami na torze kamieni milowych również spowodowałaby fajną kaskadę akcji z wykorzystaniem trzech akcji łańcuchowych, która została podebrana przed moją turą i kafel akcji łańcuchowej regionu zamienił się w punkty zwycięstwa.
Mogłem temu zapobiec, ale mylnie uznałem, że jak wcześniej nie było to tak ważne to teraz też, a ostatecznie okazało się, że zmiana kolejności dałaby mi lepszy wynik niż zrobiłem w tej rozgrywce.
Była to pierwsza rozgrywka 3 osobowa i chyba w 2 oraz 4 graczy bawię się lepiej. Przy dwóch graczach więcej dzieje się na mapie regionu, bo chronos zawsze coś zmajstruje, gdzie przy większej ilości graczy możliwy jest lekki zastój w obszarach regionu.
1. Na torze wiedzy powszechnej na samym dole, przy spadku był kafel z akcją eureki, który dla mnie spowodowałby świetną kaskadę akcji, niestety przeciwnik to zauważył, wykorzystał i akcja spadła z wystawki.
2. W regionie była akcja wysłania dyplomaty, która połączona z kaflami na torze kamieni milowych również spowodowałaby fajną kaskadę akcji z wykorzystaniem trzech akcji łańcuchowych, która została podebrana przed moją turą i kafel akcji łańcuchowej regionu zamienił się w punkty zwycięstwa.
Mogłem temu zapobiec, ale mylnie uznałem, że jak wcześniej nie było to tak ważne to teraz też, a ostatecznie okazało się, że zmiana kolejności dałaby mi lepszy wynik niż zrobiłem w tej rozgrywce.
Była to pierwsza rozgrywka 3 osobowa i chyba w 2 oraz 4 graczy bawię się lepiej. Przy dwóch graczach więcej dzieje się na mapie regionu, bo chronos zawsze coś zmajstruje, gdzie przy większej ilości graczy możliwy jest lekki zastój w obszarach regionu.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- PytonZCatanu
- Posty: 4534
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1688 times
- Been thanked: 2120 times
Re: Inventions: Evolution of Ideas (Vital Lacerda)
Jaki jest czas rozgrywki?
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
- ave.crux
- Posty: 1606
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 730 times
- Been thanked: 1093 times
Re: Inventions: Evolution of Ideas (Vital Lacerda)
Graliśmy wczoraj w 3jke z jednym nowicjuszem i z przerwą na pizze + fajkę zeszło 3h, a ogólnie w zależności od składu i stopnia ogrania wychodzi ok. 2h na 2 os i 3h na 4 os. Myślę, że standardowo przy 2 osobach to 2h i każda kolejna dokłada ok 30min.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Inventions: Evolution of Ideas (Vital Lacerda)
Na razie grałem raz w 2 osoby i raz solo. Obie rozgrywki były baaardzo długie (myślę, że 4h+).
W dwójkę graliśmy z żoną, z którą raczej gramy w nieco lżejsze euro (Ark Nova, Obsesje Terraformacja Marsa itd.). Może przez to, że nie mieliśmy wcześniej doświadczeń z grami Lacerdy, to szło nam mocno opornie, przez większość gry z instrukcją w dłoni. Dopiero gdzieś w okolicach 2/3 rozgrywki poczuliśmy taki początek flow - co w ogóle chcemy zrobić i jak do tego dotrzeć.
Następnego dnia grałem solo i tu już czułem się znacznie pewniej. Ale wtedy znowu dużo czasu zajmowała obsługa botów - może w przyszłości uda się to robić automatycznie, ale tutaj (przede wszystkim ruchy Hefajstosa) musiałem obsługiwać go z instrukcją.
Na pewno ten czas się uda skrócić, ale myślę, że solo (gdzie będę grać najczęściej) i tak trzeba liczyć 2h+. Na razie czas podany na bgg (60-150) to jet dla mnie czysta abstrakcja.
Z mojego punktu widzenia gra jest bardzo podatna na "zawiechy" (downtime?). Normalnie w grach robię ruchy płynnie, a tutaj od połowy gry czułem się w każdej turze jakbym był przed szturmowaniem miasta w MageKnght - często planowałem po 5-10 minut co zrobić.
Chciałem jednak zaznaczyć, że satysfakcja z rozgrywki (gdy już wiedziałem do czego mogę dążyć) była bardzo duża. Kupiłem ją z zamysłem, aby mieć pozycję, gdy chcę zagrać w coś mózgożernego na spokojny, cały wieczór i myślę, że się fajnie w tej kategorii sprawdzi.
- Nilis
- Posty: 640
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 244 times
- Been thanked: 366 times
Re: Inventions: Evolution of Ideas (Vital Lacerda)
Czyli na 3 osoby ta gra to takie 2,5h. Pewnie przy wszystkich ogranych graczach to nawet 2 godziny. Czyli można w tę grę pyknąć wieczorem przed czymś poważniejszym
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
- bogas
- Posty: 2794
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 350 times
- Been thanked: 633 times
Re: Inventions: Evolution of Ideas (Vital Lacerda)
Dobry "chłyt martetindowy". Muszę żonie tak to sprzedać przed pierwszą rozgrywką
- PytonZCatanu
- Posty: 4534
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1688 times
- Been thanked: 2120 times
Re: Inventions: Evolution of Ideas (Vital Lacerda)
Wieści od moich ludków są takie:
5 godzin, bardzo długie tury graczy (czekanie na ruch 10-20 minut), trudniejsze niż Voidfall.
Statystyki w tym wątku są bardziej optymistyczne, ale i tak waham się czy warto siadać.
5 godzin, bardzo długie tury graczy (czekanie na ruch 10-20 minut), trudniejsze niż Voidfall.
Statystyki w tym wątku są bardziej optymistyczne, ale i tak waham się czy warto siadać.
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
- ave.crux
- Posty: 1606
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 730 times
- Been thanked: 1093 times
Re: Inventions: Evolution of Ideas (Vital Lacerda)
Wiadomo, że poziom szybkości rozgrywki jest zależny od poziomu przeliczania całek z wszystkich ruchów dostępnych dla gracza i w początkowych partiach ogrom możliwości może przytłaczać. Aktualnie bardzo szybko widzę ścieżki akcji łańcuchowych prowadzące do tego co chcę zrobić i nie łapię się na pułapki rozmyślania powodujące ogromny downtime.PytonZCatanu pisze: ↑14 maja 2024, 07:04 Wieści od moich ludków są takie:
5 godzin, bardzo długie tury graczy (czekanie na ruch 10-20 minut), trudniejsze niż Voidfall.
Statystyki w tym wątku są bardziej optymistyczne, ale i tak waham się czy warto siadać.
Gracze często się zawieszają na tym, że widzą jakąś kaskadę akcji, ale brakuje im akcji łańcuchowej i zamiast zaniechać myślenia jak to zrobić to próbują wykombinować dodatkową akcję łańcuchową w czasie swojej tury (nie da się).
Są gracze, którzy potrzebują co turę przeliczyć wszystkie możliwości jakie mają, bo "może coś nowego, lepszego się pojawiło". Tutaj obliczanie już zamierzonego planu może spowodować lekkie dymienie czachy, a sprawdzanie kilku różnych ścieżek dla samego sprawdzania również jest pułapką czasową.
Druga sprawa, że moja ekipa, z którą gram stosunkowo szybko myśli nad swoimi akcjami i jesteśmy nauczeni planować swoje akcje w turach innych graczy, wiadomo, że są sytuacje, w których trzeba przemodelować turę, ale z racji tego, że tu blokujesz sam siebie to w znacznej większości przypadków to co wymyśliłeś dalej będzie możliwe do zrobienia zanim tura wróci do ciebie.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- Muad'Dib
- Posty: 1561
- Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 106 times
Re: Inventions: Evolution of Ideas (Vital Lacerda)
U nas pierwsza rozgrywka, z tłumaczeniem, na 4 osoby trwała bodajże 4h15minut. Przy czym co chwila o coś się dopytywaliśmy właściciela gry, który się wcześniej zaznajomił z zasadami.
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
- cezner
- Posty: 3072
- Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 89 times
Re: Inventions: Evolution of Ideas (Vital Lacerda)
Miejsc gdzie są akcje do uruchomienia jest chyba z 8 (wliczając kafelki na własnej planszetce).
Żeby to wszystko widzieć, to niestety trzeba zagrać z 3-4 razy.
Problemem w grze jest właśnie to, że powinniśmy teoretycznie znaleźć taki ruch w grze, który spowoduje że w swojej turze zagramy nie jedną akcję, ale najlepiej kilka. Więc kiedy w takiej np Agricoli ruchy graczy są stosunkowo szybkie, to tutaj już tak wesoło nie jest.
Poprzez to, że blokujemy się wzajemnie na polu z akcjami czasami trzeba wywołać długi łańcuch akcji (nawet 5) tylko po to, żeby na końcu dojść akurat do tej, której rzeczywiście potrzebujemy. I tego na początku nie widzimy.
Kiedy jeszcze nie znamy dobrze wszystkich reguł (bo trochę tu różnych wyjątków niestety jest) to zdarza się, że wymyślimy jakiś fantastyczny ciąg akcji i w połowie wykonywania nagłe słyszymy, że tak to niestety nie wolno. No i rozkminkę mamy od nowa.
Nie pomaga moim zdaniem też ikonografia, nie jest ona zbyt jasna.
Zastanawia mnie tylko jedno, czy jak już dobrze poznamy tą grę to czy nie stanie się ona trochę powtarzalna. Ja wiem, setup początkowy, inne karty punktacji itd. Ale przez całą grę robimy cały czas to samo. Karty idei dają coraz więcej punktów, ale poza tym nic się nie zmienia. W kółko robimy to samo. Mamy tylko coraz więcej miejsc z akcjami, bo dochodzą kafelki i nowe karty wynalazków.
Żeby to wszystko widzieć, to niestety trzeba zagrać z 3-4 razy.
Problemem w grze jest właśnie to, że powinniśmy teoretycznie znaleźć taki ruch w grze, który spowoduje że w swojej turze zagramy nie jedną akcję, ale najlepiej kilka. Więc kiedy w takiej np Agricoli ruchy graczy są stosunkowo szybkie, to tutaj już tak wesoło nie jest.
Poprzez to, że blokujemy się wzajemnie na polu z akcjami czasami trzeba wywołać długi łańcuch akcji (nawet 5) tylko po to, żeby na końcu dojść akurat do tej, której rzeczywiście potrzebujemy. I tego na początku nie widzimy.
Kiedy jeszcze nie znamy dobrze wszystkich reguł (bo trochę tu różnych wyjątków niestety jest) to zdarza się, że wymyślimy jakiś fantastyczny ciąg akcji i w połowie wykonywania nagłe słyszymy, że tak to niestety nie wolno. No i rozkminkę mamy od nowa.
Nie pomaga moim zdaniem też ikonografia, nie jest ona zbyt jasna.
Zastanawia mnie tylko jedno, czy jak już dobrze poznamy tą grę to czy nie stanie się ona trochę powtarzalna. Ja wiem, setup początkowy, inne karty punktacji itd. Ale przez całą grę robimy cały czas to samo. Karty idei dają coraz więcej punktów, ale poza tym nic się nie zmienia. W kółko robimy to samo. Mamy tylko coraz więcej miejsc z akcjami, bo dochodzą kafelki i nowe karty wynalazków.