Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
gregoff
Posty: 792
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 519 times
Been thanked: 153 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

Post autor: gregoff »

ave.crux pisze: 13 gru 2023, 07:41 Udało mi się wziąć udział w turnieju na Arenie Gliwice i wygrałem go tak jak wydawało mi się, że się stanie. Jeżeli nie jest to mapa USA to można powiedzieć, że mam kilkadziesiąt wygranych z rzędu. Ciekawe czy dodatek wprowadzi cokolwiek co spowoduje, że emocje do gry wrócą oraz czy doda coś do podstawowych torów.
Grasz też na BGA?
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 755
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 174 times
Been thanked: 139 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

Post autor: woytas »

ave.crux pisze: 13 gru 2023, 07:41 Udało mi się wziąć udział w turnieju na Arenie Gliwice i wygrałem go tak jak wydawało mi się, że się stanie. Jeżeli nie jest to mapa USA to można powiedzieć, że mam kilkadziesiąt wygranych z rzędu. Ciekawe czy dodatek wprowadzi cokolwiek co spowoduje, że emocje do gry wrócą oraz czy doda coś do podstawowych torów.
Czyli znalazłeś strategię wygrywającą? Tylko nie pisz tutaj jak to robisz.
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

Post autor: ave.crux »

miker pisze: 13 gru 2023, 10:01 Tell us your secret :)
Jak to robisz??
!!!PONIŻEJ MOJE WSKAZÓWKI DO WYGRYWANIA, NIE CZYTAĆ JEŻELI KTOŚ UWAŻA, ŻE NIE CHCE SOBIE PSUĆ ZABAWY!!!

Spoiler:
gregoff pisze: 13 gru 2023, 11:56
Grasz też na BGA?
Nie, nie zdarzyło mi się.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2023, 12:49 przez ave.crux, łącznie zmieniany 1 raz.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4514
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1669 times
Been thanked: 2092 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

Post autor: PytonZCatanu »

miker pisze: 13 gru 2023, 10:01 Tell us your secret :)
Jak to robisz??
woytas pisze: 13 gru 2023, 12:46 Czyli znalazłeś strategię wygrywającą? Tylko nie pisz tutaj jak to robisz.
No to teraz nie wiadomo 😁
gregoff
Posty: 792
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 519 times
Been thanked: 153 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

Post autor: gregoff »

Nie ma różnicy czy talia podstawowa czy z draftem?
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

Post autor: ave.crux »

gregoff pisze: 14 gru 2023, 09:56 Nie ma różnicy czy talia podstawowa czy z draftem?
Na turnieju była talia podstawowa, ale ta z draftem jest łatwiejsza w użytkowaniu, gdzie najważniejsze jest to abyś miał kartę, która pozwala się schłodzić. Wtedy nie trzeba tak mieszać biegami.
Talia podstawowa ma to do siebie, że jest niesamowicie policzalna, czułem się trochę jakbym grał w 7CŚ:Pojedynek podstawkę, gdzie mogłem sobie obliczyć czy i za ile rund wygram. W zaawansowanej będzie to trochę bardziej losowe, ale ostatecznie jeżeli masz chłodzenie to i tak bez problemu stosując to co stosuje raczej wygram. Raz nawet zdarzyło mi się specjalnie wypaść z pierwszego zakrętu i nadganiać przeciwników, też wygrałem.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
gregoff
Posty: 792
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 519 times
Been thanked: 153 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

Post autor: gregoff »

ave.crux pisze: 14 gru 2023, 10:26
gregoff pisze: 14 gru 2023, 09:56 Nie ma różnicy czy talia podstawowa czy z draftem?
Na turnieju była talia podstawowa, ale ta z draftem jest łatwiejsza w użytkowaniu, gdzie najważniejsze jest to abyś miał kartę, która pozwala się schłodzić. Wtedy nie trzeba tak mieszać biegami.
Talia podstawowa ma to do siebie, że jest niesamowicie policzalna, czułem się trochę jakbym grał w 7CŚ:Pojedynek podstawkę, gdzie mogłem sobie obliczyć czy i za ile rund wygram. W zaawansowanej będzie to trochę bardziej losowe, ale ostatecznie jeżeli masz chłodzenie to i tak bez problemu stosując to co stosuje raczej wygram. Raz nawet zdarzyło mi się specjalnie wypaść z pierwszego zakrętu i nadganiać przeciwników, też wygrałem.
Ok. Jak masz czas i chęć to spróbuj na BGA pograć.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
tomg
Posty: 404
Rejestracja: 02 gru 2019, 00:00
Has thanked: 124 times
Been thanked: 159 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

Post autor: tomg »

ave.crux pisze: 14 gru 2023, 10:26
gregoff pisze: 14 gru 2023, 09:56 Nie ma różnicy czy talia podstawowa czy z draftem?
Talia podstawowa ma to do siebie, że jest niesamowicie policzalna
Ja to nazwałem dla siebie schematycznością Turbo (w szczególności jego wariantu podstawowego). Nie chcę znać Twojego patentu na wygraną ale po kilkunastu rozgrywkach niejako samemu dochodzi się do optymalnego (faktycznie prawdoodobnie subotymalnego) algorytmu zarządzania talią. Gra staje się przewidywalna.
Ale ja jestem generalnie z obozu Flamme Rouge w wersji wyścigu wieloetapowego z jego nieprzewidywalnoscią i taktyczną rozgrywką na poziomie poszczególnych etapów
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 345 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

Post autor: itsthisguyagain »

tomg pisze: 14 gru 2023, 17:21Nie chcę znać Twojego patentu na wygraną scią.
Ten sekret wcale nie jest jakiś tajemniczy. Skrócę ci go i pewnie Cię wcale nie zaskoczy. Sekret ave.crux'a to
Spoiler:
ave.crux widocznie jest w tym zdecydowanie lepszy niż przeciętny gracz. Mi się aż tak bardzo nie chce jak jemu i pewnie dlatego nie wygrywam 100% gier w Turbo lol
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

Post autor: bdm »

Czy z bootem jesteś w stanie wygrać grając podstawową talią kart?

Nie pasuje mi trochę w tej grze, że możesz przeskakiwać wyścigówki. Mało to klimatyczne. Kwestia blokowania nie istnieje.
W Snow Tails nie ma takiej opcji. Walisz w sanie przeciwnika to dobierasz uszkodzenia i zostajesz z tyłu.

Zaznaczam, że nie grałem jeszcze w Turbo. Jestem na etapie czytania instrukcji.
dannte
Posty: 727
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 422 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

Post autor: dannte »

bdm pisze: 21 gru 2023, 10:49 Nie pasuje mi trochę w tej grze, że możesz przeskakiwać wyścigówki. Mało to klimatyczne. Kwestia blokowania nie istnieje.
W Snow Tails nie ma takiej opcji. Walisz w sanie przeciwnika to dobierasz uszkodzenia i zostajesz z tyłu.

Zaznaczam, że nie grałem jeszcze w Turbo. Jestem na etapie czytania instrukcji.
Samochody nigdy nie stoją, ruch o 20 pól w jednej turze jest abstrakcyjny: traktuj to jako prędkość chwilową, nie przebytą drogę. Gdy jeden samochód rusza się o 16 pól, a drugi o 18 i się zrównują, natomiast potem trzeci samochód rusza się o 21 pól i ich "przeskakuje" to wcale nie tak to działa: wyobraź sobie, że samochody jadą "łeb w łeb", i ten trzeci w pewnym momencie wyprzedza drugiego, a potem pierwszego i dopiero wtedy drugi zrównuje się z pierwszym (z powodu ruchu turowego tego nie widać jak na dłoni).
Gdy inny samochód zatrzymuje się za dwoma samochodami i je "przeskakuje" to też wcale tego nie oznacza: slipstream nie działa na końcu ruchu, tylko powoduje, że jesteś w stanie się bardziej rozpędzić i dzięki temu wyprzedzić przeciwnika na prostej.

Traktuj wszystkie ruchy w jednej rundzie jako odbywające się jednocześnie, stopniowo, a nie skokowo.

W SnowTails nie grałem, ale tam chyba chodzi o wyścig przy mniejszych prędkościach, więc ciasnota ma większe zastosowanie (i w związku z tym inna mechanika). W Turbo czasem tę ciasnotę widać na zakrętach, ale nadal jest to abstrakcyjne.
bdm pisze: 21 gru 2023, 10:49 Czy z bootem jesteś w stanie wygrać grając podstawową talią kart?
Nie wiem czy to pytanie do wszystkich czy tylko do powyższej dyskusji? Ale tak, jak najbardziej da się wygrać z wieloma botami podstawową talią kart. Czasem użycie talii z modułu garażu daje niesprawiedliwą przewagę (tak jak granie z warunkami pogodowymi, które dają przewagę tylko botom jest nie do końca sprawiedliwe).
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

Post autor: bdm »

Ma to sens. Tylko dlaczego podzielili tor wszerz na dwie części skoro można byłoby zrobić szerszy, jednoczęściowy i wyścigówki mogłyby stać obok siebie. Tu jednak tracisz na prędkości (zostajesz pole z tyłu) jak nie ma miejsca (stoją dwie wyścigówki).

W Snow Tails oczywiście jest większa ciasnota. Z tego co pamiętam nie ma prędkości dwucyfrowych.
Miszon
Posty: 2515
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1015 times
Been thanked: 492 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

Post autor: Miszon »

Tor ma miejsce na 2, bo na tyle go wybudowano ;) , 3 samochody nie mogą jechać obok siebie. W pewnym momencie po prostu "robisz zdjęcie" z wyścigu - i to jest koniec tury - i widzisz, że dwa jadą obok siebie, a trzeci musiał przyhamować żeby w nich nie wjechać, jedzie z tyłu.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Awatar użytkownika
Adrian_P
Posty: 36
Rejestracja: 02 gru 2019, 09:25
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

Post autor: Adrian_P »

Dzień dobry/wieczór.

Zapraszam do śledzenia wydarzenia z gry „Turbo”, którego jestem sprawcą 😉. Będziemy jechać we czterech (ja i mój kolega i nasi synowie) wyścig 24H Le Mans przez dwadzieścia cztery godziny. Startujemy dziś wieczorem, około godziny 23.
Jedziemy dziesięcioma bolidami 🏎️ (czterech graczy żywych, sześć Legend - karty legend są zmodyfikowane i pobrane z BGG). Tor też fanowski z BGG, a dokładnie Le Mans, pętla Bugatti Circuit. Kilka zasad musieliśmy dostosować, ale wszystko jest opisane na stronie wydarzenia w sekcji „Dyskusja”. Planuję robić na stronie wydarzenia relacje co jakiś czas z wydarzeń na torze.

📸
Miszon
Posty: 2515
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1015 times
Been thanked: 492 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

Post autor: Miszon »

Powiem że szacun.
Będą jakieś przerwy na jedzenie czy coś? Czy jedziecie na kroplówce i nocniku? :mrgreen:
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Awatar użytkownika
Adrian_P
Posty: 36
Rejestracja: 02 gru 2019, 09:25
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

Post autor: Adrian_P »

Dziękuję.

Będą, będą. W zakładce „Dyskusja” w wydarzeniu jest opisane jak to organizacyjnie rozplanowaliśmy.
Leoś
Posty: 19
Rejestracja: 25 wrz 2016, 09:44
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

Post autor: Leoś »

Można już pobrać instrukcję nadchodzącego dodatku.


https://www.daysofwonder.com/heat/heavy-rain/
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 973
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 352 times
Been thanked: 756 times
Kontakt:

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

Post autor: Apos »

Leoś pisze: 09 sty 2024, 16:10 Można już pobrać instrukcję nadchodzącego dodatku.


https://www.daysofwonder.com/heat/heavy-rain/
Czy tylko ja odnoszę wrażenie, że w sumie niewiele tego? Na plus dodatek superchłodzenia oraz możliwość gry na 7 osób. Szkoda, że te zalane pola są w stałych miejscach na torze.

Tak porównując do konkurencji - w Race! Formula 90 ciekawiej rozwiązano pogodę oraz jazdę po torze w trudnych warunkach. Mamy tam też planowanie toru jazdy, pit stopy, strategie jazdy, dobór opon i dla najważniejszy punkt prawdziwe tory - przez co emocji i frajdy ze ścigania się więcej.

Sądziłem, że dodatek doda do Heat więcej "gamerskich" elementów :(
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

Post autor: bdm »

Musiałbyś mieć specjalnie nakładki na planszy żeby zalane pola mogły być co grę w innych miejscach. A to zawsze jest problem z przesuwaniem się tych żetonów. Ewentualnie plansza mogłaby być składana typu puzzle ale to już chyba zbyt duża rewolucja.
Awatar użytkownika
miker
Posty: 696
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:55
Has thanked: 535 times
Been thanked: 423 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

Post autor: miker »

Wygląda na to, że ujawnili datę premiery (23 luty), ciekawe czy Polska będzie taka sama.
Awatar użytkownika
Adrian_P
Posty: 36
Rejestracja: 02 gru 2019, 09:25
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

Post autor: Adrian_P »

Krótkie podsumowanie naszego wyścigu 24H Le Mans 🇫🇷 w grze planszowej Turbo 🏎️, który odbył się jeszcze w zeszłym roku 😉. Tor pochodził od użytkownika Logicwarrior ze strony Board Game Geek, a modyfikacja kart Legend dla dziesięciu graczy od użytkownika valiante z tejże strony. Jedno okrążenie liczyło 1️⃣ 1️⃣ 5️⃣ pól i 7️⃣ zakrętów. Było czterech żywych graczy i sześć Legend kierowanych przez mechanikę gry. Zgodnie z założeniami jechaliśmy (graliśmy) dwadzieścia cztery godziny, od 21:30 w środę 27. grudnia do 21:30 w czwartek 28. grudnia. Mieliśmy cztery przerwy techniczne na jedzenie i inne potrzeby. Niestety jeden zawodnik odpadł nam nad ranem i przez pięć godzin musiał go zastąpić zmiennik (bot) 😉.
Garść statystyk 📊⤵️.
Czas wydarzenia to 2️⃣ 4️⃣ godziny, a czas samej jazdy po torze to 2️⃣ 0️⃣ godzin.
Przejechaliśmy 2️⃣ 0️⃣ okrążeń co daje średnio godzinę na okrążenie (początkowe były wolniejsze, końcowe szybsze).
Pokonaliśmy 1️⃣ 4️⃣ 0️⃣ zakrętów i 2️⃣ 3️⃣ 0️⃣ 0️⃣ pól.
Najdłużej na prowadzeniu był bolid niebieski - 1️⃣ 0️⃣ okrążeń.
Od 8️⃣. okrążenia prowadził bolid kierowany przez żywego gracza.
Dwóch graczy przestrzeliło zakręt łącznie 4️⃣ razy.
Pierwsze cztery okrążenia to badanie toru i Legend. Później już poszło 😉. Między czasie kilka błędów i wypadnięcia z toru. Zaważyło to niestety na wyniku tych graczy, którzy zaryzykowali.
Kilka okrążeń przed końcem wywiązała się ciekawa walka pomiędzy dwoma bolidami Legend, żółtym, a fioletowym. Ostatecznie wygrał żółty.
Podobna sytuacja była między czarnym bolidem Legendy, a bolidem czerwonym i szarym kierowanymi przez ludzi. Na ostatnich zakrętach, heroiczną walką wyprzedzili czarny bolid, a czerwony dodatkowo zdobył 1️⃣ punkt. Pogodowo 🌦️ mieliśmy przeplatankę. Na przemian słońce i deszcz. W trakcie wyścigu były dwa znaczne kryzysy: około godziny szóstej oraz szesnastej.
W planach mamy już wyścigi nieco lżejsze: sześciogodzinny wyścig na torze Spa w Belgi 🇧🇪 oraz sześciogodzinny wyścig na torze Fuji w Japonii 🇯🇵 .

Klasyfikacja generalna:
1️⃣: Pomarańczowy (Oliwier🥇) - 9 pkt.
2️⃣: Niebieski (Adrian🥈) - 6 pkt.
3️⃣: Biały (Legenda AI🥉) - 4 pkt.
4️⃣: Różowy (Legenda AI) - 3 pkt.
5️⃣: Zielony (Legenda AI) - 2 pkt.
6️⃣: Czerwony (Daniel) - 1 pkt.
7️⃣: Szary (Tobiasz) - 0 pkt.
8️⃣: Czarny (Legenda AI)
9️⃣: Żółty (Legenda AI)
🔟: Fioletowy (Legenda AI)

Wydarzenie można było śledzić tu:
https://facebook.com/events/s/le-mans-2 ... 114208902/

Dziękuję chłopakom za świetną zabawę i wytrwałość 👏🏻.
Spoiler:
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4671
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1217 times
Been thanked: 1419 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

Post autor: Mr_Fisq »

Ruszyła przedsprzedaż dodatku w polskiej wersji językowej, premiera 23 lutego.

Źródło: FB Rebela.
Sprzedam: Obniżki, nowości: Root, Lanzerath Ridge, Dawn of the Zeds, Etherfields
Przygarnę: Skirmishe grywalne solo, figurki do Stargrave/Frostgrave
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 831
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 288 times
Been thanked: 192 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

Post autor: Seraphic_Seal »

Adrian_P pisze: 10 sty 2024, 14:25 Krótkie podsumowanie naszego wyścigu 24H Le Mans 🇫🇷 w grze planszowej Turbo 🏎️, który odbył się jeszcze w zeszłym roku 😉.
Spoiler:
To już wiem co ja chcę w tym roku zrobić xD
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

Post autor: ave.crux »

142zł. Trochę przesadzili jak na to co ten dodatek oferuje. Dla mnie pass, poczekam na jakieś wyprzedaże, bo nie widzę powodu żeby miało to kosztować więcej niz 80zł
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
Malibu
Posty: 269
Rejestracja: 15 wrz 2016, 07:46
Has thanked: 55 times
Been thanked: 45 times

Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)

Post autor: Malibu »

ave.crux pisze: 01 lut 2024, 09:19 142zł. Trochę przesadzili jak na to co ten dodatek oferuje. Dla mnie pass, poczekam na jakieś wyprzedaże, bo nie widzę powodu żeby miało to kosztować więcej niz 80zł
W reszcie sklepów będzie sporo taniej, stawiam, że koło stóweczki.

A powiedzcie mi jak ta gra chodzi na 2os
ODPOWIEDZ