Dwa razy tak. Decyzje za Klan Trzciny podejmuje aktywny gracz, jeśli nie ma akurat aktywnego gracza to ten wyżej na herbacienolify pisze: ↑04 lut 2024, 13:45 Poproszę o rozwianie dwóch wątpliwości. Gramy pierwszą partię, 2 osoby. Uważam, że poprawne odpowiedzi to 2x TAK, ale wolę się upewnić.
1. Jesień, moja tura, aktywacja lokalizacji. Aktywować powinno się wszystkie zielone (specjalne - tak się chyba nazywają) z co najmniej jednym urzędnikiem oraz wszystkie zwykłe/czerwone, o ile wszystkie pola są wypełnione.
Czy w trakcie mojej tury aktywowane są (dozwolone do aktywacji) lokalizacje, w których ja nie mam żadnego swojego urzędnika?
2. Klan Trzciny (właściwa wymowa według języka ulicy Klan Ciny). Czy ten klan korzysta ze środkowego pola kart rozkazów graczy? Tj. np. czy przesuwa 2 urzędników do 2 różnych lokalizacji? Wtedy tym przesunięciem zarządza tzw. Wódz (ten od najlepszej herbaty) czy aktywny gracz?
Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
Czy nic nie stoi na przeszkodzie w używaniu kart generałów, taktyk, doradców i artefaktów z zestawu Pradawne Kroniki/Czyngis-chan w standardowych rozgrywkach kompetytywnych i kooperacyjnych? Czy jednak zaburza to w jakikolwiek sposób balans gry? Czy wspomniane karty są potężniejsze, ponieważ wyzwania scenariuszy i Temudżyna są bardziej wymagające niż standardowa gra?
Zasady gry są całkiem jednoznaczne. Grasz jakikolwiek scenariusz (Pradawne Kroniki) to wtedy używasz kart z ikoną PK.
Grasz przeciwko Czyngis-chanowi, to wtedy wtasowujesz karty Temudżyna.
Ale czy stałe używanie wszystkich elementów to zły pomysł?
Przejrzałem karty z SG i w zasadzie tylko karty generałów dla 5ciu graczy nie mają sensu (przy grze innej niż 5ciu graczy) ponieważ ich zdolności przynoszą korzyści kiedy przy stole siedzi wielu graczy.
Dodam, że nie rozważam dodawania do standardowych rozgrywek kart hordy Czyngis-chana czy nagród cesarza.
Zasady gry są całkiem jednoznaczne. Grasz jakikolwiek scenariusz (Pradawne Kroniki) to wtedy używasz kart z ikoną PK.
Grasz przeciwko Czyngis-chanowi, to wtedy wtasowujesz karty Temudżyna.
Ale czy stałe używanie wszystkich elementów to zły pomysł?
Przejrzałem karty z SG i w zasadzie tylko karty generałów dla 5ciu graczy nie mają sensu (przy grze innej niż 5ciu graczy) ponieważ ich zdolności przynoszą korzyści kiedy przy stole siedzi wielu graczy.
Dodam, że nie rozważam dodawania do standardowych rozgrywek kart hordy Czyngis-chana czy nagród cesarza.
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
Można łączyć, ale balans się lekko zmieni - karty z coopa są silniejsze niż zwykłe. No i niektóre przynoszą korzyści innym graczom przy stole, co w VS może być dziwne i niepożądane. Jeśli to nie przeszkadza to wszystko powinno z grubsza działać
Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady
Tura Klanu Trzciny. Rozpatrujemy kartę rozkazu tego klanu od góry do dołu i... następnie rozpoczyna się faza aktywacji jak w trakcie tury każdego gracza prawda? Nie kończymy tury Klanu Trzciny zaraz po rozpatrzeniu karty rozkazu?