Mr. President: The American Presidency, 2001-2020 (Gene Billingsley)
: 07 sty 2022, 17:34
Rodząca się w bólach gra-symulator bycia prezydentem USA. Premiera w P500 prawdopodobnie wreszcie w 2022 roku.
Ilość graczy: 1
Szacowany czas rozgrywki - 360 - 600 minut
Ciężkość: 3.00
Pozwolę sobie wkleić przetłumaczony opis gry z BGG:
Podobnie jak rzeczywisty prezydent, będziesz miał do dyspozycji szereg sojuszników i zasobów, które pomogą ci poruszać się zarówno po korytarzach władzy w stolicy kraju, jak i niepewnych stosunkach międzynarodowych. Ci sojusznicy i zasoby będą się różnić w zależności od gry, ale zawsze będziesz mógł polegać na swoim Sekretarzu Stanu i Sekretarzu Obrony, którzy pomogą Ci w polityce zagranicznej oraz z wykorzystaniem, tam gdzie uznasz to za konieczne, siły bojowej wojska USA. Będziesz także mieć w Kongresie grono doradców krajowych i przyjaciół, którzy pomogą Ci poradzić sobie z wieloma wyzwaniami w Kongresie, życiu domowym i polityce. I zawsze będziesz mieć dostęp do co najmniej jednego naprawdę wyjątkowego talentu (to też będzie się różnić w zależności od gry), kogoś, kto wyróżnia się w swojej konkretnej pracy i jest dla ciebie „mnożnikiem siły” na swój własny, wyjątkowy sposób. Sposób, w jaki prowadzisz i wykorzystujesz tę mieszankę talentów i doświadczenia, które masz do dyspozycji, będzie stanowić długą drogę do określenia twojego sukcesu lub porażki podczas twojej szansy na zostanie panem prezydentem.
Rozgrywka
Mapa. Mapa gry pozwala zobaczyć i śledzić sytuację wewnętrzną i światową, którą tworzy gra. Jest podzielona na sekcje:
1. Kongres. Tutaj możesz śledzić postępy w legislacji, a także swoich przyjaciół i przeciwników w Kongresie.
2. Doradcy i aktywa. Ta część mapy jest miejscem przetrzymywania wszystkich twoich doradców, dostępnych punktów akcji i zasobów wojskowych.
3. Zarządzanie kryzysowe. Tutaj zarządzasz kartami kryzysów i śledzisz stan kryzysu oraz to, jak dobrze poradziłeś sobie z każdym kryzysem.
4. Część mapy świata (około połowa mapy) jest podzielona na osiem regionów świata, z dodatkowymi sekcjami dla Rosji i Chin (twoje kluczowych potencjalnych antagonistów w grze). Oto spojrzenie na region Ameryki Południowej jako przykład wyświetlaczy regionalnych:
Karty kryzysów. Sercem Mr. President jest ponad 150 kart kryzysów, które pomagają stworzyć fabułę dla każdej gry. Karty te — patrz 12 przykładowych kart na tej stronie — są kombinacją kart reprezentujących kryzysy krajowe lub światowe, wydarzenia terrorystyczne, nieoczekiwane korzyści i możliwości. Karty Kryzysów pomagają kierować fabułą w każdej grze, ale nie kontrolują jej w pełni.
Wygląda na bardzo rozbudowany arkusz kalkulacyjny na planszy Wiele obszarów do nadzorowania, zarządzanie ryzykiem podczas kryzysów krajowych i światowych, walka z wrogami USA przy pomocy sojuszników, wpływanie na rządy krajów i kongres USA. Pełna rozgrywka ma trwać od 360 do 600 minut. Gra będzie posiadała kilka scenariuszy opierających się na kadencjach prezydentów USA z lat 2001 - 2020. Będzie więc okazja sprawdzić się w butach Georga Busha juniora podczas kampanii antyterrorystycznej w Afganistanie i Iraku. Pojedynczy scenariusz toczy się przez 8 tur po 6 miesięcy, jedna tura to 6 rund pojedynczych miesięcy. Rozegranie pełnej kadencji ma trwać około dziesięciu godzin ale podobno rozegranie już sześciu lub dwunastu miesięcy daje satysfakcjonujące wrażenia Nie będzie możliwości "zapisania" stanu gry.
Mocno zastanawiam się nad takim poświęceniem żeby kupić i grać w tego molocha. Nie wiem czy kiedykolwiek udało by mi się ukończyć cały scenariusz przy takim rozmiarze gry, zasad i ogólnej rozpiętości. Co sądzicie?
Gra w prototypie jest OLBRZYMIA. Zobaczcie zdjęcia:
Fragment planszy:
Przykładowy region:
Prototypy kart kryzysów:
Prototyp okładki:
BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/183 ... -2001-2020
GMT Games: https://www.gmtgames.com/p-555-mr-presi ... -2020.aspx
Ilość graczy: 1
Szacowany czas rozgrywki - 360 - 600 minut
Ciężkość: 3.00
Pozwolę sobie wkleić przetłumaczony opis gry z BGG:
Podobnie jak rzeczywisty prezydent, będziesz miał do dyspozycji szereg sojuszników i zasobów, które pomogą ci poruszać się zarówno po korytarzach władzy w stolicy kraju, jak i niepewnych stosunkach międzynarodowych. Ci sojusznicy i zasoby będą się różnić w zależności od gry, ale zawsze będziesz mógł polegać na swoim Sekretarzu Stanu i Sekretarzu Obrony, którzy pomogą Ci w polityce zagranicznej oraz z wykorzystaniem, tam gdzie uznasz to za konieczne, siły bojowej wojska USA. Będziesz także mieć w Kongresie grono doradców krajowych i przyjaciół, którzy pomogą Ci poradzić sobie z wieloma wyzwaniami w Kongresie, życiu domowym i polityce. I zawsze będziesz mieć dostęp do co najmniej jednego naprawdę wyjątkowego talentu (to też będzie się różnić w zależności od gry), kogoś, kto wyróżnia się w swojej konkretnej pracy i jest dla ciebie „mnożnikiem siły” na swój własny, wyjątkowy sposób. Sposób, w jaki prowadzisz i wykorzystujesz tę mieszankę talentów i doświadczenia, które masz do dyspozycji, będzie stanowić długą drogę do określenia twojego sukcesu lub porażki podczas twojej szansy na zostanie panem prezydentem.
Rozgrywka
Mapa. Mapa gry pozwala zobaczyć i śledzić sytuację wewnętrzną i światową, którą tworzy gra. Jest podzielona na sekcje:
1. Kongres. Tutaj możesz śledzić postępy w legislacji, a także swoich przyjaciół i przeciwników w Kongresie.
2. Doradcy i aktywa. Ta część mapy jest miejscem przetrzymywania wszystkich twoich doradców, dostępnych punktów akcji i zasobów wojskowych.
3. Zarządzanie kryzysowe. Tutaj zarządzasz kartami kryzysów i śledzisz stan kryzysu oraz to, jak dobrze poradziłeś sobie z każdym kryzysem.
4. Część mapy świata (około połowa mapy) jest podzielona na osiem regionów świata, z dodatkowymi sekcjami dla Rosji i Chin (twoje kluczowych potencjalnych antagonistów w grze). Oto spojrzenie na region Ameryki Południowej jako przykład wyświetlaczy regionalnych:
Karty kryzysów. Sercem Mr. President jest ponad 150 kart kryzysów, które pomagają stworzyć fabułę dla każdej gry. Karty te — patrz 12 przykładowych kart na tej stronie — są kombinacją kart reprezentujących kryzysy krajowe lub światowe, wydarzenia terrorystyczne, nieoczekiwane korzyści i możliwości. Karty Kryzysów pomagają kierować fabułą w każdej grze, ale nie kontrolują jej w pełni.
Wygląda na bardzo rozbudowany arkusz kalkulacyjny na planszy Wiele obszarów do nadzorowania, zarządzanie ryzykiem podczas kryzysów krajowych i światowych, walka z wrogami USA przy pomocy sojuszników, wpływanie na rządy krajów i kongres USA. Pełna rozgrywka ma trwać od 360 do 600 minut. Gra będzie posiadała kilka scenariuszy opierających się na kadencjach prezydentów USA z lat 2001 - 2020. Będzie więc okazja sprawdzić się w butach Georga Busha juniora podczas kampanii antyterrorystycznej w Afganistanie i Iraku. Pojedynczy scenariusz toczy się przez 8 tur po 6 miesięcy, jedna tura to 6 rund pojedynczych miesięcy. Rozegranie pełnej kadencji ma trwać około dziesięciu godzin ale podobno rozegranie już sześciu lub dwunastu miesięcy daje satysfakcjonujące wrażenia Nie będzie możliwości "zapisania" stanu gry.
Mocno zastanawiam się nad takim poświęceniem żeby kupić i grać w tego molocha. Nie wiem czy kiedykolwiek udało by mi się ukończyć cały scenariusz przy takim rozmiarze gry, zasad i ogólnej rozpiętości. Co sądzicie?
Gra w prototypie jest OLBRZYMIA. Zobaczcie zdjęcia:
Fragment planszy:
Przykładowy region:
Prototypy kart kryzysów:
Prototyp okładki:
BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/183 ... -2001-2020
GMT Games: https://www.gmtgames.com/p-555-mr-presi ... -2020.aspx