Eldritch Horror - budowa talii mitów

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 864
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 298 times
Been thanked: 285 times

Eldritch Horror - budowa talii mitów

Post autor: KOSHI »

Witam. Po wielu próbach złapania balansu, jeśli chodzi o składanie talii mitów, wreszcie udało mi się uzyskać sensowne efekty, które obecnie stosuje. Nigdy nie zadowalało mnie składanie talii progresywnie. Nie pasowało mi też losowe dociąganie bądź eliminowanie konkretnych kart lub kart o danym poziomie trudności jak np. te z mackami. Ostatecznie wymyśliłem coś co się sprawdza i co powoduje, że gra się dość lekko, ale gra może zaskoczyć. Jestem niedzielnym graczem i jak już wyciągam EH to nie chce by gra mnie masakrowała. Punktem bazowym było wyjście od pogłosek, które są najbardziej upierdliwym elementem. Nie dość, że gra nas okłada to potem to robią karty mitów a gwoździem do trumny są właśnie pogłoski. Co więc robimy?

1) Zaopatrujemy się w żetony / kaboszony. Ja nabyłem akrylowe transparentne w kolorze niebieski, bezbarwnym i czerwonym. Niebieski - karty ze śniegiem (łatwe), bezbarwne - karty normalne, czerwone - karty z mackami (trudne).
2) Następnie robimy pulę: 3 niebieskie, 2 bezbarwne i 1 czerwony znacznik. Z tej puli losujemy żeton i ciągniemy pogłoskę o danym poziomie trudności.
2) Następnie robimy pulę: 2 niebieskie, 2 bezbarwne i 1 czerwony znacznik. Z tej puli losujemy żeton i ciągniemy pogłoskę o danym poziomie trudności.
3) Pogłoski mieszamy i odkładamy na bok. Dzięki temu mamy największą szansę na pogłoski typu łatwa + średnia, nieco mniejszą na 2 x łatwa a nawet na 2 trudne (jakieś 4% szans).

Kolejnym krokiem jest do koptowanie pozostałych kart. Prawie wszyscy AO mają w swojej puli po 16 kart ale jest kilka wyjątków. W zależności od AO będziemy musieli zrobić trzecią pulę żetonów, która będzie określała poziom trudności pozostałych kart. I tak, w puli:

Cthulhu i Nephren-ka : 9 kart łatwych, 3 średnie i 3 trudne
Pozostali AO : 9 kart łatwych, 4 średnie i 3 trudne
Hastur: 10 kart łatwych, 4 średnich i 3 trudne
Syzygium: 10 kart łatwych, 5 średnich i 3 trudne
Powrót Starszych Istot: 11 kart łatwych, 5 średnich i 4 trudne.

Pula ta obejmuje również pogłoski!!! Tak więc jeśli np. wylosowaliście 1 pogłoskę trudną i 1 średnią to np. przy składaniu Cthulhu nasz worek z żetonami powinien zawierać:

10 żetonów niebieskich, 2 bezbarwne i 1 czerwony

W tym miejscu przechodzimy do składania talii mitów. Z racji, iż nie mamy przypisanej trudności do kart zielonych lub żółtych odbywa się to na zasadzie apki Mythos Companion:

https://silverhammermba.github.io/mythos/

Wybieram w niej AO i dodatki. Sposób rozkładu kart wybieramy obojętny. I tak nie patrzymy w treść losowanej karty. Patrzymy tylko jakiego koloru wypluła kartę: zieloną czy żółtą. Następnie losujemy żeton z wygenerowanej puli i dociągamy kartę z odpowiedniego stosu. Jak apka wyrzuca nam pogłoskę czyli kartę niebieską to losujemy z 2 wcześniej wybranych a nie dobieramy żeton. W ten sposób w grze zawsze jest taka sama ilość kart łatwych, średnich i trudnych. Jak ktoś nie chce bawić się apką to może załatwic sobie karty, które z jednej strony mają ten sam druk a z drugiej tło żółte, zielone lub niebieskie ale bez treści i złoży talię tak jak w arkuszu AO. Można do tego wykorzystać np. zwykłe karty do gry i na rewersie nanieść jakoś kolor.

W grze występują czasem mity, które każą nam dociągnąć kartę / karty. Dociągamy je na bazie: 3 niebieskie, 2 bezbarwne i 1 czerwony żeton przypisując kolor żeton do trudności karty, którą możemy wylosować. Można też rzucić kością k6. 1-3 karta łatwa, 4-5 średnia, 6 trudna.

To by było na tyle. Może to wygląda nieco skomplikowanie ale jest to prosty mechanizm. Stworzyłem go po to, żeby nie użerać się dziwnymi dociągami kart. Apka Mythos Companion też nie jest idealna. Testowałem masę wariantów ustawień i zawsze było coś nie halo. Jak zaniżycie w opcji rozkładu wartości trudności kart (dla kart normalnych i trudnych) to zapomnijcie że zobaczycie 2 pogłoski średnie albo trudniejsze wariacje. Jak zawyżycie to co 3, 4 gra i wylosowane 2 trudne karty pogłosek. Nie da się tego w apce ustawić idealnie i po to jest ten system, żeby zawsze był balans.
Ostatnio zmieniony 02 gru 2021, 17:15 przez KOSHI, łącznie zmieniany 1 raz.
gogovsky
Posty: 2210
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 464 times
Been thanked: 512 times

Re: Eldritch Horror - budowa talii mitów

Post autor: gogovsky »

Jaką poduszkę polecasz do takiej gry?
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 864
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 298 times
Been thanked: 285 times

Re: Eldritch Horror - budowa talii mitów

Post autor: KOSHI »

Poduszkę. Tzn?
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 373 times
Been thanked: 94 times

Re: Eldritch Horror - budowa talii mitów

Post autor: farmer »

Kolega sugerował nudę
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 864
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 298 times
Been thanked: 285 times

Re: Eldritch Horror - budowa talii mitów

Post autor: KOSHI »

Rozumiem. :wink: Każdy gra jak uważa. Co do poduszki to może dużą i miękką, żeby pasowała na siedzenie od krzesła?
ODPOWIEDZ