303 Squadron - pytania, zasady
- Archaniol101
- Posty: 117
- Rejestracja: 05 lip 2020, 20:59
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 11 times
303 Squadron - pytania, zasady
Hej,
Mam parę wątpliwości co do zasad.
1) Jeśli w trakcie drugiej fazy walki nie chcę zagrywać karty (bo np. symbole z kości mi wystarczają), akcja specjalna z pierwszej karty jest nadal dostępna i może być nadal użyta?
2) Część specjalnych akcji umożliwia rozegranie dodatkowej rundy walki - w jaki sposób ona przebiega - rzucamy jedną kością RAF skoro ma być tylko jedna dodatkowa faza i wszystkimi kośćmi atakowanego Niemca? Można atakować ten sam samolot z którym walczyło się już dwie rundy? Czy normalnie zagrywa się też trzecią kartę w takiej sytuacji?
3) Zestawy służące do odblokowania specjalnych zdolności na drugiej karcie można tworzyć ze wszystkich kombinacji symboli RAF jak i obu kości? Jeżeli jakiś symbol (z wyjątkiem manewru) został już użyty do odblokowania zdolności karty mogę go nadal normalnie użyć jako strzał/unik?
4) Eskadra niemiecka zawierająca bombowce i myśliwce (w trybie eskorty) dotąd nie związana walką, jeśli po wykonaniu swojego ruchu wleci na obszar z samolotami RAF powinna wykonać kontratak czy nie (bo faza kontrataków już się odbyła wcześniej)?
5) Wydarzenie #14 - wszyscy za jednego
Uszkodzony samolot ma przydzielone 6 swoich żetonów. Co turę odrzucamy 1 z nich. Czy żeby poruszyć samolot o jeden obszar na turę powinniśmy odrzucić kolejny żeton, czy zasada odnosi się do przesunięcia samolotu o kolejny (drugi) obszar w trakcie danej tury? Gdybyśmy musieli płacić dodatkowo za każdy przesunięty obszar to mając 6 znaczników samolot musiałby przez 3 tury tracić po dwa żetony żeby w ogóle dolecieć do docelowego pola A7, więc obstawiałbym, że to nie jest dobre rozumienie zasad. Ale czytając kompendium tak właśnie to rozumiem, czy ktoś mógłby sprostować?
Mam parę wątpliwości co do zasad.
1) Jeśli w trakcie drugiej fazy walki nie chcę zagrywać karty (bo np. symbole z kości mi wystarczają), akcja specjalna z pierwszej karty jest nadal dostępna i może być nadal użyta?
2) Część specjalnych akcji umożliwia rozegranie dodatkowej rundy walki - w jaki sposób ona przebiega - rzucamy jedną kością RAF skoro ma być tylko jedna dodatkowa faza i wszystkimi kośćmi atakowanego Niemca? Można atakować ten sam samolot z którym walczyło się już dwie rundy? Czy normalnie zagrywa się też trzecią kartę w takiej sytuacji?
3) Zestawy służące do odblokowania specjalnych zdolności na drugiej karcie można tworzyć ze wszystkich kombinacji symboli RAF jak i obu kości? Jeżeli jakiś symbol (z wyjątkiem manewru) został już użyty do odblokowania zdolności karty mogę go nadal normalnie użyć jako strzał/unik?
4) Eskadra niemiecka zawierająca bombowce i myśliwce (w trybie eskorty) dotąd nie związana walką, jeśli po wykonaniu swojego ruchu wleci na obszar z samolotami RAF powinna wykonać kontratak czy nie (bo faza kontrataków już się odbyła wcześniej)?
5) Wydarzenie #14 - wszyscy za jednego
Uszkodzony samolot ma przydzielone 6 swoich żetonów. Co turę odrzucamy 1 z nich. Czy żeby poruszyć samolot o jeden obszar na turę powinniśmy odrzucić kolejny żeton, czy zasada odnosi się do przesunięcia samolotu o kolejny (drugi) obszar w trakcie danej tury? Gdybyśmy musieli płacić dodatkowo za każdy przesunięty obszar to mając 6 znaczników samolot musiałby przez 3 tury tracić po dwa żetony żeby w ogóle dolecieć do docelowego pola A7, więc obstawiałbym, że to nie jest dobre rozumienie zasad. Ale czytając kompendium tak właśnie to rozumiem, czy ktoś mógłby sprostować?
Re: 303 Squadron - pytania, zasady
Witam. Instrukcja jest napisana fatalnie, jest wiele nieścisłości'
Myślę że eskadra niemiecka zawierająca bombowce i myśliwce (w trybie eskorty) która wlatuje na pole z Huricanami nie dokonuje kontrataku. Co do reszty pytań, nie mam pojęcia.
Myślę że eskadra niemiecka zawierająca bombowce i myśliwce (w trybie eskorty) która wlatuje na pole z Huricanami nie dokonuje kontrataku. Co do reszty pytań, nie mam pojęcia.
Archaniol101 pisze: ↑07 lis 2021, 09:31 Hej,
Mam parę wątpliwości co do zasad.
1) Jeśli w trakcie drugiej fazy walki nie chcę zagrywać karty (bo np. symbole z kości mi wystarczają), akcja specjalna z pierwszej karty jest nadal dostępna i może być nadal użyta?
2) Część specjalnych akcji umożliwia rozegranie dodatkowej rundy walki - w jaki sposób ona przebiega - rzucamy jedną kością RAF skoro ma być tylko jedna dodatkowa faza i wszystkimi kośćmi atakowanego Niemca? Można atakować ten sam samolot z którym walczyło się już dwie rundy? Czy normalnie zagrywa się też trzecią kartę w takiej sytuacji?
3) Zestawy służące do odblokowania specjalnych zdolności na drugiej karcie można tworzyć ze wszystkich kombinacji symboli RAF jak i obu kości? Jeżeli jakiś symbol (z wyjątkiem manewru) został już użyty do odblokowania zdolności karty mogę go nadal normalnie użyć jako strzał/unik?
4) Eskadra niemiecka zawierająca bombowce i myśliwce (w trybie eskorty) dotąd nie związana walką, jeśli po wykonaniu swojego ruchu wleci na obszar z samolotami RAF powinna wykonać kontratak czy nie (bo faza kontrataków już się odbyła wcześniej)?
5) Wydarzenie #14 - wszyscy za jednego
Uszkodzony samolot ma przydzielone 6 swoich żetonów. Co turę odrzucamy 1 z nich. Czy żeby poruszyć samolot o jeden obszar na turę powinniśmy odrzucić kolejny żeton, czy zasada odnosi się do przesunięcia samolotu o kolejny (drugi) obszar w trakcie danej tury? Gdybyśmy musieli płacić dodatkowo za każdy przesunięty obszar to mając 6 znaczników samolot musiałby przez 3 tury tracić po dwa żetony żeby w ogóle dolecieć do docelowego pola A7, więc obstawiałbym, że to nie jest dobre rozumienie zasad. Ale czytając kompendium tak właśnie to rozumiem, czy ktoś mógłby sprostować?
Re: 303 Squadron - pytania, zasady
Archaniol101 pisze: ↑07 lis 2021, 09:31 Hej,
Mam parę wątpliwości co do zasad.
Nie, akcja jest dostępna tylko z karty zagranej w danej rundzie walkiArchaniol101 pisze: ↑07 lis 2021, 09:31 1) Jeśli w trakcie drugiej fazy walki nie chcę zagrywać karty (bo np. symbole z kości mi wystarczają), akcja specjalna z pierwszej karty jest nadal dostępna i może być nadal użyta?
Wszystkie zasady dotyczące drugiej rundy walki działają też w trzeciej (i w ewentualnej czwartej). Musisz tylko dobrać dodatkową kość, bo te które miałeś zużyłeś na pierwszą i drugą rundę walki. No i nie zużywasz dodatkowej amunicji. Czyli tak:Archaniol101 pisze: ↑07 lis 2021, 09:31 2) Część specjalnych akcji umożliwia rozegranie dodatkowej rundy walki - w jaki sposób ona przebiega - rzucamy jedną kością RAF skoro ma być tylko jedna dodatkowa faza i wszystkimi kośćmi atakowanego Niemca? Można atakować ten sam samolot z którym walczyło się już dwie rundy? Czy normalnie zagrywa się też trzecią kartę w takiej sytuacji?
Dobierasz dodatkową kość i nią rzucasz. Rzucasz kośćmi przeciwnika. Do wyniku z kości możesz dograć kartę. Jeżeli atakujesz tego samego przeciwnika masz poprzednie symbole z kart do wykorzystania. Jeżeli do tej pory nie dostałeś wsparcia, możesz je dostać. No i możesz przerzucać
Tak.Archaniol101 pisze: ↑07 lis 2021, 09:31 3) Zestawy służące do odblokowania specjalnych zdolności na drugiej karcie można tworzyć ze wszystkich kombinacji symboli RAF jak i obu kości? Jeżeli jakiś symbol (z wyjątkiem manewru) został już użyty do odblokowania zdolności karty mogę go nadal normalnie użyć jako strzał/unik?
Myśliwce w trybie eskorty nie kontratakują w takim przypadku.Archaniol101 pisze: ↑07 lis 2021, 09:31 4) Eskadra niemiecka zawierająca bombowce i myśliwce (w trybie eskorty) dotąd nie związana walką, jeśli po wykonaniu swojego ruchu wleci na obszar z samolotami RAF powinna wykonać kontratak czy nie (bo faza kontrataków już się odbyła wcześniej)?
Chodzi o to, że tracisz żeton manewru co turę, niezależnie od tego czy się przemieszczasz czy nie.Archaniol101 pisze: ↑07 lis 2021, 09:31 5) Wydarzenie #14 - wszyscy za jednego
Uszkodzony samolot ma przydzielone 6 swoich żetonów. Co turę odrzucamy 1 z nich. Czy żeby poruszyć samolot o jeden obszar na turę powinniśmy odrzucić kolejny żeton, czy zasada odnosi się do przesunięcia samolotu o kolejny (drugi) obszar w trakcie danej tury? Gdybyśmy musieli płacić dodatkowo za każdy przesunięty obszar to mając 6 znaczników samolot musiałby przez 3 tury tracić po dwa żetony żeby w ogóle dolecieć do docelowego pola A7, więc obstawiałbym, że to nie jest dobre rozumienie zasad. Ale czytając kompendium tak właśnie to rozumiem, czy ktoś mógłby sprostować?
pozdrawiam,
.m.
Re: 303 Squadron - pytania, zasady
Messershmitt 110, kompendium Wytrzymałość(*) jedna gwiazdka, a na karcie mysliwca jest podwójna gwiadka (**)
Która jest prawidłowa ?
Odpowiedź z hobbitów- podwójna gwiazdka prawidłowa.
Jakby ktoś szukał t tu jest faq i errata :
https://boardgamegeek.com/boardgame/277672/303-squadron
Która jest prawidłowa ?
Odpowiedź z hobbitów- podwójna gwiazdka prawidłowa.
Jakby ktoś szukał t tu jest faq i errata :
https://boardgamegeek.com/boardgame/277672/303-squadron
Re: 303 Squadron - pytania, zasady
Odpowiem sam sobie jakby ktoś był zainteresowany. Odpowiedzi od Hobbitów:
1. Czy w scenariuszu Chain home, jeśli radary nie są zniszczone to w fali drugiej stają się pierwszymi celami dla eskadr bombowych ale nie liczą się do zwycięstwa Niemców bo były już zdefiniowane na poziomie pierwszej fali? Czy bombardowanie radarów poprostu pomijamy w 2 fali?
Nie są, bombardowanie radarów pomijamy jako cel.
2. Jakimi kartami bronić się przed czarnymi kostkami bombowców przy zdolności „Hun in the sun”? Instrukcja stanowi, że symbolami śmigieł z kart ale na czarnych kostkach nie ma śmigieł.
Dowolny znak obrony (śmigła) anuluje trafienie.
1. Czy w scenariuszu Chain home, jeśli radary nie są zniszczone to w fali drugiej stają się pierwszymi celami dla eskadr bombowych ale nie liczą się do zwycięstwa Niemców bo były już zdefiniowane na poziomie pierwszej fali? Czy bombardowanie radarów poprostu pomijamy w 2 fali?
Nie są, bombardowanie radarów pomijamy jako cel.
2. Jakimi kartami bronić się przed czarnymi kostkami bombowców przy zdolności „Hun in the sun”? Instrukcja stanowi, że symbolami śmigieł z kart ale na czarnych kostkach nie ma śmigieł.
Dowolny znak obrony (śmigła) anuluje trafienie.
- Smoku
- Posty: 464
- Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: 303 Squadron - pytania, zasady
Kilka pytań:
1. Symbol RAF na kartach i kość RAF : jeżeli na karcie mam symbol uniku i dokładam kość z symbolem uniku, to mogę odrzucić dwa trafienia?
2.Specjalna zdolność karty: Za każdy zestaw (unik/trafienie) otrzymujesz żeton manewru. Czy w tym wypadku nie tworzę dubletu symboli ,tylko jeden symbol uniku i kość z trafieniem.
3. Na innych kartach do uruchomienia zdolności specjalnej muszę mieć dublet symboli ?
4. Zdolność specjalna: jeden samolot Luftwaffe rzuca jedną kością mniej. Dotyczy fazy kontrataku ?
1. Symbol RAF na kartach i kość RAF : jeżeli na karcie mam symbol uniku i dokładam kość z symbolem uniku, to mogę odrzucić dwa trafienia?
2.Specjalna zdolność karty: Za każdy zestaw (unik/trafienie) otrzymujesz żeton manewru. Czy w tym wypadku nie tworzę dubletu symboli ,tylko jeden symbol uniku i kość z trafieniem.
3. Na innych kartach do uruchomienia zdolności specjalnej muszę mieć dublet symboli ?
4. Zdolność specjalna: jeden samolot Luftwaffe rzuca jedną kością mniej. Dotyczy fazy kontrataku ?
Re: 303 Squadron - pytania, zasady
1. Jeśli na karcie masz napisane „za każdy symbol uniku możesz…” to tak w innym przypadku tylko 1.Smoku pisze: ↑25 kwie 2022, 23:28 Kilka pytań:
1. Symbol RAF na kartach i kość RAF : jeżeli na karcie mam symbol uniku i dokładam kość z symbolem uniku, to mogę odrzucić dwa trafienia?
2.Specjalna zdolność karty: Za każdy zestaw (unik/trafienie) otrzymujesz żeton manewru. Czy w tym wypadku nie tworzę dubletu symboli ,tylko jeden symbol uniku i kość z trafieniem.
3. Na innych kartach do uruchomienia zdolności specjalnej muszę mieć dublet symboli ?
4. Zdolność specjalna: jeden samolot Luftwaffe rzuca jedną kością mniej. Dotyczy fazy kontrataku ?
2. To zależy co masz na karcie jak masz na karcie symbole to możesz skorzystać zarwno z symboli na kości jak i na kartach. Jak na karcie masz symbol z oznaczeniem kości to musisz mieć kość z takim symbolem. Pamiętaj, że przy tworzeniu zestawów jeśli atakujesz ten sam samolot możesz korzystać z symboli i (symboli na) kości użytych w poprzedniej rundzie.
3. Rozwiń bo nie rozumiem.
4. Nie dotyczy tej tego ataku. Samolot zaatakowany nie atakuje w fazie kontrataku, bo już atakuje gdy ty go atakujesz i kość mniej dotyczy właśnie tego ataku. W fazie kontrataku atakują zresztą tylko myśliwce i to te myśliwce, które nie brały udziału w walce w twojej fazie walki.
- Smoku
- Posty: 464
- Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: 303 Squadron - pytania, zasady
dzięki.
ad 3. namieszałem -skądś mi się wzięło , że do uruchomienia zdolności specjalnej (dolna cześć karty) potrzebny jest dublet (symbol RAF i kość).
To teraz doprecyzuję: zdolność specjalna działa zawsze (dolna część karty) po zagraniu karty?
Bonus tej zdolności czasami jest uzależniony od konfiguracji symboli (karta-kość lub żeton) , a jeżeli w tekście nie ma takiej zależności to bonus działa od razu-gratis.
Przykład, mam tekst na karcie: otrzymujesz żeton manewru, jeden samolot Luftwaffe rzuca jedną kością mniej. Ten bonus gratis działa od razu po zagraniu karty ?
inny przykład: Za każdy zestaw (np. unik i trafienie) otrzymujesz żeton manewru. W tym wypadku muszę do ikony uniku na karcie dodać kość z trafieniem.
Jeszcze jedno pytanie: gdy po zagraniu karty mam na kacie symbol uniku i dokładam kość z trafieniem. To mam jedno trafienie i jeden unik ?
ad 3. namieszałem -skądś mi się wzięło , że do uruchomienia zdolności specjalnej (dolna cześć karty) potrzebny jest dublet (symbol RAF i kość).
To teraz doprecyzuję: zdolność specjalna działa zawsze (dolna część karty) po zagraniu karty?
Bonus tej zdolności czasami jest uzależniony od konfiguracji symboli (karta-kość lub żeton) , a jeżeli w tekście nie ma takiej zależności to bonus działa od razu-gratis.
Przykład, mam tekst na karcie: otrzymujesz żeton manewru, jeden samolot Luftwaffe rzuca jedną kością mniej. Ten bonus gratis działa od razu po zagraniu karty ?
inny przykład: Za każdy zestaw (np. unik i trafienie) otrzymujesz żeton manewru. W tym wypadku muszę do ikony uniku na karcie dodać kość z trafieniem.
Jeszcze jedno pytanie: gdy po zagraniu karty mam na kacie symbol uniku i dokładam kość z trafieniem. To mam jedno trafienie i jeden unik ?
Re: 303 Squadron - pytania, zasady
Tak, od razu.Smoku pisze: ↑26 kwie 2022, 20:14 dzięki.
ad 3. namieszałem -skądś mi się wzięło , że do uruchomienia zdolności specjalnej (dolna cześć karty) potrzebny jest dublet (symbol RAF i kość).
To teraz doprecyzuję: zdolność specjalna działa zawsze (dolna część karty) po zagraniu karty?
Bonus tej zdolności czasami jest uzależniony od konfiguracji symboli (karta-kość lub żeton) , a jeżeli w tekście nie ma takiej zależności to bonus działa od razu-gratis.
Przykład, mam tekst na karcie: otrzymujesz żeton manewru, jeden samolot Luftwaffe rzuca jedną kością mniej. Ten bonus gratis działa od razu po zagraniu karty ?
Potwierdzam Chyba, że jest to druga runda walki i atakujesz ten sam samolot wtedy możesz wykorzystać zarówno kość i symbole z pierwszej karty ale nie jej zdolność specjalną. Ona dotyczy tylko pierwszej rundy.
Tak, bez względu na to czy wykorzystasz je do zdolności specjalnej.
-
- Posty: 1044
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
- Lokalizacja: chrzanów
- Has thanked: 857 times
- Been thanked: 512 times
Re: 303 Squadron - pytania, zasady
Hej. Dalej niejasny jest dla mnie tryb patrol.
Czy gdy myśliwce niemieckie są w tym trybie i jest faza ruchu Niemców to:
A) poruszają sie o jeden obszar ale gdy zbliża się tym ruchem do dywizjonu 303 na sąsiedni obszar to wykonuja jeszcze jeden ruch na obszar dywizjonu (mają zdolność poruszania się o dwa pola ale w patrolu o jedno)?
B) poruszają się o jeden obszar i nawet jak obok stacjonuje/krąży dywizjon 303 to nie wykonuja więcej ruchu?
Ktora opcja jest prawidłowa?
Czy gdy myśliwce niemieckie są w tym trybie i jest faza ruchu Niemców to:
A) poruszają sie o jeden obszar ale gdy zbliża się tym ruchem do dywizjonu 303 na sąsiedni obszar to wykonuja jeszcze jeden ruch na obszar dywizjonu (mają zdolność poruszania się o dwa pola ale w patrolu o jedno)?
B) poruszają się o jeden obszar i nawet jak obok stacjonuje/krąży dywizjon 303 to nie wykonuja więcej ruchu?
Ktora opcja jest prawidłowa?
Re: 303 Squadron - pytania, zasady
Kilka pytań:
1. W scenariuszu Lotnisko zestrzeliłem wszystkie Do17 w swojej fazie walki (wypełniłem cel scenariusza), jednak gdybym dokończył turę, to pozostałe He 111 w swojej fazie ruchu i bombardowania Tonbrigde odniosłyby sukces.
Czy w związku z tym dogrywamy tury do końca, czy przerywamy w momencie osiągnięcia celu?
2. W fazie bombardowania
He 111: 1 punkt uszkodzeń + biała kość.
Do 17, 1 automatyczne trafienie + 2 białe kości.
Czym się różni 1 punkt uszkodzeń od 1 trafienia w przypadku bombardowania np. lotniska?
3. Czy Bf 109 eskortujące bombowce (tryb eskorty) wlatujące na obszar na którym są samoloty gracza w Niemieckiej fazie ruchu przeprowadzają kontratak?
W fazie patrolu ma to miejsce (1 kość kontrataku).
4. Wydarzenie "13" Towarzysze broni. Czy Bf 109 ścigające Spitfire kontratakują 1 czy 2 kośćmi? Według zasad patrolu wlatują w obszar z myśliwcami RAF powinna być 1, ale opis wydarzenia nie precyzuje tego, mówi tylko o Niemieckiej Fazie kontrataku (2 kości).
Dziękuję
1. W scenariuszu Lotnisko zestrzeliłem wszystkie Do17 w swojej fazie walki (wypełniłem cel scenariusza), jednak gdybym dokończył turę, to pozostałe He 111 w swojej fazie ruchu i bombardowania Tonbrigde odniosłyby sukces.
Czy w związku z tym dogrywamy tury do końca, czy przerywamy w momencie osiągnięcia celu?
2. W fazie bombardowania
He 111: 1 punkt uszkodzeń + biała kość.
Do 17, 1 automatyczne trafienie + 2 białe kości.
Czym się różni 1 punkt uszkodzeń od 1 trafienia w przypadku bombardowania np. lotniska?
3. Czy Bf 109 eskortujące bombowce (tryb eskorty) wlatujące na obszar na którym są samoloty gracza w Niemieckiej fazie ruchu przeprowadzają kontratak?
W fazie patrolu ma to miejsce (1 kość kontrataku).
4. Wydarzenie "13" Towarzysze broni. Czy Bf 109 ścigające Spitfire kontratakują 1 czy 2 kośćmi? Według zasad patrolu wlatują w obszar z myśliwcami RAF powinna być 1, ale opis wydarzenia nie precyzuje tego, mówi tylko o Niemieckiej Fazie kontrataku (2 kości).
Dziękuję
Re: 303 Squadron - pytania, zasady
W mojej opinii wygrałeś, gdyż jako pierwszy zrealizowałeś cel RAF określony w scenariuszu.1. W scenariuszu Lotnisko zestrzeliłem wszystkie Do17 w swojej fazie walki (wypełniłem cel scenariusza), jednak gdybym dokończył turę, to pozostałe He 111 w swojej fazie ruchu i bombardowania Tonbrigde odniosłyby sukces.
Czy w związku z tym dogrywamy tury do końca, czy przerywamy w momencie osiągnięcia celu?
Według mnie, nie różni się (to oznacza to samo). Po prostu w instrukcji/kompendium brakuje czasami jednolitego języka (możliwe, że te dwie zasady pisały różne osoby). Treść instrukcji/kompendium jest niedopracowana (o czym chyba wszyscy grający w 303 SQ się przekonali).2. W fazie bombardowania
He 111: 1 punkt uszkodzeń + biała kość.
Do 17, 1 automatyczne trafienie + 2 białe kości.
Czym się różni 1 punkt uszkodzeń od 1 trafienia w przypadku bombardowania np. lotniska?
W trybie eskorty myśliwce walczą normalnie, tzn. jeśli nie walczyły w fazie III - Walka (i nie mają przydzielonych żetonów manewru), to kontratakują. Stanowi o tym Instrukcja na str. 15.3. Czy Bf 109 eskortujące bombowce (tryb eskorty) wlatujące na obszar na którym są samoloty gracza w Niemieckiej fazie ruchu przeprowadzają kontratak?
W fazie patrolu ma to miejsce (1 kość kontrataku).
Niestety, brakuje tutaj dopisania zasady jaką należy stosować w tym Wydarzeniu i stąd, nie tylko twoja, wątpliwość. W erracie (wydanej na razie tylko w jęz. ang. - na BGG) wyjaśniono, że należy stosować zasadę "Patrol".4. Wydarzenie "13" Towarzysze broni. Czy Bf 109 ścigające Spitfire kontratakują 1 czy 2 kośćmi? Według zasad patrolu wlatują w obszar z myśliwcami RAF powinna być 1, ale opis wydarzenia nie precyzuje tego, mówi tylko o Niemieckiej Fazie kontrataku (2 kości).
Re: 303 Squadron - pytania, zasady
Ad. 3
Nie o to mi chodziło.
Oczywiście, że po fazie walki kontratakują, jeśli nie walczyły.
Nie mówimy tu o standardowej walce.
Chodzi o sytuację, gdy w fazie 5 (niemieckiego ruchu) poruszają się o jeden obszar i znajdą się dopiero w wyniku tego ruchu na tym samym obszarze co samoloty RAF. Według zasad taktyki np. dla Patrolu, (instrukcja - Niemieckie taktyki str. 15) jednostki w trybie Patrolu od razu kontratakują (po wejściu w wspólny obszar), a każdy samolot niemiecki używa jednej kości czerwonej mniej.
Jak to ma się w sytuacji gdy w trybie eskadry dojdzie do analogicznej sytuacji?
Pozdrawiam
Nie o to mi chodziło.
Oczywiście, że po fazie walki kontratakują, jeśli nie walczyły.
Nie mówimy tu o standardowej walce.
Chodzi o sytuację, gdy w fazie 5 (niemieckiego ruchu) poruszają się o jeden obszar i znajdą się dopiero w wyniku tego ruchu na tym samym obszarze co samoloty RAF. Według zasad taktyki np. dla Patrolu, (instrukcja - Niemieckie taktyki str. 15) jednostki w trybie Patrolu od razu kontratakują (po wejściu w wspólny obszar), a każdy samolot niemiecki używa jednej kości czerwonej mniej.
Jak to ma się w sytuacji gdy w trybie eskadry dojdzie do analogicznej sytuacji?
Pozdrawiam
Re: 303 Squadron - pytania, zasady
W wydarzeniu 13, "Towarzysze Broni" jest kolejna nieścisłość. 4 Spitfire (mające już tylko 1 punkt wytrzymałości) bronią się przed niemiecką fazą kontrataku.
Według zasad kontrataku, każdy nieodparte trafienie dotyczy wszystkich jednostek na danym obszarze (otrzymują po 1 uszkodzeniu). W tym przypadku wszystkie Spitfire na obszarze zostałyby zniszczone. Jednak kompedium str. 18 mówi nam, że "dowolne trafienie (nieodparte zagraniem karty) zestrzeli jednego z nich", więc nie jest to zasada kontrataku.
Według zasad kontrataku, każdy nieodparte trafienie dotyczy wszystkich jednostek na danym obszarze (otrzymują po 1 uszkodzeniu). W tym przypadku wszystkie Spitfire na obszarze zostałyby zniszczone. Jednak kompedium str. 18 mówi nam, że "dowolne trafienie (nieodparte zagraniem karty) zestrzeli jednego z nich", więc nie jest to zasada kontrataku.
Re: 303 Squadron - pytania, zasady
Taktyka eskorty to taktyka eskorty, a taktyka patrolu to taktyka patrolu (po to je rozróżniono). W twoim przypadku Bf-109 nie kontratakują w fazie niemieckiego ruchu (bo są w trybie eskorty). Amen.Lancelot pisze: ↑07 paź 2023, 21:56 Ad. 3
Nie o to mi chodziło.
Oczywiście, że po fazie walki kontratakują, jeśli nie walczyły.
Nie mówimy tu o standardowej walce.
Chodzi o sytuację, gdy w fazie 5 (niemieckiego ruchu) poruszają się o jeden obszar i znajdą się dopiero w wyniku tego ruchu na tym samym obszarze co samoloty RAF. Według zasad taktyki np. dla Patrolu, (instrukcja - Niemieckie taktyki str. 15) jednostki w trybie Patrolu od razu kontratakują (po wejściu w wspólny obszar), a każdy samolot niemiecki używa jednej kości czerwonej mniej.
Jak to ma się w sytuacji gdy w trybie eskadry dojdzie do analogicznej sytuacji?
Pozdrawiam
Re: 303 Squadron - pytania, zasady
Jak zwykle "diabeł tkwi w szczegółach". Instrukcja nie mówi o "trafieniu wszystkich jednostek" ale, że "każde trafienie oznacza jedno uszkodzenie dla każdego pilota/gracza". Te Spitfire'y, rzecz jasna, nie mają swoich pilotów/graczy. Faktycznie tutaj jedno zdanie wyjaśniające w Kompendium wystarczyłoby do zrozumienia tego odstępstwa od generalnej zasady z Instrukcji.Lancelot pisze: ↑07 paź 2023, 22:28 W wydarzeniu 13, "Towarzysze Broni" jest kolejna nieścisłość. 4 Spitfire (mające już tylko 1 punkt wytrzymałości) bronią się przed niemiecką fazą kontrataku.
Według zasad kontrataku, każdy nieodparte trafienie dotyczy wszystkich jednostek na danym obszarze (otrzymują po 1 uszkodzeniu). W tym przypadku wszystkie Spitfire na obszarze zostałyby zniszczone. Jednak kompedium str. 18 mówi nam, że "dowolne trafienie (nieodparte zagraniem karty) zestrzeli jednego z nich", więc nie jest to zasada kontrataku.
Re: 303 Squadron - pytania, zasady
W zasadzie masz rację.
Zazwyczaj jednak 1 gracz = 1 pilot. Ma osobną planszetkę ze swoim bohaterem. Nawet jeśli każdy z graczy miałby po 2 pilotów, uszkodzenia z kontrataku przydzielałby obu. Co do "Wydarzenia 13" kieruje się kompendium (chociaż jest niekonsekwentne względem reguł), które mówi, że dowolne trafienie zestrzeli jednego z nich (więc nie wszystkich).
Zazwyczaj jednak 1 gracz = 1 pilot. Ma osobną planszetkę ze swoim bohaterem. Nawet jeśli każdy z graczy miałby po 2 pilotów, uszkodzenia z kontrataku przydzielałby obu. Co do "Wydarzenia 13" kieruje się kompendium (chociaż jest niekonsekwentne względem reguł), które mówi, że dowolne trafienie zestrzeli jednego z nich (więc nie wszystkich).
Re: 303 Squadron - pytania, zasady
Kontratak.
2 BF 109 kontratakują, 4 kości, wynik identyczny 4 + 2 śmigła, drugi to samo. Rozumiem, że 2 pilotów RAF zagrywając 2 karty obrony, 4 + 2 śmigła odeprą tylko 2 kości i otrzymują po 2 rany.
2 BF 109 kontratakują, 4 kości, wynik identyczny 4 + 2 śmigła, drugi to samo. Rozumiem, że 2 pilotów RAF zagrywając 2 karty obrony, 4 + 2 śmigła odeprą tylko 2 kości i otrzymują po 2 rany.
Re: 303 Squadron - pytania, zasady
I kolejna sprawa. Walka.
Czy oprócz kości mogę zagrać kartę nie dopasowaną z symbolem na kości?
W rezultacie otrzymam np. 2 trafienia (z kości i karty) ale bez specjalnej zdolności karty.
Czy oprócz kości mogę zagrać kartę nie dopasowaną z symbolem na kości?
W rezultacie otrzymam np. 2 trafienia (z kości i karty) ale bez specjalnej zdolności karty.
Re: 303 Squadron - pytania, zasady
Informacje uzyskane od Hobbity eu:Lancelot pisze: ↑07 paź 2023, 12:40 Kilka pytań:
1. W scenariuszu Lotnisko zestrzeliłem wszystkie Do17 w swojej fazie walki (wypełniłem cel scenariusza), jednak gdybym dokończył turę, to pozostałe He 111 w swojej fazie ruchu i bombardowania Tonbrigde odniosłyby sukces.
Czy w związku z tym dogrywamy tury do końca, czy przerywamy w momencie osiągnięcia celu?
2. W fazie bombardowania
He 111: 1 punkt uszkodzeń + biała kość.
Do 17, 1 automatyczne trafienie + 2 białe kości.
Czym się różni 1 punkt uszkodzeń od 1 trafienia w przypadku bombardowania np. lotniska?
3. Czy Bf 109 eskortujące bombowce (tryb eskorty) wlatujące na obszar na którym są samoloty gracza w Niemieckiej fazie ruchu przeprowadzają kontratak?
W fazie patrolu ma to miejsce (1 kość kontrataku).
4. Wydarzenie "13" Towarzysze broni. Czy Bf 109 ścigające Spitfire kontratakują 1 czy 2 kośćmi? Według zasad patrolu wlatują w obszar z myśliwcami RAF powinna być 1, ale opis wydarzenia nie precyzuje tego, mówi tylko o Niemieckiej Fazie kontrataku (2 kości).
Dziękuję
Ad 1. Turę dogrywamy do końca.
Ad 2. To to samo.
Ad 3. Nie kontratakują.
Ad 4. Atakują 1 kością. Nieodparty kontratak powoduje, że zostanie zestrzelony jeden Spitfire. Opis w kompendium modyfikuje zasadę kontrataku na potrzeby tego wydarzenia.