303 Squadron - pytania, zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Archaniol101
Posty: 117
Rejestracja: 05 lip 2020, 20:59
Has thanked: 10 times
Been thanked: 11 times

303 Squadron - pytania, zasady

Post autor: Archaniol101 »

Hej,

Mam parę wątpliwości co do zasad.

1) Jeśli w trakcie drugiej fazy walki nie chcę zagrywać karty (bo np. symbole z kości mi wystarczają), akcja specjalna z pierwszej karty jest nadal dostępna i może być nadal użyta?

2) Część specjalnych akcji umożliwia rozegranie dodatkowej rundy walki - w jaki sposób ona przebiega - rzucamy jedną kością RAF skoro ma być tylko jedna dodatkowa faza i wszystkimi kośćmi atakowanego Niemca? Można atakować ten sam samolot z którym walczyło się już dwie rundy? Czy normalnie zagrywa się też trzecią kartę w takiej sytuacji?

3) Zestawy służące do odblokowania specjalnych zdolności na drugiej karcie można tworzyć ze wszystkich kombinacji symboli RAF jak i obu kości? Jeżeli jakiś symbol (z wyjątkiem manewru) został już użyty do odblokowania zdolności karty mogę go nadal normalnie użyć jako strzał/unik?

4) Eskadra niemiecka zawierająca bombowce i myśliwce (w trybie eskorty) dotąd nie związana walką, jeśli po wykonaniu swojego ruchu wleci na obszar z samolotami RAF powinna wykonać kontratak czy nie (bo faza kontrataków już się odbyła wcześniej)?

5) Wydarzenie #14 - wszyscy za jednego
Uszkodzony samolot ma przydzielone 6 swoich żetonów. Co turę odrzucamy 1 z nich. Czy żeby poruszyć samolot o jeden obszar na turę powinniśmy odrzucić kolejny żeton, czy zasada odnosi się do przesunięcia samolotu o kolejny (drugi) obszar w trakcie danej tury? Gdybyśmy musieli płacić dodatkowo za każdy przesunięty obszar to mając 6 znaczników samolot musiałby przez 3 tury tracić po dwa żetony żeby w ogóle dolecieć do docelowego pola A7, więc obstawiałbym, że to nie jest dobre rozumienie zasad. Ale czytając kompendium tak właśnie to rozumiem, czy ktoś mógłby sprostować?
Awatar użytkownika
Mulczas
Posty: 89
Rejestracja: 18 lut 2018, 22:15
Has thanked: 7 times
Been thanked: 24 times

Re: 303 Squadron - pytania, zasady

Post autor: Mulczas »

Witam. Instrukcja jest napisana fatalnie, jest wiele nieścisłości'
Myślę że eskadra niemiecka zawierająca bombowce i myśliwce (w trybie eskorty) która wlatuje na pole z Huricanami nie dokonuje kontrataku. Co do reszty pytań, nie mam pojęcia.

Archaniol101 pisze: 07 lis 2021, 09:31 Hej,

Mam parę wątpliwości co do zasad.

1) Jeśli w trakcie drugiej fazy walki nie chcę zagrywać karty (bo np. symbole z kości mi wystarczają), akcja specjalna z pierwszej karty jest nadal dostępna i może być nadal użyta?

2) Część specjalnych akcji umożliwia rozegranie dodatkowej rundy walki - w jaki sposób ona przebiega - rzucamy jedną kością RAF skoro ma być tylko jedna dodatkowa faza i wszystkimi kośćmi atakowanego Niemca? Można atakować ten sam samolot z którym walczyło się już dwie rundy? Czy normalnie zagrywa się też trzecią kartę w takiej sytuacji?

3) Zestawy służące do odblokowania specjalnych zdolności na drugiej karcie można tworzyć ze wszystkich kombinacji symboli RAF jak i obu kości? Jeżeli jakiś symbol (z wyjątkiem manewru) został już użyty do odblokowania zdolności karty mogę go nadal normalnie użyć jako strzał/unik?

4) Eskadra niemiecka zawierająca bombowce i myśliwce (w trybie eskorty) dotąd nie związana walką, jeśli po wykonaniu swojego ruchu wleci na obszar z samolotami RAF powinna wykonać kontratak czy nie (bo faza kontrataków już się odbyła wcześniej)?

5) Wydarzenie #14 - wszyscy za jednego
Uszkodzony samolot ma przydzielone 6 swoich żetonów. Co turę odrzucamy 1 z nich. Czy żeby poruszyć samolot o jeden obszar na turę powinniśmy odrzucić kolejny żeton, czy zasada odnosi się do przesunięcia samolotu o kolejny (drugi) obszar w trakcie danej tury? Gdybyśmy musieli płacić dodatkowo za każdy przesunięty obszar to mając 6 znaczników samolot musiałby przez 3 tury tracić po dwa żetony żeby w ogóle dolecieć do docelowego pola A7, więc obstawiałbym, że to nie jest dobre rozumienie zasad. Ale czytając kompendium tak właśnie to rozumiem, czy ktoś mógłby sprostować?
buhaj
Posty: 1044
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 857 times
Been thanked: 512 times

Re: 303 Squadron - pytania, zasady

Post autor: buhaj »

Też z chęcią bym zobaczył odpowiedź na te pytania
thor66
Posty: 5
Rejestracja: 06 wrz 2014, 11:40
Been thanked: 2 times

Re: 303 Squadron - pytania, zasady

Post autor: thor66 »

Archaniol101 pisze: 07 lis 2021, 09:31 Hej,

Mam parę wątpliwości co do zasad.
Archaniol101 pisze: 07 lis 2021, 09:31 1) Jeśli w trakcie drugiej fazy walki nie chcę zagrywać karty (bo np. symbole z kości mi wystarczają), akcja specjalna z pierwszej karty jest nadal dostępna i może być nadal użyta?
Nie, akcja jest dostępna tylko z karty zagranej w danej rundzie walki
Archaniol101 pisze: 07 lis 2021, 09:31 2) Część specjalnych akcji umożliwia rozegranie dodatkowej rundy walki - w jaki sposób ona przebiega - rzucamy jedną kością RAF skoro ma być tylko jedna dodatkowa faza i wszystkimi kośćmi atakowanego Niemca? Można atakować ten sam samolot z którym walczyło się już dwie rundy? Czy normalnie zagrywa się też trzecią kartę w takiej sytuacji?
Wszystkie zasady dotyczące drugiej rundy walki działają też w trzeciej (i w ewentualnej czwartej). Musisz tylko dobrać dodatkową kość, bo te które miałeś zużyłeś na pierwszą i drugą rundę walki. No i nie zużywasz dodatkowej amunicji. Czyli tak:
Dobierasz dodatkową kość i nią rzucasz. Rzucasz kośćmi przeciwnika. Do wyniku z kości możesz dograć kartę. Jeżeli atakujesz tego samego przeciwnika masz poprzednie symbole z kart do wykorzystania. Jeżeli do tej pory nie dostałeś wsparcia, możesz je dostać. No i możesz przerzucać
Archaniol101 pisze: 07 lis 2021, 09:31 3) Zestawy służące do odblokowania specjalnych zdolności na drugiej karcie można tworzyć ze wszystkich kombinacji symboli RAF jak i obu kości? Jeżeli jakiś symbol (z wyjątkiem manewru) został już użyty do odblokowania zdolności karty mogę go nadal normalnie użyć jako strzał/unik?
Tak.
Archaniol101 pisze: 07 lis 2021, 09:31 4) Eskadra niemiecka zawierająca bombowce i myśliwce (w trybie eskorty) dotąd nie związana walką, jeśli po wykonaniu swojego ruchu wleci na obszar z samolotami RAF powinna wykonać kontratak czy nie (bo faza kontrataków już się odbyła wcześniej)?
Myśliwce w trybie eskorty nie kontratakują w takim przypadku.
Archaniol101 pisze: 07 lis 2021, 09:31 5) Wydarzenie #14 - wszyscy za jednego
Uszkodzony samolot ma przydzielone 6 swoich żetonów. Co turę odrzucamy 1 z nich. Czy żeby poruszyć samolot o jeden obszar na turę powinniśmy odrzucić kolejny żeton, czy zasada odnosi się do przesunięcia samolotu o kolejny (drugi) obszar w trakcie danej tury? Gdybyśmy musieli płacić dodatkowo za każdy przesunięty obszar to mając 6 znaczników samolot musiałby przez 3 tury tracić po dwa żetony żeby w ogóle dolecieć do docelowego pola A7, więc obstawiałbym, że to nie jest dobre rozumienie zasad. Ale czytając kompendium tak właśnie to rozumiem, czy ktoś mógłby sprostować?
Chodzi o to, że tracisz żeton manewru co turę, niezależnie od tego czy się przemieszczasz czy nie.

pozdrawiam,
.m.
karrlos
Posty: 2
Rejestracja: 25 sty 2022, 13:21
Been thanked: 1 time

Re: 303 Squadron - pytania, zasady

Post autor: karrlos »

Messershmitt 110, kompendium Wytrzymałość(*) jedna gwiazdka, a na karcie mysliwca jest podwójna gwiadka (**)
Która jest prawidłowa ?
Odpowiedź z hobbitów- podwójna gwiazdka prawidłowa.

Jakby ktoś szukał t tu jest faq i errata :
https://boardgamegeek.com/boardgame/277672/303-squadron
Flowenol
Posty: 92
Rejestracja: 16 sty 2020, 16:21
Has thanked: 20 times
Been thanked: 20 times

Re: 303 Squadron - pytania, zasady

Post autor: Flowenol »

Odpowiem sam sobie jakby ktoś był zainteresowany. Odpowiedzi od Hobbitów:

1. Czy w scenariuszu Chain home, jeśli radary nie są zniszczone to w fali drugiej stają się pierwszymi celami dla eskadr bombowych ale nie liczą się do zwycięstwa Niemców bo były już zdefiniowane na poziomie pierwszej fali? Czy bombardowanie radarów poprostu pomijamy w 2 fali?

Nie są, bombardowanie radarów pomijamy jako cel.

2. Jakimi kartami bronić się przed czarnymi kostkami bombowców przy zdolności „Hun in the sun”? Instrukcja stanowi, że symbolami śmigieł z kart ale na czarnych kostkach nie ma śmigieł🙁.

Dowolny znak obrony (śmigła) anuluje trafienie.
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: 303 Squadron - pytania, zasady

Post autor: Smoku »

Kilka pytań:
1. Symbol RAF na kartach i kość RAF : jeżeli na karcie mam symbol uniku i dokładam kość z symbolem uniku, to mogę odrzucić dwa trafienia?
2.Specjalna zdolność karty: Za każdy zestaw (unik/trafienie) otrzymujesz żeton manewru. Czy w tym wypadku nie tworzę dubletu symboli ,tylko jeden symbol uniku i kość z trafieniem.
3. Na innych kartach do uruchomienia zdolności specjalnej muszę mieć dublet symboli ?
4. Zdolność specjalna: jeden samolot Luftwaffe rzuca jedną kością mniej. Dotyczy fazy kontrataku ?
Flowenol
Posty: 92
Rejestracja: 16 sty 2020, 16:21
Has thanked: 20 times
Been thanked: 20 times

Re: 303 Squadron - pytania, zasady

Post autor: Flowenol »

Smoku pisze: 25 kwie 2022, 23:28 Kilka pytań:
1. Symbol RAF na kartach i kość RAF : jeżeli na karcie mam symbol uniku i dokładam kość z symbolem uniku, to mogę odrzucić dwa trafienia?
2.Specjalna zdolność karty: Za każdy zestaw (unik/trafienie) otrzymujesz żeton manewru. Czy w tym wypadku nie tworzę dubletu symboli ,tylko jeden symbol uniku i kość z trafieniem.
3. Na innych kartach do uruchomienia zdolności specjalnej muszę mieć dublet symboli ?
4. Zdolność specjalna: jeden samolot Luftwaffe rzuca jedną kością mniej. Dotyczy fazy kontrataku ?
1. Jeśli na karcie masz napisane „za każdy symbol uniku możesz…” to tak w innym przypadku tylko 1.
2. To zależy co masz na karcie jak masz na karcie symbole to możesz skorzystać zarwno z symboli na kości jak i na kartach. Jak na karcie masz symbol z oznaczeniem kości to musisz mieć kość z takim symbolem. Pamiętaj, że przy tworzeniu zestawów jeśli atakujesz ten sam samolot możesz korzystać z symboli i (symboli na) kości użytych w poprzedniej rundzie.
3. Rozwiń bo nie rozumiem.
4. Nie dotyczy tej tego ataku. Samolot zaatakowany nie atakuje w fazie kontrataku, bo już atakuje gdy ty go atakujesz i kość mniej dotyczy właśnie tego ataku. W fazie kontrataku atakują zresztą tylko myśliwce i to te myśliwce, które nie brały udziału w walce w twojej fazie walki.
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: 303 Squadron - pytania, zasady

Post autor: Smoku »

dzięki.
ad 3. namieszałem -skądś mi się wzięło :) , że do uruchomienia zdolności specjalnej (dolna cześć karty) potrzebny jest dublet (symbol RAF i kość).
To teraz doprecyzuję: zdolność specjalna działa zawsze (dolna część karty) po zagraniu karty?
Bonus tej zdolności czasami jest uzależniony od konfiguracji symboli (karta-kość lub żeton) , a jeżeli w tekście nie ma takiej zależności to bonus działa od razu-gratis.
Przykład, mam tekst na karcie: otrzymujesz żeton manewru, jeden samolot Luftwaffe rzuca jedną kością mniej. Ten bonus gratis działa od razu po zagraniu karty ?
inny przykład: Za każdy zestaw (np. unik i trafienie) otrzymujesz żeton manewru. W tym wypadku muszę do ikony uniku na karcie dodać kość z trafieniem.

Jeszcze jedno pytanie: gdy po zagraniu karty mam na kacie symbol uniku i dokładam kość z trafieniem. To mam jedno trafienie i jeden unik ?
Flowenol
Posty: 92
Rejestracja: 16 sty 2020, 16:21
Has thanked: 20 times
Been thanked: 20 times

Re: 303 Squadron - pytania, zasady

Post autor: Flowenol »

Smoku pisze: 26 kwie 2022, 20:14 dzięki.
ad 3. namieszałem -skądś mi się wzięło :) , że do uruchomienia zdolności specjalnej (dolna cześć karty) potrzebny jest dublet (symbol RAF i kość).
To teraz doprecyzuję: zdolność specjalna działa zawsze (dolna część karty) po zagraniu karty?
Bonus tej zdolności czasami jest uzależniony od konfiguracji symboli (karta-kość lub żeton) , a jeżeli w tekście nie ma takiej zależności to bonus działa od razu-gratis.
Przykład, mam tekst na karcie: otrzymujesz żeton manewru, jeden samolot Luftwaffe rzuca jedną kością mniej. Ten bonus gratis działa od razu po zagraniu karty ?
Tak, od razu.
Smoku pisze: 26 kwie 2022, 20:14 inny przykład: Za każdy zestaw (np. unik i trafienie) otrzymujesz żeton manewru. W tym wypadku muszę do ikony uniku na karcie dodać kość z trafieniem.
Potwierdzam :D Chyba, że jest to druga runda walki i atakujesz ten sam samolot wtedy możesz wykorzystać zarówno kość i symbole z pierwszej karty ale nie jej zdolność specjalną. Ona dotyczy tylko pierwszej rundy.
Smoku pisze: 26 kwie 2022, 20:14 Jeszcze jedno pytanie: gdy po zagraniu karty mam na kacie symbol uniku i dokładam kość z trafieniem. To mam jedno trafienie i jeden unik ?
Tak, bez względu na to czy wykorzystasz je do zdolności specjalnej.
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: 303 Squadron - pytania, zasady

Post autor: Smoku »

Dzięki
buhaj
Posty: 1044
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 857 times
Been thanked: 512 times

Re: 303 Squadron - pytania, zasady

Post autor: buhaj »

Hej. Dalej niejasny jest dla mnie tryb patrol.
Czy gdy myśliwce niemieckie są w tym trybie i jest faza ruchu Niemców to:
A) poruszają sie o jeden obszar ale gdy zbliża się tym ruchem do dywizjonu 303 na sąsiedni obszar to wykonuja jeszcze jeden ruch na obszar dywizjonu (mają zdolność poruszania się o dwa pola ale w patrolu o jedno)?
B) poruszają się o jeden obszar i nawet jak obok stacjonuje/krąży dywizjon 303 to nie wykonuja więcej ruchu?
Ktora opcja jest prawidłowa?
Lancelot
Posty: 28
Rejestracja: 10 mar 2022, 17:00
Been thanked: 1 time

Re: 303 Squadron - pytania, zasady

Post autor: Lancelot »

Kilka pytań:
1. W scenariuszu Lotnisko zestrzeliłem wszystkie Do17 w swojej fazie walki (wypełniłem cel scenariusza), jednak gdybym dokończył turę, to pozostałe He 111 w swojej fazie ruchu i bombardowania Tonbrigde odniosłyby sukces.
Czy w związku z tym dogrywamy tury do końca, czy przerywamy w momencie osiągnięcia celu?

2. W fazie bombardowania
He 111: 1 punkt uszkodzeń + biała kość.
Do 17, 1 automatyczne trafienie + 2 białe kości.
Czym się różni 1 punkt uszkodzeń od 1 trafienia w przypadku bombardowania np. lotniska?

3. Czy Bf 109 eskortujące bombowce (tryb eskorty) wlatujące na obszar na którym są samoloty gracza w Niemieckiej fazie ruchu przeprowadzają kontratak?
W fazie patrolu ma to miejsce (1 kość kontrataku).

4. Wydarzenie "13" Towarzysze broni. Czy Bf 109 ścigające Spitfire kontratakują 1 czy 2 kośćmi? Według zasad patrolu wlatują w obszar z myśliwcami RAF powinna być 1, ale opis wydarzenia nie precyzuje tego, mówi tylko o Niemieckiej Fazie kontrataku (2 kości).
Dziękuję
Slawaso
Posty: 3
Rejestracja: 28 mar 2020, 15:12

Re: 303 Squadron - pytania, zasady

Post autor: Slawaso »

1. W scenariuszu Lotnisko zestrzeliłem wszystkie Do17 w swojej fazie walki (wypełniłem cel scenariusza), jednak gdybym dokończył turę, to pozostałe He 111 w swojej fazie ruchu i bombardowania Tonbrigde odniosłyby sukces.
Czy w związku z tym dogrywamy tury do końca, czy przerywamy w momencie osiągnięcia celu?
W mojej opinii wygrałeś, gdyż jako pierwszy zrealizowałeś cel RAF określony w scenariuszu.
2. W fazie bombardowania
He 111: 1 punkt uszkodzeń + biała kość.
Do 17, 1 automatyczne trafienie + 2 białe kości.
Czym się różni 1 punkt uszkodzeń od 1 trafienia w przypadku bombardowania np. lotniska?
Według mnie, nie różni się (to oznacza to samo). Po prostu w instrukcji/kompendium brakuje czasami jednolitego języka (możliwe, że te dwie zasady pisały różne osoby). Treść instrukcji/kompendium jest niedopracowana (o czym chyba wszyscy grający w 303 SQ się przekonali).
3. Czy Bf 109 eskortujące bombowce (tryb eskorty) wlatujące na obszar na którym są samoloty gracza w Niemieckiej fazie ruchu przeprowadzają kontratak?
W fazie patrolu ma to miejsce (1 kość kontrataku).
W trybie eskorty myśliwce walczą normalnie, tzn. jeśli nie walczyły w fazie III - Walka (i nie mają przydzielonych żetonów manewru), to kontratakują. Stanowi o tym Instrukcja na str. 15.
4. Wydarzenie "13" Towarzysze broni. Czy Bf 109 ścigające Spitfire kontratakują 1 czy 2 kośćmi? Według zasad patrolu wlatują w obszar z myśliwcami RAF powinna być 1, ale opis wydarzenia nie precyzuje tego, mówi tylko o Niemieckiej Fazie kontrataku (2 kości).
Niestety, brakuje tutaj dopisania zasady jaką należy stosować w tym Wydarzeniu i stąd, nie tylko twoja, wątpliwość. W erracie (wydanej na razie tylko w jęz. ang. - na BGG) wyjaśniono, że należy stosować zasadę "Patrol".
Lancelot
Posty: 28
Rejestracja: 10 mar 2022, 17:00
Been thanked: 1 time

Re: 303 Squadron - pytania, zasady

Post autor: Lancelot »

Ad. 3
Nie o to mi chodziło.
Oczywiście, że po fazie walki kontratakują, jeśli nie walczyły.
Nie mówimy tu o standardowej walce.
Chodzi o sytuację, gdy w fazie 5 (niemieckiego ruchu) poruszają się o jeden obszar i znajdą się dopiero w wyniku tego ruchu na tym samym obszarze co samoloty RAF. Według zasad taktyki np. dla Patrolu, (instrukcja - Niemieckie taktyki str. 15) jednostki w trybie Patrolu od razu kontratakują (po wejściu w wspólny obszar), a każdy samolot niemiecki używa jednej kości czerwonej mniej.

Jak to ma się w sytuacji gdy w trybie eskadry dojdzie do analogicznej sytuacji?

Pozdrawiam
Lancelot
Posty: 28
Rejestracja: 10 mar 2022, 17:00
Been thanked: 1 time

Re: 303 Squadron - pytania, zasady

Post autor: Lancelot »

W wydarzeniu 13, "Towarzysze Broni" jest kolejna nieścisłość. 4 Spitfire (mające już tylko 1 punkt wytrzymałości) bronią się przed niemiecką fazą kontrataku.
Według zasad kontrataku, każdy nieodparte trafienie dotyczy wszystkich jednostek na danym obszarze (otrzymują po 1 uszkodzeniu). W tym przypadku wszystkie Spitfire na obszarze zostałyby zniszczone. Jednak kompedium str. 18 mówi nam, że "dowolne trafienie (nieodparte zagraniem karty) zestrzeli jednego z nich", więc nie jest to zasada kontrataku.
Slawaso
Posty: 3
Rejestracja: 28 mar 2020, 15:12

Re: 303 Squadron - pytania, zasady

Post autor: Slawaso »

Lancelot pisze: 07 paź 2023, 21:56 Ad. 3
Nie o to mi chodziło.
Oczywiście, że po fazie walki kontratakują, jeśli nie walczyły.
Nie mówimy tu o standardowej walce.
Chodzi o sytuację, gdy w fazie 5 (niemieckiego ruchu) poruszają się o jeden obszar i znajdą się dopiero w wyniku tego ruchu na tym samym obszarze co samoloty RAF. Według zasad taktyki np. dla Patrolu, (instrukcja - Niemieckie taktyki str. 15) jednostki w trybie Patrolu od razu kontratakują (po wejściu w wspólny obszar), a każdy samolot niemiecki używa jednej kości czerwonej mniej.

Jak to ma się w sytuacji gdy w trybie eskadry dojdzie do analogicznej sytuacji?

Pozdrawiam
Taktyka eskorty to taktyka eskorty, a taktyka patrolu to taktyka patrolu (po to je rozróżniono). W twoim przypadku Bf-109 nie kontratakują w fazie niemieckiego ruchu (bo są w trybie eskorty). Amen.
Slawaso
Posty: 3
Rejestracja: 28 mar 2020, 15:12

Re: 303 Squadron - pytania, zasady

Post autor: Slawaso »

Lancelot pisze: 07 paź 2023, 22:28 W wydarzeniu 13, "Towarzysze Broni" jest kolejna nieścisłość. 4 Spitfire (mające już tylko 1 punkt wytrzymałości) bronią się przed niemiecką fazą kontrataku.
Według zasad kontrataku, każdy nieodparte trafienie dotyczy wszystkich jednostek na danym obszarze (otrzymują po 1 uszkodzeniu). W tym przypadku wszystkie Spitfire na obszarze zostałyby zniszczone. Jednak kompedium str. 18 mówi nam, że "dowolne trafienie (nieodparte zagraniem karty) zestrzeli jednego z nich", więc nie jest to zasada kontrataku.
Jak zwykle "diabeł tkwi w szczegółach". Instrukcja nie mówi o "trafieniu wszystkich jednostek" ale, że "każde trafienie oznacza jedno uszkodzenie dla każdego pilota/gracza". Te Spitfire'y, rzecz jasna, nie mają swoich pilotów/graczy. Faktycznie tutaj jedno zdanie wyjaśniające w Kompendium wystarczyłoby do zrozumienia tego odstępstwa od generalnej zasady z Instrukcji.
Lancelot
Posty: 28
Rejestracja: 10 mar 2022, 17:00
Been thanked: 1 time

Re: 303 Squadron - pytania, zasady

Post autor: Lancelot »

W zasadzie masz rację.
Zazwyczaj jednak 1 gracz = 1 pilot. Ma osobną planszetkę ze swoim bohaterem. Nawet jeśli każdy z graczy miałby po 2 pilotów, uszkodzenia z kontrataku przydzielałby obu. Co do "Wydarzenia 13" kieruje się kompendium (chociaż jest niekonsekwentne względem reguł), które mówi, że dowolne trafienie zestrzeli jednego z nich (więc nie wszystkich).
Lancelot
Posty: 28
Rejestracja: 10 mar 2022, 17:00
Been thanked: 1 time

Re: 303 Squadron - pytania, zasady

Post autor: Lancelot »

Kontratak.
2 BF 109 kontratakują, 4 kości, wynik identyczny 4 + 2 śmigła, drugi to samo. Rozumiem, że 2 pilotów RAF zagrywając 2 karty obrony, 4 + 2 śmigła odeprą tylko 2 kości i otrzymują po 2 rany.
Lancelot
Posty: 28
Rejestracja: 10 mar 2022, 17:00
Been thanked: 1 time

Re: 303 Squadron - pytania, zasady

Post autor: Lancelot »

I kolejna sprawa. Walka.
Czy oprócz kości mogę zagrać kartę nie dopasowaną z symbolem na kości?
W rezultacie otrzymam np. 2 trafienia (z kości i karty) ale bez specjalnej zdolności karty.
Lancelot
Posty: 28
Rejestracja: 10 mar 2022, 17:00
Been thanked: 1 time

Re: 303 Squadron - pytania, zasady

Post autor: Lancelot »

Lancelot pisze: 07 paź 2023, 12:40 Kilka pytań:
1. W scenariuszu Lotnisko zestrzeliłem wszystkie Do17 w swojej fazie walki (wypełniłem cel scenariusza), jednak gdybym dokończył turę, to pozostałe He 111 w swojej fazie ruchu i bombardowania Tonbrigde odniosłyby sukces.
Czy w związku z tym dogrywamy tury do końca, czy przerywamy w momencie osiągnięcia celu?

2. W fazie bombardowania
He 111: 1 punkt uszkodzeń + biała kość.
Do 17, 1 automatyczne trafienie + 2 białe kości.
Czym się różni 1 punkt uszkodzeń od 1 trafienia w przypadku bombardowania np. lotniska?

3. Czy Bf 109 eskortujące bombowce (tryb eskorty) wlatujące na obszar na którym są samoloty gracza w Niemieckiej fazie ruchu przeprowadzają kontratak?
W fazie patrolu ma to miejsce (1 kość kontrataku).

4. Wydarzenie "13" Towarzysze broni. Czy Bf 109 ścigające Spitfire kontratakują 1 czy 2 kośćmi? Według zasad patrolu wlatują w obszar z myśliwcami RAF powinna być 1, ale opis wydarzenia nie precyzuje tego, mówi tylko o Niemieckiej Fazie kontrataku (2 kości).
Dziękuję
Informacje uzyskane od Hobbity eu:
Ad 1. Turę dogrywamy do końca.
Ad 2. To to samo.
Ad 3. Nie kontratakują.
Ad 4. Atakują 1 kością. Nieodparty kontratak powoduje, że zostanie zestrzelony jeden Spitfire. Opis w kompendium modyfikuje zasadę kontrataku na potrzeby tego wydarzenia.
ODPOWIEDZ