Kampania+lekka zmiana zasad do "Chronicle X"

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2756
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 326 times
Been thanked: 1256 times

Kampania+lekka zmiana zasad do "Chronicle X"

Post autor: Yuri »

Wiem, wiem brzmi sam tytuł wpisu jak niemożliwe zadanie, ale może spróbujemy jednak ? :)
Chciałbym oprzeć swoją pracę o kilka wstępnych założeń, tj.:
- celuję w tryb kampanii SOLO zdecydowanie i pod to projektuję zasady, ale wydaje mi się że będzie to-to grywalne i w trybie 1vs1
- oprzeć się w 95% o dostępne w grze elementy, jak najmniej dodatkowego druku
- wykorzystać mocno dodatki "Twilight at Area 51" (dorzuca kafle wewnątrz budynków) i "Abyss" (dorzuca kafle podwodne z wrakiem galeonu, wrakiem UFO i tankowcem/statkiem technicznym i osobny set kafli z podwodną świątynią)
- kampania składałaby się z kilku rodzajów misji opartych o dostępne zestawy kafli, tj.:

-SETTING MIEJSKI - 20 kafli
Spoiler:
-SETTING MIEJSKI, NOCĄ - 16 kafli
Spoiler:
-WNĘTRZE STATKU UFO - 20 kafli
Spoiler:
- WNĘTRZE BUDYNKU BADAWCZEGO/PRZEMYSŁOWEGO - 28 kafli
Spoiler:
- PODWODNY WRAK UFO, DREWNIANEGO GALEONU i TANKOWCA/STATKU BADAWCZEGO - 16 kafli
Spoiler:
-PODWODNE RUINY - 16 kafli
Spoiler:
Po inwentaryzacji kafli, muszę przyznać, że jest ich całkiem sporo i można zdecydowanie coś z nich "ugotować". Jest lepiej, niż mi się na start wydawało.

- chciałbym dostępne zestawy kafli troszkę pomieszać, tj. np. zrobić lokację portową w oparciu o kafle MIEJSKIE (DZIENNE + NOCNE) i kafle PODWODNE ze STAKIEM BADAWCZYM:
a) w pierwszym "członie" misji mielibyśmy za zadanie np. zaatakować nocą teren portu i przejąć stojącą tam łódź podwodną...
Spoiler:
b) ...by przy jej użyciu dokonać zbadania podwodnych ruin... Dwa "klucze" mogłyby być miejscem docelowym zawierajacym potrzebne nam dane, albo po prostu otwierać drzwi do kolejnego etapu, tj. podmorskiej bazy Obcych. Ta byłaby oparta o kafelki WNĘTRZE STATKU UFO już.
Spoiler:
- widziałbym też misję opartą o po prostu zniszczenie łodzi/statku. Może zrobić to w ramach opcji wyboru ? Możesz rozwalić łajbe i dostać umiarkowaną nagrodę, albo popłynąć nią w głębiny, będzie ciężej, ale profity większe ? Tak myślę, że mógłbym tam umieścić któregoś z mini-bossów. O tym później napiszę :)
Spoiler:
- Mini-łódź podwodna którą w wersji podstawowej gry mamy domyślnie, w "mojej" kampanii musielibyśmy zdobyć najpierw. Tutaj leży zbyt blisko pola startowego, chodziło mi o jedynie wizualne pokazanie pomysłu, np. wstawienie mol portowych, by troszkę zróżnicować ten aspekt.
Spoiler:
- no tak... mini-bossowie! Pomysł podkradłem z dodatku do PCtowej wersji X-COMa, tj.: "War of the Chosen". Sprawa jest prosta w sumie, po prostu konkretni XXL Alieni w konkretnych, tematycznych misjach. 4 takie misje, ich eliminacja spowoduje trwałe kary dla Overminda, np. ubicie Gremulusa minus jedna kostka przy technicznych rzutach (rzut granatem np. ) dla Obcych, ubicie Rameri że leczenie obcego jest nieudane przy np. 2 "blankach" przy rzucie, ubicie Ridgebeast -1 kość przy atakach wręcz, ubicie Karotha -1 kość przy atakach wręcz w ciemności/ - 1 do zasięgu wzroku w nocy. Te misje, które pozwalałyby na ich eliminacje musiałyby być trudniejsze, z większym limitem punktów dla Overminda (45 ? :) ), określonymi typami Alienów ( by było klimatycznie, np Reptilianie z Rameri, tak by się im uzupełniały skille) i jakimś wzmocnieniem dla ubijanej gadziny dodanym na tą misje., bo jej usunięcie sporo daje, a i walczymy na "jej terenie". Wyeliminowanie tych unikatowych Alienów powoduje usunięcie ich Blip Tokenów na stałe. Nawet po ubiciu wszystkich zostaną tam 4 unikatowe tokeny XXL, by nie było wiadomo co się zbliża. Widziałbym np. miejsce do takiej misji na koniec wspominanego powyżej "rejsu łodzią podwodną". W podwodnej bazie mógłby "urzędować" np Rameri i można by przejść całą grę, nie natykając się wcale na te - troszkę "ukryte" - misje. Myślałem nad tym, czy robić je jako konieczne do przejścia "z marszu" po odkryciu kryjówki niemilców w trybie fabularnym, ale skłaniam sie ku opcji, że oznaczylibyśmy na Oceanie tokenem ( np. tymi z podstawki, gdzie jest 3 Alienów) bazę takiej gadziny i moglibyśmy się podjąć zajęcia jej jak czulibyśmy sie gotowi i misja, by na nas "czekała" oznaczona na mapie, a BlipTokeny tych gadzin byłyby w "obiegu" i użyciu, bo normalnie by ze swoich baz działali.

- mam kilka pomysłów na misje, które weszłyby do trybu fabularnego. M.in.:
a) atak zmasowany na naszą bazę (ta w oparciu o kafelki WNETRZE BUDYNKU i STATEK OBCYCH)
b) misja z przejęciem kontroli przez Obcych nad Robocopem naszym na kółkach i walka z nim (jest nawet taka karta dla niego w grze gotowa :) ). Może jako konsekwencja niepowodzenia obrony naszej bazy ? To chyba dobry trop.
c) misja w nocy bo Obcy zniszczyli/nie obroniłeś wielgachnej elektrowni na którymś z kontynentów i dodatkowe pkt dla Overminda, oraz walka na nocnych kafelkach dla wszystkich misji na tym kontynencie rozgrywanych
d) na pewno dwustopniowa misja z walką w tajnym laboratorium na Syberii z którego musimy podjąć dane. Pierwsza część po ciemku na kaflach miasta ozdobionych w choinki zimowe 3d dostarczanych z grą (dotarcie do bazy), później walka na kaflach WNĘTRZE BUDYNKU i zdobycie krytycznych danych
e) misja z podjęciem skarbu konkwistadorów z dna morza i kafli z galeonem, celem finansowania po prostu naszej działalności ? :) chciałbym wykorzystać te kafle na których jest zatopiona, stara, drewniana łajba
f) misja z zasadzka gdzie na początek jesteśmy od razu otoczeni przez widoczne od razy figsy alienow, moze jako efkt niepowodzenia poprzedniej ? jeżeli tak to kilka misji później dla zaskoczenia i trzeba to umotywować
g) misja z odbiciem jakiegoś Herosa ? Moze Pentagona ?
h) pierwsza śmierć Herosa kończy się misją jego odbicia, trafia on po prostu do niewoli. Następny ginie już "normalnie"
i) misja z odbiciem cywila/naukowca z laboratorium i wykorzystanie figsa spierdzielającego cywila z teczką

- dodatkowe, "punktowe" i generyczne misje w których możemy "podpakować" naszych herosów i powstrzymać progres Obcych na danej części globu, jeżeli nie idą nam misje fabularne i Obcy przejmują kolejne części globu. Poza tym przy użyciu opcji z Permadeath pozwoliłoby podbudować "świeżaków", gdy jakiś weteran nam zginie przy końcu, a późniejsze misje zjadałyby niedoświadczonych na miękko. To niemniej do rozważenia, bo troszkę znikałby "miecz Damoklesa" znad naszej głowy, musze to przemyśleć

- wykorzystam planszetke z trybu Conquest w trybie Kampanijnym, gdzie poszczególne misje przypisze do kontynentów (nazwy miast w których gramy misje są w Mission Booku) i jakbym misję "zawalił" to oznaczę, że Obcy przejmują kontrole nad tą częścią globu i będę im naliczał benefity (Abduction Tokeny odpowiadające regionowi). Jak wygram misje to oznaczę, że CX tutaj rządzi i dostanie analogicznie odpowiednie surowce. Ponadto przy 6 porażce gra się kończy, Obcy zajmują Ziemię. Po odblokowaniu mini-łodzi podwodnej pojawiłby sie tryb ataku zestrzelonych "spodków" pod wodą, który też działałby jak te generyczne misje.

- cos na kształt Shadow Track z AToE/SoB, tj. wraz z postępowaniem przejmowania globu przez Alienów rosną im pewne parametry. Np. 2/5 obszarów przejęte (przy 6 jest koniec gry wg. Instrukcji przypominam), dodaje im 1 kartę Mutations, 3/5 dodatkową 1 kość walki, 4/5 1 kość obrony dodatkową, itd. Kwestia to dobrze wyważyć, by nie przesadzić. Może to też np podwyższać koszt surowcowy naszych operacji typu rozbudowa Bazy/produkcja przedmiotów i w tym kierunku bym chyba szedł.

Zmiany w zasadach, które na pewno wprowadzę:
- chodzenie "na ukos" kosztuje 2 pkt ruchu
- w grze SOLO możesz odrzucić kartę Overminda/Mutations, którą losujemy na start tury Obcych, ale następna jest w sile SUPREME, bez możliwości odrzucenia
- permadeath bohaterów naszych
- jak Overmind zdobędzie odpowiednią ilość tokenów Abduction to losowa mutacja/wzmocnienie Alienów. Np. wybór z typów Obcych, którzy walczyli w ostatniej misji, rzut kością i przyznanie temu rodzajowi mutacji.
- stworzenie "koszyka" BlipTokenów do konkretnych misji z którego można losować/wybierać, by podbic przez to klimat misji i uniknac zgrzytów typu reptilianie na dnie morza
- w/w. "worek Obcych" ( albo, "worek Obcego" :) :) :) ) mógłby działać na zasadzie dorzucania coraz groźniejszych Obcych w miarę progresu kampanii
- ostrzeliwanie "zza rogu", również dodaje +1 do obrony

ZAPROPONOWANE:
- liczenie LoS. Instrukcja mówi, żeby liczyć od dowolnej krawędzi kwadratu do dowolnej krawędzi kwadratu co często doprowadza do absurdalnych sytuacjach. Ja zmieniłem to na liczenie od środka krawędzi. Tym bardziej jest to łatwe gdyż każda krawędź kwadrtu ma przedzielony środek kropką
- karty Hidden Agenda przechodzą na kolejne misje, aż do ich skompletowania

ZAPROPONOWANA ZMIANA PUNKTACJI WYSTAWIANIA OBCYCH:
Greys - bez zmian
Commander - 5 zamiast 6
Grey Heavy Infantry - 5 zamiast 6
Grey Tall Men - 5 zamiast 6
Grey Assassin - 2 zamiast 4 (jak dla mnie to ekwiwalent dwóch następnych oddziałów)
Devoli Ridgewalker - bez zmian
Grey Dominator - bez zmian
Devoli Reptilian - 2 zamiast 3
Arbiter - 2 zamiast 3
Alien Overmind - bez zmian
Gremulus - 5 zamiast 6
Annihilator - 7 zamiast 8
Devoli Ridgebeast - 6 zamiast 8
Greymaster - bez zmian
Karolina Riverfiend - 6 zamiast 8
Rameri - 6 zamiast 8
Ralavar Stramcaller - 2 zamiast 3
Raravar Waterbound - bez zmian
Ralavar Wildsflower - 7 zamiast 8
Na'vo Warrior - 4 zamiast 8

Co potrzebowałbym stworzyć graficznie, a czego nie ma w grze ? Nie za wiele, jak pisałem staram się to minimalizować maksymalnie, ale nie obeszłoby się bez:
- grafiki kart CASE SUMMARY/REPORT w duchu gry, pokazujące zlikwidowanych mini-bossów i info na nich o bonusie jaki nam to daje. Z jednej strony forma teczki (jak w Alien Files opisujących cechy Obcych w grze), a z drugiej foto małe potworzaka (wzięte z poprzednio wspomnianej jego karty cech) z np. pieczątką przez całą jape DECEASED.
- Invasion Track pokazujący co powoduje podbijanie kolejnych części Ziemi. Wspomniane podwyższone koszty produkcji/rozbudowy, by nie przegapić/zapomnieć. W sumie to zmieściłby sie na 1 karcie typu Standard taki spis.

Po zebraniu i oszlifowaniu wstępnym pomysłów, zrobię "siatkę rozgałęzień' jak do paragrafówki, które zbierze wszystkie misje i na tej podstawie będzie można ruszyć dalej.

Jestem bardzo otwarty na propozycje oczywiście.

EDIT: Opisałem się, a figsy same się nie pomalują. Do poczytania później :)
Ostatnio zmieniony 07 lis 2021, 10:25 przez Yuri, łącznie zmieniany 10 razy.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Probe9
Posty: 2455
Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 153 times
Been thanked: 649 times

Re: Kampania+lekka zmiana zasad do "Chronicle X"

Post autor: Probe9 »

U mnie CX jest jeszcze dość daleko w kolejce do ogrywania, ale nie wyobrażam sobie nie dorzucić cegiełki, więc się zabiorę w weekend za przeczytanie instrukcji :)

A tak na szybko jeżeli chodzi o kampanie i rodzaje misji to:

- obrona bazy to must have, uwielbiałem te misje w Enemy Unknown i TftD na PC a potem w wersjach konsolowych. Tylko by tu trzeba coś mechanicznie pewnie zamieszać, żeby obcy atakowali w falach, przy każdej kolejnej byłoby dla nich więcej pkt do rozdysponowania, a i my byśmy parę dostawali w ramach przegrupowania i leczenia rannych :)
- nie wiem jak to jest rozwiązane w trybie fabularnym w PvP ale w xcomach jednym z istotnych elementów gry było wsparcie poszczególnych krajów - nieudane misje czy też nieprzechwycone statki wpływały na zmniejszenie dotacji, a ostatecznie mogło skutkować przejściem danego kraju na stronę obcych. Fajnie by to było jakoś przenieść na kampanię i chyba nie byłoby to takie ciężkie do implementacji bo pewnie sprowadzałoby się do zarządzania ilością zasobów. Tylko by trzeba było uważać, żeby nie zrobić efektu kuli śnieżnej.

Coś więcej napiszę po lekturze instrukcji :)

P.S Yuri, ale rozumiem, że podobnie jak ja czekasz na https://boardgamegeek.com/boardgame/337 ... flashpoint ? 8)
Rabaty: Rebel = 10%, 3trolle = 7%, planszomania = 10%, planszostrefa = 11%.

Moje gry
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2756
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 326 times
Been thanked: 1256 times

Re: Kampania+lekka zmiana zasad do "Chronicle X"

Post autor: Yuri »

Probe9 pisze: 28 paź 2021, 15:18 ...
- obrona bazy to must have, uwielbiałem te misje w Enemy Unknown i TftD na PC a potem w wersjach konsolowych. Tylko by tu trzeba coś mechanicznie pewnie zamieszać, żeby obcy atakowali w falach, przy każdej kolejnej byłoby dla nich więcej pkt do rozdysponowania, a i my byśmy parę dostawali w ramach przegrupowania i leczenia rannych :)...
Da się to zrobić właśnie przy pomocy systemu "fal". Musiałyby pewnie być w systemie 20-30-35 punktów rzucane "na raz" na planszę, kwestia dobrze to wyważyć punktowo i zrobić tematyczny "worek" BlipTokenow sfocusowanych na walce HtH ze wzgl. na specyfikę kafelków Bazy. EDIT: Hmmmm, może to by było miejsce na walkę z mini-bossem Devoli Ridgebeast ? :roll: :wink: To istna maszyna do walki HtH...
Probe9 pisze: 28 paź 2021, 15:18 ...
- nie wiem jak to jest rozwiązane w trybie fabularnym w PvP ale w xcomach jednym z istotnych elementów gry było wsparcie poszczególnych krajów - nieudane misje czy też nieprzechwycone statki wpływały na zmniejszenie dotacji, a ostatecznie mogło skutkować przejściem danego kraju na stronę obcych. Fajnie by to było jakoś przenieść na kampanię i chyba nie byłoby to takie ciężkie do implementacji bo pewnie sprowadzałoby się do zarządzania ilością zasobów. Tylko by trzeba było uważać, żeby nie zrobić efektu kuli śnieżnej...
Wszystkiego nie da się przenieść i czasem trzeba pójść na kompromis. Dlatego np zamiast systemu badań, zrobiłbym misje polegające na zdobyciu wiedzy zamiast aspektu żmudnego badania zwłok i "przekuwania" ich w efekty. Uwielbiam ten motyw w wersji elektronicznej, ale tutaj jest chyba nie do odwzorowania. Pokazałbym ten aspekt poprzez właśnie ten Invasion Track, tj. Alieni przejmują kontynent i "skacze nam" koszt kupna wszystkiego i rozbudowy, bo uszczuplają sie zasoby + nie dostajemy co misję zasobów przypisanych do tego kontynentu. Mnie się to "spina".
Probe9 pisze: 28 paź 2021, 15:18 ...
P.S Yuri, ale rozumiem, że podobnie jak ja czekasz na https://boardgamegeek.com/boardgame/337 ... flashpoint ? 8)...
Pewnie, obejrzę co umodzili z chęcią :) Niemniej ostatni update na BGG dot. rozwoju Bazy (strrrasznie generyczny i ubogi) i Postaci (niezbyt lubię zarządzanie Herosami przez karty ala deckbuilder) raczej przesądził o niewspieraniu tej pozycji :) No i szczerze to niezbyt widze miejsce na półce na dwie pozycje z gatunku ala "XCOM". No, ale "pożyjom, uwidim" :)
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Liwingstone
Posty: 15
Rejestracja: 02 sty 2017, 20:05
Has thanked: 4 times

Re: Kampania+lekka zmiana zasad do "Chronicle X"

Post autor: Liwingstone »

Nie posiadam pełnego zestawu więc o rozbudowanej kampanii ciężko mi się wypowiedzieć.
Jednak jeśli chodzi o zasady Solo to dodałbym 2:
Ruch na skos: 1,5 punktu, może jest to tylko kosmetyka jeśli mowa o zaproponowane wcześniej 2 punkty, ale według mnie 1,5 bardziej oddaje relację odległości do szybkości naszych śmiałków.
Druga to liczenie LoS. Instrukcja mówi, żeby liczyć od dowolnej krawędzi kwadratu do dowolnej krawędzi kwadratu co często doprowadza do absurdalnych sytuacjach. Ja zmieniłem to na liczenie od środka krawędzi. Tym bardziej jest to łatwe gdyż każda krawędź kwadrtu ma przedzielony środek kropką, innymi słowy liczę od kropki do kropki :D. Prosta zmiana a wiele ułatwia i niweluje dyskusyjne sytuacje.
Xawras
Posty: 103
Rejestracja: 01 lut 2015, 11:14
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 5 times
Been thanked: 8 times

Re: Kampania+lekka zmiana zasad do "Chronicle X"

Post autor: Xawras »

Cześć.
Przy okazji analizowania kart wrogów odniosłem wrażenie, że wartości punktowe jednostek są w niektórych przypadkach zawyżone.
Na pierwszy ogień idą Grey heavy infantry i Grey Commander. 6 punktów to zdecydowanie za dużo na to co oferują w stosunku do zwykłych szaraków moim zdaniem. Szczególnie jak Szaraki się rozwiną. Myślę że te oddziały powinny być warte 5 punktów.
Inną jednostką, która rzuciła m się mocno w oczy są Navo warriors. 8 punktów to chyba żart :) Warci są dla mnie maks połowę tego. 8 punktów kosztują bossowie, którzy są o wiele lepsi.
Dajcie znać co o tym sądzicie. Mogę spróbować zaproponować wartości punktowe dla niektórych jednostek, jeśli uważacie że trzeba je poprawić.
Pozdrawiam
Moja kolekcja, wishlist, na sprzedaż:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Xawras
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2756
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 326 times
Been thanked: 1256 times

Re: Kampania+lekka zmiana zasad do "Chronicle X"

Post autor: Yuri »

Xawras pisze: 01 lis 2021, 07:18 Cześć.
Przy okazji analizowania kart wrogów odniosłem wrażenie, że wartości punktowe jednostek są w niektórych przypadkach zawyżone.
Na pierwszy ogień idą Grey heavy infantry i Grey Commander. 6 punktów to zdecydowanie za dużo na to co oferują w stosunku do zwykłych szaraków moim zdaniem. Szczególnie jak Szaraki się rozwiną. Myślę że te oddziały powinny być warte 5 punktów.
Inną jednostką, która rzuciła m się mocno w oczy są Navo warriors. 8 punktów to chyba żart :) Warci są dla mnie maks połowę tego. 8 punktów kosztują bossowie, którzy są o wiele lepsi.
Dajcie znać co o tym sądzicie. Mogę spróbować zaproponować wartości punktowe dla niektórych jednostek, jeśli uważacie że trzeba je poprawić.
Pozdrawiam
Właśnie na szybko sprawdziłem. Też mam takie wartości. Śmiało coś zaproponuj jak możesz, wytestuje z przyjemnoscia.
P. S. Pamiętaj że heavy infantry nie opłacasz samej figurki jednej, ale + 3 regularnej piechoty również.
Niemniej NaVo to bym obciął przez połowę koszt na 4 nawet, albo na 5.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Xawras
Posty: 103
Rejestracja: 01 lut 2015, 11:14
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 5 times
Been thanked: 8 times

Re: Kampania+lekka zmiana zasad do "Chronicle X"

Post autor: Xawras »

Greys - bez zmian
Commander - 5 zamiast 6
Grey Heavy Infantry - 5 zamiast 6
Grey Tall Men - 5 zamiast 6
Grey Assassin - 2 zamiast 4 (jak dla mnie to ekwiwalent dwóch następnych oddziałów)
Devoli Ridgewalker - bez zmian
Grey Dominator - bez zmian
Devoli Reptilian - 2 zamiast 3
Arbiter - 2 zamiast 3
Alien Overmind - bez zmian
Gremulus - 5 zamiast 6
Annihilator - 7 zamiast 8
Devoli Ridgebeast - 6 zamiast 8
Greymaster - bez zmian
Karolina Riverfiend - 6 zamiast 8
Rameri - 6 zamiast 8
Ralavar Stramcaller - 2 zamiast 3
Raravar Waterbound - bez zmian
Ralavar Wildsflower - 7 zamiast 8
Na'vo Warrior - 4 zamiast 8

Przy modelach XL wzorcową jednostką jest dla mnie Alien Overmind.
Moja kolekcja, wishlist, na sprzedaż:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Xawras
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2756
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 326 times
Been thanked: 1256 times

Re: Kampania+lekka zmiana zasad do "Chronicle X"

Post autor: Yuri »

Zacząłem sobie wstępnie projektować "drzewko misji" i zastanawiam się, czy zrobić misję bardziej linearne, tak by można było za każdym razem "spotkać" np. każdego z mini-bossów, czy by byli dostępni tylko w wyniku podejmowanych przez nas decyzji, a te miały większy (diametralny tak naprawdę) wpływ na dostępne nam misje... Co sądzicie ?
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Liwingstone
Posty: 15
Rejestracja: 02 sty 2017, 20:05
Has thanked: 4 times

Re: Kampania+lekka zmiana zasad do "Chronicle X"

Post autor: Liwingstone »

Brak liniowości zwiększa regrywalność, a to zawsze na plus.
Oryginalny dziennik misji jest tak skonstruowany i wypada to naprawdę dobrze.
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2756
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 326 times
Been thanked: 1256 times

Re: Kampania+lekka zmiana zasad do "Chronicle X"

Post autor: Yuri »

Liwingstone pisze: 01 lis 2021, 20:28 Brak liniowości zwiększa regrywalność, a to zawsze na plus.
Oryginalny dziennik misji jest tak skonstruowany i wypada to naprawdę dobrze.
Jak mu sie przyjrzysz dobrze to zobaczysz, że szereg "rozgałęzień" misji odnosi się do tych samych misji, jedynie ze zmienionym "fluffem" narracyjnym. Chciałbym właśnie na spokojnie, bardziej to zróżnicować, mimo że to sporo więcej pracy.

Co do samej decyzji o unikalność vs. liniowość, mam swoje pomysły, ale poczekam jeszcze na Wasze rady.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Awatar użytkownika
choczkins
Posty: 337
Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
Lokalizacja: Rawicz
Has thanked: 100 times
Been thanked: 39 times

Re: Kampania+lekka zmiana zasad do "Chronicle X"

Post autor: choczkins »

Nie grałem jeszcze przyznaję się 😉 ale może zadziała coś takiego jak rozwiązanie w SW Imperium Atakuje w wariancie RedJack że np. po dwóch przegranych scenariuszach z rzędu bohaterowie otrzymają jakiś bonus, powiedzmy wybierają sobie bonus z karty w bazie bez konieczności umieszczenia tam komandosa. Powiedzmy że mają większą motywacje aby wygrać z Obcymi aby ziemia ostatecznie nie została podbita.
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2756
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 326 times
Been thanked: 1256 times

Re: Kampania+lekka zmiana zasad do "Chronicle X"

Post autor: Yuri »

choczkins pisze: 02 lis 2021, 13:28 Nie grałem jeszcze przyznaję się 😉 ale może zadziała coś takiego jak rozwiązanie w SW Imperium Atakuje w wariancie RedJack że np. po dwóch przegranych scenariuszach z rzędu bohaterowie otrzymają jakiś bonus, powiedzmy wybierają sobie bonus z karty w bazie bez konieczności umieszczenia tam komandosa. Powiedzmy że mają większą motywacje aby wygrać z Obcymi aby ziemia ostatecznie nie została podbita.

No oooo, ciekawe. Można też np jakieś zużywalne itemy im dać na te misję. Może płaciliby za to exp?

P. S. Ja też dopiero kończę malować, nie martw się :)
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Awatar użytkownika
choczkins
Posty: 337
Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
Lokalizacja: Rawicz
Has thanked: 100 times
Been thanked: 39 times

Re: Kampania+lekka zmiana zasad do "Chronicle X"

Post autor: choczkins »

Yuri pisze: 02 lis 2021, 13:39
choczkins pisze: 02 lis 2021, 13:28 Nie grałem jeszcze przyznaję się 😉 ale może zadziała coś takiego jak rozwiązanie w SW Imperium Atakuje w wariancie RedJack że np. po dwóch przegranych scenariuszach z rzędu bohaterowie otrzymają jakiś bonus, powiedzmy wybierają sobie bonus z karty w bazie bez konieczności umieszczenia tam komandosa. Powiedzmy że mają większą motywacje aby wygrać z Obcymi aby ziemia ostatecznie nie została podbita.

No oooo, ciekawe. Można też np jakieś zużywalne itemy im dać na te misję. Może płaciliby za to exp?

P. S. Ja też dopiero kończę malować, nie martw się :)

A to też dobre z tymi przedmiotami, chyba bardziej pomocne niż bonus z pomieszczenia bazy. Ewentualnie w zależności od ilości przegranych z rzędu można to zsumować, bonusy z przedmiotów i z pomieszczeń bazy.
Myślałem jeszcze o utrudnieniu, jak Ziemianom idzie za dobrze to obcy dostają np. dodatkowy oddział ale wydaje mi się to trochę op. zwłaszcza że koszty wystawienia jednostek są/będą niższe.
Tak w ogóle to do danego scenariusza przypisalbym określone jednostki, na początku szaraki i im dalej to dochodzą mocniejsze oddziały plus jakaś pula losowa powiedzmy z 3-4 dostępnych losujemy jedną i dorzucamy do armii ufoków.
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2756
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 326 times
Been thanked: 1256 times

Re: Kampania+lekka zmiana zasad do "Chronicle X"

Post autor: Yuri »

choczkins pisze: 02 lis 2021, 13:54 ...
A to też dobre z tymi przedmiotami, chyba bardziej pomocne niż bonus z pomieszczenia bazy. Ewentualnie w zależności od ilości przegranych z rzędu można to zsumować, bonusy z przedmiotów i z pomieszczeń bazy.
Myślałem jeszcze o utrudnieniu, jak Ziemianom idzie za dobrze to obcy dostają np. dodatkowy oddział ale wydaje mi się to trochę op. zwłaszcza że koszty wystawienia jednostek są/będą niższe.
Tak w ogóle to do danego scenariusza przypisalbym określone jednostki, na początku szaraki i im dalej to dochodzą mocniejsze oddziały plus jakaś pula losowa powiedzmy z 3-4 dostępnych losujemy jedną i dorzucamy do armii ufoków.
Ja to tak wymyśliłem, można jak najbardziej rozwinąć koncept o Twoje propozycje :
Yuri pisze: 02 lis 2021, 13:39 ...
- stworzenie "koszyka" BlipTokenów do konkretnych misji z którego można losować/wybierać, by podbic przez to klimat misji i uniknac zgrzytów typu reptilianie na dnie morza
...
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Awatar użytkownika
choczkins
Posty: 337
Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
Lokalizacja: Rawicz
Has thanked: 100 times
Been thanked: 39 times

Re: Kampania+lekka zmiana zasad do "Chronicle X"

Post autor: choczkins »

Zagrałem jedną misję aby zaznajomić się jak to wszystko hula. I takie mam wnioski że w kampanii solo powinny być dociagane karty agendy aby za zrealizowane cele obcy mogli się rozwijać czyli otrzymywać upgrade nodes. Powiedzmy w zależności od trudności misji będą to odpowiednio 1,2 czy 3 karty agend. Jak samo upgrade powinno przebiegać? Myślę że losowo lub po kolei pierwszy poziom, gdy już wszystkie jednostki taki osiągną to wtedy drugi itp. Co do abduction points to myślę że to też można zostawić, za zabicie bohatera, ewentualnie za wejście do budynku wynikającego z dojścia do wroga, bo w karcie AI nie ma takich priorytetów.
Jeszcze postać Jean Claude Van Damme 😄 ma umiejętność overvatch może się poruszyć o 3 pola i zaatakować. Co do chodzenia po przekątnej to nie traktowałbym tego jako zwykłego ruchu (2 pkt za pole) tylko mógłby poruszyć się dowolnie o te trzy pola po linii prostej lub przekątnej.
Takie przemyślenia na tą chwilę 😉
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2756
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 326 times
Been thanked: 1256 times

Re: Kampania+lekka zmiana zasad do "Chronicle X"

Post autor: Yuri »

choczkins pisze: 07 lis 2021, 10:14 Zagrałem jedną misję aby zaznajomić się jak to wszystko hula. I takie mam wnioski że w kampanii solo powinny być dociagane karty agendy aby za zrealizowane cele obcy mogli się rozwijać czyli otrzymywać upgrade nodes. Powiedzmy w zależności od trudności misji będą to odpowiednio 1,2 czy 3 karty agend. Jak samo upgrade powinno przebiegać? Myślę że losowo lub po kolei pierwszy poziom, gdy już wszystkie jednostki taki osiągną to wtedy drugi itp. Co do abduction points to myślę że to też można zostawić, za zabicie bohatera, ewentualnie za wejście do budynku wynikającego z dojścia do wroga, bo w karcie AI nie ma takich priorytetów.
...
Powiem Ci, że pomysł z kartami Hidden Agenda zostającymi na kolejne misje jest bardzo ciekawy. Zapisuję 8) Co do samych apgrejdów automatycznych to myślałem, by je zrobić tak że przyznawane są losowo wzgl klas Obcych którzy pojawili się w ostatniej misji. Któraś z nich się rozwija, mutuje. itd. Myślę, że proste i "się spina" fabularnie i mechanicznie.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2756
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 326 times
Been thanked: 1256 times

Re: Kampania+lekka zmiana zasad do "Chronicle X"

Post autor: Yuri »

Nie zapomniałem o temacie :wink: Czasu ostatnio mniej, ale powolutku staram się pchać sprawę do przodu. Postanowiłem, że "moja" kampania rozbuduje kampanię podstawową i zintegruje misje tam zaprojektowane. Chciałbym, by te dodawane przeze mnie nie były jednakowe i opracowałem sobie listę jakby rodzajów misji:
Assaut: All out fight between both sides.
Capture the flag: Hold the most amount of areas and score points within 5 turns
Escort: Protect/ rescue VIP in the field
Bomb disarm: get to a certain location and roll dice to disarm the bomb.
Assassination: Kill all of a certain type of Gray.
Special: Missions based around certain Specializations.
Reckon: Special fight conditions that disable the action activation of Greys

Jeżeli ktoś chce coś dodać to będę zobowiązany. Ponadto z pomniejszych zasad:
- ostrzeliwanie "zza rogu", również dodaje +1 do obrony
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2756
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 326 times
Been thanked: 1256 times

Re: Kampania+lekka zmiana zasad do "Chronicle X"

Post autor: Yuri »

Trafiłem dzisiaj do ciekawej grupy na FB w której powstaje kampania fanowska. Zachęcam wszystkich zainteresowanych do wsparcia prac:

https://www.facebook.com/groups/572455900750728

Grupa nie jest wielka i materiały tam umieszczone dopiero zaczynają płynąć, ale w realu mocno testują kolejne etapy prac.
Prototypy nowych kafli:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Lądownik:

Obrazek

Rozmawiałem z Twórcą i głownym "silnikiem" osobowym tych prac i jestem urzeczony ich rozmachem. Oczywiście kampania będzie korzystać z wszystkich dostępnych kafli i materiałów. Więcej info znajdziecie na grupie FB, nie chciałbym tutaj robić Ctrl+C i Ctrl+V, każdy zainteresowany znajdzie tam info. Jeżeli zależy Wam na powodzeniu projektu to warto wpaść i choćby wesprzeć ich dobrym słowem :wink: :roll:
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
ODPOWIEDZ