Descent: Legends of the Dark - pytania, wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 965
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 228 times
Been thanked: 233 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: Moonday »

Khonrad pisze: 16 lis 2021, 21:23 Jak interpretujecie zasadę wstrzymania? Bohater podchodzi do wroga i normalnie powinien mieć jeszcze 3 punkty ruchu, ale został wstrzymany i jego ruch został obcięty do 1. W drugiej akcji zabija wroga i czy teraz kiedy nie jest już wstrzymany, może wykorzystać tę brakujące 3 punkty ruchu z pierwszej akcji?
Nie może, bo te punkty ruchu przepadają po wstrzymaniu.
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1148
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 200 times
Been thanked: 98 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: zioombel »

W instrukcji na stronie 17 jest przykład aktywacji wroga.
W aktywacji Fanatyka jest napisane: "po rzucie kośćmi, jeśli cel nie wyrzucił pioruna kładzie żeton infekcji na swojej karcie bohatera". Następnie w opisie jest, że Fanatyk zadaje 5 obrażeń i że bohater niweluje jedno obrażenie mimo tego, że na kostce obrony jest wyrzucony sukces i piorun (który można wymienić na sukces z karty bohatera). Sugeruje to, że ten piorun z kości obrony został zużyty na anulację umiejętności Fanatyka, ale opis umiejętności nie jest tak sformułowany, że trzeba zużyć symbol pioruna a jedynie go wyrzucić.
Ktoś ma wiedzę jak powinno byc?
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: sirafin »

To po prostu kiepski przykład. Technicznie wszystko się zgadza, wystarczyło wyrzucić wzmocnienie, tak jak jest napisane. Brynn mogła dodatkowo zamienić to wzmocnienie na sukces, ale tego nie zrobiła z niewiadomych względów. Nie jest to wbrew regułom, aktywowanie dodatkowych zdolności za wzmocnienia nie jest obowiązkowe, nawet jeśli w tym wypadku takie pominięcie nie miałoby sensu.

Prawdopodobnie chcieli się skupić na ogólnej idei aktywacji wroga i nie komplikować opisu graczowi, który dopiero uczy się podstaw i nie zna treści kart postaci itd.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 965
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 228 times
Been thanked: 233 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: Moonday »

Może mi ktoś wyjaśnić jak wygląda sprawa z przydzielaniem pancerzy do postaci? Mam za sobą kilka misji (posiadam 2 PD). Kilka razy wytropiła mi receptura na wykonanie pancerza (chyba), taka zielona, ale nigdzie jej nie mam. Kupiłem też gotowy pancerz na targu, ale też nie mam go w ekwipunku. O co chodzi? Czy pancerze można przydzielać postaciom dopiero na określonym etapie gry? Robi się to po wyborze postaci na misje, podobnie jak w przypadku akcesoriów i broni? Ps. też macie wrażenie, że gra na 2 postacie jest dość trudna, bo przeciwnicy biją dość mocno i jest ich całkiem sporo?
morthi
Posty: 295
Rejestracja: 13 wrz 2009, 18:40
Has thanked: 42 times
Been thanked: 77 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: morthi »

W zasobach (przy ikonce z ludzikami) masz informację jakie karty możesz przydzielić swoim postaciom (mikstury, pancerze) - karty te przydzielane są przy rozpoczęciu danej misji. Descent to wciąż gra planszowa i w aplikacji nie ma wszystkiego.
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 965
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 228 times
Been thanked: 233 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: Moonday »

morthi pisze: 23 gru 2021, 15:43 W zasobach (przy ikonce z ludzikami) masz informację jakie karty możesz przydzielić swoim postaciom (mikstury, pancerze) - karty te przydzielana przy rozpoczęciu danej misji. Descent to wciąż gra planszowa i w aplikacji nie wszystkiego.
Trochę mnie to zmyliło, że broń i akcesoria dobiera się w aplikacji, a pancerze i mikstury tylko z fizycznej puli. ALe rozumiem, że chodzi o efekty dodatkowe, które przetwarza aplikacja a pancerze i mikstury takowych nie posiadają. Teraz przynajmniej wiem dlaczego jest mi tak ciężko na misjach, skoro latam bez mikstur i pancerzy. Aż sam się sobie dziwię, że do tej pory położyłem tylko dwie misji.
morthi
Posty: 295
Rejestracja: 13 wrz 2009, 18:40
Has thanked: 42 times
Been thanked: 77 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: morthi »

Łatwo zapomnieć w natłoku informacji o dodatkowym pancerzu, a te informacje są jakoś zawile ukryte w instrukcji/glosariuszu.

A co do grania to widocznie masz dużo szczęścia w czarnych kościach no i dajesz rade po tym, jak bohaterowie dostają "przypadłość" ;)

Czy ktoś już zainwestował w gąbeczki Feldherra?
Za 59,99€ gąbki na figurki i elementy:
https://www.feldherr.net/pl/feldherr-or ... ge/a-61938
Za 31,09€ gąbki tylko na figurki
https://www.feldherr.net/pl/feldherr-fo ... ox/a-62040
Za 35,99€ tylko organizer na elementy i karty
https://www.feldherr.net/pl/feldherr-or ... ox/a-62045
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 965
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 228 times
Been thanked: 233 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: Moonday »

morthi pisze: 23 gru 2021, 16:38 Łatwo zapomnieć w natłoku informacji o dodatkowym pancerzu, a te informacje są jakoś zawile ukryte w instrukcji/glosariuszu.

A co do grania to widocznie masz dużo szczęścia w czarnych kościach no i dajesz rade po tym, jak bohaterowie dostają "przypadłość" ;)

Czy ktoś już zainwestował w gąbeczki Feldherra?
Za 59,99€ gąbki na figurki i elementy:
https://www.feldherr.net/pl/feldherr-or ... ge/a-61938
Za 31,09€ gąbki tylko na figurki
https://www.feldherr.net/pl/feldherr-fo ... ox/a-62040
Za 35,99€ tylko organizer na elementy i karty
https://www.feldherr.net/pl/feldherr-or ... ox/a-62045
Nie zaszedłem jakoś bardzo daleko, ale ostatnio tak dostałem w tyłek, że doszedłem do wniosku, że źle gram, no i faktycznie tak było. Co do pianek, to dla mnie zbędny wydatek, ale chętnie kupiłbym jakiś organizer dla gracza, gdzie można np. zaznaczać wykonane akcje, punkty życia i poukładać karty. Fajną opcją byłyby też fizyczne komponenty informujące o tym jakie właściwości (z craftu) mają bronię naszych bohaterów. Szkoda, że FFG nie pomyśleli o tym, bo są opisane tylko w aplikacji i trzeba kilka razy poklikać, żeby sobie przypomnieć jak co działa.
Figa
Posty: 23
Rejestracja: 16 kwie 2016, 10:10
Lokalizacja: Zielona Góra
Been thanked: 2 times

Re: Descent: Legends of the Dark - pytania, wątpliwości

Post autor: Figa »

Witam
Dotyczy jednej z misji pobocznych MROCZNE WIEŚCI-znaleźć wiedźmę.
Po wyjściu z pomieszczenia z trucizną trafiłam do chaty z filarem i księgą (kluczowa). W księdze trzeba wpisać cyfry wynikajace z RUN. Po przeszukaniu pomieszczenia dowiedzieliśmy się,że:
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 09 sty 2022, 14:57 przez Figa, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Descent: Legends of the Dark - pytania, wątpliwości

Post autor: sirafin »

Edytuj proszę post i opis szczegółów weź w znacznik spoilera, bo zaglądają tu też osoby, które szukają odpowiedzi na inne pytania, a nie chcą sobie psuć zabawy z odkrywania zagadki samodzielnie.
Spoiler:
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Kyuzo666
Posty: 3
Rejestracja: 05 maja 2020, 12:26
Has thanked: 2 times

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

Post autor: Kyuzo666 »

Cześć. Zastanawiamy się razem z moja drużyną czy znajdując przedmiot unikatowy po zużyciu wracam od do zasobów czy jest to przedmiot jednorazowy i odkładamy do puli gry, pytam ponieważ zdarzyło nam się znaleźć dwa razy ten sam unikatowy przedmiot a mieliśmy już jeden w ekwipunku, a jak wiadomo "Unikatowe – każdy unikatowy przedmiot zużywalny występuje tylko w 1 kopii."

Mamy na liczniku coś koło 20 godzin idziemy w eksplor na maksa i złota nam nie brakuje, i coś wyczuwam że zaraz nie będziemy mieli co kupić, mam nadzieje że szykuje się jakiś dodatek, tylko żeby cena była "normalna", kupując grę ktoś mi mówił że wielkie u ciężkie pudło, jednak ciężkie pudło to Posiadłość szaleństwa ze wszystkimi kaflami mapy ze wszystkich dodatków.
Awatar użytkownika
sin
Posty: 672
Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 175 times
Been thanked: 300 times
Kontakt:

Re: Descent: Legends of the Dark - pytania, wątpliwości

Post autor: sin »

Kyuzo666 pisze: 11 sty 2022, 12:04 Cześć. Zastanawiamy się razem z moja drużyną czy znajdując przedmiot unikatowy po zużyciu wracam od do zasobów czy jest to przedmiot jednorazowy i odkładamy do puli gry, pytam ponieważ zdarzyło nam się znaleźć dwa razy ten sam unikatowy przedmiot a mieliśmy już jeden w ekwipunku, a jak wiadomo "Unikatowe – każdy unikatowy przedmiot zużywalny występuje tylko w 1 kopii."
Jeżeli znajdujesz przedmiot zużywalny w trakcie danego scenariusza to jest on dostępny wyłącznie w ramach tego scenariusza - możesz go użyć raz, a po zakończeniu scenariusza należy go odłożyć poza zasoby drużyny. Jeżeli znajdziesz recepturę na dany przedmiot i ją wykonasz, to możesz na początku scenariusza go wybrać jako jeden z trzech na postać i po rozegraniu go przedmiot wraca do Waszych zasobów, niezależnie czy został zużyty czy nie.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
Qki
Posty: 5
Rejestracja: 08 sie 2018, 21:16

Re: Descent: Legends of the Dark - pytania, wątpliwości

Post autor: Qki »

Witam
Mam zapytanie do umiejętności Syrusa - przypływ mocy. Można zapłacić jedno zmęczenie żeby z 1+ zamienić na 2*. Czy w trakcie jednego ataku jak na kosci wypadną 2+ to można użyć tej umiejętności dwukrotnie? Czy na jeden atak używamy raz umiejętności? Bo jeśli na karcie nie posiadamy zadnego zmęczenia to z takiego rzutu można mieć 4 sukcesy ale jeśli użyjemy umiejętności raz to wtedy mamy tylko 3 sukcesy? Jak to jest? Bo przy podwójnym wykorzystaniu postac robi się jednak trochę silna jak na maga.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Descent: Legends of the Dark - pytania, wątpliwości

Post autor: sirafin »

Żadnych zdolności nie można odpalać kilkukrotnie w tym samym czasie.
Moment użycia zdolności - Instrukcja str. 30 pisze:Każdej zdolności można użyć tylko raz w ramach podanego
zakresu czasowego. Na przykład zdolność, której można użyć
„gdy atakujesz”, może zostać użyta za każdym razem, gdy
atakujesz, ale tylko raz w ramach pojedynczego ataku.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Qki
Posty: 5
Rejestracja: 08 sie 2018, 21:16

Re: Descent: Legends of the Dark - pytania, wątpliwości

Post autor: Qki »

Faktycznie. W objaśnieniach jest to napisane. A ja szukałem tej informacji w dziale umiejętności :!:
W każdym razie dziękuję za szybką odpowiedź I jade dalej z kampania :D
Qki
Posty: 5
Rejestracja: 08 sie 2018, 21:16

Re: Descent: Legends of the Dark - pytania, wątpliwości

Post autor: Qki »

Jeszcze jedno pytanie w trakcie gry mi się urodziło
Gram Brynn i mam do wykonania takie osiągnięcie
Spoiler:
munek
Posty: 32
Rejestracja: 27 lut 2020, 13:33
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Descent: Legends of the Dark - pytania, wątpliwości

Post autor: munek »

Ja mam pytanie odnośnie wstrzymania. Czy jak np w fazie mroku podejdzie do mnie potwór a zaczynam swoją turę to z automatu jestem wstrzymany czy mogę wykonać ruch o pełną liczbę punktów ruchu?
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Descent: Legends of the Dark - pytania, wątpliwości

Post autor: sirafin »

@Qki
Nie, symbol strzałki wymaga zużycia uniwersalnej akcji, nie możesz jej aktywować manewrowaniem. Możesz jednak osiągnąć pożądany efekt dzięki tym umiejętnościom:
Spoiler:

@munek
Tak, jesteś wstrzymany, bo jesteś na polu sąsiadującym z wrogiem, więc akcja manewrowania da ci tylko 1 punkt ruchu. Oczywiście jeśli najpierw wykonasz akcję ataku i pokonasz wroga, a dopiero po tym wykonasz akcję manewrowania, to dostaniesz pełną liczbę punktów ruchu. Liczy się moment w którym wykonujesz akcję.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 831
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 288 times
Been thanked: 192 times

Re: Descent: Legends of the Dark - pytania, wątpliwości

Post autor: Seraphic_Seal »

Druga misja w trakcie, a już sporo wątpliwości.

1) Umiejętności postaci typu leczenie smoczej hybrydy - czy, zakładając że znajdę sposób na pozbywanie się zmęczenia, mogę używać jej kilkukrotnie na rundę? I z czego rozumiem to nie zużywa akcji? (nie ma tego symbolu strzałki)
2) Czy przeciwnicy z umiejętnością latania mogą zakończyć ruch na np. kamiennym stole?
3) Nie widzę przeciwwskazań do stawania na niebieskich żetonach oddziaływania?
4) Kolejność rozpatrywania akcji w czasie walki:
- karty z napisem "gdy masz wykonać atak, ..., obróć kartę" - Chyba trzeba obrócić taką kartę na początku akcji, więc nie można położyć na niej żetonu zmęczenia (np. zmieniając wynik kości albo z efektu innej karty) i potem pozbyć się go obracając?
- karty z napisem "gdy atakujesz, ..., potem obróć kartę" (nie mam teraz jak sprawdzić czy tak się to nazywało i czy w ogóle takie były) - chyba w ramach takiej akcji mogę położyć zmęczenie na tej karcie, potem ją obrócić, a potem jeszcze np położyć więcej zmęczenia z innego źródła?
- karty z napisem "obróć po ataku" - no to już obracamy zupełnie po skończeniu akcji, więc możemy w trakcie ataku położyć tam zmęczenie i za chwilę się go pozbyć? Pewnie dlatego mają limit zmęczenia 1.

Spoilery do pierwszej misji:
Spoiler:
Spoilery do drugiej misji:
Spoiler:
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Descent: Legends of the Dark - pytania, wątpliwości

Post autor: sirafin »

Ad. 1)
Nie możesz. Jeśli jest podany zakres czasowy użycia zdolności (w tym przypadku "w twojej turze"), to można użyć jej raz w ramach tego zakresu.

Ad. 2)
Nie mogą. Ignorują takie elementy tylko wtedy, gdy się ruszają.

Ad. 3)
Tak, żetony nie blokują pola.

Ad. 4)
Interpretujesz poprawnie.

Spoiler:
Spoiler:
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 831
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 288 times
Been thanked: 192 times

Re: Descent: Legends of the Dark - pytania, wątpliwości

Post autor: Seraphic_Seal »

No to pojawiły się jeszcze nowe wątpliwości, ewentualny mały spoiler do drugiej misji
Spoiler:
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Descent: Legends of the Dark - pytania, wątpliwości

Post autor: sirafin »

Ad. 1)
Nie. Najprościej rzecz ujmując, jak coś nowego jest dodawane do zakładki drużyny w apce (broń, pancerz, akcesorium, umiejętność), to jest do późniejszego użytku i można daną rzecz wybrać podczas przygotowania do misji. Pamiętaj o limicie doświadczenia.

Ad. 2)
Tak, wróg atakujący dystansowo chce być idealnie w zasięgu strzału, więc się odsunie, jeśli jest bliżej. Liczenie pojedynczych pól to jednak naleciałość z Gloomhaven, przynajmniej nie kojarzę, żeby w Descent też była taka zasada.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 831
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 288 times
Been thanked: 192 times

Re: Descent: Legends of the Dark - pytania, wątpliwości

Post autor: Seraphic_Seal »

sirafin pisze: 09 gru 2022, 14:15 Ad. 2)
Tak, wróg atakujący dystansowo chce być idealnie w zasięgu strzału, więc się odsunie, jeśli jest bliżej. Liczenie pojedynczych pól to jednak naleciałość z Gloomhaven, przynajmniej nie kojarzę, żeby w Descent też była taka zasada.
Tylko nie chodziło mi akurat o ustawienie o ataku dystansowego, tylko np. umiejętność bandyty "bomba dymna", że po zaatakowaniu go robi przesunięcie 2 w celu oddalenia się od atakującego gracza. Czyli jeśli dopiero w drugim ruchu odsunie się o 1 od atakującego gracza, to i tak się rusza?

No i jeszcze kolejne dwa pytanka, aż mi głupio ale pewnie jeszcze tu wrócę xdd
Spoiler:
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Descent: Legends of the Dark - pytania, wątpliwości

Post autor: sirafin »

Przy rozpatrywaniu zdolności bandyty stosowaliśmy te same zasady, a więc ważna była odległość na koniec ruchu, nie przy każdym "kroku".


Ad. 1)
"Gdy masz się bronić" jest zakresem czasowym określającym moment użycia zdolności, więc możesz jej użyć 1 raz za każdym razem, gdy masz się bronić. Jeśli bronisz się 3 razy, możesz użyć 3 razy. Gdyby miało działać raz na rundę, w treści byłaby mowa konkretnie o rundzie.

Ad. 2)
My ukończyliśmy 1 akt kampanii, gdy jeszcze nie było tego bajeru, ale kompendium zasad w aplikacji opisuje to dość szczegółowo.
Pula takich zmian jest ograniczona i jest wspólna dla całej drużyny. Po każdej przygodzie drużyna zyskuje 1 dodatkową zmianę.
Ad. 3)
Aplikacja nie potrzebuje informacji na temat pancerzy, nie wykonuje żadnych obliczeń na ich podstawie. Apka musi wiedzieć, jakiej broni używacie i jakie akcesoria wybraliście.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
krzyyh
Posty: 1
Rejestracja: 28 mar 2018, 10:41
Has thanked: 7 times

Re: Descent: Legends of the Dark - pytania, wątpliwości

Post autor: krzyyh »

Scenariusz drygi z Fuksem. Komunikat "Umieść swojego bohatera na podświetlonym polu.
Następnie możesz wykonać dodatkową akcję". A co z niewykorzystanymi akcjami i punktami ruchu, przepadają czy dalej możemy je przeprowadzić plus dodatkową akcję?
ODPOWIEDZ