Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
margaret879
Posty: 6
Rejestracja: 09 mar 2020, 21:35
Has thanked: 4 times

Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości

Post autor: margaret879 »

Hej czy ma ktoś może zeskanowaną instrukcję w pdfie do Diuny z Gale Force Nine?
Awatar użytkownika
kci83
Posty: 405
Rejestracja: 24 kwie 2020, 23:45
Has thanked: 76 times
Been thanked: 76 times

Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości

Post autor: kci83 »

margaret879
Posty: 6
Rejestracja: 09 mar 2020, 21:35
Has thanked: 4 times

Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości

Post autor: margaret879 »

Po polsku?
margaret879
Posty: 6
Rejestracja: 09 mar 2020, 21:35
Has thanked: 4 times

Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości

Post autor: margaret879 »

kci83 pisze: 29 lip 2021, 09:42 Jest na BGG :
https://s3.amazonaws.com/geekdo-files.c ... 5c142c20a0
Niestety są tylko zasady podstawowe i to słabo przetłumaczone :/
eleader
Posty: 44
Rejestracja: 01 kwie 2020, 11:43
Been thanked: 2 times

Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości

Post autor: eleader »

Witam . Mam kilka wątpliwości co do gry :
1.przygotoeanie gry - zdrajcy . W instrukcji napisane jest "jeśli nie otrzymał żadnego przywódcy przeciwnika gracz może zatrzymać swoją kartę aby ochronić jednego z własnych przywodcow" po co mam chronić swojego przywódcę jak i tak nie wybrane karty zdrajców odkładane są do pudełka?
2.co sie dzieje z kartą przywódcy do wynajęcia pp bitwie - wygranej i przegranej ?
dannte
Posty: 727
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 422 times

Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości

Post autor: dannte »

eleader pisze: 14 sie 2021, 15:13 Witam . Mam kilka wątpliwości co do gry :
1.przygotoeanie gry - zdrajcy . W instrukcji napisane jest "jeśli nie otrzymał żadnego przywódcy przeciwnika gracz może zatrzymać swoją kartę aby ochronić jednego z własnych przywodcow" po co mam chronić swojego przywódcę jak i tak nie wybrane karty zdrajców odkładane są do pudełka?
2.co sie dzieje z kartą przywódcy do wynajęcia pp bitwie - wygranej i przegranej ?
1. Nie wiem po co taki zapis w instrukcji, ale w dodatku Tleilaxanie mają możliwość dobierania kart liderów z talii zdrajców (jako Tancerzy Oblicza). Zachowanie swojego lidera chroni go przed takim zagraniem.
2. Nie wiem czy chodzi o kartę "Cheap Hero" (karta o sile=0, którą zagrywasz w walce zamiast jednego ze swoich liderów)? Jeśli tak, to jest odrzucana bez względu na wynik walki (czyli jest jednorazowa).
eleader
Posty: 44
Rejestracja: 01 kwie 2020, 11:43
Been thanked: 2 times

Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości

Post autor: eleader »

Dzieki dante
Jeszcze spytam kto wygrywa po 9 rundzie jak nikt nie zajął 3 "miast"
dannte
Posty: 727
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 422 times

Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości

Post autor: dannte »

eleader pisze: 14 sie 2021, 21:12 Dzieki dante
Jeszcze spytam kto wygrywa po 9 rundzie jak nikt nie zajął 3 "miast"
1. Jeśli w grze jest Gildia i Fremenom nie udało się osiągnąć celu specjalnego zwycięstwa, to Gildia wygrywa.
2. Jeśli w grze nie ma Gildii, to wygrywają Fremeni.
3. Jeśli w grze nie ma jednych ani drugich, to wygrywa ten kto ma najwięcej "miast".
4. Jeśli jest to kilku graczy, to dzielą się zwycięstwem.
Spoiler:
nanautzin
Posty: 283
Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
Lokalizacja: Koszalin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 22 times

Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości

Post autor: nanautzin »

Pierwsza gra za nami i jest kilka pytań:
1. Co się dzieje, jeśli burza nie przejdzie przez żadnego gracza. Kto jest wtedy pierwszy?

2. Po co figurka grzyba wybuchowego? Po wybuchu kładziemy figurkę i nie można tam stawiać jednostek czy jest to "zbędna" figurka?

3. Czy bene gessert może wykładać się do każdego transportu gracza, czyli przy każdym terytorium gdzie będzie dokładany wojownik czy tylko raz na całą akcję transportu danego gracza? Np. Gildia dokłada się w 4 terytoriach to bene może 4 jednostki dołożyć czy tylko 1?

4. Czy bene gesserit może mieć na 1 polu zarówno doradcę jak i wojownika?

5. Czy jesli ktoś użyje karty karama na zdolność trzy rodzaje transportu to gildia nie może w ogóle transportować? A ruch wykona tylko zwykły?

6. Czy głos bene gesserit może brzmieć "zakazuje Ci zagrać karty ataku"? Czy trzeba wskazać konkretnie jakiego rodzaju?

7. Czy czerw zostaje na planszy do czasu pojawienia się kolejnej karty czy od razu spada i figurka jest zbędna?

8. Zdolność harkonnenow mówiąca o zdrajcy pozwala mu podczas walki pokazać nawet innego przywódcę przeciwnika, a mimo to zabija? Czyli czy musi się zgadzać tylko frakcja, a sam przywódca już nie?

9. Karama użyta przez Gildię - blokuje graczowi cały jego transport w tej rundzie czy tylko na 1 terytorium czy jak to działa?

10. Blokowanie karamą umiejętności zniżki u Gildii - chce kupić na terytorium 5 oddziałów, ale ktoś zagrywa Karame i tracę zniżkę. Czy muszę kupić te 5 oddziałów czy wtedy mogę zmienić ilość np. na 1 i po zakupie znowu kupić w tym terytorium 4 już ze zniżka czy nie mogę już na tym terytorium więcej kupować?
dannte
Posty: 727
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 422 times

Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości

Post autor: dannte »

nanautzin pisze: 21 lis 2021, 02:10 Pierwsza gra za nami i jest kilka pytań:
1. Co się dzieje, jeśli burza nie przejdzie przez żadnego gracza. Kto jest wtedy pierwszy?
Ten sam gracz co poprzednio. Pierwszego gracza nie ustala ruch burzy, a pozycja burzy - może się zdarzyć tak, że niskie wartości przesuwu będą utrzymywać tego samego gracza przez kilka tur jako pierwszego (szczególnie jeśli będzie mniej graczy).
nanautzin pisze: 21 lis 2021, 02:102. Po co figurka grzyba wybuchowego? Po wybuchu kładziemy figurkę i nie można tam stawiać jednostek czy jest to "zbędna" figurka?
Tylko bajer.
nanautzin pisze: 21 lis 2021, 02:103. Czy bene gessert może wykładać się do każdego transportu gracza, czyli przy każdym terytorium gdzie będzie dokładany wojownik czy tylko raz na całą akcję transportu danego gracza? Np. Gildia dokłada się w 4 terytoriach to bene może 4 jednostki dołożyć czy tylko 1?
Nie ma opcji transportu do więcej niż jednego terytorium dla jednego gracza w ciągu jednej tury. Nawet Gildia nie może tego zrobić. Czyli pytanie bezzasadne.
nanautzin pisze: 21 lis 2021, 02:104. Czy bene gesserit może mieć na 1 polu zarówno doradcę jak i wojownika?
Nie może. Odpowiedź na to pytanie jest w FAQ.
nanautzin pisze: 21 lis 2021, 02:105. Czy jesli ktoś użyje karty karama na zdolność trzy rodzaje transportu to gildia nie może w ogóle transportować? A ruch wykona tylko zwykły?
Nie, nie można zabronić regularnego transportu. Gildia nie może wykonać tylko 2 specjalnych typów transportów. To też jest wyjaśnione w tabelce Karamy instrukcji rozszerzenia.
nanautzin pisze: 21 lis 2021, 02:106. Czy głos bene gesserit może brzmieć "zakazuje Ci zagrać karty ataku"? Czy trzeba wskazać konkretnie jakiego rodzaju?
Nie może. Typ karty ataku trzeba wskazać jako jeden z dwóch: projectile/poison (nie znam polskich tłumaczeń). Jeśli to karta specjalna, to należy również wskazać jej nazwę (w grze podstawowej jest tylko jedna specjalna karta ataku: Lasgun).
nanautzin pisze: 21 lis 2021, 02:107. Czy czerw zostaje na planszy do czasu pojawienia się kolejnej karty czy od razu spada i figurka jest zbędna?
O jakiego czerwia chodzi? Jeśli o tego Fremenów, to jest on tylko umowny - robi co jest napisane na karcie i znika. Jeśli chodzi o tego z talii Przyprawy to dzieje się dokładnie tak samo. A jeśli pytasz o figurkę to też jest to tylko bajer. Nie przychodzi mi do głowy żadne praktyczne zastosowanie.
nanautzin pisze: 21 lis 2021, 02:108. Zdolność harkonnenow mówiąca o zdrajcy pozwala mu podczas walki pokazać nawet innego przywódcę przeciwnika, a mimo to zabija? Czyli czy musi się zgadzać tylko frakcja, a sam przywódca już nie?
Nie rozumiem pytania. Nie ma nic takiego w opisie Harkonennów (chyba, że babol w polskim tłumaczeniu). Hark ma 4 karty zdrajców i każdą z nich może okazać w walce przeciwko temu konkretnemu liderowi. Przewaga polega na tym, że pozostali gracze mają tylko jednego zdrajcę, na którego decydują się przed grą (wybierają 1 z 4, pozostałe 3 odrzucają). Hark zachowuje wszystkie 4.
nanautzin pisze: 21 lis 2021, 02:10 9. Karama użyta przez Gildię - blokuje graczowi cały jego transport w tej rundzie czy tylko na 1 terytorium czy jak to działa?
Odpowiedź wyżej: masz tylko 1 transport do jednego terytorium. On zostanie zablokowany, czyli zero transportu dla Ciebie w tej turze.
nanautzin pisze: 21 lis 2021, 02:1010. Blokowanie karamą umiejętności zniżki u Gildii - chce kupić na terytorium 5 oddziałów, ale ktoś zagrywa Karame i tracę zniżkę. Czy muszę kupić te 5 oddziałów czy wtedy mogę zmienić ilość np. na 1 i po zakupie znowu kupić w tym terytorium 4 już ze zniżka czy nie mogę już na tym terytorium więcej kupować?
Nie - taka Karama oznacza, że w tej turze tracisz zniżkę - nadal możesz się wycofać z transportu, albo go zmniejszyć, ale cokolwiek zdecydujesz, płacisz pełną kwotę.
nanautzin
Posty: 283
Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
Lokalizacja: Koszalin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 22 times

Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości

Post autor: nanautzin »

Przede wszystkim bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.
W polskim tłumaczeniu transport jednostek spoza planety to taka rekrutacja ze swojej rezerwy (nie wiem jak w angielskiej to jest nazywane), a ruch to ruch (jeden raz na rundę mogę przenieść z terytorium do terytorium stosując zasady poruszania). Chyba, że transportować (rekrutować) też możemy tylko na 1 terytorium? Tego niestety wprost nie ma napisane w instrukcji, chociaż jak czytam teraz to jest rzeczywiście zapisane w liczbie pojedynczej... Podsumowując mogę zrekrutować do 1 terytorium i poruszyć z 1 dowolnego terytorium dowolną ilość wojowników?
dannte
Posty: 727
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 422 times

Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości

Post autor: dannte »

nanautzin pisze: 21 lis 2021, 03:24 Przede wszystkim bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.
W polskim tłumaczeniu transport jednostek spoza planety to taka rekrutacja ze swojej rezerwy (nie wiem jak w angielskiej to jest nazywane), a ruch to ruch (jeden raz na rundę mogę przenieść z terytorium do terytorium stosując zasady poruszania). Chyba, że transportować (rekrutować) też możemy tylko na 1 terytorium? Tego niestety wprost nie ma napisane w instrukcji, chociaż jak czytam teraz to jest rzeczywiście zapisane w liczbie pojedynczej... Podsumowując mogę zrekrutować do 1 terytorium i poruszyć z 1 dowolnego terytorium dowolną ilość wojowników?
Tak jest, i tylko do jednego terytorium docelowego.
Ushi
Posty: 62
Rejestracja: 07 kwie 2017, 09:53
Has thanked: 292 times
Been thanked: 16 times

Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości

Post autor: Ushi »

eleader pisze: 14 sie 2021, 15:13 1.przygotoeanie gry - zdrajcy . W instrukcji napisane jest "jeśli nie otrzymał żadnego przywódcy przeciwnika gracz może zatrzymać swoją kartę aby ochronić jednego z własnych przywodcow" po co mam chronić swojego przywódcę jak i tak nie wybrane karty zdrajców odkładane są do pudełka?
Harkonnenowie - w zaawansowanym trybie gry- moją możliwość pojmania przewódcy innego gracza i jednorazowo użycia w bitwie jako swojego. Wydaje mi się że wtedy taka ochrona jednego z własnych ma sens.
nanautzin
Posty: 283
Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
Lokalizacja: Koszalin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 22 times

Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości

Post autor: nanautzin »

dannte pisze: 21 lis 2021, 03:01
nanautzin pisze: 21 lis 2021, 02:105. Czy jesli ktoś użyje karty karama na zdolność trzy rodzaje transportu to gildia nie może w ogóle transportować? A ruch wykona tylko zwykły?
Nie, nie można zabronić regularnego transportu. Gildia nie może wykonać tylko 2 specjalnych typów transportów. To też jest wyjaśnione w tabelce Karamy instrukcji rozszerzenia.
Przeczytalem faq i tam jest informacja, że nie można w ogóle zablokować, nawet tych 2 specjalnych transportów.
dannte
Posty: 727
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 422 times

Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości

Post autor: dannte »

nanautzin pisze: 21 lis 2021, 11:06
dannte pisze: 21 lis 2021, 03:01
nanautzin pisze: 21 lis 2021, 02:105. Czy jesli ktoś użyje karty karama na zdolność trzy rodzaje transportu to gildia nie może w ogóle transportować? A ruch wykona tylko zwykły?
Nie, nie można zabronić regularnego transportu. Gildia nie może wykonać tylko 2 specjalnych typów transportów. To też jest wyjaśnione w tabelce Karamy instrukcji rozszerzenia.
Przeczytalem faq i tam jest informacja, że nie można w ogóle zablokować, nawet tych 2 specjalnych transportów.
Który FAQ? Stary może? Najnowszy jest tutaj: https://www.gf9games.com/dune/wp-conten ... v-2020.pdf
Ten który Ty czytałeś pewnie jest jeszcze sprzed opublikowania nowych reguł dodatku.
W najnowszym FAQ (podkreślenie moje):
FAQ pisze:What Faction abilities can or can’t a Karama card affect?
Guild: Prevent the Guild from receiving payment for one shipment. Prevent Guild from using half-price shipping rates once. Prevent Guild shipping rates to one ally. Prevent Guild from shipping across the planet or to reserves. In the Advanced Game, prevent Guild from taking shipment and movement action out of turn. Karama has no effect on Guild Special Victory Condition, or sharing that win.
Mam nadzieję, że to wszystko rozjaśnia.
Ushi
Posty: 62
Rejestracja: 07 kwie 2017, 09:53
Has thanked: 292 times
Been thanked: 16 times

Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości

Post autor: Ushi »

nanautzin pisze: 21 lis 2021, 02:10 Pierwsza gra za nami i jest kilka pytań:
1. Co się dzieje, jeśli burza nie przejdzie przez żadnego gracza. Kto jest wtedy pierwszy?
Pierwszym graczem nie jest ten 'przez którego przejdzie burza' lecz ten którego znacznik pierwszego dotknie gdy znowu nadejdzie.
Czyli już po jej pierwszym ruchu i zatrzymaniu wiadomo kto jest pierwszym graczem.
nanautzin
Posty: 283
Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
Lokalizacja: Koszalin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 22 times

Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości

Post autor: nanautzin »

Ushi pisze: 21 lis 2021, 17:44
nanautzin pisze: 21 lis 2021, 02:10 Pierwsza gra za nami i jest kilka pytań:
1. Co się dzieje, jeśli burza nie przejdzie przez żadnego gracza. Kto jest wtedy pierwszy?
Pierwszym graczem nie jest ten 'przez którego przejdzie burza' lecz ten którego znacznik pierwszego dotknie gdy znowu nadejdzie.
Czyli już po jej pierwszym ruchu i zatrzymaniu wiadomo kto jest pierwszym graczem.
Hmm to chyba nie rozumiem, np. burza porusza się o 7 pól to jeśli pierwszym znacznikiem gracza, który burza przekroczy jest Gildia to oni są pierwsi w danej turze? Nieważne, że później jeszcze przeszła przez znacznik innego gracza.
Awatar użytkownika
Otorek
Posty: 661
Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 242 times
Been thanked: 358 times

Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości

Post autor: Otorek »

Tak, graczem rozpoczynającym jest ten, który jest najbliżej czoła sztormu, nieistotne czy ktoś został pominięty.
Awatar użytkownika
BigBadSheep
Posty: 122
Rejestracja: 05 cze 2019, 13:46
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 20 times
Been thanked: 10 times

Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości

Post autor: BigBadSheep »

Hej, w zasadach zaawansowanych:

1. Wygrany traci tylko 1/2 jednostek (dokładniej mówiąc pół siły jednostek z koła) przy walce?

2. Wybrany bitwy dostaje przyprawę o wartości zabitych (z broni) dowódców?
Harkonenowie po mimo tego co napisałem wyżej, jeszcze sobie losują żeton z dostępnych żetonów przeciwnika i wybierają czy go "pochwycają" albo zabijają (2 przyprawy i rzeton obrazkiem w dół). Tak zabici dowódcy mogą być wrócenia do życia gdy przywróci się do życia wszystkich zabitych (obrazkiem do góry) dowódców?

3. Ruch i transport, każdy z graczy w kolejności (poza gildią kosmiczną) w dowolnej kolejności(nie jestem pewien) wybiera 1 miejsce do zrzutu oraz ma możność dokonać jednego ruchu "stakiem" jednostek?

Nie można bez katy dokonać więcej ruchów oraz zrzutów?

4. Dostęp do tych 2 miasta u góry planszy pozwala aby jedna jednostka wydobyła 3 przyprawy? Bo normlane zbierają tylko 2 przyprawy?

5. Liczba kart przy zakupie = liczbie graczy, którzy mogą kupić kartę. Co się dzieje gdy jakieś stronnictwo kupi ostatnia kartę do maxa, czy liczba wszystkich karty, które będą licytowane się zmniejsza, jak są jeszcze aukcje w tej turze?
Awatar użytkownika
Otorek
Posty: 661
Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 242 times
Been thanked: 358 times

Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości

Post autor: Otorek »

Hej,
będę leciał trochę z pamięci:
1.
wygrany traci tyle jednostek ile wybrał na kole, jak sobie rozdysponuje straty to już jego broszka, musi tylko pamiętać, że siły nie wzmacniane przyprawą są warte połowe zwyczajowej wartości. Czyli zwykłe jednostki bez przyprawy są warte 1/2, a te lepsze jak Saudarkarzy 1
2.
Harkonen ma wybór czy chce losowo wybranego dowódcę przeciwnika (z wyjątkiem tych, którzy mogli już walczyć tej tury gdzie indziej, lub tego, który zginął w tej walce) pochwycić (choć musi go zwrócić, po użyciu lub jeśli harkonen straci wszystkich swoich dowódców) lub zabić umieszczając go w zbiornikach i otrzymując 2 przyprawy.
3.
Zasada prosta najpierw zrzut, później ruch - dokładnie w tej kolejności i tylko jednokrotnie każdą z tych 2 akcji. Zrzut i ruch oczywiście jest ograniczony do jednej grupy żołnierzy na konkretnym sektorze.
4.
Te dwa miasta umożliwiają dostęp do Żniwiarek i Ornitopterów. Żniwiarki powiększają zbiór pojedynczego żołnierza z 2 do 3, natomiast Ornitoptery zwiększają zasięg ruchu do 3 pól dowolnej grupy jednostek (nie musi być ta, która przebywa w mieście). Ornitoptery są o tyle wygodne, że zrzut nawet jednej jednostki do miasta pozwala wykorzystać je zupełnie innej jednostce/grupie na mapie w fazie ruchu.
5.
Ilość kart jest ustalana na początku i już się nie zmienia. Jeśli ktoś w trakcie się zapcha to trudno, zlicytować trzeba wszystkie.
Awatar użytkownika
BigBadSheep
Posty: 122
Rejestracja: 05 cze 2019, 13:46
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 20 times
Been thanked: 10 times

Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości

Post autor: BigBadSheep »

Dziękuję za odpowiedzi.

Jakie sojusze polecacie na grę 5 i 6 os.

Jak dla mnie sojusze 2 i 3 osobowe mają sens na 5 graczy.

Lecz na 6 sojusz 3 graczy powoduje automatyczne zmuszenie do związania sojuszu 3 pozostałych, powstaje gra my kontra oni. Nie lepiej ba 6os grać w sojusze maksymalnie 2os?
Awatar użytkownika
Otorek
Posty: 661
Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 242 times
Been thanked: 358 times

Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości

Post autor: Otorek »

Ja gram bez wariantów, tylko 2 osobowe sojusze
Awatar użytkownika
BigBadSheep
Posty: 122
Rejestracja: 05 cze 2019, 13:46
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 20 times
Been thanked: 10 times

Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości

Post autor: BigBadSheep »

dziękuje bardzo za odpowiedź :-)

Zasady zaawansowane faza erupcji melanżu:
- zamiast jednego stosu kart (i dociągania 1 karty) dzielimy karty melanżu na 2 kupki A i B.
Na początku odsłaniamy kartę A i potem kartę B(czyli 2 razy więcej przyprawy zazwyczaj).

Możliwa sytuacja:
Z kupki a odkrywamy kartę, jest to czerw (czerw zajada wszystko poza Fremenami) z pola jakie było odsłonięte na ostanim razem jakie wyszło na kupce A + dochodzą sojusze. Odgrywamy kolejną kartę A,
a) jest to pole, na tym polu umieszczamy przyprawę i czas na kupkę B
b) jest to kolejny czerw - za tego i każdego kolejnego czerwia z kupki A, fermani mogą zjeść/przenieść przeciwne/swoje odziały z piaszczystych pul?

Kiedy dokonujemy w tasowania kart (samych czerwi/wszystkich kart?)

potem kupa B i taka sama zabawa - czyli w zasadach zaawansowanych może dość 2 razy do etapu tworzenia sojuszy?

Jeszcze chciałbym się podzielić sowim dziełem (tabela wszystkich kart dla Atrydów): https://boardgamegeek.com/filepage/2366 ... o-zaznacza
Torquemada666
Posty: 787
Rejestracja: 24 sie 2009, 11:08
Has thanked: 250 times
Been thanked: 126 times

Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości

Post autor: Torquemada666 »

W trakcie rundy możemy dokonać tylko jednego ruchu wybranej ilość jednostek z jednego terytorium do jednego docelowego? Mając kilka grup oddziałów w różnych terytoriach mogę poruszyć tylko jedną grupę z wybranego terytorium w rundzie?
dannte
Posty: 727
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 422 times

Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości

Post autor: dannte »

Torquemada666 pisze: 09 gru 2022, 19:29 W trakcie rundy możemy dokonać tylko jednego ruchu wybranej ilość jednostek z jednego terytorium do jednego docelowego? Mając kilka grup oddziałów w różnych terytoriach mogę poruszyć tylko jedną grupę z wybranego terytorium w rundzie?
Tak, chyba, że zagrasz kartę Hajr.
ODPOWIEDZ