Strona 1 z 1

Czy udostępnić grę w formie print&play?

: 10 maja 2021, 15:04
autor: dawidm
Cześć,
mam pytanie, tworzę grę planszową już od jakiegoś czasu. Prototyp jest właściwie w niemal 100% gotowy i mocno przetestowany. Grafiki też nie są najgorsze — może nie jakoś super efektowane, ale postarałem się, żeby nie odstraszały :) . Mam zamiar zacząć wysyłać maile do wydawnictw, natomiast chodzi mi po głowie pewien pomysł: aby w oczekiwaniu na odpowiedzi, negocjacje itp. opublikować grę jako print&play w dostępie za darmo np. na BGG. W ten sposób mógłbym zdobyć więcej feedbacku, a także potencjalnie udowodnić wydawcom, że gra jest grywalna.

Moje obawa jest taka, że to może wpłynąć niekorzystnie na rozmowy z wydawcami. Mam tu na myśli sytuację, w której ktoś mógłby mi zarzucić: "Paaanie, skoro ta gra już była dostępna na internecie za darmo, to kto za nią teraz zapłaci?". Takie podejście wydaje mi się nierozsądne, zważywszy na to, że wydrukowanie i powycinanie gry jest na tyle wysoką barierą, że większość graczy mając nawet dostęp do wydruków, pewnie i tak wolałaby grę kupić. Wolałbym się jednak upewnić, dlatego pytam was szanowni użytkownicy, co o tym sądzicie. Czy opublikowanie gry w formie print&play może zaszkodzić w rozmowach z wydawcami?

Pozdrawiam
dawidm

Re: Czy udostępnić grę w formie print&play?

: 10 maja 2021, 16:42
autor: Brylantino
Zawsze możesz zrobić "demo", czyli okrojoną wersję pełnej gry, która pozwoli rozegrać całość na niepełnym egzemplarzu (nie wszystkie karty, frakcje itp.), niemniej nigdy się nie spotkałem z podejściem, że gra P2P to coś negatywnego w oczach wydawcy - tak naprawdę jakbyś się uparł to byś mógł zrobić sobie wersję P2P każdej wydanej gry, ale komu się chce to robić?

Prawdopodobnie może trochę inaczej to wyglądać z pozycji gry Roll&Write, gdzie 90% gry to właśnie arkusz do druku, ale zwykłe planszówki? Raczej często twórcy korzystają zwłaszcza w dobie pandemii z testów na zasadzie P2P ew. wersji na Tabletop Simulator.

Re: Czy udostępnić grę w formie print&play?

: 10 maja 2021, 16:44
autor: donmakaron
Z drugiej strony wypuszczanie pnp wydanej gry to jest poważna decyzja ze strony wydawcy. Jako takowy życzyłbym sobie mieć wpływ na to czy moja gra jest dostępna w ten sposób dla wszystkich czy też nie.

Re: Czy udostępnić grę w formie print&play?

: 18 maja 2021, 14:39
autor: BOLLO
dawidm pisze: 10 maja 2021, 15:04 Cześć,
mam pytanie, tworzę grę planszową już od jakiegoś czasu. Prototyp jest właściwie w niemal 100% gotowy i mocno przetestowany. Grafiki też nie są najgorsze — może nie jakoś super efektowane, ale postarałem się, żeby nie odstraszały :) . Mam zamiar zacząć wysyłać maile do wydawnictw, natomiast chodzi mi po głowie pewien pomysł: aby w oczekiwaniu na odpowiedzi, negocjacje itp. opublikować grę jako print&play w dostępie za darmo np. na BGG. W ten sposób mógłbym zdobyć więcej feedbacku, a także potencjalnie udowodnić wydawcom, że gra jest grywalna.

Moje obawa jest taka, że to może wpłynąć niekorzystnie na rozmowy z wydawcami. Mam tu na myśli sytuację, w której ktoś mógłby mi zarzucić: "Paaanie, skoro ta gra już była dostępna na internecie za darmo, to kto za nią teraz zapłaci?". Takie podejście wydaje mi się nierozsądne, zważywszy na to, że wydrukowanie i powycinanie gry jest na tyle wysoką barierą, że większość graczy mając nawet dostęp do wydruków, pewnie i tak wolałaby grę kupić. Wolałbym się jednak upewnić, dlatego pytam was szanowni użytkownicy, co o tym sądzicie. Czy opublikowanie gry w formie print&play może zaszkodzić w rozmowach z wydawcami?

Pozdrawiam
dawidm
Jeżeli twierdzisz że to bariera i mało komu będzie się chciało bawić z nożyczkami to dlaczego mimo to chcesz wrzucić pliki w sieć?
Hmmm...spróbowałbym jednak najpierw napisać do wydawnictw a jak cię oleją (jak mnie zapewne) to wtedy próbować wrzucać pliki niech chociaż inni skorzystają.
Z plików ewentualnie do druku wrzuciłbym instrukcję o czym ta gra jest aby "przygotowac rynek" na wyjście gry.