Czy udostępnić grę w formie print&play?
: 10 maja 2021, 15:04
Cześć,
mam pytanie, tworzę grę planszową już od jakiegoś czasu. Prototyp jest właściwie w niemal 100% gotowy i mocno przetestowany. Grafiki też nie są najgorsze — może nie jakoś super efektowane, ale postarałem się, żeby nie odstraszały . Mam zamiar zacząć wysyłać maile do wydawnictw, natomiast chodzi mi po głowie pewien pomysł: aby w oczekiwaniu na odpowiedzi, negocjacje itp. opublikować grę jako print&play w dostępie za darmo np. na BGG. W ten sposób mógłbym zdobyć więcej feedbacku, a także potencjalnie udowodnić wydawcom, że gra jest grywalna.
Moje obawa jest taka, że to może wpłynąć niekorzystnie na rozmowy z wydawcami. Mam tu na myśli sytuację, w której ktoś mógłby mi zarzucić: "Paaanie, skoro ta gra już była dostępna na internecie za darmo, to kto za nią teraz zapłaci?". Takie podejście wydaje mi się nierozsądne, zważywszy na to, że wydrukowanie i powycinanie gry jest na tyle wysoką barierą, że większość graczy mając nawet dostęp do wydruków, pewnie i tak wolałaby grę kupić. Wolałbym się jednak upewnić, dlatego pytam was szanowni użytkownicy, co o tym sądzicie. Czy opublikowanie gry w formie print&play może zaszkodzić w rozmowach z wydawcami?
Pozdrawiam
dawidm
mam pytanie, tworzę grę planszową już od jakiegoś czasu. Prototyp jest właściwie w niemal 100% gotowy i mocno przetestowany. Grafiki też nie są najgorsze — może nie jakoś super efektowane, ale postarałem się, żeby nie odstraszały . Mam zamiar zacząć wysyłać maile do wydawnictw, natomiast chodzi mi po głowie pewien pomysł: aby w oczekiwaniu na odpowiedzi, negocjacje itp. opublikować grę jako print&play w dostępie za darmo np. na BGG. W ten sposób mógłbym zdobyć więcej feedbacku, a także potencjalnie udowodnić wydawcom, że gra jest grywalna.
Moje obawa jest taka, że to może wpłynąć niekorzystnie na rozmowy z wydawcami. Mam tu na myśli sytuację, w której ktoś mógłby mi zarzucić: "Paaanie, skoro ta gra już była dostępna na internecie za darmo, to kto za nią teraz zapłaci?". Takie podejście wydaje mi się nierozsądne, zważywszy na to, że wydrukowanie i powycinanie gry jest na tyle wysoką barierą, że większość graczy mając nawet dostęp do wydruków, pewnie i tak wolałaby grę kupić. Wolałbym się jednak upewnić, dlatego pytam was szanowni użytkownicy, co o tym sądzicie. Czy opublikowanie gry w formie print&play może zaszkodzić w rozmowach z wydawcami?
Pozdrawiam
dawidm