Zerywia - pytania i wątpliwości
Zerywia - pytania i wątpliwości
Mam parę wątpliwości:
1. Gdy wylosuję kartę eksploracji z zadaniem (np. daj znacznik na region -> gdy tam dojdziesz wykonaj test / walcz), to zadanie jest wyłącznie dla mnie, czy tworzymy pulę wspólnych zadań?
2. Epicka Bitwa - jeśli bohater nie sprostał atakowi Znicza, ale nie odniósł urazu, jest usuwany z bitwy? Jeśli nie, jak jest wtedy rozpatrywany atak w kolejnej rundzie, jeśli drugiemu bohaterowi udało się sprostać atakowi? Chodzi o to, że wtedy jest nieparzysta liczba ataków.
1. Gdy wylosuję kartę eksploracji z zadaniem (np. daj znacznik na region -> gdy tam dojdziesz wykonaj test / walcz), to zadanie jest wyłącznie dla mnie, czy tworzymy pulę wspólnych zadań?
2. Epicka Bitwa - jeśli bohater nie sprostał atakowi Znicza, ale nie odniósł urazu, jest usuwany z bitwy? Jeśli nie, jak jest wtedy rozpatrywany atak w kolejnej rundzie, jeśli drugiemu bohaterowi udało się sprostać atakowi? Chodzi o to, że wtedy jest nieparzysta liczba ataków.
Sprzedaję: Etherfields - Dreamwalker Pledge Sundrop PL + Thorn + Funeral Witch + Sphinx + Creatures
- hrachubi
- Posty: 397
- Rejestracja: 17 sty 2013, 20:07
- Lokalizacja: Pruszków
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 10 times
Re: Zerywia - pytania i wątpliwości
Na wspieram to autorzy umieścili link do pliku gdzie można zadawać pytania dotyczące zasad i rozgrywki które potem wrzucą do FAQ:
https://docs.google.com/spreadsheets/u/ ... 0/htmlview
Na niektóre pytania już są odpowiedzi w tymże pliku.
https://docs.google.com/spreadsheets/u/ ... 0/htmlview
Na niektóre pytania już są odpowiedzi w tymże pliku.
-
- Posty: 853
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 133 times
- Been thanked: 212 times
Re: Zerywia - pytania i wątpliwości
Pytania i wątpliwości:
1. W faq ktoś napisał, że stworze jest jednorazowe. Rozumiem, że w takim razie w instrukcji jest znaczący błąd?
2. Co oznacza napis "dowolny bohater" na kartach wyczynu? Czy to znaczy, że każdy może użyć takiej karty czy też że jej właściciel może jej użyć na każdego gracza?
3.Bohaterowie posiadają w swoich startowych kartach swoje alternatywne postacie, które są sprzymierzeńcami (nie mówię tu o gardzicy). Np. Swara ma Swarę łowczynię żaru, Goryw ma Gorywa Żercę Nurów itd. Czy dobrze rozumiem, że to czwarta karta sagi z którą zaczynami i możemy ją podmienić na planszy wybrańca gdy będzie to potrzebne czy też odrzuca się to w ogóle z gry i używa w jakimś specjalnym momencie?
4. Czy Kora to jedyna karta z takim rewersem czy też brakuje mi całej sagi?
5. Niektóre potwory w miejscu, które określa przewagę w zależności od typu terenu mają jakieś dziwne symbole, których opisu nie znalazłem w instrukcji np. szara tarcza uszkodzona przez pazury. Co te symbole oznaczają?
6 Czy po pokonaniu wroga dostaję żeton terenu czy jedyną nagrodą jest trofeum?
7. Karta sagi zawiera informacje jakie żetony trzeba zdobyć by ukończyć etap opowieści. Czy płacimy tymi żetonami czy wystarczy je tylko posiadać?
8. Nie jestem pewien czy dobrze tworzę talię wrogów - na jednej kupce mam wrogów którzy dają w nagrodę jedno trofeum a na drugiej 2+ trofea. Z pierwszej kupki ciągnę gdy napotykam zagrożenie a z drugiej gdy napotykam hordę?
9. Czy przez zamarznięte może można przejść? (nie ma kotwic)
10. Gdy próbuję rozproszyć kadź robiąc trudny test woli w ramach opcji regionu, Nica rzuca 2 kośćmi? (jedna standardowa +1 dodatkowa za żeton kadzi).
11. Czy jak kupiłem do wyzwania 3 kości a jakaś zdolność pozwala mi użyć dodatkowej kości to czy mogę rzucać 4 kośćmi?
12. Jak interpretować napis na karcie bóstwa "żertwa: za każdą kartę ścieżki" na przykładzie Peruna: Mam 3 ścieżki, płacę żertwę i mogę przerzucić 3 kości lub zyskać 3 tarcze albo dorzucić 3 kości w wyzwaniu? Czy też mam zapłacić 3 żetony żertwy by odpalić bóstwo?
Ps. Koliba, gdzie te filmiki instruktażowe?
1. W faq ktoś napisał, że stworze jest jednorazowe. Rozumiem, że w takim razie w instrukcji jest znaczący błąd?
2. Co oznacza napis "dowolny bohater" na kartach wyczynu? Czy to znaczy, że każdy może użyć takiej karty czy też że jej właściciel może jej użyć na każdego gracza?
3.Bohaterowie posiadają w swoich startowych kartach swoje alternatywne postacie, które są sprzymierzeńcami (nie mówię tu o gardzicy). Np. Swara ma Swarę łowczynię żaru, Goryw ma Gorywa Żercę Nurów itd. Czy dobrze rozumiem, że to czwarta karta sagi z którą zaczynami i możemy ją podmienić na planszy wybrańca gdy będzie to potrzebne czy też odrzuca się to w ogóle z gry i używa w jakimś specjalnym momencie?
4. Czy Kora to jedyna karta z takim rewersem czy też brakuje mi całej sagi?
5. Niektóre potwory w miejscu, które określa przewagę w zależności od typu terenu mają jakieś dziwne symbole, których opisu nie znalazłem w instrukcji np. szara tarcza uszkodzona przez pazury. Co te symbole oznaczają?
6 Czy po pokonaniu wroga dostaję żeton terenu czy jedyną nagrodą jest trofeum?
7. Karta sagi zawiera informacje jakie żetony trzeba zdobyć by ukończyć etap opowieści. Czy płacimy tymi żetonami czy wystarczy je tylko posiadać?
8. Nie jestem pewien czy dobrze tworzę talię wrogów - na jednej kupce mam wrogów którzy dają w nagrodę jedno trofeum a na drugiej 2+ trofea. Z pierwszej kupki ciągnę gdy napotykam zagrożenie a z drugiej gdy napotykam hordę?
9. Czy przez zamarznięte może można przejść? (nie ma kotwic)
10. Gdy próbuję rozproszyć kadź robiąc trudny test woli w ramach opcji regionu, Nica rzuca 2 kośćmi? (jedna standardowa +1 dodatkowa za żeton kadzi).
11. Czy jak kupiłem do wyzwania 3 kości a jakaś zdolność pozwala mi użyć dodatkowej kości to czy mogę rzucać 4 kośćmi?
12. Jak interpretować napis na karcie bóstwa "żertwa: za każdą kartę ścieżki" na przykładzie Peruna: Mam 3 ścieżki, płacę żertwę i mogę przerzucić 3 kości lub zyskać 3 tarcze albo dorzucić 3 kości w wyzwaniu? Czy też mam zapłacić 3 żetony żertwy by odpalić bóstwo?
Ps. Koliba, gdzie te filmiki instruktażowe?
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 gru 2019, 12:23
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Zerywia - pytania i wątpliwości
Darkstorm pisze: ↑14 lut 2021, 11:37 Pytania i wątpliwości:
1. W faq ktoś napisał, że stworze jest jednorazowe. Rozumiem, że w takim razie w instrukcji jest znaczący błąd?
2. Co oznacza napis "dowolny bohater" na kartach wyczynu? Czy to znaczy, że każdy może użyć takiej karty czy też że jej właściciel może jej użyć na każdego gracza?
3.Bohaterowie posiadają w swoich startowych kartach swoje alternatywne postacie, które są sprzymierzeńcami (nie mówię tu o gardzicy). Np. Swara ma Swarę łowczynię żaru, Goryw ma Gorywa Żercę Nurów itd. Czy dobrze rozumiem, że to czwarta karta sagi z którą zaczynami i możemy ją podmienić na planszy wybrańca gdy będzie to potrzebne czy też odrzuca się to w ogóle z gry i używa w jakimś specjalnym momencie?
4. Czy Kora to jedyna karta z takim rewersem czy też brakuje mi całej sagi?
5. Niektóre potwory w miejscu, które określa przewagę w zależności od typu terenu mają jakieś dziwne symbole, których opisu nie znalazłem w instrukcji np. szara tarcza uszkodzona przez pazury. Co te symbole oznaczają?
6 Czy po pokonaniu wroga dostaję żeton terenu czy jedyną nagrodą jest trofeum?
7. Karta sagi zawiera informacje jakie żetony trzeba zdobyć by ukończyć etap opowieści. Czy płacimy tymi żetonami czy wystarczy je tylko posiadać?
8. Nie jestem pewien czy dobrze tworzę talię wrogów - na jednej kupce mam wrogów którzy dają w nagrodę jedno trofeum a na drugiej 2+ trofea. Z pierwszej kupki ciągnę gdy napotykam zagrożenie a z drugiej gdy napotykam hordę?
9. Czy przez zamarznięte może można przejść? (nie ma kotwic)
10. Gdy próbuję rozproszyć kadź robiąc trudny test woli w ramach opcji regionu, Nica rzuca 2 kośćmi? (jedna standardowa +1 dodatkowa za żeton kadzi).
11. Czy jak kupiłem do wyzwania 3 kości a jakaś zdolność pozwala mi użyć dodatkowej kości to czy mogę rzucać 4 kośćmi?
12. Jak interpretować napis na karcie bóstwa "żertwa: za każdą kartę ścieżki" na przykładzie Peruna: Mam 3 ścieżki, płacę żertwę i mogę przerzucić 3 kości lub zyskać 3 tarcze albo dorzucić 3 kości w wyzwaniu? Czy też mam zapłacić 3 żetony żertwy by odpalić bóstwo?
Ps. Koliba, gdzie te filmiki instruktażowe?
Hej,
Ad1. Tak Stworza są jednorazowe.
Ad2. Raczej to drugie
Ad3. To są "specjalni sprzymierzeńcy" zaliczani do kart sag ale bez swojego stosu- czyli jest to sama karta podstawowa sagi. Może je wykorzystać każdy bohater pod warunkiem, że bohater którego odpowiednikiem jest ten awatar nie gra. Nie jest to 4 karta sagi z którą zaczynasz ale oczywiście możesz po warunkiem ,że to nie Twój awatar
Ad.4 żaden z awatarów nie ma swojego stosu kart sagi. To są tylko podstawowe karty sagi.
Ad5. Tak potwory na tym banerze mają określone przewagi w zależności np. od typu terenu/góry,dzicz itd../ lub związane ze specjalnymi okolicznościami . Tak jak w Twoim przypadku te "pazury" to nic innego jak przewaga wynikajaca z urazu na atrybucie bohatera za którą potwór otrzymuje odpowiednią przewagę w postaci tarczy powiązanej z tym urazem. Może być tam też symbol kadzi , wtedy analogicznie jak przy urazie potwór dostaje przewagę (odpowiednią tarczę0 z wynikającą z atrybutu na którym bohater ma skazę. Oczywiście 2 urazy/skazy - 2 tarcze dla stwora itd.
Ad6. Jeżeli w wyniku eksploracji pokonałeś jakiegoś wroga to dostajesz trofeum i żeton wyprawy za wykonaną eksplorację.
Ad7. Płacimy oczywiście
Ad8 Źle składasz te talie. Tali wrogów: wszystkie z 1T i dodatkowo po jednej karcie z każdego rodzaju danego potwora/o tej samej nazwie/ za 2T. Z reszty kart robisz talię Sotni czyli te co Ci zostały za 2T i za 3T. Druga część pytania też błędne założenia. Sotnia jest wykorzystywana w inny sposób. Zagrożenie/Horda ciągniesz z kupki wrogów , ale przy hordzie dociągasz 2 raz by wzmocnić pierwszego wyciągniętego potwora .
Ad9. Raczej nie ale tak daleko jeszcze nie doszedłem
Ad10. Może być więcej kości/za każdego dodatkowego bohatera, czarny kamień wpływający na ten kir /
Ad11. Oczywiście.
Ad12 Za każdą kartę ścieżki możesz dowolnie wybrać jedną z 3 opcji /wedle uznania/ więc finalnie może być taki wybór jak piszesz ale nie musi
-
- Posty: 853
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 133 times
- Been thanked: 212 times
Re: Zerywia - pytania i wątpliwości
4. Tak ale mam tylko Korę. Żadnych innych kart sagi jej dotyczących. Wszystkie inne awatary mają. Czy tak ma być?christoe138 pisze: ↑16 lut 2021, 13:11
Ad.4 żaden z awatarów nie ma swojego stosu kart sagi. To są tylko podstawowe karty sagi.
Ad5. Tak potwory na tym banerze mają określone przewagi w zależności np. od typu terenu/góry,dzicz itd../ lub związane ze specjalnymi okolicznościami . Tak jak w Twoim przypadku te "pazury" to nic innego jak przewaga wynikajaca z urazu na atrybucie bohatera za którą potwór otrzymuje odpowiednią przewagę w postaci tarczy powiązanej z tym urazem. Może być tam też symbol kadzi , wtedy analogicznie jak przy urazie potwór dostaje przewagę (odpowiednią tarczę0 z wynikającą z atrybutu na którym bohater ma skazę. Oczywiście 2 urazy/skazy - 2 tarcze dla stwora itd.
5. Czy te szare symbole są gdzieś opisane w instrukcji czy też jest to kolejne niedopatrzenie? Bo nie wiem czy jestem ślepy czy ślepszy...
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 gru 2019, 12:23
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Zerywia - pytania i wątpliwości
4. Które mają? wg mnie żadne "awatary" nie ma swojego stosu kart - są to pojedyncze/podstawowe/ karty sagi. Np:Darkstorm pisze: ↑16 lut 2021, 20:524. Tak ale mam tylko Korę. Żadnych innych kart sagi jej dotyczących. Wszystkie inne awatary mają. Czy tak ma być?christoe138 pisze: ↑16 lut 2021, 13:11
Ad.4 żaden z awatarów nie ma swojego stosu kart sagi. To są tylko podstawowe karty sagi.
Ad5. Tak potwory na tym banerze mają określone przewagi w zależności np. od typu terenu/góry,dzicz itd../ lub związane ze specjalnymi okolicznościami . Tak jak w Twoim przypadku te "pazury" to nic innego jak przewaga wynikajaca z urazu na atrybucie bohatera za którą potwór otrzymuje odpowiednią przewagę w postaci tarczy powiązanej z tym urazem. Może być tam też symbol kadzi , wtedy analogicznie jak przy urazie potwór dostaje przewagę (odpowiednią tarczę0 z wynikającą z atrybutu na którym bohater ma skazę. Oczywiście 2 urazy/skazy - 2 tarcze dla stwora itd.
5. Czy te szare symbole są gdzieś opisane w instrukcji czy też jest to kolejne niedopatrzenie? Bo nie wiem czy jestem ślepy czy ślepszy...
Goryw, Żerca Nurów
Swara, Łowczyni Żaru
Weda, Wieszczka Snu
Dalbor, Gniew Istów
Otok, Syn Góry
Asuba, Czarci Śpiew
Szary Wilk
5. Są, ale mogły być lepiej opisane, ramka opisu karty wroga str22 i str23 opisująca te przewagi
Re: Zerywia - pytania i wątpliwości
Coś czuję, że bez dobrych filmików to będzie ciężko ogarnąć zasady...
Ok, to ja również mam pytanie co do limitu sag:
1. Czy na planszy bohatera muszą znajdować się wszystkie z 3 sag? Czy mogę np. wsadzić 3 Sagi Reliktu, (jeśli oczywiście pozwala limit bohatera).
2. Co dokładnie oznacza limit kart sagi? Jeśli Goryw ma limit 2 na Sage reliktu to oznacza, że na planszy mogę umieścić maks dwie karty Reliktu, czy w odwodzie poza planszą mogę mieć maks dwa?
3. Rozumiem, że karty wyczynów mogę mieć dowolną ilość na ręce?
Mam nadzieje, że jak już dostanę gre to na żywo będzie jakoś łatwiej to ogarnąć.
Ok, to ja również mam pytanie co do limitu sag:
1. Czy na planszy bohatera muszą znajdować się wszystkie z 3 sag? Czy mogę np. wsadzić 3 Sagi Reliktu, (jeśli oczywiście pozwala limit bohatera).
2. Co dokładnie oznacza limit kart sagi? Jeśli Goryw ma limit 2 na Sage reliktu to oznacza, że na planszy mogę umieścić maks dwie karty Reliktu, czy w odwodzie poza planszą mogę mieć maks dwa?
3. Rozumiem, że karty wyczynów mogę mieć dowolną ilość na ręce?
Mam nadzieje, że jak już dostanę gre to na żywo będzie jakoś łatwiej to ogarnąć.
-
- Posty: 853
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 133 times
- Been thanked: 212 times
Re: Zerywia - pytania i wątpliwości
Nie wiem czy dobrze tłumaczę o co mi chodzi:)christoe138 pisze: ↑16 lut 2021, 22:044. Które mają? wg mnie żadne "awatary" nie ma swojego stosu kart - są to pojedyncze/podstawowe/ karty sagi. Np:Darkstorm pisze: ↑16 lut 2021, 20:524. Tak ale mam tylko Korę. Żadnych innych kart sagi jej dotyczących. Wszystkie inne awatary mają. Czy tak ma być?christoe138 pisze: ↑16 lut 2021, 13:11
Ad.4 żaden z awatarów nie ma swojego stosu kart sagi. To są tylko podstawowe karty sagi.
Ad5. Tak potwory na tym banerze mają określone przewagi w zależności np. od typu terenu/góry,dzicz itd../ lub związane ze specjalnymi okolicznościami . Tak jak w Twoim przypadku te "pazury" to nic innego jak przewaga wynikajaca z urazu na atrybucie bohatera za którą potwór otrzymuje odpowiednią przewagę w postaci tarczy powiązanej z tym urazem. Może być tam też symbol kadzi , wtedy analogicznie jak przy urazie potwór dostaje przewagę (odpowiednią tarczę0 z wynikającą z atrybutu na którym bohater ma skazę. Oczywiście 2 urazy/skazy - 2 tarcze dla stwora itd.
5. Czy te szare symbole są gdzieś opisane w instrukcji czy też jest to kolejne niedopatrzenie? Bo nie wiem czy jestem ślepy czy ślepszy...
Goryw, Żerca Nurów
Swara, Łowczyni Żaru
Weda, Wieszczka Snu
Dalbor, Gniew Istów
Otok, Syn Góry
Asuba, Czarci Śpiew
Szary Wilk
5. Są, ale mogły być lepiej opisane, ramka opisu karty wroga str22 i str23 opisująca te przewagi
Każdy z tych awatarów ma swojego "odpowiednika" w formie normalnej postaci. A każda postać ma swoje podstawowe karty. Kora nie ma żadnego "odpowiednika". Jest samiuteńka. A ja mam puste miejsca na postacie w pudełku więc się zastanawiam czy czegoś nie brakuje.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 gru 2019, 12:23
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Zerywia - pytania i wątpliwości
Echh rozumiem nie odpowiedziałem Ci precyzyjnie. Kora nie ma żadnego odpowiednika w formie normalnej postaci - jest to samodzielna SPECJALNA karta sprzymierzeńca.Darkstorm pisze: ↑17 lut 2021, 19:14Nie wiem czy dobrze tłumaczę o co mi chodzi:)christoe138 pisze: ↑16 lut 2021, 22:044. Które mają? wg mnie żadne "awatary" nie ma swojego stosu kart - są to pojedyncze/podstawowe/ karty sagi. Np:
Goryw, Żerca Nurów
Swara, Łowczyni Żaru
Weda, Wieszczka Snu
Dalbor, Gniew Istów
Otok, Syn Góry
Asuba, Czarci Śpiew
Szary Wilk
5. Są, ale mogły być lepiej opisane, ramka opisu karty wroga str22 i str23 opisująca te przewagi
Każdy z tych awatarów ma swojego "odpowiednika" w formie normalnej postaci. A każda postać ma swoje podstawowe karty. Kora nie ma żadnego "odpowiednika". Jest samiuteńka. A ja mam puste miejsca na postacie w pudełku więc się zastanawiam czy czegoś nie brakuje.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 gru 2019, 12:23
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Zerywia - pytania i wątpliwości
1. na planszetce gracza mogą znajdować się dowolne karty sag zgodnie z limitem wynikającym z baneru bohateradamianKr pisze: ↑17 lut 2021, 16:01 Coś czuję, że bez dobrych filmików to będzie ciężko ogarnąć zasady...
Ok, to ja również mam pytanie co do limitu sag:
1. Czy na planszy bohatera muszą znajdować się wszystkie z 3 sag? Czy mogę np. wsadzić 3 Sagi Reliktu, (jeśli oczywiście pozwala limit bohatera).
2. Co dokładnie oznacza limit kart sagi? Jeśli Goryw ma limit 2 na Sage reliktu to oznacza, że na planszy mogę umieścić maks dwie karty Reliktu, czy w odwodzie poza planszą mogę mieć maks dwa?
3. Rozumiem, że karty wyczynów mogę mieć dowolną ilość na ręce?
Mam nadzieje, że jak już dostanę gre to na żywo będzie jakoś łatwiej to ogarnąć.
2. Limit dotyczy tego co na możesz dać na planszetkę
3. Tak
Re: Zerywia - pytania i wątpliwości
Ok, czyli rozumiem, że karty sagi, które mam na ręce i czekają, żeby je podmienić na planszetce nie mają limitów i moge na ręce mieć przykładowo 6 kart reliktów.1. na planszetce gracza mogą znajdować się dowolne karty sag zgodnie z limitem wynikającym z baneru bohatera
2. Limit dotyczy tego co na możesz dać na planszetkę
3. Tak
Czy tylko sagi personalne posiadają, czy poziomy do odkrycia?
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 gru 2019, 12:23
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Zerywia - pytania i wątpliwości
Tak, ważne byś na planszy gracza nie przekroczył limitów. Trzy poziomy - o ile mnie pamięć nie myli to tak, chyba tylko personalne sagi mają tyle.damianKr pisze: ↑17 lut 2021, 20:50Ok, czyli rozumiem, że karty sagi, które mam na ręce i czekają, żeby je podmienić na planszetce nie mają limitów i moge na ręce mieć przykładowo 6 kart reliktów.1. na planszetce gracza mogą znajdować się dowolne karty sag zgodnie z limitem wynikającym z baneru bohatera
2. Limit dotyczy tego co na możesz dać na planszetkę
3. Tak
Czy tylko sagi personalne posiadają, czy poziomy do odkrycia?
Re: Zerywia - pytania i wątpliwości
To jeszcze kilka pytań:
1. Dokładanie czarnych kamieni, w instrukcji pisze: " Jeśli ilość Czarnych Kamieni osiągnie limit podany w opisie Scenariusza – włóż ostatni z nich w posąg Świętowita, w miejsce Kamienia Świtu (ten przełóż na kartę Herolda). Resztę Czarnych Kamieni zdejmij z planszy."
Czy to oznacza, po każdej fazie Nicy, dokładam kamień na szczelinę i gdy zostanie zgromadzonych 7 kamieni to dokładam jeden kamień na posągu Świętowita i następnie usuwam z planszy wszystkie kamienie czyli zaczynam dokładać kamienie na szczeliny od nowa?
2. Karty sagi posiadają na środku miejsce gdzie trzeba się udać i jakie żetony wypraw posiadać. Rozumiem, że żetony wypraw mogę zdobyć w dowolnym regionie i następnie się udać do miejsca docelowego i tam oddać żetony (odrzucić)? Czy, żetony zachowuje?
3. Niektóre potwory posiadają efekt po wylosowaniu kadzi na kości Nicy. I nie wiem czy to symbol kadzi czy skazy, są bardzo podobne. Tak, więc nie wiem czy w takim przypadku powinienem przyjąć skazę czy dołożyć żeton kadzi w regionie.
1. Dokładanie czarnych kamieni, w instrukcji pisze: " Jeśli ilość Czarnych Kamieni osiągnie limit podany w opisie Scenariusza – włóż ostatni z nich w posąg Świętowita, w miejsce Kamienia Świtu (ten przełóż na kartę Herolda). Resztę Czarnych Kamieni zdejmij z planszy."
Czy to oznacza, po każdej fazie Nicy, dokładam kamień na szczelinę i gdy zostanie zgromadzonych 7 kamieni to dokładam jeden kamień na posągu Świętowita i następnie usuwam z planszy wszystkie kamienie czyli zaczynam dokładać kamienie na szczeliny od nowa?
2. Karty sagi posiadają na środku miejsce gdzie trzeba się udać i jakie żetony wypraw posiadać. Rozumiem, że żetony wypraw mogę zdobyć w dowolnym regionie i następnie się udać do miejsca docelowego i tam oddać żetony (odrzucić)? Czy, żetony zachowuje?
3. Niektóre potwory posiadają efekt po wylosowaniu kadzi na kości Nicy. I nie wiem czy to symbol kadzi czy skazy, są bardzo podobne. Tak, więc nie wiem czy w takim przypadku powinienem przyjąć skazę czy dołożyć żeton kadzi w regionie.
Re: Zerywia - pytania i wątpliwości
1. Dokładnie tak- kiedy masz dołożyć ostatni kamień limitujący scenariusz, zamiast tego dokładasz go w miejsce kamienia świtu i usuwasz pozostałe z planszy.
2. Żetony należy odrzucić- zostały wykorzystane.
3.Należy przyjąć skazę.
2. Żetony należy odrzucić- zostały wykorzystane.
3.Należy przyjąć skazę.
Re: Zerywia - pytania i wątpliwości
Dzięki za odpowiedź, popraw mnie jeśli żle rozumiem Rytuał Czarnych Kamieni i limit czasu scenariusza. Przykładowo scenariusz 1, Maski Umory posiada limit czasu 7 czarnych kamieni, tak więc:1. Dokładnie tak- kiedy masz dołożyć ostatni kamień limitujący scenariusz, zamiast tego dokładasz go w miejsce kamienia świtu i usuwasz pozostałe z planszy.
2. Żetony należy odrzucić- zostały wykorzystane.
3.Należy przyjąć skazę.
- w fazie nicy dokładam czarny kamień na szczelinę
- szczelin jest łącznie 6, tak więc gdy w przypadku położenia 6 kamienia nie kładę go na szczelinę tylko w miejsce kamienia świtu.
- resztę kamieni zdejmuje z planszy i cykl zaczyna się na nowo, przy szóstej szczelinie znowu dołożę do kamienia świtu przez co w puli pozostaje tylko 5 czarnych kamieni.
- i rozumiem, że czynność powtarzam do czasu aż wszystkie kamienie świtu nie zostaną zapełnione i gra się kończy?
Re: Zerywia - pytania i wątpliwości
W pierwszym scenariuszu limitem jest 7 kamieni, więc kamieniami zakrywasz wszystkie 6 szczelin, a dopiero 7 kamień zastępuje jeden z kamieni świtu. Jeżeli do tej pory nie zdążysz wypełnić celu scenariusza, to należy odsłonić kolejną czarną stronicę. Scenariusz kończy się. Pozostałe czarne kamienie zabierasz z planszy i na jednej ze szczelin kładziesz usunięty z posągu kamien świtu.
Re: Zerywia - pytania i wątpliwości
Wychodzi na to że czasu jest bardzo mało, przynajmniej dla jednego gracza. Biorąc pod uwagę, że ruiny można eksplorować tylko podczas nocy i często trzeba pomijać kolejkę, żeby wyczekać odpowiedniej pory dnia to wychodzi na to że bardzo ciężko jest się zmieścić w czasie.W pierwszym scenariuszu limitem jest 7 kamieni, więc kamieniami zakrywasz wszystkie 6 szczelin, a dopiero 7 kamień zastępuje jeden z kamieni świtu. Jeżeli do tej pory nie zdążysz wypełnić celu scenariusza, to należy odsłonić kolejną czarną stronicę. Scenariusz kończy się. Pozostałe czarne kamienie zabierasz z planszy i na jednej ze szczelin kładziesz usunięty z posągu kamien świtu.
Nie uważacie, że twórcy popełnili błąd przy polecanych kartach sagi dla Gorywa? W zestawie brakuje sagi z banerem INSTYNKTU, są dwie WOLI i jedna WIGORU. To chyba nie jest optymalny zestaw.
-
- Posty: 853
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 133 times
- Been thanked: 212 times
Re: Zerywia - pytania i wątpliwości
Kolejna rozgrywka i kolejne wątpliwości.
2. Czy umiejętności obozowe TRZEBA wykorzystać czy MOŻNA?
3. Na stworzu Mamunie napisano, żeby po jej użyciu odrzucić kartę ścieżki. Rozumiem, że jeżeli nie mam kart ścieżek to mogę jej użyć lecz po prostu nic nie odrzucam? Z opisu karty nie wynika by odrzucenie miało być kosztem zagrania karty a raczej przytemperowaniem tych bardziej "przypakowanych" postaci?
3. Pytanie o ostatnie wyzwanie z sagi Gorywa (zapadliska): Domyślam się, że zawsze muszę wbić 4 symbole (dwa zielone, czerwony i niebieski) nica rzuca 2 dodatkowymi kośćmi (czyli w sumie 3 o ile nie ma dodatkowych modyfikatorów) a ja dostaję do obrony 2 tarcze (czerwoną i niebieską)? I nie ma znaczenia, którego łowcę wybieram?
4. Pytanie o moment pozyskania żetonu terenu na przykładzie Handlarzy Bursztynu: czy żeton terenu dostaję w zasadzie od razu po dobraniu tej karty (nie ponoszę porażki) czy dopiero jak dotrę do Szronowca? Wątpliwość dotyczy w zasadzie każdego podobnego miniquestu.
1. ??? Gdzie jest coś takiego napisane w instrukcji?
2. Czy umiejętności obozowe TRZEBA wykorzystać czy MOŻNA?
3. Na stworzu Mamunie napisano, żeby po jej użyciu odrzucić kartę ścieżki. Rozumiem, że jeżeli nie mam kart ścieżek to mogę jej użyć lecz po prostu nic nie odrzucam? Z opisu karty nie wynika by odrzucenie miało być kosztem zagrania karty a raczej przytemperowaniem tych bardziej "przypakowanych" postaci?
3. Pytanie o ostatnie wyzwanie z sagi Gorywa (zapadliska): Domyślam się, że zawsze muszę wbić 4 symbole (dwa zielone, czerwony i niebieski) nica rzuca 2 dodatkowymi kośćmi (czyli w sumie 3 o ile nie ma dodatkowych modyfikatorów) a ja dostaję do obrony 2 tarcze (czerwoną i niebieską)? I nie ma znaczenia, którego łowcę wybieram?
4. Pytanie o moment pozyskania żetonu terenu na przykładzie Handlarzy Bursztynu: czy żeton terenu dostaję w zasadzie od razu po dobraniu tej karty (nie ponoszę porażki) czy dopiero jak dotrę do Szronowca? Wątpliwość dotyczy w zasadzie każdego podobnego miniquestu.
Re: Zerywia - pytania i wątpliwości
To, że ruiny można eksplorować tylko w nocy jest napisane na karcie scenariusza. Umiejętności obozowe można wykorzystać, czasami nie będzie czego odnawiać. Jeżeli chodzi o pytanie 4 to żeton eksploracji dostajesz dopiero, gdy wypełnisz zadanie i dotrzesz do Szronowca. Jeżeli nie zrobisz tego do końca scenariusza to musisz rozpatrzeć efekt porażki.
Re: Zerywia - pytania i wątpliwości
7 kamieni to jest aż 28 tur (akcji) więc nie jest to mało czasu na zeksplorowanie 2 obszarów/gracz i usunięcie jednej szczeliny/gracz. W mojej rozgrywce solo zakończyłem ten scenariusz z sukcesem przy 5 czarnych kamieniach. Zauważ, że każdy kolejny scenariusz ma jeden kamień mniej (w ostatnim scenariuszu kampanii limit wynosi 4 kamienie).Jeżeli chodzi o Gorywa to rzeczywiście warto wymienić mu jedną z proponowanych sag, tak by mieć wszystkie 3 rodzaje kości. Grając solo można dobrać dodatkową kartę podstawową sagi. Osobiście proponuję dobranie sprzymierzeńca- Hekser ma świetną zdolność pozwalającą wymienić jedną ze swoich kości na dowolną inną w fazie inicjacji.damianKr pisze: ↑20 lut 2021, 00:52Wychodzi na to że czasu jest bardzo mało, przynajmniej dla jednego gracza. Biorąc pod uwagę, że ruiny można eksplorować tylko podczas nocy i często trzeba pomijać kolejkę, żeby wyczekać odpowiedniej pory dnia to wychodzi na to że bardzo ciężko jest się zmieścić w czasie.W pierwszym scenariuszu limitem jest 7 kamieni, więc kamieniami zakrywasz wszystkie 6 szczelin, a dopiero 7 kamień zastępuje jeden z kamieni świtu. Jeżeli do tej pory nie zdążysz wypełnić celu scenariusza, to należy odsłonić kolejną czarną stronicę. Scenariusz kończy się. Pozostałe czarne kamienie zabierasz z planszy i na jednej ze szczelin kładziesz usunięty z posągu kamien świtu.
Nie uważacie, że twórcy popełnili błąd przy polecanych kartach sagi dla Gorywa? W zestawie brakuje sagi z banerem INSTYNKTU, są dwie WOLI i jedna WIGORU. To chyba nie jest optymalny zestaw.
Re: Zerywia - pytania i wątpliwości
Hmm to chyba coś robię źle bo ja w trybie solo rozłożyłem żetony ruin na wszystkich kirach, to daje 5 żetonów do zebrania.7 kamieni to jest aż 28 tur (akcji) więc nie jest to mało czasu na zeksplorowanie 2 obszarów/gracz i usunięcie jednej szczeliny/gracz.
Re: Zerywia - pytania i wątpliwości
W scenariuszu Kult Zapomnienia masz rozlożyć żetony ruin w regionach Przebicia Weli i Zapadliska w kirze bohatera/-ów. I tyle. Czyli grając solo będą 2, grając we dwoje będzie 4, itd.
Re: Zerywia - pytania i wątpliwości
Odnośnie Mamuny to nie znam odpowiedzi, pewnie trzeba by zapytać twórców. Jeśli chodzi o kolejne pytanie to nie jest to saga Gorywa lecz Heksera. Wg odpowiedzi autora, którą gdzieś widziałem musisz pokryć symbole wyzwania, wyzwanie otrzymuje dwie kości nicy wyjściowo i tarcze czerwoną i niebieską (nie Ty). Te banery z boku pokazują tylko efekty wyrzucenia czaszki i kadzi. Łowcę wybierasz dowolnie.Darkstorm pisze: ↑20 lut 2021, 09:51 Kolejna rozgrywka i kolejne wątpliwości.
1. ??? Gdzie jest coś takiego napisane w instrukcji?
2. Czy umiejętności obozowe TRZEBA wykorzystać czy MOŻNA?
3. Na stworzu Mamunie napisano, żeby po jej użyciu odrzucić kartę ścieżki. Rozumiem, że jeżeli nie mam kart ścieżek to mogę jej użyć lecz po prostu nic nie odrzucam? Z opisu karty nie wynika by odrzucenie miało być kosztem zagrania karty a raczej przytemperowaniem tych bardziej "przypakowanych" postaci?
3. Pytanie o ostatnie wyzwanie z sagi Gorywa (zapadliska): Domyślam się, że zawsze muszę wbić 4 symbole (dwa zielone, czerwony i niebieski) nica rzuca 2 dodatkowymi kośćmi (czyli w sumie 3 o ile nie ma dodatkowych modyfikatorów) a ja dostaję do obrony 2 tarcze (czerwoną i niebieską)? I nie ma znaczenia, którego łowcę wybieram?
4. Pytanie o moment pozyskania żetonu terenu na przykładzie Handlarzy Bursztynu: czy żeton terenu dostaję w zasadzie od razu po dobraniu tej karty (nie ponoszę porażki) czy dopiero jak dotrę do Szronowca? Wątpliwość dotyczy w zasadzie każdego podobnego miniquestu.
Re: Zerywia - pytania i wątpliwości
No tak źle doczytałem scenariusz, to całkowicie zmienia postać rzeczy.W scenariuszu Kult Zapomnienia masz rozlożyć żetony ruin w regionach Przebicia Weli i Zapadliska w kirze bohatera/-ów. I tyle. Czyli grając solo będą 2, grając we dwoje będzie 4, itd.
Jeśli dobrze rozumiem to Hekser może również podmienić swoją kość, więc praktycznie można za darmo zyskać dowolną kość, to czyni go z jedną z najlepszych kart na początek.Jeżeli chodzi o Gorywa to rzeczywiście warto wymienić mu jedną z proponowanych sag, tak by mieć wszystkie 3 rodzaje kości. Grając solo można dobrać dodatkową kartę podstawową sagi. Osobiście proponuję dobranie sprzymierzeńca- Hekser ma świetną zdolność pozwalającą wymienić jedną ze swoich kości na dowolną inną w fazie inicjacji.
Czy wy również podczas testów woli przy rozpraszaniu kadzi rzucacie 2 kośćmi? Jedna standardowo za test i druga na kadź.