Strona 4 z 9

Re: Dune: Imperium - zasady

: 16 mar 2022, 13:07
autor: NestorZolo
1. Nie. Przyprawa to koszt, a koszt bezwzględnie trzeba opłacić. Czyli minimum 2 przyprawy musisz sprzedać.

2. Przynajmniej dwa. Może być więcej.

3. Tak.

Re: Dune: Imperium - zasady

: 03 maja 2022, 18:22
autor: vader777
Witam mam pytanie czy jak mój status sojuszu jest już na maxymalnej wysokości na torze(nie ma gdzie wyżej przesunąć znacznika)to czy dalej mogę zagrywać agentów na jedno z dwóch pól danego sojuszu?

Re: Dune: Imperium - zasady

: 03 maja 2022, 18:27
autor: Fojtu
vader777 pisze: 03 maja 2022, 18:22 Witam mam pytanie czy jak mój status sojuszu jest już na maxymalnej wysokości na torze(nie ma gdzie wyżej przesunąć znacznika)to czy dalej mogę zagrywać agentów na jedno z dwóch pól danego sojuszu?
Tak, nie ma żadnych tego typu ograniczeń. Podbicie jest efektem pójścia na takie pole, nie kosztem/wymaganiem.

Diuna imperium ix Tessia Vernius - pytania o zasady

: 22 sie 2022, 16:11
autor: Mietkins
Siema, nie do końca wiem jak dokładnie działają umiejętności postaci Tessia Vernius, czy ktoś mógłby opisać szczegółowo tą postać. Z góry dziekuje.

Re: Diuna imperium ix Tessia Vernius

: 22 sie 2022, 16:58
autor: dannte
Masz 4 tory wpływów: Imperator, Gildia, Bene Gesserit i Fremeni: kładziesz na tych torach (albo obok) po znaczniku (na pozycjach oznaczonych punktem zwycięstwa).
Gdy twoja kostka dojdzie do tego poziomu na danym torze to poza punktem zwycięstwa z toru, zdobywasz też bonus z twojej karty lidera, czyli po kolei:
1) odrzuć kartę by zdobyć przyprawę
2) zdobywasz bonus z tego toru wpływu (czyli to co daje dany tor wpływu gdy osiągniesz na nim 4 pkt. wpływu, odpowiednio dla każdego toru byłyby to: 2 Jednostki, 3 Solari, karta Intrygi, woda)
3) przesuwasz się od razu o jeden poziom wyżej na danym torze
4) to samo co 2) i 3) razem wzięte

Pierwszy tor, na którym dojdziesz do znacznika (gdy 4 znaczniki znajdują się na torach) powoduje aktywowanie 1) i zdjęcie znacznika (po czym kładziesz go na swojej karcie lidera zakrywając efekt 1)). Drugi tor, na którym dojdziesz do znacznika (gdy 3 znaczniki pozostały na torach) powoduje aktywowanie 2) i zdjęcie znacznika (po czym znów kładziesz go na swojej karcie lidera, tuż pod pierwszym znacznikiem). Itd.

Gdy zdejmiesz wszystkie znaczniki, i tym samym aktywujesz efekt 4), to od tej pory twoja karta sygnetu przestaje mieć dodatkowy efekt, bo nigdzie nie da się jej aktywować.

Masz jeszcze jakieś wątpliwości?

Re: Diuna imperium ix Tessia Vernius - pytania o zasady

: 25 sie 2022, 02:01
autor: Mietkins
:) Dzięki za odpowiedź, teraz po twoim wyjaśnieniu czytając zdolność Tessi wydaje się to jasne.
Pozdrawiam.

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 13 wrz 2022, 21:51
autor: bartekb8
Cześć. Co oznacza termin "Fremeńska więź" na kartach Fremenów? Pojawia się kilka razy na różnych kartach i daje bonusy, ale nie znalazłem wyjaśnienia w instrukcji. Zakładam że chodzi o posiadanie wpływu w tej frakcji, ale dziwi mnie brak szczegółów?

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 13 wrz 2022, 21:54
autor: tomp
bartekb8 pisze: 13 wrz 2022, 21:51 Cześć. Co oznacza termin "Fremeńska więź" na kartach Fremenów? Pojawia się kilka razy na różnych kartach i daje bonusy, ale nie znalazłem wyjaśnienia w instrukcji. Zakładam że chodzi o posiadanie wpływu w tej frakcji, ale dziwi mnie brak szczegółów?
Fremeńska więź to efekt, który uruchamia się, gdy w zagranych kartach masz już kartę z symbolem fremenów. Tor wpływu nic nie ma do tego.

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 13 wrz 2022, 23:22
autor: dannte
bartekb8 pisze: 13 wrz 2022, 21:51 ale nie znalazłem wyjaśnienia w instrukcji.
Znajdziesz to na ostatniej stronie instrukcji (okładce), piąty opis licząc od góry.

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 22 wrz 2022, 12:56
autor: Vantropf
Missionaria Protectiva
1 "Inną kartę bene gesserit w grze" nie rozumiem dlaczego twórcy użyli takiego sformułowania „in Play" przecież karty po zagraniu ich w turze agenta idą od razu na stos kart odrzuconych A te jak dla mnie nie biorą już udziału w grze (przynajmniej w większości gier karcianych tak jest albo zagrywamy kartę na stół albo odrzucamy)

2 Proszę o potwierdzenie że w tych kartach bene gesserit chodzi o to że trzeba zagrać dwie z rzędu w trakcie kolejnych swoich tur.

3 a co jeśli odkrywam karty w fazie odkrywania i potem je odrzucam. Mogę sobie odrzucic na wierzch kartę bene geserit po to żeby w kolejnej turze mieć już gotowy warunek "inna karta BG w grze"?

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 22 wrz 2022, 13:00
autor: Fojtu
Vantropf pisze: 22 wrz 2022, 12:56 Missionaria Protectiva
1 "Inną kartę bene gesserit w grze" nie rozumiem dlaczego twórcy użyli takiego sformułowania „in Play" przecież karty po zagraniu ich w turze agenta idą od razu na stos kart odrzuconych A te jak dla mnie nie biorą już udziału w grze (przynajmniej w większości gier karcianych tak jest albo zagrywamy kartę na stół albo odrzucamy)

2 Proszę o potwierdzenie że w tych kartach bene gesserit chodzi o to że trzeba zagrać dwie z rzędu w trakcie kolejnych swoich tur.

3 a co jeśli odkrywam karty w fazie odkrywania i potem je odrzucam. Mogę sobie odrzucic na wierzch kartę bene geserit po to żeby w kolejnej turze mieć już gotowy warunek "inna karta BG w grze"?
Karty w Diunie po zagraniu nie idą do odrzuconych, tylko są właśnie "in Play". Ma to tylko zastosowanie nie tylko do Bene Geserit ale także do Fremenów i faktu, że jeżeli tasujesz karty w czasie tury, bo nie są one wtasowywane, bo nie są w stosie odrzuconych. Karty in Play po prostu kładziesz przed siebie do momentu kiedy robisz odkrycie - dopiero wtedy wszystko razem trafia na stos kart odrzuconych.

Bene geserit nie musza być grane pod rząd, musi być "in play" inna karta, możesz zagrać z pierwszym agentem jedną a potem z trzecim agentem taką, która korzysta z innej "in play"

Trzecie pytanie nie ma w ogóle zastosowania, karty w odrzuconych nie są in play.

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 02 paź 2022, 09:29
autor: kamiya
1) na jednej z kart BG jest sformułowanie "przeciwnik musi wycofać jednostkę z pola bitwy - albo - odrzucić kartę" . Czy dobrze rozumiem że jak nikt nie ma jednostek na polu walki to musi odrzucić karte z ręki?

Karta "test of humanity" . Poznałem odpowiedź.
Tak przeciwnik musi wykonać możliwą akcję. Jeśli ma "0" kart na ręce musi wycofać jednostkę. Jeśli nie ma jednostek musi odrzucić kartę.

Zostaje tylko pytanie nr. 2
2) Na artefakcie mamy "Wymień 3 przyprawy na punkt zwycięstwa" - bez żadnych ikon. Ile razy można użyć tej akcji? Raz ? Raz na rundę? Raz na turę? Dopóki starczy nam przyprawy?

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 09 paź 2022, 21:38
autor: Megadeqs
Witam.

Mam pytanie do was szanowni gracze jak interpretujecie poniższą zagwozdkę (dziś przez ten problem o mało gra nie wyleciała przez okno :P ), do rzeczy:

1. Zagrywam katę (niech to będzie 3 agent) z oznaczeniem Freemanów w fazie agenta i ta karta ląduje w strefie gry (in play), zbieram bonusy z ramki agenta i kończę swoją turę.
Zagrana karta ma w polu odkrycia bonus, który rzecz jasna jest nie aktywny, ale posiada także bonus "Fremańska więź: pobierz 1 przyprawy",
2. W następnej turze przechodzę do fazy odkrycia i odkrywam kartę freemanów, która także posiada bonus "Fremańska więź" i zgarniam ten bonus.

Pytanie brzmi czy otrzymuję także bonus Fremańska więź z karty zagranej w pierwszym kroku, tzn z tej zagranej w 3 turze agenta????

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 09 paź 2022, 22:46
autor: vder
z tego co kojarzę, to fremenska więź aktywuje się także na kartach zagranych wcześniej, w przeciwieństwie do kart bene geserit, gdzie jest po prostu powiedziane, by aktywować efekt trzeba mieć kartę 'in play'

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 09 paź 2022, 22:57
autor: Otorek
Tak, karty przed Tobą zagrane w turze agenta czy odkrywaniu są "wyłożone", a kolejność ich zagrania nie ma znaczenia, więc się aktywują.

Edit:
Karta zagrana podczas tury agenta uruchamia tylko karte zagraną w turze odkrywania, ale sama nie zapewnia bonusu.

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 10 paź 2022, 01:27
autor: sasquach
Nie otrzymasz bonusu, bo w turze odkrywania rozpatrujemy tylko efekty odkrytych karty.
W tym niezbyt precyzyjnym zapisie w instrukcji chodzi o to, że jeśli w przy odkrywaniu kart nie ma znaczenia kolejność. Wynika to z tego, że najpierw odkrywamy karty, a dopiero potem rozpatrujemy ich efekty. Ale nie rozpatrujemy efektów na karta już zagranych w turach agenta. Problem jest z tym nieszczęsnym słówkiem "aktywować". Zwróćcie uwagę, że w opisie tury agenta i tury odkrywania jest mowa o rozpatrywaniu efektu kart, a nie ich aktywowaniu.

EDIT: nawet w instrukcji, w opisie tury odkrywanie macie wyraźnie napisane, że nie rozpatrujemy tych z kart zagranych w turach agenta.

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 10 paź 2022, 07:36
autor: Otorek
Racja, może aktywować, ale tylko kartę w odkrywaniu. Wyjaśnienie twórcy:

There may have been some confusion because this comment (“ Fremen Bond cards look at any Fremen cards played before or after the card in question had been played.”) is only indicating how to process a Fremen Bond ability in a reveal box during a reveal turn. It does not mean that you can activate a Fremen Bond card that was played during an agent turn earlier in the round.

Example 2:
You play Stilgar during your first agent turn this round,
You reveal Fedaykin Death Commando during your reveal turn, but no other Fremen cards.
Result: Death Commando’s Fremen Bond activates because you have another Fremen card in play (Stilgar).

https://boardgamegeek.com/thread/2562091/fremen-bond

Re: Dune: Imperium - zasady

: 10 paź 2022, 15:29
autor: Chmir
Fojtu pisze: 28 cze 2021, 21:49
Jilwah pisze: 28 cze 2021, 21:23 hej,
prośba o pomoc w ogarnięciu kilka wątpliwości.
1) Karta "jeźdźcy piasku", chodzi mi o treść w ramce odkrywania. Jeżeli ktoś ma 2 punkty wpływu u Fremenów to dostaje 4 miecze, a jeżeli dodatkowo ma sojusz z Fremenami to dostaje dodatkowe 2 czyli łącznie 6? Dobrze zrozumiałem?
2) Ikona "zniszcz kartę". To gracz decyduje, którą kartę niszczy?
3) "Fremeńska więź" to nie jakaś konkretna karta tylko sytuacja w której mam wystawiona conajmniej jedną kartę fremenów i chce się wystawić kolejna (np. "Matka wielebna siczy")?
1. Tak
2. Tak, możesz zniszczyć kartę z gry, z ręki albo ze stosu kart odrzuconych (nie możesz z talii)
3. Część kart ma efekty, które działają tylko jeżeli masz inną kartę fremenów.
czy zgrana karta fremenów (fremeńska więż) w turze agenta łączy sie/ma powiązanie z zagraną kartą fremenów w fazie odkrywania? czy tez fremeńska wieź dotyczy tylko fazy odkrywania?

Re: Dune: Imperium - zasady

: 10 paź 2022, 15:31
autor: Fojtu
Chmir pisze: 10 paź 2022, 15:29
Fojtu pisze: 28 cze 2021, 21:49
Jilwah pisze: 28 cze 2021, 21:23 hej,
prośba o pomoc w ogarnięciu kilka wątpliwości.
1) Karta "jeźdźcy piasku", chodzi mi o treść w ramce odkrywania. Jeżeli ktoś ma 2 punkty wpływu u Fremenów to dostaje 4 miecze, a jeżeli dodatkowo ma sojusz z Fremenami to dostaje dodatkowe 2 czyli łącznie 6? Dobrze zrozumiałem?
2) Ikona "zniszcz kartę". To gracz decyduje, którą kartę niszczy?
3) "Fremeńska więź" to nie jakaś konkretna karta tylko sytuacja w której mam wystawiona conajmniej jedną kartę fremenów i chce się wystawić kolejna (np. "Matka wielebna siczy")?
1. Tak
2. Tak, możesz zniszczyć kartę z gry, z ręki albo ze stosu kart odrzuconych (nie możesz z talii)
3. Część kart ma efekty, które działają tylko jeżeli masz inną kartę fremenów.
czy zgrana karta fremenów (fremeńska więż) w turze agenta łączy sie/ma powiązanie z zagraną kartą fremenów w fazie odkrywania? czy tez fremeńska wieź dotyczy tylko fazy odkrywania?
Jak zagrasz kartę A z tagiem fremen w turze agenta, to wtedy karta B w fazie odkrywania będzie miała działającą fremeńską więź. Tak więc karta A umożliwia działanie karty B.

Natomiast działanie fremeńska więź karty A nie zadziała, bo karta nie jest odkrywana, była zagrana wcześniej w turze.

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 19 lis 2022, 09:13
autor: Yosek
Drodzy użytkownicy mam pytanie co do karty intrygi: Udawany incydent. Karta " Walka"
Treść karty:
"Tracisz w konflikcie 3 swoich żołnierzy ➡️ punkt"
Czy w momencie wykładania karty od razu usuwam 3 swoich żołnierzy i dostaje punkt ( jeszcze przed roztrzygnieciu konfliktu) czy zostają oni w konflikcie i po rozstrzygnięciu konfliktu otrzymuje punkt dodatkowy?

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 19 lis 2022, 09:25
autor: Fojtu
Yosek pisze: 19 lis 2022, 09:13 Drodzy użytkownicy mam pytanie co do karty intrygi: Udawany incydent. Karta " Walka"
Treść karty:
"Tracisz w konflikcie 3 swoich żołnierzy ➡️ punkt"
Czy w momencie wykładania karty od razu usuwam 3 swoich żołnierzy i dostaje punkt ( jeszcze przed roztrzygnieciu konfliktu) czy zostają oni w konflikcie i po rozstrzygnięciu konfliktu otrzymuje punkt dodatkowy?
Usuwasz i obniżasz odpowiednio swoją siłę w walce o 6. Jeżeli imałeś tylko 3 żołnierzy, to wypadasz z walki i nie uczestniczysz w rozstrzygnięciu. Sam grałem tę kartę bardzo długo źle, jak dla mnie tłumaczenie jest dość niefortunne. Jest w FAQ: (nazwa angielska to staged incident)
https://boardgamegeek.com/filepage/2107 ... perium-faq

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 25 lis 2022, 23:46
autor: eveni
Pytanko o kartę Zarząd KHOAM - czy bonus za zakup to o 1 na każdym torze czy o 1 na jednym wybranym?

Obrazek

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 25 lis 2022, 23:48
autor: Pynio
Każdy tor o 1 w górę. Kart za 8 :) Jeden tor w górę za taki koszt, to trochę mało.

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 26 lis 2022, 00:01
autor: eveni
Pynio pisze: 25 lis 2022, 23:48 Każdy tor o 1 w górę. Kart za 8 :) Jeden tor w górę za taki koszt, to trochę mało.
Dzięki za odpowiedź. Tak grałam, ale nie chciałam uwierzyć że to aż tak mocna karta :D

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

: 26 lis 2022, 00:07
autor: Pynio
eveni pisze: 26 lis 2022, 00:01 Dzięki za odpowiedź. Tak grałam, ale nie chciałam uwierzyć że to aż tak mocna karta :D
Jest chyba na ostatniej stronie instrukcji wytłumaczenie ikon.
Czy mocna? No mocna, ale znowu 8 kredytów na zakup dość ciężko uzbierać. Zwłaszcza, że to efekt jednorazowy, a potem jedyne wykorzystanie to 3 pieniążki w fazie odkrywania. :)