Po rozegraniu wielu partii, rozczarowany brakiem naszej nacji postanowiłem opracować i przetestować rodzimą cywilizację.
Oto jej założenia:
Husaria - polska jazda atakuje piechotę wroga równocześnie.
Jedno miasto w turze może poświęcić się na rzecz handlu - zebrać w fazie zarządzania dodatkowy handel.
Technologia początkowa: Jazda Konna
Kafelek początkowy - Niemcy lub Francuzi (dostęp do żelaza i jedwabiu)
Test wypadł pomyślnie. Grało się Polakami przyjemnie, a jednocześnie nie było odczucia, że są przesadzeni.
Sid Meier's Civilization - Polacy
- tomuch
- Posty: 1903
- Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
- Lokalizacja: zza winkla
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 172 times
Re: Sid Meier's Civilization - Polacy
Można by wrzucić grafikę Sobieskiego na jakąś planszetkę, doczepić koła i można grać.
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
-
- Posty: 2290
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1596 times
- Been thanked: 931 times
Re: Sid Meier's Civilization - Polacy
Na początku to wydaje się być całkiem potężna zdolność. Grałeś tylko z podstawką, czy z dodatkami też? Konkretnie chodzi mi o politykę społeczną (nie pamiętam nazwy), która umożliwia kupowanie technologii z I i II poziomu za odpowiednio 6 i 11 kasy.
Re: Sid Meier's Civilization - Polacy
Z dodatkami. I choć rzeczywiście wydaje się to potężna zdolność, to kwestia priorytetów. W tej rozgrywce poszedłem na początku w rozbudowę miast i armię i tej zdolności nawet nie wypróbowałem, bo zawsze było coś pilniejszego do zrobienia. Także nie wiem jak akurat ta opcja działa w praktyce. A politykę społeczną na początek biorę zazwyczaj tę pozwalającą przy budowie pionka armii od razu dobrać jednostkę (militaryzm).feniks_ciapek pisze: ↑14 lis 2020, 20:09Na początku to wydaje się być całkiem potężna zdolność. Grałeś tylko z podstawką, czy z dodatkami też? Konkretnie chodzi mi o politykę społeczną (nie pamiętam nazwy), która umożliwia kupowanie technologii z I i II poziomu za odpowiednio 6 i 11 kasy.
Husaria się sprawdzała w bitwach bardzo dobrze. Największy chyba bonus na początek to technologia Jazda Konna pozwalająca od razu poruszać się o 3 - spora premia przy eksploracji mapy i zgarnianiu surowców z chatek.