Sid Meier's Civilization - Polacy

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
Ziomek
Posty: 52
Rejestracja: 18 cze 2020, 11:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times

Sid Meier's Civilization - Polacy

Post autor: Ziomek »

Po rozegraniu wielu partii, rozczarowany brakiem naszej nacji ;) postanowiłem opracować i przetestować rodzimą cywilizację.

Oto jej założenia:
Husaria - polska jazda atakuje piechotę wroga równocześnie.
Jedno miasto w turze może poświęcić się na rzecz handlu - zebrać w fazie zarządzania dodatkowy handel.
Technologia początkowa: Jazda Konna
Kafelek początkowy - Niemcy lub Francuzi (dostęp do żelaza i jedwabiu)

Test wypadł pomyślnie. Grało się Polakami przyjemnie, a jednocześnie nie było odczucia, że są przesadzeni.
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1902
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 147 times
Been thanked: 172 times

Re: Sid Meier's Civilization - Polacy

Post autor: tomuch »

Można by wrzucić grafikę Sobieskiego na jakąś planszetkę, doczepić koła i można grać.
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
feniks_ciapek
Posty: 2290
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1595 times
Been thanked: 931 times

Re: Sid Meier's Civilization - Polacy

Post autor: feniks_ciapek »

Ziomek pisze: 13 lis 2020, 21:55 Jedno miasto w turze może poświęcić się na rzecz handlu - zebrać w fazie zarządzania dodatkowy handel.
Na początku to wydaje się być całkiem potężna zdolność. Grałeś tylko z podstawką, czy z dodatkami też? Konkretnie chodzi mi o politykę społeczną (nie pamiętam nazwy), która umożliwia kupowanie technologii z I i II poziomu za odpowiednio 6 i 11 kasy.
Awatar użytkownika
Ziomek
Posty: 52
Rejestracja: 18 cze 2020, 11:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times

Re: Sid Meier's Civilization - Polacy

Post autor: Ziomek »

feniks_ciapek pisze: 14 lis 2020, 20:09
Ziomek pisze: 13 lis 2020, 21:55 Jedno miasto w turze może poświęcić się na rzecz handlu - zebrać w fazie zarządzania dodatkowy handel.
Na początku to wydaje się być całkiem potężna zdolność. Grałeś tylko z podstawką, czy z dodatkami też? Konkretnie chodzi mi o politykę społeczną (nie pamiętam nazwy), która umożliwia kupowanie technologii z I i II poziomu za odpowiednio 6 i 11 kasy.
Z dodatkami. I choć rzeczywiście wydaje się to potężna zdolność, to kwestia priorytetów. W tej rozgrywce poszedłem na początku w rozbudowę miast i armię i tej zdolności nawet nie wypróbowałem, bo zawsze było coś pilniejszego do zrobienia. Także nie wiem jak akurat ta opcja działa w praktyce. A politykę społeczną na początek biorę zazwyczaj tę pozwalającą przy budowie pionka armii od razu dobrać jednostkę (militaryzm).
Husaria się sprawdzała w bitwach bardzo dobrze. Największy chyba bonus na początek to technologia Jazda Konna pozwalająca od razu poruszać się o 3 - spora premia przy eksploracji mapy i zgarnianiu surowców z chatek.
ODPOWIEDZ