mechanika w grach figurkowych??

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2652 times
Been thanked: 2332 times

Re: mechanika w grach figurkowych??

Post autor: Curiosity »

Czy przez "gry figurkowe" rozumiesz bitewniaki czy planszówki?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Cyel
Posty: 2575
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1222 times
Been thanked: 1429 times

Re: mechanika w grach figurkowych??

Post autor: Cyel »

Współczesne gry figurkowe/bitewniaki powstały w rezultacie dziwnego procesu ewolucji gdzie tradycyjne gry wojenne ( KLIK) były bazą na której wykształciły się D&D i inne RPGi zaś te RPGi znów przepoczwarzyły się w bardziej współczesne bitewniaki (Games Workshop i ich Warhammer Fantasy Battle i Rouge Trader w pierwszych edycjach będące RPGo-podobnymi skirmishami stopniowo zmieniane w systemy do rozgrywania masowych bitew - WFB i WH40K).

W rezultacie najczęściej wykorzystywanymi mechanikami walki są rzuty kośćmi podobne do tych, które spotkasz w RPG - na trafienie, na zranienie, na przebicie pancerza, na morale.
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
ODPOWIEDZ