Ja mam angielską wersję gry i u mnie jest to opisane następująco:
Perform Combat with the Shatterer. Restore 1 of his Endurance tokens for each Wound he deals during this combat.
i wyjaśnienie na karcie frakcji:
if the Shatterer sufferes 1 Wound and restores 1 of his endurance tokens using this card at the same time, it doesn't die even if it had no Endurance tokens left when it suffered the wound.
W instrukcji "combat sequence" to jest:
1. Porównanie inicjatywy i wybór atakującego
2. Atakujący wybiera kość i rzuca.
3. Obrońca wybiera kość i rzuca
4. Porównaj wyniki.
4a Atakujący wygrał - przydziel obrażenie
4b Obrońca się obronił i ma kontratak.
5. koniec sekwencji walki
Ja bym to rozpatrzył w 2 przypadkach:
1. Shatterer nie ma inicjatywy -> zaczyna się bronić:
1a - nie obronił się - dostaje obrażenie, nie ma kontrataku. Jeśli nie miał żetonów wytrzymałości to ginie. Nie ma możliwości zadania obrażenia, bo przegrał walkę.
1b - obronił się - dostaje możliwość kontrataku i może odzyskać żeton wytrzymałości. Nie ma możliwości, że zginie bo się obronił.
2. Shatterer ma inicjatywę i walczy pierwszy.
2a - Skuteczny atak - przeciwnik nie ma kontrataku - zadajesz obrażenie i odzyskujesz tarczę
2b - atak nieskuteczny i dostajesz kontratak - możesz zginąć bo nie zadałeś obrażenia.
Zakładam, że tutaj jest wszystko jasne. Spodziewam się, że opis na arkuszu frakcji odnosi się do jakichś specyficznych warunków, kiedy np przeciwnik zagra jakąś kartę i jakieś efekty są rozpatrywane równocześnie. Np "jeśli dostałeś obrażenie, to zadaj obrażenie" (np Dvergar ma jakieś karty z detonacją jednostki po jej śmierci). Wtedy Shatterer nie zginie, bo zadał obrażenie i odzyskał wcześniej tarczę. Przykładowo w instrukcji masz napisane, że jeżeli dwie jednostki mają backstab równocześnie (dźgnięcie w plecy?
) to wyniki rzutów rozpatrywane są równocześnie i obie jednostki mogą zginąć.
Jeśli dalej nie jest to dla Ciebie jasne, to podaj konkretny przykład z gry. Postaramy się pomóc