Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: lukkk »

shuji pisze: 28 paź 2022, 13:33 przeczytałem te wpisy z wczoraj jeszcze i nie chce mi się wklejać konkretnych, ale kilka wypowiedzi pokazuje jakim rakiem jest to forum czasami, serio.
Uważasz, że forum jest chore tylko dlatego, że prezentuje różne opinie? Czy wszyscy powinniśmy się wypowiadać o grze za 6 stów w samych superlatywach?

Ok. Wywołałeś mnie :) Dodaję swoją, MOCNO niepochlebną opinię bazującej na moim fiu-bździu :)

Pamiętajmy, że nowy Nemesis jest to właściwie remake częsci pierwszej z lekko zmienionymi zasadami ( tak, lekko/rewolucji nie ma ). Po tak długim procesie wytwórczym, oczekiwał bym od gry trzymania na pewno wysokiego poziomu oraz naprawy błędów części pierwszej. A jak czytam, że instrukcja pozostawia nadal wiele do życzenia ( cz.1 miała jedną z najgorszych instrukcji jakie wiedziałem ) to mimo wszystko, godzi to w profesjonalizm. I czuje się trochę jakby mi ktoś chciał wcisnąć kolejną Fifę. Nienawidzę Fify ;)

Odnośnie gameplayu.NIE. Nie jestem typem euro gracza. Doceniam Nemesis za ciekawe sytuacje i klimat. Ale nie traktujmy tej gry jako 8 cudu świata. Dla mnie obsługa gry, instrukcja, mnogość mikro zasad i co by nie mówić - losowość to jednak minusy. Tak minusy. Minusy, przez które gra nie ląduje tak czesto na stole jak by powinna. Mało tego, istnieje wielka rzesza osób, która ze mną w ten tytuł nie zagra. Tak, zgadza się. Często muszę ze świecą szukać współgraczy do tego tytułu. I co? I jak znajdę, to nadal bawię się świetnie.

Ale twierdzenie, że negatywne opinie o grze są chorobą tego forum, to tak jakby powiedzieć, że po co się starać by poprzez proces developingu dostarczyć najlepszy jakościowo produkt. Przecież i tak znajdą się tego amatorzy więc lepiej i taniej robić wszystko na pół gwizdka.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2651 times
Been thanked: 2332 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: Curiosity »

shuji pisze: 28 paź 2022, 13:33
I co mamy w opiniach na tym forum - podawanie jako wady, głównych cech gry, które są w jej założeniu.

Co do argumentu że nie opłaca się nigdzie iść bo wszędzie zaszmerzone i pewna śmierć - przecież o to w tej grze chodzi, a pozatym nie jest to prawda, że są sytuacje bez wyjścia (przynajmniej w 99%). Ma byc z każdą turą coraz trudniej, przytłaczająco i gorzej. Nie jest prawdą, że nie da się nic robić - jak masz zaszmerzone, to po 1 możęsz przewijać deck przez 1, max dwie tury (bo kart jest mało) żeby dobrać coś co zwiększy twoje szanse np. ogień osłonowy czy inne bajery. Dwa - to że masz szmery nie znaczy, że nie wyrzucić ciszy albo zagrożenia, przy ucieczce z walki też nie zawsze dostajesz lepę. To całkowicie normalne i moim zdaniem żadne bład, a ZAMIERZONE, żę pod koniec gry balansujesz na granicy przetrwania lub śmierci i lecisz sprintem ryzykując śmierć. W tej grze z założenia ma nie być bezpiecznych rozwiazań.
Problemem jest nie fakt, że możesz zginąć (nie dla mnie w każdym razie), tylko możliwy paraliż decyzyjny. Sytuacja, w której każda decyzja, jaką można podjąć wydaje się być zła. Iść dalej? Źle. Zostać? Źle. Oczywiście, zwykle idziesz dalej i klniesz pod nosem. Nie zrobiłeś żadnego błędu, grałeś ostrożnie, a i tak wpadłeś w sytuację bez wyjścia.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10923
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3356 times
Been thanked: 3217 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: japanczyk »

Curiosity pisze: 28 paź 2022, 14:43 Problemem jest nie fakt, że możesz zginąć (nie dla mnie w każdym razie), tylko możliwy paraliż decyzyjny. Sytuacja, w której każda decyzja, jaką można podjąć wydaje się być zła. Iść dalej? Źle. Zostać? Źle. Oczywiście, zwykle idziesz dalej i klniesz pod nosem. Nie zrobiłeś żadnego błędu, grałeś ostrożnie, a i tak wpadłeś w sytuację bez wyjścia.
No ok, ale co w tym złego z perspektywy samej rozgrywki? IMHO cos takiego buduje klimat - Nemesis to nie euro, jest tu sporo losowości, nie wszystko mozesz zmitygowac czy zrobic jakis optimal play
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2651 times
Been thanked: 2332 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: Curiosity »

japanczyk pisze: 28 paź 2022, 14:45 No ok, ale co w tym złego z perspektywy samej rozgrywki? IMHO cos takiego buduje klimat - Nemesis to nie euro, jest tu sporo losowości, nie wszystko mozesz zmitygowac czy zrobic jakis optimal play
I żeby jeszcze było tak, że po przebiciu się przez korytarz, po spotkaniu z obcym, wrócisz na właściwe tory - to by było okay. Ale często jest tak, że dana część planszy jest już oczyszczona z przedmiotów, pokoje, których potrzebujesz są gdzie indziej, a po drodze pożary i obcy. Żyjesz, ale Twoje akcje nie przybliżają Cię do zwycięstwa, więc kręcisz się po okolicy bez sensu.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
gogovsky
Posty: 2209
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 464 times
Been thanked: 511 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: gogovsky »

Curiosity pisze: 28 paź 2022, 14:47
japanczyk pisze: 28 paź 2022, 14:45 No ok, ale co w tym złego z perspektywy samej rozgrywki? IMHO cos takiego buduje klimat - Nemesis to nie euro, jest tu sporo losowości, nie wszystko mozesz zmitygowac czy zrobic jakis optimal play
I żeby jeszcze było tak, że po przebiciu się przez korytarz, po spotkaniu z obcym, wrócisz na właściwe tory - to by było okay. Ale często jest tak, że dana część planszy jest już oczyszczona z przedmiotów, pokoje, których potrzebujesz są gdzie indziej, a po drodze pożary i obcy. Żyjesz, ale Twoje akcje nie przybliżają Cię do zwycięstwa, więc kręcisz się po okolicy bez sensu.
Korytarze techniczne rozwiązują Twój problem pozdrawiam.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
shuji
Posty: 1280
Rejestracja: 23 kwie 2014, 19:47
Has thanked: 36 times
Been thanked: 219 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: shuji »

japanczyk pisze: 28 paź 2022, 14:45
Curiosity pisze: 28 paź 2022, 14:43 Problemem jest nie fakt, że możesz zginąć (nie dla mnie w każdym razie), tylko możliwy paraliż decyzyjny. Sytuacja, w której każda decyzja, jaką można podjąć wydaje się być zła. Iść dalej? Źle. Zostać? Źle. Oczywiście, zwykle idziesz dalej i klniesz pod nosem. Nie zrobiłeś żadnego błędu, grałeś ostrożnie, a i tak wpadłeś w sytuację bez wyjścia.
No ok, ale co w tym złego z perspektywy samej rozgrywki? IMHO cos takiego buduje klimat - Nemesis to nie euro, jest tu sporo losowości, nie wszystko mozesz zmitygowac czy zrobic jakis optimal play
no właśnie, z tym się dokładnie zgadzam. Plus gra jest dobrze zrobiona, bo każda postać ma możliwość jakiegoś wpływania na tą losowość, albo kontrolowania jej.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2651 times
Been thanked: 2332 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: Curiosity »

gogovsky pisze: 28 paź 2022, 14:53 Korytarze techniczne rozwiązują Twój problem pozdrawiam.
Nieprawda, bo tylko niektóre postacie mogą z nich korzystać. Dla części graczy gra się kończy, chociaż rozgrywka nadal się toczy.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
gogovsky
Posty: 2209
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 464 times
Been thanked: 511 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: gogovsky »

Curiosity pisze: 28 paź 2022, 14:55
gogovsky pisze: 28 paź 2022, 14:53 Korytarze techniczne rozwiązują Twój problem pozdrawiam.
Nieprawda, bo tylko niektóre postacie mogą z nich korzystać. Dla części graczy gra się kończy, chociaż rozgrywka nadal się toczy.
każdy może wejść do korytarza technicznego w pomieszczeniu z wejściem do niego i dociąga kartę korytarza technicznego. I wychodzi w dowolnym korytarzu technicznym. Badanie krwi plus korytarze to koszt z przesyłką koło 20 zł a ile Wam frustracji zaoszczędzi i paralizow decyzyjnych.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2651 times
Been thanked: 2332 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: Curiosity »

gogovsky pisze: 28 paź 2022, 14:56 każdy może wejść do korytarza technicznego w pomieszczeniu z wejściem do niego i dociąga kartę korytarza technicznego. I wychodzi w dowolnym korytarzu technicznym.
instrukcja, strona 18:
Zarówno wejścia do korytarzy technicznych (znajdujące się w niektórych
pomieszczeniach), jak i specjalne pole korytarzy technicznych są
niedostępne dla postaci graczy.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
gogovsky
Posty: 2209
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 464 times
Been thanked: 511 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: gogovsky »

Korytarze techniczne oficjalne rozszerzenie do gry. Nie wiem czy trollujesz czy co Curiosity serio.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
arian
Posty: 829
Rejestracja: 26 sty 2016, 22:38
Has thanked: 266 times
Been thanked: 593 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: arian »

japanczyk pisze: 28 paź 2022, 14:45
Curiosity pisze: 28 paź 2022, 14:43 Problemem jest nie fakt, że możesz zginąć (nie dla mnie w każdym razie), tylko możliwy paraliż decyzyjny. Sytuacja, w której każda decyzja, jaką można podjąć wydaje się być zła. Iść dalej? Źle. Zostać? Źle. Oczywiście, zwykle idziesz dalej i klniesz pod nosem. Nie zrobiłeś żadnego błędu, grałeś ostrożnie, a i tak wpadłeś w sytuację bez wyjścia.
No ok, ale co w tym złego z perspektywy samej rozgrywki? IMHO cos takiego buduje klimat - Nemesis to nie euro, jest tu sporo losowości, nie wszystko mozesz zmitygowac czy zrobic jakis optimal play
Właśnie to jest chyba problemem, że buduje klimat, ale to jest klimat w kórym nieważne są decyzje gracza. Po prostu gra się w pewien sposób toczy, a gracz może często liczyć tylko na szczęście. Raz wszystko się udaje, by innym razem wpaść w lawinę nieszczęść. Piszę o pierwszym Nemesis. Mnie się na początku ta gra nie podobała, z czasem nawet się do niej przekonałem, ale podchodzę z założeniem, że i tak niewiele ode mnie zależy. Bo jak będę miał pecha, to co bym nie zrobił i jak optymalnie nie grał, to nie mam żadnych szans na realizację celu. Więc czasami decyduję się pomóc drugiemu graczowi, a czasem mu przeszkadzać, niezależnie od mojej karty celów.

W sumie to mam wrażenie, że gra łączy ciasnotę niektórych euro z losowością ameri. Jest mało akcji, mało "surowców", na nic nie ma czasu i trzeba wybierać co jest bardziej optymalne. Super, taka krótka kołderka. ;) Tylko w pewnym momencie wpada losowość i ci tę kołderkę dziurawi, przez co co byś nie zrobił, to i tak się nie przykryjesz. Obmyślasz sobie plan, akcji powinno wystarczyć, ale plan nagle się sypie, bo pomieszczenie się psuje, wybucha pożar, a pomiędzy tobą a silnikami stoi obcy. I już wiesz, że nie zdążysz dotrzeć tam gdzie zaplanowałeś, a do końca jeszcze kilka tur, w których równie dobrze możesz od razu pasować.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2651 times
Been thanked: 2332 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: Curiosity »

gogovsky pisze: 28 paź 2022, 15:05 Korytarze techniczne oficjalne rozszerzenie do gry. Nie wiem czy trollujesz czy co Curiosity serio.
Edytowałeś swoją wypowiedź, dodając dopisek o dodatku później (w trakcie, jak pisałem odpowiedź). Tak że z tym trollowaniem to chyba trochę na odwrót 8)
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
shuji
Posty: 1280
Rejestracja: 23 kwie 2014, 19:47
Has thanked: 36 times
Been thanked: 219 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: shuji »

arian pisze: 28 paź 2022, 15:07
japanczyk pisze: 28 paź 2022, 14:45
Curiosity pisze: 28 paź 2022, 14:43 Problemem jest nie fakt, że możesz zginąć (nie dla mnie w każdym razie), tylko możliwy paraliż decyzyjny. Sytuacja, w której każda decyzja, jaką można podjąć wydaje się być zła. Iść dalej? Źle. Zostać? Źle. Oczywiście, zwykle idziesz dalej i klniesz pod nosem. Nie zrobiłeś żadnego błędu, grałeś ostrożnie, a i tak wpadłeś w sytuację bez wyjścia.
No ok, ale co w tym złego z perspektywy samej rozgrywki? IMHO cos takiego buduje klimat - Nemesis to nie euro, jest tu sporo losowości, nie wszystko mozesz zmitygowac czy zrobic jakis optimal play
Właśnie to jest chyba problemem, że buduje klimat, ale to jest klimat w kórym nieważne są decyzje gracza. Po prostu gra się w pewien sposób toczy, a gracz może często liczyć tylko na szczęście. Raz wszystko się udaje, by innym razem wpaść w lawinę nieszczęść. Piszę o pierwszym Nemesis.
no i to jest sensowna uwaga z którą można podyskutować :) To akurat w lockdown zostało poprawione. Masz większą kontrolę trochę nad tym co się dzieje. Gra / wydarzenia mniej chłostają, za to są trochę słabsze postacie.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10923
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3356 times
Been thanked: 3217 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: japanczyk »

arian pisze: 28 paź 2022, 15:07 Właśnie to jest chyba problemem, że buduje klimat, ale to jest klimat w kórym nieważne są decyzje gracza. Po prostu gra się w pewien sposób toczy, a gracz może często liczyć tylko na szczęście. Raz wszystko się udaje, by innym razem wpaść w lawinę nieszczęść. Piszę o pierwszym Nemesis. Mnie się na początku ta gra nie podobała, z czasem nawet się do niej przekonałem, ale podchodzę z założeniem, że i tak niewiele ode mnie zależy. Bo jak będę miał pecha, to co bym nie zrobił i jak optymalnie nie grał, to nie mam żadnych szans na realizację celu. Więc czasami decyduję się pomóc drugiemu graczowi, a czasem mu przeszkadzać, niezależnie od mojej karty celów.
No... bo tak jest :D
Kazdy kto nie zaakceptuje tej cechy nemesisa to nie ma co do niej siadac
to doświadczenie, a nie gra per se, w ktorej grasz zeby wygrac
gogovsky
Posty: 2209
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 464 times
Been thanked: 511 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: gogovsky »

Curiosity pisze: 28 paź 2022, 15:08
gogovsky pisze: 28 paź 2022, 15:05 Korytarze techniczne oficjalne rozszerzenie do gry. Nie wiem czy trollujesz czy co Curiosity serio.
Edytowałeś swoją wypowiedź, dodając dopisek o dodatku później (w trakcie, jak pisałem odpowiedź). Tak że z tym trollowaniem to chyba trochę na odwrót 8)
Dopisałem tylko o 20 zł :p miałeś napisane że ciągniesz kartę z decku korytarzy przecież, nvm serio polecam dodatek.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2651 times
Been thanked: 2332 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: Curiosity »

@japanczyk uświadomił mnie w jednej kwestii, a mianowicie w kwestii mini dodatku "Korytarze techniczne". Ja w pierwszym momencie nie wyłapałem, że chodzi o dodatek, bo go nie znam. I pewnie o to Ci chodziło w pytaniu, czy trolluję. Nie, nie trollowałem 8)

Ale w takim razie kolejny kamyczek do ogródka dla Kwapińskiego: skoro powstał taki dodatek, to autor pewnie zdawał sobie sprawę, że jest problem z poruszaniem się po bazie. To dlaczego nie zaimplementował tego jako osobna mechanika w Lockdoownie?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
brutusss
Posty: 231
Rejestracja: 06 lis 2019, 12:19
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 216 times
Been thanked: 56 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: brutusss »

Curiosity pisze: 28 paź 2022, 15:24 @japanczyk uświadomił mnie w jednej kwestii, a mianowicie w kwestii mini dodatku "Korytarze techniczne". Ja w pierwszym momencie nie wyłapałem, że chodzi o dodatek, bo go nie znam. I pewnie o to Ci chodziło w pytaniu, czy trolluję. Nie, nie trollowałem 8)

Ale w takim razie kolejny kamyczek do ogródka dla Kwapińskiego: skoro powstał taki dodatek, to autor pewnie zdawał sobie sprawę, że jest problem z poruszaniem się po bazie. To dlaczego nie zaimplementował tego jako osobna mechanika w Lockdoownie?
W lockdownie masz windę która ułatwia poruszanie się po bazie i jest jedno pomieszczenie którym można się poruszać korytarzami technicznymi.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2651 times
Been thanked: 2332 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: Curiosity »

brutusss pisze: 28 paź 2022, 15:26 W lockdownie masz windę która ułatwia poruszanie się po bazie i jest jedno pomieszczenie którym można się poruszać korytarzami technicznymi.
Wiem, ale u nas zasilanie padło zanim do niej doszliśmy. Wszyscy zaczynaliśmy na samej górze.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
brutusss
Posty: 231
Rejestracja: 06 lis 2019, 12:19
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 216 times
Been thanked: 56 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: brutusss »

Curiosity pisze: 28 paź 2022, 15:27
brutusss pisze: 28 paź 2022, 15:26 W lockdownie masz windę która ułatwia poruszanie się po bazie i jest jedno pomieszczenie którym można się poruszać korytarzami technicznymi.
Wiem, ale u nas zasilanie padło zanim do niej doszliśmy. Wszyscy zaczynaliśmy na samej górze.
Woźny jeździ bez prądu i może wszystkich zabrać ;)
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: lukkk »

brutusss pisze: 28 paź 2022, 15:31
Curiosity pisze: 28 paź 2022, 15:27
brutusss pisze: 28 paź 2022, 15:26 W lockdownie masz windę która ułatwia poruszanie się po bazie i jest jedno pomieszczenie którym można się poruszać korytarzami technicznymi.
Wiem, ale u nas zasilanie padło zanim do niej doszliśmy. Wszyscy zaczynaliśmy na samej górze.
Woźny jeździ bez prądu i może wszystkich zabrać ;)
Swoją drogą zastanawia mnie, jak to jest w grze wytłumaczone? :) Woźny to nie tylko woźny ale spec od wind i generowania przenośnej energii? To tak z ciekawości pytam :)
Awatar użytkownika
brutusss
Posty: 231
Rejestracja: 06 lis 2019, 12:19
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 216 times
Been thanked: 56 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: brutusss »

lukkk pisze: 28 paź 2022, 15:44
brutusss pisze: 28 paź 2022, 15:31
Curiosity pisze: 28 paź 2022, 15:27
Wiem, ale u nas zasilanie padło zanim do niej doszliśmy. Wszyscy zaczynaliśmy na samej górze.
Woźny jeździ bez prądu i może wszystkich zabrać ;)
Swoją drogą zastanawia mnie, jak to jest w grze wytłumaczone? :) Woźny to nie tylko woźny ale spec od wind i generowania przenośnej energii? To tak z ciekawości pytam :)
W szkole woźna też mogła wszystko :D
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1222
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 474 times
Been thanked: 444 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: Shodan »

lukkk pisze: 28 paź 2022, 15:44
Swoją drogą zastanawia mnie, jak to jest w grze wytłumaczone? :) Woźny to nie tylko woźny ale spec od wind i generowania przenośnej energii? To tak z ciekawości pytam :)
Bo to nie jest taki woźny w sensie: sprzątacz, tylko raczej konserwator, złota rączka.
Awatar użytkownika
vektor
Posty: 92
Rejestracja: 06 maja 2020, 18:36
Has thanked: 13 times
Been thanked: 40 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: vektor »

gogovsky pisze: 28 paź 2022, 15:05 Korytarze techniczne oficjalne rozszerzenie do gry. Nie wiem czy trollujesz czy co Curiosity serio.
Uwielbiam, jak ludzie się mędrkują w zasadach pewnie nawet nie czytając dokładnie instrukcji.
Owszem, korytarze techniczne są już oficjalnym dodatkiem, ale do Nemesis. A tu jest mowa o Lockdown z którym nie powinno się grać tym dodatkiem (nigdzie w instrukcji nie jest to powiedziane) Po to mamy windę, żeby kombinować z zasilaniem i móc jakoś się szybciej przemieścić pomiędzy piętrami, dodatkowo postać Ocalała ma kartę "Szyby wentylacyjne" którą pozwala na przemieszczenie się szybami ale w zamian dobierasz kartę ataku intruza (atakuje jako dorosły). Jej skill byłby o kant *****, gdyby każdy mógł korzystać z kart korytarzy technicznych. Korzystanie z windy byłoby równie bez sensu. Po co kombinować jak 1 kartą skoczę do pomieszczenia niemal gdziekolwiek w bazie.
Fenrisek83
Posty: 817
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 121 times
Been thanked: 93 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: Fenrisek83 »

Curiosity pisze: 28 paź 2022, 15:24 @japanczyk uświadomił mnie w jednej kwestii, a mianowicie w kwestii mini dodatku "Korytarze techniczne". Ja w pierwszym momencie nie wyłapałem, że chodzi o dodatek, bo go nie znam. I pewnie o to Ci chodziło w pytaniu, czy trolluję. Nie, nie trollowałem 8)

Ale w takim razie kolejny kamyczek do ogródka dla Kwapińskiego: skoro powstał taki dodatek, to autor pewnie zdawał sobie sprawę, że jest problem z poruszaniem się po bazie. To dlaczego nie zaimplementował tego jako osobna mechanika w Lockdoownie?
Jest pomieszczenie w nemesisis lockdown które pozwala na takie przemieszczanie się oraz jest chyba taka karta przedmiotu.

Karty korytarzy technicznych to zbytnie ułatwienie moim zdaniem. ;)

Mam ten dodatek i tylko raz został użyty przez nas w nemesisie tak jak karty badania krwi. Może Cie zaskocze ale o dziwo da się grać bez nich i wygrywać. Ale do tego trzeba poznać dobrze grę. :)

Jak więcej po gracie to zrozumiecie o co chodzi w wariancie semi-cooperacyjnym. Po twoim opisie rozgrywki nie dziwię się, że pisząc kolokwialnie ze@#ało się u was tak szybko. ;)
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2651 times
Been thanked: 2332 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: Curiosity »

W Nemesis to ja grałem dużo i wiele razy wygrałem. Natomiast chciałem traktować Lockdown jako "edycję drugą poprawioną" i na razie nie bardzo mogę. Mam nadzieję, że to kwestia ogrania, poznania postaci i planszy.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
ODPOWIEDZ