Strona 21 z 22

Re: Gwiezdny kupiec

: 25 kwie 2015, 10:43
autor: lighting
Kolega Aron.eczek zrobil gre. Napisal FAQ. I co ? I gra umiera bo nie ma komu jej testowac. Masakra, tego sie nigdy nie spodziewalem ;(

Re: Gwiezdny kupiec

: 25 kwie 2015, 13:56
autor: kolderek
bo to powinna być gra przeglądarkowa (chyba tak było poprzednio), wtedy byłoby więcej chętnych (chyba) :-)

Re: Gwiezdny kupiec

: 25 kwie 2015, 17:54
autor: tassman
kolderek pisze:bo to powinna być gra przeglądarkowa (chyba tak było poprzednio), wtedy byłoby więcej chętnych (chyba) :-)
Chyba nie zrozumiałem. A nie jest przeglądarkowa?

Re: Gwiezdny kupiec

: 25 kwie 2015, 22:43
autor: lighting
jest przegladarkowa wlasnie

Re: Gwiezdny kupiec

: 27 kwie 2015, 12:28
autor: kolderek
sorry :-) nie śledziłem dokładnie wątku, myślałem że to do ściągnięcia i instalacji :-)

a jaka strona, bo nie umiem znaleźć?

Re: Gwiezdny kupiec

: 09 maja 2015, 10:12
autor: aron.eczek

Re: Gwiezdny kupiec

: 11 maja 2015, 20:04
autor: the_michael
No proszę, w dzieciństwie kiedy miałem dostęp do tej gry nie rozumiałem zasad, teraz kiedy być może zrozumiem :roll: nie znajdę partnera do gry, a tu ktoś się pomęczył i zrobił konwersję. Natknąłem się na ten wątek przypadkiem, bo po prostu przypomniała mi się ta gra. Jedyna co z niej zapamiętałem to piękna skomplikowana plansza z mnóstwem różnych tabel.
Chyba z samej wdzięczności dla pracy autora spróbuje przebrnąć przez zasady i sobie zagrać.

Re: Gwiezdny kupiec

: 11 maja 2015, 22:04
autor: aron.eczek
Dzięki.
Przed Tobą inne, niełatwe zadanie: znaleźć chętnych do gry.

Re: Gwiezdny kupiec

: 13 maja 2015, 21:07
autor: Pynio
aron.eczek pisze:Dzięki.
Przed Tobą inne, niełatwe zadanie: znaleźć chętnych do gry.

Z tego co widzę po założeniu konta, to sporo ludzi jest w kolejce oczekującej na akceptację do gry :)

Re: Gwiezdny kupiec

: 14 maja 2015, 08:56
autor: aron.eczek
Faktem jest że są.
Drugim faktem jest że nie wiesz kto to.
To może być ktoś kto zarejestrował się i stwierdził że "mam wolny wieczór to pogram". Tylko że niestety to tak nie działa, bo jeśli osoba która utworzyła grę, akurat wolnego wieczoru nie ma, to taką osobę zaakceptuje dopiero następnego dnia (tak przykładowo). Ale następnego dnia ta pierwsza osoba nie ma chęci lub czasu aby grać. I "blokuje" grę innym, poprzez niewykonanie swoich czynności i gra nie może się rozpocząć.
i tak można długo opowiadać.
Zdaję sobie sprawę że niektóre rzeczy muszą się "dotrzeć".
Jedni, w tróję rozstrzygną grę w 4 dni i kolejną będą chcieć w 4, 5 albo sześciu.
A inni również będą wiedzieli jak "to się je" i kolejne gry będą rozpoczynać się i przebiegać sprawniej. :)

Obrazek

Re: Gwiezdny kupiec

: 15 maja 2015, 15:20
autor: the_michael
Ja dopiero brnę przez zasady, ale systemie baaardzo ratalnym :wink: . A to można w to tak grać, że gracz wykonuje ruch przy braku udziału innych graczy ? Np ktoś wykonał ruch , pisze drugiemu graczowi maila, ze jego kolej i ten jak znajdzie czas to zrobi swój ruch, daje znać kolejnemu, itd. Czy jest raczej tak, że wszyscy biorący udział w grze musza być obecni w czasie wykonywania ruchu ?

Re: Gwiezdny kupiec

: 15 maja 2015, 17:37
autor: Jar
Gra zasadniczo działa tak: każdy się loguje kiedy może wykonuje jakiś ruch i czeka na następnych. Można robić partię: kto kiedy może i trwa to dłużej, ale mozna się spróbować umówić w parę osób i machnąć rozgrywkę w kilka godzin. Jka kto chce.

Re: Gwiezdny kupiec

: 15 maja 2015, 20:14
autor: lighting
Jar pisze:Gra zasadniczo działa tak: każdy się loguje kiedy może wykonuje jakiś ruch i czeka na następnych. Można robić partię: kto kiedy może i trwa to dłużej, ale mozna się spróbować umówić w parę osób i machnąć rozgrywkę w kilka godzin. Jka kto chce.
Sztuka w przypadku Gwiezdnego Kupca polega na wytrwałości. Jest pierdyliard pozakładanych gier, a żadna nie ruszyła z racji za małej ilości graczy.

Re: Gwiezdny kupiec

: 15 maja 2015, 22:56
autor: Cin
lighting pisze:Sztuka w przypadku Gwiezdnego Kupca polega na wytrwałości. Jest pierdyliard pozakładanych gier, a żadna nie ruszyła z racji za małej ilości graczy.
Właśnie kompletnie nie kumam tej logiki. Po cholerę zakładać nowe gry zamiast dołączać do istniejących?

A z innej beczki, bo nie mogę tego namierzyć w zasadach. Czym się różni przebywanie na planecie, w porcie kosmicznym i w przestrzeni wokółplanetarnej?

I z jeszcze innej beczki. Rozumiem, że na razie testujemy, czy działa mechanika - ale jeśli docelowo to granie ma sprawiać przyjemność to interfejs w całości jest do wymiany. Bo w takiej formie może uchodzić za "wzór nieintuicyjności" :)

Re: Gwiezdny kupiec

: 15 maja 2015, 23:00
autor: Grzeniu
E nie jest tak źle :-) Nasza jedna na 6 graczy ruszyła 2 dni temu i już prawie kończymy pierwsze hiperskoki ;-)

Re: Gwiezdny kupiec

: 16 maja 2015, 23:31
autor: lighting
Grzeniu pisze:E nie jest tak źle :-) Nasza jedna na 6 graczy ruszyła 2 dni temu i już prawie kończymy pierwsze hiperskoki ;-)
No to nam we 3 udało się dociągnąć do 7 etapu, po czym zbankrutowałem ;)

A interfejs.. mógłby być lepszy, ale GK sam z siebie ma cholernie rozbudowane możliwości co , kiedy i gdzie można w danej chwili wykonać. Z pewnością przydałyby siędymki podpowiedzi.

Re: Gwiezdny kupiec

: 17 maja 2015, 12:12
autor: aron.eczek
Cin pisze:
lighting pisze:Sztuka w przypadku Gwiezdnego Kupca polega na wytrwałości. Jest pierdyliard pozakładanych gier, a żadna nie ruszyła z racji za małej ilości graczy.
Właśnie kompletnie nie kumam tej logiki. Po cholerę zakładać nowe gry zamiast dołączać do istniejących?[/quote]
mogło to wynikać z niezrozumienia sposobu rozgrywki. Chyba to opisałem. Ktoś miał wolne popołudnie w sobotę i pomyślał "o gra w którą kiedyś grałem. Jak fajnie, zagram ponownie" tylko nie wziął pod uwagę że do grania potrzebuje towarzystwo i zarejestrowanie się i założenie gry nie spowoduje że zacznie grać. Są osoby które pozakładały gry. Mają całkiem sporą listę graczy którzy zgłosili chęć grania, ale najwyraźniej ci sobotni gracze nie logowali się ponownie i nawet nie zaakceptowali (lub odrzucili) tych oczekujących.
Cin pisze: A z innej beczki, bo nie mogę tego namierzyć w zasadach. Czym się różni przebywanie na planecie, w porcie kosmicznym i w przestrzeni wokółplanetarnej?
No to jest temat rzeka, który jest objaśnieniem całości zasad:
port kosmiczny to miejsce prowadzenia większości transakcji. również kupowania statków, naprawy itp.
planeta to miejsce prowadzenia transakcji nielegalnych. Dotarcie na planetę związane jest z ryzykiem utraty statku. Ale może być całkiem dochodowe. Przykładowo na jednej sztuce towaru zarabiasz (tak średnio) 1-6 HT. Na jednej sztuce nielegalnego towaru możesz.. oczywiście nie zarobić, ale możesz też zarobić 55 HT
przestrzeń to miejsce walki i przechwytywania nadlatujących do układu statków.
Cin pisze: I z jeszcze innej beczki. Rozumiem, że na razie testujemy, czy działa mechanika - ale jeśli docelowo to granie ma sprawiać przyjemność to interfejs w całości jest do wymiany. Bo w takiej formie może uchodzić za "wzór nieintuicyjności" :)
każdy nowy interfej różny od windowsowych okienek, będzie nieintuicyjny :)
gra nie ma charakteru testowego. po za usuwaniem błędów istotnych zmian nie będzie. Są oczywiście miejsca które mnie irytują, np wszelkie modernizacje statków kosmicznych, ale ruszenie tego to proszenie sie o problemy :) Nakład pracy na to byłby niewspółmierny do intensywności używania tych funkcji.
kolejną barierą jest to że gra jest przeniesieniem gry planszowej i celem było umieszczenie "w pierwszym" widoku jak największej ilości informacji.
zupełnie inaczej wyglądałaby gra, jakby każdy układ miał swoje okienko i musisz wejść w układ, żeby wyświetlić jego cechy.
Póki co pozostaje pogodzić się z istniejącym układem, choć oczywiście jestem otwarty na propozycje zmian. warto podkreślić - propozycje, a nie konstatację istniejącej planszy.

Re: Gwiezdny kupiec

: 17 maja 2015, 22:52
autor: lacki2000
aron.eczek pisze:Póki co pozostaje pogodzić się z istniejącym układem, choć oczywiście jestem otwarty na propozycje zmian. warto podkreślić - propozycje, a nie konstatację istniejącej planszy.
Generalnie kawał dobrej roboty. Mi się podobają te półpikselowe stateczki latające między planetami :P
A co do propozycji - interfejs na początku faktycznie nieco paraliżuje (bo wiele miejsc można kliknąć a nic tam nie można zrobić). Przydałby się na górze pasek "Teraz twoja kolej!" z ewentualną podpowiedzią gdzie klikać. Czerwona mrygająca lampka na początku jest słabo zrozumiała. Ale ogólnie spoko. Chętnie bym popędził współgraczy ale nie mam kodu :P

A propos kodów. Jeśli kupię/zapłacę taki jeden bon 1zł na allegro to mam jeden kod, który mogę użyć jeden raz? Np. żeby ponaglić gracza?

Re: Gwiezdny kupiec

: 17 maja 2015, 23:02
autor: aron.eczek
Nie. dla tej gry odblokowujesz opcję i będziesz mógł w tej grze korzystać z tego dowolnie. tzn co 6 godzin, bo po 6 godzinach nieobecności gracza taka możliwość pojawia się

Re: Gwiezdny kupiec

: 18 maja 2015, 19:50
autor: Pynio
Ja nadal nie rozumiem potrzeby akceptacji graczy przez zakładającego. Przecież jeśli ktoś zakłada grę, to wiadomo, że chce zagrać.

Re: Gwiezdny kupiec

: 18 maja 2015, 21:01
autor: lacki2000
Pynio pisze:Ja nadal nie rozumiem potrzeby akceptacji graczy przez zakładającego. Przecież jeśli ktoś zakłada grę, to wiadomo, że chce zagrać.
Ale gry są bez hasła więc zakładający powinien mieć możliwość wyboru z kim chce grać. Tak czy siak coś mało chętnych do grania jest... Może zapodać linka podczas debaty kandydatów na prezydenta? Zapytać ich czy grali kiedyś w Gwiezdnego Kupca w sieci :P

Re: Gwiezdny kupiec

: 19 maja 2015, 00:20
autor: Grzeniu
Moim zdaniem należy rozbudować dziennik gry. W szczególności powinno pisać, co i za ile kupiłem/sprzedałem. Ja właśnie w pierwszej rundzie wypstrykałem się z całej kasy i nawet nie wiem gdzie mi to poszło :-)
Druga super funkcjonalność to byłby rollback ruchu - czyli dopóki nie kliknę "koniec fazy" albo cośw tym rodzaju, to mogę wycofać wszystkie rozkazy z danej fazy i zacząć jeszcze raz.

No i przede wszystkim podziękowania i gratulacje dla autora za kawał świetnej roboty!

Re: Gwiezdny kupiec

: 19 maja 2015, 11:52
autor: lacki2000
Grzeniu pisze:Moim zdaniem należy rozbudować dziennik gry. W szczególności powinno pisać, co i za ile kupiłem/sprzedałem. Ja właśnie w pierwszej rundzie wypstrykałem się z całej kasy i nawet nie wiem gdzie mi to poszło :-)
Druga super funkcjonalność to byłby rollback ruchu - czyli dopóki nie kliknę "koniec fazy" albo cośw tym rodzaju, to mogę wycofać wszystkie rozkazy z danej fazy i zacząć jeszcze raz.
Ja życzę autorowi sukcesów finansowych więc proponuję by te ficzery były w wersji premium :P (np. kodem za 1zł można grać w jedną grę jako premium - czyli wszystkie bajery dodatkowe byłyby w tej grze dostępne. Wersję premium można by aktywować w dowolnym momencie gry jednym kodem). Taka oferta byłaby bardziej kusząca, przynajmniej dla mnie, więc gdyby się więcej gracz skusiło to autor wyszedłby na swoje, mógłby nawet codziennie jeść chleb z masłem.

Re: Gwiezdny kupiec

: 26 maja 2015, 12:02
autor: Grzeniu
Pytanie do autora:
Ile bonusu do skoku daje załoga "A"?
Zauważyłem literówkę w układzie "Epsilon Eridiani" (na mapie pisze "Epsilon Eridian"), która występuje wyłącznie w wersji z 2007 roku:
https://boardgamegeek.com/image/883932/star-trader . Na tej samej mapie załoga "A" daje +3 do skoku zamiast +5. Tak więc pytanie, która wersja została zaimplementowana w wersji online?

Re: Gwiezdny kupiec

: 25 cze 2015, 14:30
autor: Flicho
Witam,

Fajnie, że jeszcze są tacy, którzy pamiętają o starych grach i co ważniejsze chcą jeszcze w nie grać.

Dzisiaj przez przypadek trafiłem na Waszą wersję onlinową gry ... :D ... zarejestrowałem się i mam nadzieję, że będę miał i czas i sposobność z kimś z Was zagrać ;)

Co do planszy GK ... to poprawiłem Epsilon Eridiani i modyfikator skoku dla załogi A na +5 a nie jak było +3, link do planszy jest na BGG w komentarzach. Jak znajdziecie jakieś rzeczy do poprawki to dajcie znać ... czy to przez BGG czy tu na forum ... z czasem poprawię ...

Wszystkich serdecznie pozdrawiam, Flicho