Strona 1 z 22

Gwiezdny kupiec

: 11 gru 2008, 12:11
autor: bluesqad
Witajcie,
nie wie ktoś przypadkiem (może i sam autor) co się stało z Gwiezdnym Kupcem spod adresu: http://gilar.mogiel.net/gk/
Byłbym w stanie ją hostować na własnym serwerze.
Ma ktoś może kontakt do samego autora tej wersji gry? Jeśli tak bardzo proszę info.

Pozdrowienia


ps. wiem ze jest wątek ciut niżej ale ponowie to w nowym i dorzucam swoje zapytanie dodatkowe.

Re: Gwiezdny kupiec

: 12 gru 2008, 08:38
autor: Vons
http://gilar.mogiel.net/gk/ -> http://mogiel.net na dole strony znajdziesz adres email, może tam się czegoś dowiesz.

Re: Gwiezdny kupiec

: 12 gru 2008, 09:41
autor: bluesqad
Spróbować spróbuje, skoro tak sugerujesz, jednak byłem tam wcześniej i przestraszyło mnie to:

Last modified: 22 Dec 2006


Podejrzewam też że autor nazywa się Gilar... Rafał Gilar :)
(tak podeszło mi w google.pl)

Re: Gwiezdny kupiec

: 04 mar 2009, 22:43
autor: tassman
bluesqad pisze:Witajcie,
nie wie ktoś przypadkiem (może i sam autor) co się stało z Gwiezdnym Kupcem spod adresu: http://gilar.mogiel.net/gk/
Byłbym w stanie ją hostować na własnym serwerze.
Ma ktoś może kontakt do samego autora tej wersji gry?...ciach
I jak tam bluesqad dowiedziales sie czegos?

Re: Gwiezdny kupiec

: 28 mar 2009, 15:06
autor: bluesqad
Dostalem dzis maila:

Gwiezdny Kupiec został zawieszony i obecnie nie jest dostępny w sieci.
Głównym powodem był brak czasu na administrację i utrzymywanie
serwera.
Może kiedyś go zreanimuję :-)

to tresc maila sprzed roku wiec z dawien dawna - moze sie cos uda powalczyc jeszcze.

podziekowania dla tego co mi go przyslal

Re: Gwiezdny kupiec

: 01 kwie 2009, 19:57
autor: grymir
a szkoda pograło by się w kupca jaszcze , bo w planszową wersje nikt nie chce ze mną grać :(

Re: Gwiezdny kupiec

: 23 kwie 2009, 11:18
autor: bluesqad
Mam propozycje reaktywacji, a raczej zrobienia GK na nowo. Nie wiem jak duzo ludzi było by zainteresowanych grą (jesli 5 to niezbyt jest sens) jednak dla powiedzmy 100 graczy jest sens postawienia kupca ponownie na nogi.
Wstępną koncepcję mam, czesc już zaprojektowaną - tylko mysle czy dalej to projektowac i zakodowac czy dac sobie spokój...

Zbieram taka wstepna liczbe chetnych do zagrania w GK przez przegladarke.

Re: Gwiezdny kupiec

: 23 kwie 2009, 11:45
autor: kolderek
ja jestem chętny :)

Re: Gwiezdny kupiec

: 23 kwie 2009, 13:26
autor: ja_n
Ostatnio szukając jakiś fajnych gier na PDA natknąłem się na to: http://www.freewarepocketpc.net/ppc-dow ... v1-1b.html. Może ktoś z Was jest w stanie ocenić, czy to implementacja Gwiezdnego Kupca (oryginalna nazwa: Star Trader, na bgg jest też link do strony PBeM), czy coś zupełnie innego?

Re: Gwiezdny kupiec

: 27 kwie 2009, 17:35
autor: bluesqad
Przykro mi ale to nie to... to gierka PC z dawniejszych czasów, tyle ze pod win CE na komorki. totalnie cos innego.

Re: Gwiezdny kupiec

: 30 kwie 2009, 22:49
autor: Jar
Jestem chentny i znam co najmniej dwie osoby które też na pewno by się pobawiły.
Można by też zrobić wymianę lików i zareklamować się na farmersach. jest to gierka pod pewnymi względami podobna, myślę że trafia na tych samych odbiorców, ale za to tak różna klimatem że nie stanowi konkurencji.

Re: Gwiezdny kupiec

: 11 maja 2009, 15:03
autor: lighting
Czesc wszystkim,

Podjalem sie dosc ambitnego planu napisania Gwiezdnego Kupca ale nie w przegladarce, tylko jako zwykla aplikacje.
Poczatkowo wersja bedzie dzialala na zasadzie klienta sieciowego, docelowo pojawi sie AI. Calosc chce udostepnic w wersji testowej jako binarke. Takie sa plany mowiac ogolnie.

Oczywiscie zalezy mi bardzo, zeby ten tytul byl "grywalny" i w miare zblizony do orginalu. Szczesliwie gralem wiele razy w Gwiezdnego Kupca i ostatnio udalo mi sie odzyskac kompletna wersje, co znaczie ulatwi sprawe. Jednakze jak zwykle pojawia sie cala masa problemow. W tym miejscu chcialbym was sie prosic o rade.

1. GUI, czyli interfejs.
Jak wiecie, plansza do GK jest spora. Jeden ekran komputera jej nie obejmie, a jezeli nawet, to plansza bedzie nieczytelna. Czy uwazacie, ze warto zachowac orginalny uklad planszy i wyswietlac przykladowo w danej chwili jej fragment, czy stworzyc cos nowego, dopasowanego do ekranu komputera ? Osobiscie sklanialbym sie za rozwiazaniem pierwszym, bo ta plansza byla klimatyczna.

2. Lista zyczen.
Jezeli ktos z Was ma jakies uwagi co do samej gry, czego nie nalezy w niej zawierac, co nalezy dodac extra, to z checia poslucham. Co 2 glowy to nie jedna :wink:

na razie tyle...
projekt jest dopiero w fazie przygotowan i chcialbym wyeliminowac jak najwiecej bledow od samego poczatku, stad prosba o "feedback".

lighting

Re: Gwiezdny kupiec

: 11 maja 2009, 15:10
autor: Nataniel
Zdecydowanie nowa plansza. Przede wszystkim zupelnie nie potrzebujesz calego toru cen - mozesz wyswietlac ikone towaru, aktualna cene i modyfikator P/P. Te tory zajmowaly wiekszosc miejsca.

Druga sprawa to to gotowki - i tak go nikt nie uzywal (przynajmniej wsrod moich znajomych), wiec jest do wywalenia.

Same planety + polaczenia + statki na planetach w zupelnosci wystarcza na pierwszy widok. Po zblizeniu mozna obejrzec magazyny i fabryki.

Re: Gwiezdny kupiec

: 11 maja 2009, 15:43
autor: lighting
To dobry pomysl z wywaleniem wszystkich miejscozernych elementow. Co do tego toru; tak pamietam, on byl naprawde dlugi :)
Co masz na mysli mowiac "gotowki" gotowe scenariusze ?

Idea z zoomem, to tez co mi przyszlo do glowy. Prawdopodobnie cos takiego sie pojawi.

lighting

Re: Gwiezdny kupiec

: 11 maja 2009, 16:13
autor: Nataniel
Chodzilo mi o tory gotówki, na ktorych teoretycznie zaznaczalo sie zetonami (x1000, x100, x10 i x1) aktualny stan kasy (Hektotransów). U nas zapsywalismy to na kartkach, tory zupelnie sie nie sprawdzaly.

Re: Gwiezdny kupiec

: 11 maja 2009, 21:08
autor: grymir
tak tory gotówki to była masakra my w zamian używaliśmy banknotów z eurobiznesu

Re: Gwiezdny kupiec

: 12 maja 2009, 10:55
autor: lighting
Dobrze wiedziec, ze Wam to przeszkadzalo, akurat ja ich uzywalem, ale bylem troche zboczony na punkcie zetonow w tamtym okresie ;)

tory wylatuja...

Re: Gwiezdny kupiec

: 12 maja 2009, 11:34
autor: Andy
Ryzyko, że żetony hektotransów poprzesuwają się na liczniku i stracimy kontrolę nad ilością gotówki, którą dysponujemy, było rzeczywiście duże.

Re: Gwiezdny kupiec

: 14 maja 2009, 13:52
autor: Rathi
lighting pisze:Podjalem sie dosc ambitnego planu napisania Gwiezdnego Kupca ale nie w przegladarce, tylko jako zwykla aplikacje.
W jakim jezyku piszesz i czy potrzebujesz kogos do pomocy?

Re: Gwiezdny kupiec

: 14 maja 2009, 14:23
autor: Andy
Rathi: W pierwszej chwili pomyślałem, że to pytanie do mnie, chciałem nawet odpowiedzieć, że staram się po polsku i nadal będę próbował sam sobie radzić! :mrgreen:

Re: Gwiezdny kupiec

: 14 maja 2009, 14:44
autor: bajcik
ja bym sugerował napisać to w sposób przenośny, np w Javie abym pod linuksem mógł odpalić :)

Miła byłaby jakaś integracja z forum, aby avatary sie przy graczach wyswietlaly.

Zapis rozrywki - aby mozna bylo potem przesledzic historie jak sie sytuacja zmieniała, gdzie gracz popelnil blad etc

Re: Gwiezdny kupiec

: 14 maja 2009, 20:57
autor: Rathi
Andy pisze:Rathi: W pierwszej chwili pomyślałem, że to pytanie do mnie, chciałem nawet odpowiedzieć, że staram się po polsku i nadal będę próbował sam sobie radzić!
Masz racje. Moj blad. Juz poprawilem : )

Re: Gwiezdny kupiec

: 14 maja 2009, 22:06
autor: lighting
W jakim jezyku piszesz i czy potrzebujesz kogos do pomocy?
Obawiam się, że niektórych z Was zmartwię, lecz to nie ruszy bez mono na Linux.
Piszę to w XNA/C# ponieważ w celach zawodowych potrzebuję się nauczyć .NET'a i C#.
Druga sprawa, tworzenie gry 2D (i nie tylko) w XNA to czysta przyjemność..

Najbardziej spowolni mnie stworzenie grafiki, gdyż skany swoją jakością byłyby w stanie zabić klimat tej gry.

Jeżeli ktoś mi chce pomóc, to bardzo chętnie. Będę potrzebował dobrego projektu GUI, bardzo przydałby się grafik który będzie umiał to zakomponować na ekranie. Gdyby jeszcze ktoś miał ochotę przygotować podkład muzyczny, to marzenie.. :)

Pierwotnie zabierałem się za pisanie tego w Java, ale łatwiej będzie w XNA.

Re: Gwiezdny kupiec

: 14 maja 2009, 23:22
autor: Rathi
lighting pisze:Piszę to w XNA/C#
W takim razie w tej chwili nie bede w stanie Ci pomoc. Nie znam C#.

Re: Gwiezdny kupiec

: 15 maja 2009, 07:39
autor: yosz
Rathi pisze:Nie znam C#.
Błąd :)

lightning: a nie myślałeś o WPF? XNA ma w zasadzie zastosowanie tylko do gier, a z WPF / Silverlight będziesz mógł korzystać przy aplikacjach i stronach