Hegemoni: Starcie Mocarstw
: 08 gru 2019, 17:04
Witajcie serdecznie
Powyższy krótki list zaczerpnąłem z materiałów, które udostępnialiśmy dla Hegemonów na tegorocznej strefie prototypów na Planszówkach na Narodowym. Wciąż nie jest to wersja komercyjna, potrzebna będzie na pewno zmiana szaty graficznej, jest jeszcze pole do poprawek mechaniki, ale projekt spotkał się z dużą dozą sympatii, że zmotywowało mnie to do podzielenia się nim z Wami na forum.
Jako, że wierzę w przekaz wizualny bardziej niż w opis - poniżej zamieszczam wideoinstrukcję - przygotowaną do wersji sprzed pół roku, część mechaniki od tego czasu została poprawiona - mniej mamy do czynienia z rzutami losowymi podczas akcji konfrontacji - trzon zasad jednak pozostał bez zmian i daje w miarę dobry ogląd na grę. Zapraszam Was do zapoznania się z materiałem - póki co, jest tylko wersja anglojęzyczna:
wideoinstrukcja
Grafika na początku posta przedstawia "lore", motywację do stworzenia oraz klimat gry, a mechanika i grafiki są w wideoinstrukcji - co daje nam w sumie wszystkie potrzebne informacje. W dwóch słowach chciałbym dodać tutaj dlaczego uważam, że mój projekt jest warty uwagi i - pomimo tak dużej ilości świetnych prototypów obecnie na polskim rynku - wierzę, że wnosi wartość dodaną:
1. Wartość historyczna. - Nie znam obecnie porównywalnego projektu, który łączyłby warstwę edukacyjną z formatem karcianek CCG.
2. Plansza bohaterów. - W odróżnieniu od najpopularniejszych tytułów typu duel (M:tG, Hearthstone), w Hegemonach ciekawym rozwiązaniem jest budowanie swoistej planszy, "klastrów" dowódców, która działa jak trampolina do naszych akcji ataku - nie ma możliwości bezpośredniego atakowania/blokowania jednostką - możliwości jej usunięcia również są ograniczone do kart specjalnych. Każdy dowódca w klastrze wnosi swoje współczynniki i zdolności specjalne, więc od tego jak gracz posegreguje swoją planszę dowódców, kto zostanie czyim przełożonym, zależy w dużej mierze zwycięstwo.
3. Duży potencjał edycji. - Jak wspomniałem wcześniej, w Hegemonów można grać zarówno w formule pełnej wersji, z wszystkimi kartami, jak również tworzyć własne, odchudzone talie, specjalizujące się w konkretnej strategii. W przygotowaniu są również trzy dodatkowe frakcje oraz jest potencjał na tworzenie dodatków historycznych z nowymi kartami do frakcji już istniejących.
Zapraszam do dyskusji a dla chętnych - fanpage na facebooku, gdzie znajduje się teaser, przykładowe karty, zdjęcia i newsy z wydarzeń: https://www.facebook.com/hegemoni.gra