Zona: The Secret of Chernobyl

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
lkowal00
Posty: 3
Rejestracja: 07 gru 2016, 14:07

Re: Zona: The Secret of Chernobyl

Post autor: lkowal00 »

suibeom pisze: 23 cze 2020, 17:31 home rules, który zaproponowałeś wypacza sens jakichkolwiek testów, ponieważ zamienia postacie w grze w nieomylnych cyborgów a bestie lub przeciwników w stojące nieruchomo martwe cele, które Twój cyborg kosi jak zboże. Losowość w tej grze i fakt, że nawet najsłabszy przeciwnik/anomalia może ostro pokiereszować Twoją postać i zabrać cenne akcje, to swoiste AI wrogów i nieprzewidywalność działania anomalii, których zachowania, jak w prawdziwym życiu, nie jesteś w stanie przewidzieć. Innymi słowy, kościane testy "uniemożliwiają" ustawianie wyniku gry. Oczywiście, Twoja gra, Twoja zabawa, nikt Ci nie zabroni stosowania mega ułatwień, czy planszówkowego odpowiednika "kodów na życie" z gier pc, czy niwelowania poziomu trudności na maksa. Nie oczekuj jednak, że w takim temacie ktoś, komu ta gra daje mnóstwo frajdy, uzna Twoją propozycję za coś więcej niż zwykłe wypaczenie sensu gry, a nie jej ulepszenie.
Tak jak napisałem gra wydała mi się za prosta więc zgoda. Najśmieszniejsze w tym że dopiero teraz poczułem przyjemność z rozgrywki. Co do maksymalnego upraszczania to nie wiem czemu akurat Zona mnie do tego zmusiła - np. grając w Robinsona gdzie też są kostki od których sporo zależy podchodziłem czasem 5-7 razy pod rząd do tego samego scenariusza i nie czułem frustracji. A w Zonie po tych nieszczęsnych testach następował "rage quit". I pisze to jako bezgraniczny fan postapo i serii Stalker (gry i książki). Tak czy inaczej potestuje jeszcze trudniejsze warianty a jak Zona nie odwzajemni uczucia to się rozstaniemy i może komuś innemu przyniesie więcej frajdy. Może też znajdę w końcu czas na sciągnięcie z półki wstydu Łowców A.D. 2144.
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 864
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 298 times
Been thanked: 285 times

Re: Zona: The Secret of Chernobyl

Post autor: KOSHI »

Postanowiłem spisać wszystkie zmiany, które testowałem i dobrze się sprawdziły, i zebrać je w jednym miejscu. Zmiany dotyczą trybu solo i mają za zadanie zoptymalizować fun z gry, a jednocześnie sprawić, by gra nie była za prosta. Oto one:

1) Gramy na planszy dla 3-4 graczy.
2) Gramy na wszystkie karty wieści tj. 21.
3) Po osiągnięciu urazu pozostałe nadmiarowe obrażenia, których nie możemy zbić, przechodzą na wyczyszczony tor obrażeń!!! Nawet te ze zmęczenia powyżej limitu 5.
4) Po wyrzuceniu dwóch delt rzucamy kością k6. 1-2 obrażenia od promieniowania, 3-4 od psioniki, 5-6 krwawienie.
5) Losowo rozkładamy tajne obiekty.
6) Niektóre karty wieści dostosowałem do trybu solo i tak karty:

DROGA WOLNA - rzucamy kością k4 i zgodnie z wyrzuconym wynikiem otwieramy ten obiekt (na planszy pola mają przypisane nr). Jeśli mamy zamknąć obiekt to zamykamy ten, w którym jesteśmy!!! Gra wyrzuca nas na obszar, z którego się do niego dostajemy i cóż, musimy go otworzyć ponownie lub poszukać nowego...
OTWARTE KLATKI - rzucamy kością k4 i zgodnie z wyrzuconym wynikiem umieszczamy potwory na obszarze przylegającym do wylosowanego tajnego obiektu.
PRZEPŁYW PROMIENIOWANIA - Jeśli nie masz obrażeń otrzymujesz 1 od promieniowania. W przeciwnym razie ulecz 1 obrażenie.
BLOKADA WOJSKOWA - zamiast granicy wybieramy obszar, na którym się znajdujemy lub przyległy do tajnej lokacji (oprócz bunkra i obszaru czerwonego - w tym przypadku pomijamy opis karty). Ruszenie się z tego obszaru wymaga odrzucenia 200 rubli lub sprzętu / sprzętów, rupiecia / rupieci (w tym uszkodzonego / uszkodzonych wartych 100 rubli mniej za każde uszkodzenie), artefaktu / artefaktów wartych łącznie nie mniej niż 200 rubli. Jako, że jest to łapówka, nadmiarowe pieniądze z oddanych rzeczy trafiają z powrotem do puli pieniędzy!
NIEDOSTĘPNE RUBIEŻE - przy wyborze obszaru rzuć kością k6. 1-2 Czarnobyl, 3-4 Czerwony Las, 5-6 Poligon.
NIEBEZPIECZNE ŚCIEŻKI - potraktuj wszystkie ścieżki jako niebezpieczne.
ZAMKNIĘTY BUNKIER - potraktuj wszystkie bunkry jak zamknięte.
POLOWANIE I TRANSLOKACJE - jeśli jesteś na otwartej przestrzeni zagraj na obszar na którym się znajdujesz. Jeśli jesteś w bunkrze zagraj na obszar przyległy do bunkra, a jeśli w tajnej lokacji, na obszar przyległy do tajnej lokacji.
KWAŚNE DESZCZE - jeśli jesteś na otwartej przestrzeni zagraj na obszar na którym się znajdujesz. Dotyczy też czerwonego sektora! Jeśli opuszczasz ten obszar lub na nim zostajesz rozpatrz związane z nim obostrzenia. Jeśli jesteś w bunkrze zagraj na obszar przyległy do bunkra, a jeśli w tajnej lokacji, na obszar przyległy do tajnej lokacji.
LODOWATE DESZCZE - jw.
RADIOAKTYWNY WIATR - jw.
ZAKŁÓCENIA PSIONICZNE - jw.
WĘDRUJĄCE ANOMALIE - jeżeli masz możliwość przesuń anomalie na obszar przyległy do twojego obszaru. Jeśli masz wyłożyć anomalie, wyłóż je na obszar przyległy.
INTERWENCJA WOJSKA I EKSPEDYCJE NAUKOWE - Jeśli masz wyłożyć żeton i jesteś w bunkrze zagraj na obszar przyległy do bunkra, a jeśli w tajnej lokacji, na obszar przyległy do tajnej lokacji. Jeśli jesteś na otwartej przestrzeni i masz wyłożyć żeton wyłóż go na obszar przyległy do twojego obszaru.
PECHOWY MUTANT - jw.

Reszta kart wieści bez zmian.
ODPOWIEDZ