Root - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: ave.crux »

Jareks1985 pisze: 30 wrz 2021, 08:03 Mam pytanie o zasady, bo instrukcje nie można ukrywać są dziurawe i część niemal istotnych zasad znajdziemy częściowo w księdze praw jak i instrukcji. Chciałbym dopytać o zasady, bo te nie zawsze są jasne, szczególnie jeśli gramy dosć abstrakcyjnymi frakcjami.

1. Jaszczurki - czy można wybudować kilka ogrodów na jednym.polu?
2. Czy w ramach spisku na polu wygnańców, jaszczurki mogą podmieniać ogród na polanie na której nie jest obecna?
3. Czy w ramach spisku na polu wygnańców, jaszczurka moze podmienić wrogiego żołnierza mimo, że nie jest obecna na polanie?
4. Czy koty mogą wykonać nadprodukcje na tej samej polanie kilkukrotnie za kazdym razem zagrywajac kartę z ręki?
5. Czy ptaki nie muszą wykonywać akcji z dekretu jeśli nie maja przypisanej karty? Np budowanie
6. Czy ptaki za wszelką cene muszą wykonywać zdolności przywódców, chodzi o dodatkowy werbunek?
7. Czy jaszczurki w ramach posiadania dwóch ogrodów na jednej polanie mogą wykuć kartę z dwoma budynkami w kolorze polany?
1. Tak, można więcej ogrodów na jednej Polanie.
2. Tak, obecność ogrodów nie wpływa na to, która polana jest polaną wygnańców. Mówią o tym karty, które odrzuciłeś na początku rundy ze stosu
3. Tak, do przeprowadzenia Nawrócenia nie jest wymagana obecność na danej polanie twoich wojowników.
4. Tak, zagrywasz tyle razy tę akcję ile masz kart
5. Tak, Ptaki wykonują wyłącznie akcje, do których mają przypisane karty
6. Tak, jest to efekt stały, który uruchamia się za każdym razem przy wykonywaniu danej akcji
7. Tak, każdy ogród jest liczony osobno przy przekuwaniu. Przy czym nie można tego samego ogrodu wykorzystać 2 razy.

Co do instrukcji. Jest napisana bardzo dobrze i nie zostawia wątpliwości.
Księga Praw:
P1. Chcę coś zrobić, a zasady nie mówią, że mi nie wolno. Czy mogę to zrobić?
O1. Jeżeli stosujesz się do opisanej akcji, możesz założyć, że tak!
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1342
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 552 times
Been thanked: 281 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: Atamán »

Jareks1985 pisze: 30 wrz 2021, 08:03 Mam pytanie o zasady, bo instrukcje nie można ukrywać są dziurawe i część niemal istotnych zasad znajdziemy częściowo w księdze praw jak i instrukcji. Chciałbym dopytać o zasady, bo te nie zawsze są jasne, szczególnie jeśli gramy dosć abstrakcyjnymi frakcjami.
Hej, nie zgodzę się! Jeśli chodzi o zasady do Roota, to to co po polsku nazwane jest "Instrukcją" (a po angielsku "Learn to play") jest tylko zajawką do zasad. Kompletnym źródłem zasad gry jest to, co jest napisane w Księdze Praw. Jedyne czego Księga Praw nie ma to dokładnego rozmieszczenia ikon (np. koszty budynków, punkty, ikony kart) - te rzeczy trzeba już zobaczyć na planszy frakcji. Natomiast zasady gry tam masz wszystkie i możesz nawet nie czytać tego, co jest zapisane w "Instrukcji".
Awatar użytkownika
Jareks1985
Posty: 1089
Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 91 times
Been thanked: 132 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: Jareks1985 »

No nie zgodze się, znajdź mi w księdze praw informacje, że karte zasadzki.mogę zagrać na polanie w której nie mam pionków. Nie ma tekiej informacji jest w learn to play w żółtym oknie z przykładem. ;D a to dosć istotna informacja. Tak samo rozmieszczenie plemion i jaszczurek nie jest w learn to play jak to było dla frakcji z podstawki a ksiedze praw. W podstawce swietnie wyjaśniono przykładami najczęstrze pytania ale w dodatkach bywa różnie. Słabo wyjasnione jest działanie pól wygnańców jak dla mnie u jaszczurek. Budziło to u wszystkich wątpliwosci, ze ktos moze operować z jednego końca planszy w drugą bez obecności.

9. Tak samo. Mam pytanie odnośnie sojuszu leśnych zwierzat. Mam 5 oficerów, jak się ich pozbyć czy muszę czekać aż ktoś zniszczy bazę, aby zwolnic połowę pionków?.

10. Jeszcze wróce do nadprodukcji, czy zagrywanie kart z ręki w kolorze polany liczy sie jako akcja? Mam 3 akcje więc mogę użyć 3 kart aby nadprodukować drewno + dodatkowa akcja za kazda zagraną karte ptaka?

11. A co jesli nikt nie odrzucił kart, wtedy jak jaszczurka ustala polane wygnańców?
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: ave.crux »

Jareks1985 pisze: 30 wrz 2021, 09:49 No nie zgodze się, znajdź mi w księdze praw informacje, że karte zasadzki.mogę zagrać na polanie w której nie mam pionków. Nie ma tekiej informacji jest w learn to play w żółtym oknie z przykładem. ;D a to dosć istotna informacja. Tak samo rozmieszczenie plemion i jaszczurek nie jest w learn to play jak to było dla frakcji z podstawki a ksiedze praw. W podstawce swietnie wyjaśniono przykładami najczęstrze pytania ale w dodatkach bywa różnie. Słabo wyjasnione jest działanie pól wygnańców jak dla mnie u jaszczurek. Budziło to u wszystkich wątpliwosci, ze ktos moze operować z jednego końca planszy w drugą.

Tak samo. Mam pytanie odnośnie sojuszu leśnych zwierzat. Mam 5 oficerów, jak się ich pozbyć czy muszę czekać aż ktoś zniszczy bazę, aby zwolnic połowę pionków?.

Jeszcse wroce do nadprodukcji, czy zagrywanie kart z ręki w kolorze polany liczy sie jako akcja? Mam 3 akcje więc mogę użyć 3 kart aby nadprodukować drewno + dodatkowa akcja za kazda zagraną karte ptaka?
4.3 Walka
4.3.1 Krok 1: Obrońca Może Przygotować Zasadzkę.
Obrońca może zagrać jedną kartę Zasadzki o symbolu odpowiadającym symbolowi polany walki.

Nie możesz zagrać karty zasadzki na polanie, na której nie masz komponentów, bo wtedy nie jesteś obrońcą.

Rozmieszczanie plemion i jaszczurek jest na rewersie planszetki gracza oraz w Księdze Praw w sekcji 10.3 dla jaszczurek oraz w sekcji 11.3 dla kompanii plemion rzecznych
Działanie pól wygnańców jest wyjaśnione w sekcji 10.4

Oficerów możesz pozbyć się tylko jak ktoś zniszczy ci bazę. Najbardziej efektywne jest posiadanie 3-4 oficerów.

Tak, Nadprodukcja to akcja. Możesz wykonać akcję nadprodukcji jako czwartą w twojej turze tylko w przypadku użycia uprzednio ptasiej karty.

Jeżeli nikt nie odrzucił kart to polana wygnańców staje się polaną z turbodoładowaniem(nie pamiętam nazwy) i koszt spisku zmniejsza się o 1
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
Jareks1985
Posty: 1089
Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 91 times
Been thanked: 132 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: Jareks1985 »

Spoiler:
1. Jaszczurki
A co jeśli w pierwszych dwóch rundach nie ma ustalonych wygnańców bo nikt nie zagrał karty, sam sobie wybieram, którzy są znienawidzonymi? Tak samo w przypadku remisu, kiedy mam po równo kart i jednych drugich.
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: ave.crux »

Jareks1985 pisze: 30 wrz 2021, 11:08
1. Jaszczurki
A co jeśli w pierwszych dwóch rundach nie ma ustalonych wygnańców bo nikt nie zagrał karty, sam sobie wybieram, którzy są znienawidzonymi? Tak samo w przypadku remisu, kiedy mam po równo kart i jednych drugich.
Wygnańców ustalasz na początku gry podczas przygotowania frakcji. Ustawiasz sobie wygnańców na dowolnym, wybranym przez ciebie kolorze poloany. Jeżeli nikt nie rzucił kart w czasie kiedy tura do ciebie dotrze, to podczas świtu i akcji Wyznaczenie wygnańców, wygnańcy zmieniają się na znienawidzonych. W przypadku remisu również kolor polany zostaje ten sam.


Zmotywowałeś mnie żebym w weekend zebrał ekipę i odpalił root a;>
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
Jareks1985
Posty: 1089
Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 91 times
Been thanked: 132 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: Jareks1985 »

U nas nie schodzi ze stołu, grałem na 2, 3 i 6
Kilka partii, ale sporo pojawiło się pytań, szczególnie, że nie mogliśmy znaleźć odpowiedzi na pytania w jednym miejscu. Teraz jak rozwiałes moje wątpliwości, mysle, że jaszczurka jest bardzo mocna, w naszym towarzystwie, bo gramy na wyniszczenie, a to daje tylko paliwo jaszczurxe do wykonywania praktycznie za darmo bardzo taktycznych zagrań.

12. Jeszcze jedno, jaszczurka podmienia budynek na ogród ze spisku, dostaje za to punkt zwycięztwa za zniszczenie wrogiego bydynku i wybudowanie ogrodu czy tylko za wybudowanie ogrodu?
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1342
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 552 times
Been thanked: 281 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: Atamán »

Jareks1985 pisze: 30 wrz 2021, 09:49 No nie zgodze się, znajdź mi w księdze praw informacje, że karte zasadzki.mogę zagrać na polanie w której nie mam pionków.
Księga Praw jest tutaj jednoznaczna - wystarczy być obrońcą, by zagrać kartę zasadzki.
Jareks1985 pisze: 30 wrz 2021, 11:08 1. Jaszczurki
A co jeśli w pierwszych dwóch rundach nie ma ustalonych wygnańców bo nikt nie zagrał karty, sam sobie wybieram, którzy są znienawidzonymi? Tak samo w przypadku remisu, kiedy mam po równo kart i jednych drugich.
Z tymi wygnańcami to faktycznie nie jest to intuicyjne, ale jak przeczyta się wpis w księdze praw bardzo dosłownie, to wiadomo o co chodzi. Jeśli jest remis między jakimikolwiek symbolami (ptaki oczywiście nie mają znaczenia), to wygnańcy pozostają tam, gdzie byli i zmieniają się na znienawidzonych. Jeśli nie ma żadnej karty, to też jest po prostu remis.
Np. może być taka sytuacja, że Myszy są zwykłymi Wygnańcami, w kartach Zagubionych Dusz nie ma kart Myszy, ale jest 1 karta Lisów i 1 karta Królików - jest remis, więc znacznik zostaje, a skoro zostaje, to teraz Myszy są Znienawidzonymi Wygnańcami.
Jareks1985 pisze: 30 wrz 2021, 11:30 12. Jeszcze jedno, jaszczurka podmienia budynek na ogród ze spisku, dostaje za to punkt zwycięztwa za zniszczenie wrogiego bydynku i wybudowanie ogrodu czy tylko za wybudowanie ogrodu?
Dostaje punkt za usunięcie budynku. Natomiast Jaszczurki nie otrzymują punktów za postawienie ogrodu na planszy - ani za pomocą uświęcenia ani za pomocą rytuału budowy.
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: ave.crux »

Jareks1985 pisze: 30 wrz 2021, 11:30 U nas nie schodzi ze stołu, grałem na 2, 3 i 6
Kilka partii, ale sporo pojawiło się pytań, szczególnie, że nie mogliśmy znaleźć odpowiedzi na pytania w jednym miejscu. Teraz jak rozwiałes moje wątpliwości, mysle, że jaszczurka jest bardzo mocna, w naszym towarzystwie, bo gramy na wyniszczenie, a to daje tylko paliwo jaszczurxe do wykonywania praktycznie za darmo bardzo taktycznych zagrań.

12. Jeszcze jedno, jaszczurka podmienia budynek na ogród ze spisku, dostaje za to punkt zwycięztwa za zniszczenie wrogiego bydynku i wybudowanie ogrodu czy tylko za wybudowanie ogrodu?
Jaszczurka dostaje pkt zwycięstwa za usunięcie komponentu przeciwnika, a za ogrody jak przeprowadza w dzień akcję punktacji.

Ogólnie jaszczurki są ciężkie do grania i zwycięstwo na punkty praktycznie nie wchodzi w grę. Jedynie z powodu, że stawiając ogród od razu kontrolują polane mogą wygrać na dominacje. Wprawni gracze nie pozwolą na tworzenie się akolitów, bo po prostu nie będą atakować jaszczurek. Jak w swojej talii nie będziesz miał kart ptactwa to kolokwialnie mówiąc 'Jesteś ujebany'
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
Jareks1985
Posty: 1089
Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 91 times
Been thanked: 132 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: Jareks1985 »

Spoiler:

Jeszcze jedno, bo może coś źle zrozumiałem.
Jaszczurki w spisku podmieniają budynek na ogród
Dostaja 1pkt zwycięztwa. w fazie dnia, zagrywają kartę w kolorze polany z ogrodem.aby zapunktować. Czyli nie dostają punktów za wybudowanie ogrodów?
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: ave.crux »

Jareks1985 pisze: 30 wrz 2021, 12:24
Jeszcze jedno, bo może coś źle zrozumiałem.
Jaszczurki w spisku podmieniają budynek na ogród
Dostaja 1pkt zwycięztwa. w fazie dnia, zagrywają kartę w kolorze polany z ogrodem.aby zapunktować. Czyli nie dostają punktów za wybudowanie ogrodów?
Może inaczej odpowiem, co pomoże ci w ogólnym liczeniu pkt. Jeżeli wieniec z punktami schowany jest pod komponentem, który wystawiłeś - PKT dostajesz od razu po postawieniu tego komponentu (tak jak na obrazku w przypadku kotów). Jeżeli wieniec z punktami znajduje się obok/powyżej/poniżej komponentu, który wystawiłeś - PKT dostajesz po przeprowadzeniu akcji z planszetki frakcji w danej porze dnia(tak jak na obrazku orłów).
Obrazek
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
Jareks1985
Posty: 1089
Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 91 times
Been thanked: 132 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: Jareks1985 »

W przypadku, kotów, plemion rzecznych, stronników, to jest jasne

Czyli w przypadku ptaków wieczorem, a jaszczurek tylko po przez karty?
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: ave.crux »

Jareks1985 pisze: 30 wrz 2021, 13:35 W przypadku, kotów, plemion rzecznych, stronników, to jest jasne

Czyli w przypadku ptaków wieczorem, a jaszczurek tylko po przez karty?
Tak.
Do tego włóczęga poprzez wykonywanie zadań, tworzenie więzi z innymi graczami.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
Spike
Posty: 13
Rejestracja: 02 wrz 2018, 11:45
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: Spike »

Uwaga dla posiadaczy polskiej wersji Talii Banitów i Partyzantów: jedna karta (Napad Życzliwości) jest niezbyt dobrze przetłumaczona. Polska wersja brzmi tak:

Na początku Wieczora możesz dobrać kartę i wybrać gracza, który otrzyma jeden Punkt Zwycięstwa.

Jak łatwo się domyślić, w oryginale jest "choose ANOTHER player" - nie możemy dać tego punktu sobie, jak sugerowałaby polska wersja, musimy wybrać przeciwnika.
Awatar użytkownika
Jareks1985
Posty: 1089
Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 91 times
Been thanked: 132 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: Jareks1985 »

Ok, jutro przygotowujemy się do gry z kretami i krukami. W zwiazku z tym mam pytania, chce sie upewnić, że dobrze zrozumiałem instrukcje.

Krety
1. Krety powołują ministrów z rodzaju i liczby kart odpowiadajacych kontrolowanym.terenom, po powołaniu przydzielamy im korone oraz narychmiast punktujemy.

2. Gracz grajacym kretem, może wykonać dwie akcje + każdą z karty powołanego ministra, czyli czasem będzie w sumie to 3,4,5,6 akcji?

3. Cytadele oraz targowiska po wybudowaniu, daja nam natychmiast kolejno wojownika lub kartę.wedle odkrytych nagród.

4. Karty ministrów tasujemy na stosie czy ukladamy według rangi od ziemianina do wielmoża?

Jaszczurki

1. Akitów otrzymuje za kazdym razem kiedy sciagam swoja figurkę z planszy bez znaczenia na zagrana akcje czy to tylko w wyniku walki?

Kruki

1. Zetony intrygi moga być zdemaskowane, mimo kontroli polany przez kruki, czy muszę przejąć kontrole?, tak samo czy moge po prostu usunąć żeton podczas walki jak każdy inny?

2. Czy zdemaskwanie mozna przeprowadzić kilkukrotnie podczas swojej tury, ujawnić kilka kart polany odpowiadajacym tym z moimi komponentami?. Np mam kilka kart lisa, więc zgaduje tyle razy ile ujawnilem kart z polana na ktorej jest żeton.
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: ave.crux »

Jareks1985 pisze: 07 paź 2021, 08:10 Jaszczurki

1. Akitów otrzymuje za kazdym razem kiedy sciagam swoja figurkę z planszy bez znaczenia na zagrana akcje czy to tylko w wyniku walki?
Tylko w walce i tylko jako obrońca. Najlepszym sposobem jest po prostu budowanie ogrodów przeciwnikom na polanach i wystawianie tam jednostek. Dzięki temu blokujesz im przejścia i chcąc nie chcąc muszą cię zaatakować
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
Jareks1985
Posty: 1089
Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 91 times
Been thanked: 132 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: Jareks1985 »

ave.crux pisze: 07 paź 2021, 09:37
Jareks1985 pisze: 07 paź 2021, 08:10 Jaszczurki

1. Akitów otrzymuje za kazdym razem kiedy sciagam swoja figurkę z planszy bez znaczenia na zagrana akcje czy to tylko w wyniku walki?
Tylko w walce i tylko jako obrońca. Najlepszym sposobem jest po prostu budowanie ogrodów przeciwnikom na polanach i wystawianie tam jednostek. Dzięki temu blokujesz im przejścia i chcąc nie chcąc muszą cię zaatakować
Czyli podczas akcji typu bunt, wykonywanych przez sojuszników albo wybuchu kruczej bomby nie otrzymuje akolitów. Tak samo co to kontroli polan, i ogrodów, wróg nie może poruszyć się z polany z ogrodem na kolejną polane z ogrodem?

A opisze ktos na poprzednie pytania dotyczace kretow i kruków?
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: ave.crux »

Jareks1985 pisze: 07 paź 2021, 10:03
Czyli podczas akcji typu bunt, wykonywanych przez sojuszników albo wybuchu kruczej bomby nie otrzymuje akolitów. Tak samo co to kontroli polan, i ogrodów, wróg nie może poruszyć się z polany z ogrodem na kolejną polane z ogrodem?

A opisze ktos na poprzednie pytania dotyczace kretow i kruków?
Tak, ponieważ wtedy nie jesteś obrońcą (obrońcą jesteś wówczas kiedy ktoś cię atakuje w walce za pomocą kości).

Tak, nie możesz się poruszyć z polany, gdzie jest ogród przeciwnika, do kolejnej z ogrodem przeciwnika, ponieważ nie jest to zgodne z zasadami poruszania się mówiącymi, że możliwe jest poruszenie się z polany, którą kontrolujesz lub do polany, którą kontrolujesz.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1342
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 552 times
Been thanked: 281 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: Atamán »

W sprawie ruchu dodam tylko, że niektóre zasady specjalne potrafią omijać wymóg kontroli polany przy ruchu (np. Włóczęga i Kruki mają taką zdolność, że zawsze mogą to ignorować, więc i między 2 polanami z ogrodami kultystów mogą się przemieszczać).

Poniżej odpowiadam w sprawie Kretów i Kruków.
Jareks1985 pisze: 07 paź 2021, 08:10 Krety
1. Krety powołują ministrów z rodzaju i liczby kart odpowiadajacych kontrolowanym.terenom, po powołaniu przydzielamy im korone oraz narychmiast punktujemy.

2. Gracz grajacym kretem, może wykonać dwie akcje + każdą z karty powołanego ministra, czyli czasem będzie w sumie to 3,4,5,6 akcji?

3. Cytadele oraz targowiska po wybudowaniu, daja nam natychmiast kolejno wojownika lub kartę.wedle odkrytych nagród.

4. Karty ministrów tasujemy na stosie czy ukladamy według rangi od ziemianina do wielmoża?
1. Tak, zgadza się.
2. Tak, zgadza się. Przy czym kolejność jest taka, że najpierw 2 akcje (do wyboru różne z tych rozpisanych na planszetce), a dopiero po tym akcje przekonanych ministrów (w dowolnej kolejności). Jak mamy dużo ministrów, to żeby się nie pogubić warto jakoś oznaczać, którego ministra już użyliśmy (ja przekładam koronę z narożnika na środek karty). Ważna rzecz: gdy Krety tracą budynki (z jakiegokolwiek powodu), to muszą też odwołać jednego ministra (o najwyższej randze) i odrzucić na stałe z gry jego koronę.
3. Cytadele - odsłaniają symbole kreta, czyli zwiększają ten darmowy werbunek o Świcie, a Targowiska - zwiększają liczbę kart dobieranych Wieczorem.
4. Wszystko jedno jak je się trzyma, ich kolejność nie ma znaczenia, grający Kretami może je sobie ułożyć jak mu wygodniej.
Jareks1985 pisze: 07 paź 2021, 08:10 Kruki

1. Zetony intrygi moga być zdemaskowane, mimo kontroli polany przez kruki, czy muszę przejąć kontrole?, tak samo czy moge po prostu usunąć żeton podczas walki jak każdy inny?

2. Czy zdemaskwanie mozna przeprowadzić kilkukrotnie podczas swojej tury, ujawnić kilka kart polany odpowiadajacym tym z moimi komponentami?. Np mam kilka kart lisa, więc zgaduje tyle razy ile ujawnilem kart z polana na ktorej jest żeton.
1. Aby dokonać próby zdemaskowania nie trzeba kontrolować polany z żetonem intrygi, ale trzeba na tej polanie mieć cokolwiek w swoim kolorze (wojownika, pionek, budynek, żeton). Podczas walki oczywiście też można usunąć.
2. Tak, można przeprowadzać kilkukrotnie. Mając 4 karty w jednym kolorze (w tym ptaki też się mogą wliczyć), to można mieć pewność, że żeton intrygi uda się zdemaskować (w najgorszym razie będzie to dopiero przy 4 próbie, więc gracz Kruków dostanie od nas 3 karty). Zdemaskowana Intryga spada z planszy, a osoba, która tego dokonała dostaje standardowo 1 pkt za zniszczenie żetonu przeciwnika.
Awatar użytkownika
Jareks1985
Posty: 1089
Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 91 times
Been thanked: 132 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: Jareks1985 »

Atamán pisze: 07 paź 2021, 14:05 4. Wszystko jedno jak je się trzyma, ich kolejność nie ma znaczenia, grający Kretami może je sobie ułożyć jak mu wygodniej.
4. Doczytałem w księdze praw, że ministrów można wybierać, tu mam kolejne pytanie, czy odrazu mogę przekonywać wielmoża czy jeżeli mamy 1 słupek możemy wybudować ziemianina, drugi słupek notabla i 3 wielmoża? W sensie nie tylko trzeba oplacic koszt w kartach ale trzymać się słupka korony?. Bo w ksiedze praw jest zapis, że umieszczamy korone odpowiadajaca randze, tak gdyby ten tor korony miał jednak znaczenie.
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 454
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 224 times
Been thanked: 208 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: wrojka »

Jareks1985 pisze: 07 paź 2021, 15:05
Atamán pisze: 07 paź 2021, 14:05 4. Wszystko jedno jak je się trzyma, ich kolejność nie ma znaczenia, grający Kretami może je sobie ułożyć jak mu wygodniej.
4. Doczytałem w księdze praw, że ministrów można wybierać, tu mam kolejne pytanie, czy odrazu mogę przekonywać wielmoża czy jeżeli mamy 1 słupek możemy wybudować ziemianina, drugi słupek notabla i 3 wielmoża? W sensie nie tylko trzeba oplacic koszt w kartach ale trzymać się słupka korony?. Bo w ksiedze praw jest zapis, że umieszczamy korone odpowiadajaca randze, tak gdyby ten tor korony miał jednak znaczenie.
Tor koron ma znaczenie. Masz 3 korony na każdy typ (będę ich dla uproszczenia nazywać Squire, Noble, Lord). Już w pierwszej swojej turze możesz przekonać Lorda (pokazanie 4 kart o kolorach odpowiadającym polanom na których masz chociaż 1 element wojownika/budynku/tunelu. Max "1 karta na polanę"). Bierzesz wtedy koronę z toru Lordów i kładziesz na wybranym Lordzie. Jeżeli stracisz go (zniszczą Ci budynek, blablabla) to możesz go ponownie przekonać, ale zostały Ci już tylko 2 korony Lordowe. (Ta jedna, którą właśnie straciłeś, jest utracona permanentnie do końca gry) Jeżeli nie masz już koron Lordowych to NIE MOŻESZ przekonać Lorda.
kasztan4321k
Posty: 144
Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
Has thanked: 12 times
Been thanked: 67 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: kasztan4321k »

Karta "Misja Mężnych Myszy" - opis karty brzmi: "Raz w ciągu Dnia możesz wyczerpać jeden przedmiot z pola Przekutych Przedmiotów, aby się poruszyć albo rozpocząć walkę"

Pytania:
1. Czy jak gracz wyczerpie przedmiot to on się regeneruje czy jest wyczerpany do końca gry?
2. Czy jeśli wyczerpie przedmiot po czym przyjdzie szop i mi go zabierze to zabiera mi odświeżony czy wyczerpany przedmiot? W sensie, czy szop po kradzieży wyczerpanego przedmiotu odświeża go od razu czy dopiero w czasie świtu?

Karta "Trumniarze" - opis kart brzmi: "Jeżeli dowolny wojownik miałby wrócić do puli, zamiast tego umieść go na tej karcie. Na początku świtu zdobywasz 1 PZ za każdych 5 wojowników na tej karcie. Następnie zwróć wszystkich wojowników do puli ich właścicieli"

By mieć pewność:
-w przypadku gdy jaszczurki giną w bitwie jako obrońcy to lądują one najpierw na planszetce gracza jaszczurek a dopiero po zagraniu jako akolici lądują one na karcie trumniarze? Czy odwrotnie?
-gdy sojusz traci bazę to odrzuca połowę oficerów - odrzuceni oficerowie lądują na trumniarzach
-gdy wydry wykonują akcje funduszy płacąc wojownikami za wykonywanie akcji to wojownicy lądują na trumniarzach
(mówię tutaj o tych akcjach które mają słowo kluczowe "wydaj" - np zbuduj bazę)
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: ave.crux »

kasztan4321k pisze: 05 lis 2021, 00:14 Karta "Misja Mężnych Myszy" - opis karty brzmi: "Raz w ciągu Dnia możesz wyczerpać jeden przedmiot z pola Przekutych Przedmiotów, aby się poruszyć albo rozpocząć walkę"

Pytania:
1. Czy jak gracz wyczerpie przedmiot to on się regeneruje czy jest wyczerpany do końca gry?
2. Czy jeśli wyczerpie przedmiot po czym przyjdzie szop i mi go zabierze to zabiera mi odświeżony czy wyczerpany przedmiot? W sensie, czy szop po kradzieży wyczerpanego przedmiotu odświeża go od razu czy dopiero w czasie świtu?
1. Tak, jest wyczerpany
2. Bierze wyczerpany przedmiot
kasztan4321k pisze: 05 lis 2021, 00:14 Karta "Trumniarze" - opis kart brzmi: "Jeżeli dowolny wojownik miałby wrócić do puli, zamiast tego umieść go na tej karcie. Na początku świtu zdobywasz 1 PZ za każdych 5 wojowników na tej karcie. Następnie zwróć wszystkich wojowników do puli ich właścicieli"

By mieć pewność:
-w przypadku gdy jaszczurki giną w bitwie jako obrońcy to lądują one najpierw na planszetce gracza jaszczurek a dopiero po zagraniu jako akolici lądują one na karcie trumniarze? Czy odwrotnie?
-gdy sojusz traci bazę to odrzuca połowę oficerów - odrzuceni oficerowie lądują na trumniarzach
-gdy wydry wykonują akcje funduszy płacąc wojownikami za wykonywanie akcji to wojownicy lądują na trumniarzach
(mówię tutaj o tych akcjach które mają słowo kluczowe "wydaj" - np zbuduj bazę)
1. Tak, dopiero jak wracają do puli, czyli w przypadku gdy opłacasz spiski lub giną, gdy jesteś atakującym
2. Tak
3. Tak
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 454
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 224 times
Been thanked: 208 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: wrojka »

ave.crux pisze: 05 lis 2021, 07:51
kasztan4321k pisze: 05 lis 2021, 00:14 Karta "Misja Mężnych Myszy" - opis karty brzmi: "Raz w ciągu Dnia możesz wyczerpać jeden przedmiot z pola Przekutych Przedmiotów, aby się poruszyć albo rozpocząć walkę"
Pytania:
2. Czy jeśli wyczerpie przedmiot po czym przyjdzie szop i mi go zabierze to zabiera mi odświeżony czy wyczerpany przedmiot? W sensie, czy szop po kradzieży wyczerpanego przedmiotu odświeża go od razu czy dopiero w czasie świtu?
2. Bierze wyczerpany przedmiot
Bierze dowolny przedmiot (może być 'świeży', może być wyczerpany) i odświeża go u siebie na planszetce od razu.

9.5.4 Księgi Praw
Aid. Exhaust any one item, and give one of your cards matching your clearing to any player with any pieces there (even Hostile). Then, you may take one item, if any, from that player’s Crafted Items box, and place it face up in your Satchel or on its matching track. (Check your relationship with that player.)
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2756
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 326 times
Been thanked: 1256 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: Yuri »

Gram jako Krucza Konspiracja. Jakie zastosowanie ma określenie "bezbronny" w paragrafie 13.2.5 w Księdze Praw? Czy pułapka walczy sama i sama zadaje obrażenia?
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
ODPOWIEDZ