Strona 1 z 1

Alternatywy dla Talismana (nie Runebound)

: 22 gru 2018, 15:49
autor: Halloween
W Talisman pod roznymi nazwami gramy od 20paru lat. Towarzystwo jest juz lekko podstarzale (mid 30ties) i dosc wybredne - bardzo razi nas kreskówkowość bądź zbyt długi setup. Wszyscy to starzy erpegowcy i gra MUSI być osadzaona w uniwersum fantasy,sci-fi bądź horror.

Za co cenimy Talisman :
-możliwość zabijania innych graczy (jak gra się przeciąga to kto przeżyje ten wygrywa)
-sentyment, generic fantasy
-rozgrywka nie jest zbytnio absorbująca pod wzgledem wykonywanych czynnosci (można pogadać, napić się alkoholu)
-szybki i odczuwalny rozwój postaci
-możliwość nieoczekiwanego zginięcia nawet potężnej postaci w ciągu 2 czy 3 tur

Dlaczego nie wypalily
Runebound - arty bardzo dziecinne, rozgrywka zbyt żmudna, skok na kase - mala ilosc postaci.
Descent, Mansions of madness - potrzebny mistrz gry, rozkładanie.
Relic - brak walki miedzy postaciami.
Mage Knight - zbyt nudny, niewciagajacy.

Re: Alternatywy dla Talismana (nie Runebound)

: 22 gru 2018, 17:45
autor: duulamon
Jeśli z Relica zrezygnowałeś tylko z powodu braku PvP, to zwróć uwagę, że wprowadza ją dodatek Nemesis.

Re: Alternatywy dla Talismana (nie Runebound)

: 22 gru 2018, 18:00
autor: Goldberg
No to jestem w takiej samej grupie wiekowej jak wy (no może bliżej 40stki) i powiem tak:
Descent I MoM - przecież grę prowadzi apka , ale fakt descent ma dziecinne grafiki trochę.
AvP? Imho dla mnie w pytkę
Sales& Sorcery to taki klasyk
Spartacus....ahhhh ta mega negatywna interakcja :)

Re: Alternatywy dla Talismana (nie Runebound)

: 22 gru 2018, 20:41
autor: poooq
Dragon Ordeal.

Re: Alternatywy dla Talismana (nie Runebound)

: 01 sty 2019, 10:49
autor: Rocy7
Rzuć okiem na ten przegląd gier http://www.przystole.org/2018/05/07/prz ... h-fantasy/ W Twoim przypadku może sprawdzić się Dragon Ordeal, albo Dungeon Forge.

Re: Alternatywy dla Talismana (nie Runebound)

: 21 lut 2019, 11:40
autor: Halloween
Nie wyszedł jeszcze Dungeon Forge.

Re: Alternatywy dla Talismana (nie Runebound)

: 22 lut 2019, 04:24
autor: Sawczan
I tutaj wchodzę ja, cały na biało.
Właśnie chciałbym taka grę stworzyć, która sprostala by wszystkim wymaganiom założyciela posta, jak już będę miał gotowy prototyp odzywać się? Czy prototypy was nie interesują bez porządnych klimatycznych grafik chociażby potworów czy postaci?

Re: Alternatywy dla Talismana (nie Runebound)

: 22 lut 2019, 08:32
autor: Halloween
Żeby ktoś gre sobie wydrukował to grafiki sa absolutnie potrzebne. Ale to chyba można robić open source na użytek domowy i po prostu kopiowac arty z internetu.

Re: Alternatywy dla Talismana (nie Runebound)

: 22 lut 2019, 13:17
autor: Sawczan
No i tutaj wchodzi to słynne chyba, nie jestem prawnikiem i nie znam się, dlatego nie wiem też o co mógłbym zostać posądzony przy wykorzystaniu takich grafik, chociaż zebrałem sobie dobrą kolekcję.

Re: Alternatywy dla Talismana (nie Runebound)

: 22 lut 2019, 13:49
autor: Brylantino
Możesz spokojnie je stosować do prototypów itp. Nikt się nie przyczepi o prawa autorskie, dopóki nie otrzymujesz korzyści majątkowych z wykorzystania tych grafik.

Re: Alternatywy dla Talismana (nie Runebound)

: 22 lut 2019, 14:13
autor: Sawczan
Bardzo dziękuję za podpowiedź, w takim razie to znacznie ułatwi sprawę.
Aczkolwiek do prototypu w wersji z grafikami jeszcze trochę brakuje, bo jeszcze masa testów bez grafik mnie czeka.

Re: Alternatywy dla Talismana (nie Runebound)

: 03 mar 2019, 18:00
autor: Darkstorm
Halloween pisze: 22 gru 2018, 15:49
, Mansions of madness - potrzebny mistrz gry, rozkładanie.
Spróbujcie drugą edycję. Aplikacja pełni rolę mistrza gry a rozkładania w zasadzie nie ma (kafle terenu dorzucacie w miarę eksploracji). Jeżeli nie jesteście ortodoksami uważam, że aplikacja nie powinna Wam przeszkadzać.

Re: Alternatywy dla Talismana (nie Runebound)

: 05 mar 2019, 14:57
autor: Halloween
Darkstorm pisze: 03 mar 2019, 18:00
Halloween pisze: 22 gru 2018, 15:49
, Mansions of madness - potrzebny mistrz gry, rozkładanie.
Spróbujcie drugą edycję. Aplikacja pełni rolę mistrza gry a rozkładania w zasadzie nie ma (kafle terenu dorzucacie w miarę eksploracji). Jeżeli nie jesteście ortodoksami uważam, że aplikacja nie powinna Wam przeszkadzać.
Aplikacje w planszówkach są niezgodne z Koranem.

Re: Alternatywy dla Talismana (nie Runebound)

: 14 kwie 2019, 14:11
autor: Halloween
Sawczan pisze: 22 lut 2019, 14:13 Bardzo dziękuję za podpowiedź, w takim razie to znacznie ułatwi sprawę.
Aczkolwiek do prototypu w wersji z grafikami jeszcze trochę brakuje, bo jeszcze masa testów bez grafik mnie czeka.
Jak idzie? Pierwsze miesiace projektu sa kluczowe jezeli teraz nie uda sie zrobic widocznych postepow to jest duze ryzyko porzucenia pomyslu.

Re: Alternatywy dla Talismana (nie Runebound)

: 22 kwie 2019, 15:44
autor: Grellenort
Niestety, takich planszowych, niekooperacyjnych sandboxów przygodowych zbyt wielu na rynku nie ma. Nie wiem dlaczego i bardzo ubolewam, gdyż są fajniejsze niż kickstarterowe dungeon crawlery z toną plastiku...
Polecane jeszcze bywają Xia: legend of a drift system oraz Kupcy i Korsarze (obecnie niełatwi do kupienia w wersji PL). W obu kierujemy załogą czegoś, jednak nadal jest są to przygodówki. W pierwszą nie grałem, drugą zaś z czystym sumieniem mogę polecić (choć potrafi trochę potrwać przy nieśpiesznych graczach).

Re: Alternatywy dla Talismana (nie Runebound)

: 12 maja 2019, 11:57
autor: Sawczan
Halloween pisze: 14 kwie 2019, 14:11
Jak idzie? Pierwsze miesiace projektu sa kluczowe jezeli teraz nie uda sie zrobic widocznych postepow to jest duze ryzyko porzucenia pomyslu.
Teraz idzie słabo, bo miałem dużo innych rzeczy na głowie, do końca maja jeszcze wszystkie inne sprawy odkładam, a od czerwca wznawiam projektowanie.
Właściwie mam już całą instrukcje, postaci, mechanike ale wiem, że sporo będę zmienial, jeśli chodzi o rozwój postaci, żeby dać więcej decyzji graczowi.
Niestety nie mam jeszcze prototypu i tym bardziej nie mam kiedy go zrobić, nie mówiąc o czasie N testy. Mieszkam teraz blisko Warszawy, także wybiorę się pewnie w czerwcu do grupy Monsoon.

Re: Alternatywy dla Talismana (nie Runebound)

: 17 cze 2020, 23:31
autor: Halloween
Sawczan pisze: 12 maja 2019, 11:57
Halloween pisze: 14 kwie 2019, 14:11
Jak idzie? Pierwsze miesiace projektu sa kluczowe jezeli teraz nie uda sie zrobic widocznych postepow to jest duze ryzyko porzucenia pomyslu.
Teraz idzie słabo, bo miałem dużo innych rzeczy na głowie, do końca maja jeszcze wszystkie inne sprawy odkładam, a od czerwca wznawiam projektowanie.
Właściwie mam już całą instrukcje, postaci, mechanike ale wiem, że sporo będę zmienial, jeśli chodzi o rozwój postaci, żeby dać więcej decyzji graczowi.
Niestety nie mam jeszcze prototypu i tym bardziej nie mam kiedy go zrobić, nie mówiąc o czasie N testy. Mieszkam teraz blisko Warszawy, także wybiorę się pewnie w czerwcu do grupy Monsoon.
Jestesmy rok starsi. Ruszylo cos z projektem?

Re: Alternatywy dla Talismana (nie Runebound)

: 18 cze 2020, 09:37
autor: Midarktemp
Halloween pisze: 22 gru 2018, 15:49
Relic - brak walki miedzy postaciami.
Trochę śmiem się nie zgodzić, gdyż o ile podstawka oferuję interakcję między graczami na bazie podkładania sobie świń (podbieranie zasobów wpływów, sprzymierzeńców, broni, wysyłanie gracza na inne pola bądź ściąganie go do siebie by pomógł w walce itd. itp.) niektóre klasy wręczy mają umiejętności które się opierają na takich zagraniach. Tak dodatek Nemezis wprowadza realnie siły chaosu w które mogą wcielić się inni gracza. Ponadto zarówno dodatek Nemezis, jak i Komnaty Terry dają do dyspozycji graczy potężne karty które jednak czynią z nich Apostatów i w tedy takich graczy można normalnie atakować. Ja od Talizmana się odbiłem ze względu na losowość (klimat był świetny) ale Relic dzięki licznym rozwinięciom i udoskonaleniom (karty mocy które można zagrywać na trzy sposoby, sprzymierzeńcy, tytułowe Relikty itd) sprowadza losowość gry w ciągu pierwszych 30 min do (moim mniemaniu) minimum. Kluczem są tu oczywiście wspomniane przeze mnie kart i sprzymierzeńcy jak i umiejętności klasowe niektórych bohaterów które trzeba po prostu dobrze wykorzystywać i pamiętać o nich.

Re: Alternatywy dla Talismana (nie Runebound)

: 18 cze 2020, 11:23
autor: Halloween
Midarktemp pisze: 18 cze 2020, 09:37
Halloween pisze: 22 gru 2018, 15:49
Relic - brak walki miedzy postaciami.
Trochę śmiem się nie zgodzić, gdyż o ile podstawka oferuję interakcję między graczami na bazie podkładania sobie świń (podbieranie zasobów wpływów, sprzymierzeńców, broni, wysyłanie gracza na inne pola bądź ściąganie go do siebie by pomógł w walce itd. itp.) niektóre klasy wręczy mają umiejętności które się opierają na takich zagraniach. Tak dodatek Nemezis wprowadza realnie siły chaosu w które mogą wcielić się inni gracza. Ponadto zarówno dodatek Nemezis, jak i Komnaty Terry dają do dyspozycji graczy potężne karty które jednak czynią z nich Apostatów i w tedy takich graczy można normalnie atakować. Ja od Talizmana się odbiłem ze względu na losowość (klimat był świetny) ale Relic dzięki licznym rozwinięciom i udoskonaleniom (karty mocy które można zagrywać na trzy sposoby, sprzymierzeńcy, tytułowe Relikty itd) sprowadza losowość gry w ciągu pierwszych 30 min do (moim mniemaniu) minimum. Kluczem są tu oczywiście wspomniane przeze mnie kart i sprzymierzeńcy jak i umiejętności klasowe niektórych bohaterów które trzeba po prostu dobrze wykorzystywać i pamiętać o nich.
Mam Relica z dodatkami. Jest bardziej przemyslany jak Talisman ale wcale nie tak duzo grywalniejszy jakby to wynikalo z Twojej wypowiedzi. Talisman ma duza przewage pod wzgledem ilosci dodatkow.

Re: Alternatywy dla Talismana (nie Runebound)

: 18 cze 2020, 11:40
autor: Midarktemp
Może i tak ale z tego co pamiętam to wiele osób chwali Relic właśnie za to, że żeby mieć taki poziom gry w Talizmanie trzeba zakupić co najmniej trzy dodatki więc wychodzi na to sam. W sumie nie bo Relic idzie dostać ponizej 150 zaś Talizman to okolo 200 i kazdy dodatek okolo 100-150 więc nawet pod względem ceny jak i zawartości Relic wychodzi znacznie lepiej.