Stworze - Zasady Domowe
: 25 lis 2018, 22:38
Żal mi zad ścisnął, gdy wydałem sporo pieniędzy za grę, która irytowała miast bawić. By usprawnić rozgrywkę i uczynić ją w miarę satysfakcjonującą, stworzyłem nowe reguły. Grając według nich, sięgam po Stworze częściej, niż po Eurobusiness. Chcę się nimi z Wami podzielić. Przetestowane, wiele razy. Uwagi, komentarze, propozycje, wskazania wszelkich błędów mile widziane. Dodatku jeszcze nie mam.
Plik z pełnym opisem, przykładami itp. - https://drive.google.com/file/d/1qwTWBB ... sp=sharing
W skrócie:
RUNDA
AKCJE
Plik z pełnym opisem, przykładami itp. - https://drive.google.com/file/d/1qwTWBB ... sp=sharing
W skrócie:
- Gracz rozpoczyna grę z 6 kartami Misji (z 11 możliwych), 2 kartami Atrybutów (z 4 możliwych) oraz 2 znacznikami Stworze. Karty należy ułożyć według określonego schematu.
- Gracz może wykonać wiele Misji podczas aktualnej rundy.
- Karty Misji, Zadań i Atrybutów stają się dostępne dopiero pod koniec aktualnej rundy.
- Efekty karty Misji i Zadań można wykorzystać w kolejnych rundach.
- Kartę Atrybutu można przypisać Stworze od kolejnej rundy. Cecha Stworze jest aktywna do końca gry.
- Runda gracza została podzielona na fazy, część z nich zawiera nowe reguły.
- Nie ma par kart Akcji, karty te tworzą 2 rzędy pod 4 kartami Wydarzeń. Każdy gracz może skorzystać z dowolnej karty Akcji.
- Początkowa wartość kości na karcie Wydarzeń powinna wynosić „VI”.
- Po wykorzystaniu efektu karty Wydarzenia, karta ta jest odrzucana na stos kart odrzuconych. Nowa karta Wydarzenia losowana jest z dostępnej puli.
- W Wiosce musi znajdować się minimum 6 żetonów Oddziaływania, by rozpatrzeć reakcję ludzi na poczynania Stworze.
- Żetony Oddziaływania należy dokładać wyłącznie do Wioski obszaru, w którym wykonywane są Zadania i Akcje.
- Bohaterowie Woj i Guślarz są odrobinę mocniejsi.
RUNDA
FAZA EFEKTÓW Każdy gracz. Zagranie efektów wykonanych kart Misji i Zadań.
FAZA AKCJI Aktywny gracz. Zagranie 1 dostępnej akcji.
FAZA WYDARZENIA Kość Wydarzenia = 0 => Rozpatrzenie efektu Wydarzenia.
FAZA WPŁYWU Minimum 6xO we Wsi => Reakcja mieszkańców.
FAZA DOSKONALENIA Wykonane karty Misji i Zadań, zdobyte Atrybuty stają się dostępne.
AKCJE
W - żeton Witalności
O - żeton Oddziaływania
S - znacznik Stworze
LEŻE Odzyskaj 1xW/1xO („pass”)
(opcjonalne) Zmień leże
(opcjonalne) Zmień aktywną misję
ODPOCZYNEK Odzyskaj 1xW + 1xO
WPŁYWY Odzyskaj 2xO
ŚLADY Wskaż potencjalne leże innego Stworze
(wymagane) 1xO za potencjalny ruch
(wymagane) 1xO za akcję
ZADANIE Wykonaj zadanie Próbą Brutalności bądź Próbą Sprytu
(wymagane) 1xO za potencjalny ruch
(wymagane) 1xO za akcję
(opcjonalne) modyfikator gracza
(opcjonalne) modyfikator przeciwnika
MYŚLIWY ZAGUBINE DZIECI Pomóż bądź zaszkodź Dzieciom, Pomóż bądź Pokonaj Myśliwego.
(wymagane) 1xO za potencjalny ruch
(wymagane) 1xO za akcję
(opcjonalne) modyfikator gracza
(opcjonalne) modyfikator przeciwnika
WOJ / GUŚLARZ
STARCIE Z BOHATEREM; pokonaj Woja Sprytem, Guślarza Brutalnością
(wymagane) 1xO za potencjalny ruch
(wymagane) 1xO za akcję
(opcjonalne) modyfikator gracza
(opcjonalne) modyfikator przeciwnika
PORUSZENIE BOHATERA; przemieść bohatera do dowolnej lokacji
(wymagane) Stworze poza swym leżem
(wymagane) 1xO za akcję
OTO JESTEM Dołóż do Wioski znacznik Stworze Strachu bądź Stworze Przychylności
(wymagane) 1xO za potencjalny ruch
(wymagane) 1xS Strachu lub 1xS Przychylności