Gniew Kserksesa: Druga inwazja Imperium Perskiego na Grecję - 480 p.n.e.
: 17 sie 2018, 15:27
Podczas prac nad "Wojną Peloponeską" (viewtopic.php?f=5&t=48427) doszedłem do wniosku, że skoro już w sumie są gry, które sprawnie oddają ten okres (więc prawdę mówiąc po co powielać temat dając mu tylko inną otoczkę), to lepiej wykorzystać to do czego już doczłapałem na ukazanie niemniej ciekawego okresu jakim były wojny toczone pomiędzy greckim Związkiem Hellenów a Imperium Perskim (tym bardziej, że nie znalazłem zbyt wiele gier traktujących o tym okresie).
Wszystkie dotychczasowe mechaniki, pomysły itd z prac nad "Wojną Peloponeską" zaimplementowałem i testuje już od jakiegoś czasu w tym oto nowym pomyśle.
Samą grę przewiduję w głównej mierze dla 2 graczy z wariantem dla 3 graczy, gdzie jeden gracz kieruje Związkiem Peloponeskim, drugi gracz Atenami i pozostałymi sojusznikami, a przeciwnik Imperium Perskim.
W grze przewiduję dwie kampanie:
1. Pierwsza inwazja na Grecję w 490r p.n.e (w grze przewiduję czas jej trwania 490-489r p.n.e) - Kampania Datisa i Artafernesa zakończona słynną bitwą pod Maratonem: krótka i dość prosta kampania, powiedzmy szkoleniowa, mająca na celu wdrożenie graczy w niezbędne do prawidłowej gry podstawy. Głównym celem w tej kampanii jest zdobycie Eretrii oraz Aten przez gracza Imperium Perskiego podczas gdy gracz Aten stara się do tego nie dopuścić.
2. Druga inwazja na Grecję w 480r p.n.e (w grze przewiduję czas jej trwania 480-478r p.n.e) - Kampania Kserksesa I, gdzie miało miejsce pięć znaczących bitew: bitwa lądowa pod Termopilami i niemal jednocześnie bitwa morska pod Artemizjonem, bitwa morska pod Salaminą, bitwa lądowa pod Platejami i niedługo potem bitwa pod Mykale - to jest z kolei główna kampania gry.
Jeden rok gry to 4 etapy, z których każdy odpowiada jednej porze roku. W zależności od Kampanii gracze posiadają do swojej dyspozycji różną ilość kart Wydarzeń/Akcji i kart Taktyki/Strategii co wpływa na czas trwania jednego roku w grze.
Na obecną chwilę etap testów poszczególnych mechanik gry jest zakończony i powoli przymierzam się do zrobienia modułu gry do Vassala, aby między innymi:
- testować obie Kampanie gry już jako całość i wtedy wprowadzać dalsze poprawki czy ewentualne zmiany w mechanice
gry, kartach i ich ilości, ilości i rodzajach potrzebnych innych elementów pomocniczych jak znaczniki, kości w grze itp.
- gruntownie przetestować działanie treści kart Wydarzeń/Akcji oraz ich wpływ na rozgrywkę i wprowadzać niezbędne w nich zmiany.
- testować karty Taktyki/Strategii pod kątem ich wpływu na rozgrywkę w płaszczyźnie strategicznej(ich działanie w bitwach jako karty
Taktyki zostało już przetestowane)
- pracować nad balansem w obu Kampaniach gry.
Gotowe elementy w grze są następujące:
- 1xPlansza 80cmx70cm: https://zapodaj.net/images/06b07eaebe52d.jpg
- 72 karty Wydarzeń/Akcji, które na chwilę obecną dzielą się na: 18 kart Imperium Perskiego, 18 kart Związku Hellenów oraz 36 kart Neutralnych
- po 18 kart Taktyki/Strategii na stronę,
- 10 kart Walki gracza Imperium Perskiego(7 Walki Lądowej+2 Walki Morskiej+1 Karta Przegrupowania na Lądzie/Morzu) i 9 kart Walki gracza Związku Hellenów(6 Walki Lądowej+2 Walki Morskiej+1 Karta Przegrupowania na Lądzie/Morzu),
- 44 bloczki jednostek + 16 bloczków dowódców Imperium Perskiego(2 dowódców bierze udział tylko w pierwszej Kampanii),
- 28 bloczków jednostek + 10 bloczków dowódców Związku Helleńskiego(2 dowódców bierze udział tylko w pierwszej Kampanii),
- 4 bloczki jednostek neutralnych(Teby i Tesalia),
- po 10 kości bitwy(k6), używanych także w innych momentach rozgrywki oprócz bitew,
- ilość różnych znaczników, kości czy innych elementów pomocniczych w grze zweryfikują testy całości.
Rozmiar bloczków docelowo będzie oscylował w przedziale od 22mm do 25mm.
Ilość elementów w grze może ulec zmianie, choć wykluczam jakieś większe zmiany ilościowe.
Przykładowe bloczki: https://zapodaj.net/images/e96c970fdb275.png
Przykładowe karty: https://zapodaj.net/images/cf57181de9bd8.png
Grafiki poglądowe, które już w pewnym stopniu uległy zmianie choć nadal zachowały przedstawiony charakter.
Po zrobieniu modułu do Vassala i testach, które wyniosą grę na poziom przynajmniej Zadowalający postaram się zrobić coś w rodzaju Extended Example of Play.
Pozdrawiam
Wszystkie dotychczasowe mechaniki, pomysły itd z prac nad "Wojną Peloponeską" zaimplementowałem i testuje już od jakiegoś czasu w tym oto nowym pomyśle.
Samą grę przewiduję w głównej mierze dla 2 graczy z wariantem dla 3 graczy, gdzie jeden gracz kieruje Związkiem Peloponeskim, drugi gracz Atenami i pozostałymi sojusznikami, a przeciwnik Imperium Perskim.
W grze przewiduję dwie kampanie:
1. Pierwsza inwazja na Grecję w 490r p.n.e (w grze przewiduję czas jej trwania 490-489r p.n.e) - Kampania Datisa i Artafernesa zakończona słynną bitwą pod Maratonem: krótka i dość prosta kampania, powiedzmy szkoleniowa, mająca na celu wdrożenie graczy w niezbędne do prawidłowej gry podstawy. Głównym celem w tej kampanii jest zdobycie Eretrii oraz Aten przez gracza Imperium Perskiego podczas gdy gracz Aten stara się do tego nie dopuścić.
2. Druga inwazja na Grecję w 480r p.n.e (w grze przewiduję czas jej trwania 480-478r p.n.e) - Kampania Kserksesa I, gdzie miało miejsce pięć znaczących bitew: bitwa lądowa pod Termopilami i niemal jednocześnie bitwa morska pod Artemizjonem, bitwa morska pod Salaminą, bitwa lądowa pod Platejami i niedługo potem bitwa pod Mykale - to jest z kolei główna kampania gry.
Jeden rok gry to 4 etapy, z których każdy odpowiada jednej porze roku. W zależności od Kampanii gracze posiadają do swojej dyspozycji różną ilość kart Wydarzeń/Akcji i kart Taktyki/Strategii co wpływa na czas trwania jednego roku w grze.
Na obecną chwilę etap testów poszczególnych mechanik gry jest zakończony i powoli przymierzam się do zrobienia modułu gry do Vassala, aby między innymi:
- testować obie Kampanie gry już jako całość i wtedy wprowadzać dalsze poprawki czy ewentualne zmiany w mechanice
gry, kartach i ich ilości, ilości i rodzajach potrzebnych innych elementów pomocniczych jak znaczniki, kości w grze itp.
- gruntownie przetestować działanie treści kart Wydarzeń/Akcji oraz ich wpływ na rozgrywkę i wprowadzać niezbędne w nich zmiany.
- testować karty Taktyki/Strategii pod kątem ich wpływu na rozgrywkę w płaszczyźnie strategicznej(ich działanie w bitwach jako karty
Taktyki zostało już przetestowane)
- pracować nad balansem w obu Kampaniach gry.
Gotowe elementy w grze są następujące:
- 1xPlansza 80cmx70cm: https://zapodaj.net/images/06b07eaebe52d.jpg
- 72 karty Wydarzeń/Akcji, które na chwilę obecną dzielą się na: 18 kart Imperium Perskiego, 18 kart Związku Hellenów oraz 36 kart Neutralnych
- po 18 kart Taktyki/Strategii na stronę,
- 10 kart Walki gracza Imperium Perskiego(7 Walki Lądowej+2 Walki Morskiej+1 Karta Przegrupowania na Lądzie/Morzu) i 9 kart Walki gracza Związku Hellenów(6 Walki Lądowej+2 Walki Morskiej+1 Karta Przegrupowania na Lądzie/Morzu),
- 44 bloczki jednostek + 16 bloczków dowódców Imperium Perskiego(2 dowódców bierze udział tylko w pierwszej Kampanii),
- 28 bloczków jednostek + 10 bloczków dowódców Związku Helleńskiego(2 dowódców bierze udział tylko w pierwszej Kampanii),
- 4 bloczki jednostek neutralnych(Teby i Tesalia),
- po 10 kości bitwy(k6), używanych także w innych momentach rozgrywki oprócz bitew,
- ilość różnych znaczników, kości czy innych elementów pomocniczych w grze zweryfikują testy całości.
Rozmiar bloczków docelowo będzie oscylował w przedziale od 22mm do 25mm.
Ilość elementów w grze może ulec zmianie, choć wykluczam jakieś większe zmiany ilościowe.
Przykładowe bloczki: https://zapodaj.net/images/e96c970fdb275.png
Przykładowe karty: https://zapodaj.net/images/cf57181de9bd8.png
Grafiki poglądowe, które już w pewnym stopniu uległy zmianie choć nadal zachowały przedstawiony charakter.
Po zrobieniu modułu do Vassala i testach, które wyniosą grę na poziom przynajmniej Zadowalający postaram się zrobić coś w rodzaju Extended Example of Play.
Pozdrawiam