Strona 3 z 4

Re: Mr Jack pytanie o zasady

: 09 sty 2009, 10:14
autor: p.zdanowicz
Mam kilka pytań, chyba nikt ich nie zadał wcześniej:

1. Czy Bert może zamknąć kanał na którym ktoś stoi? Czy można "przechodzić przez"/"stawać na" tabliczce zamkniętego kanału?

2. Używam umiejętności Googleya i przesuwam inną postać w jego kierunku. Rozumiem, że postać po zakończeniu ruchu musi znaleźć się bliżej niego niż poprzednio. Czy trzeba jedanak wykorzystać wszyskie 3 "punkty ruchu"?

3. (to pytanie już padło, ale nie było pełnej odpowiedzi) Czy mogę ustawić lampę Watsona w dowolnym kierunku na koniec ruchu, kiedy poruszam się nim wykorzystując umiejętność Googleya?

Re: Mr Jack pytanie o zasady

: 09 sty 2009, 10:28
autor: yosz
1. Tak i Tak. Otwarty kanał to tylko możliwość wejścia do niego. Zamknięcie tego kanału pozbawia Cię możliwości wejścia do kanału ale na polu możesz staną

2. Trzeba wykorzystać trzy punkty ruchu ale może to być na 1 do 3 postaci (nie wszystkie trzy punkty ruchu muszą być wykorzystane na jedną postać)

3. Tak, możesz ustawić lampę

Re: Mr Jack pytanie o zasady

: 09 sty 2009, 12:50
autor: macike
p.zdanowicz pisze:3. (to pytanie już padło, ale nie było pełnej odpowiedzi) Czy mogę ustawić lampę Watsona w dowolnym kierunku na koniec ruchu, kiedy poruszam się nim wykorzystując umiejętność Googleya?
O ile dobrze pamiętam, to latarnię Watsona można ustawić zawsze kiedy zostanie on ruszony, a zatem również, gdy zamieni się miejscami z 'fioletowym'.

Re: Mr Jack pytanie o zasady

: 07 mar 2009, 08:34
autor: p.zdanowicz
Gdzie mogę znaleźć angielską (lub polską jeśli taka istnieje) wersję instrukcji do rozszerzenia Jacka w PDFie?

Re: Mr Jack pytanie o zasady

: 07 mar 2009, 13:45
autor: Perpetka
Ja szukałam, jeszcze w zeszłym miesiącu nie istniała, ale mogę tu wypisać, jak chcesz.

Re: Mr Jack pytanie o zasady

: 07 mar 2009, 22:07
autor: p.zdanowicz
Yhm... Bardzo prosiłbym o informację o zasadach rozszerzenia i zdolnościach postaci.

Re: Mr Jack pytanie o zasady

: 07 mar 2009, 22:42
autor: Andy
W połowie tej strony http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... k&start=25 wstawiłem tabelkę ze zdolnościami wszystkich postaci z podstawki i dodatku oraz zasadami Powozu.

Re: Mr Jack pytanie o zasady

: 11 mar 2009, 23:02
autor: Waldo
Witam wszystkich,

mam pytanie dot. przechodzenia przez kanały; czy dobrze rozumiem, że np. stojąc koło otwartego kanału i chcąc przesunąć się o 3 pola jakąkolwiek postacią mogę:

1. wejść na pole kanału,
2. przejść na pole innego otwartego kanału (np. na drugim końcu planszy,
3. stanąć na wolnym polu obok tego kanału

A co jeżeli stoję na polu otwartego kanału, w pierwszym ruchu mogę "skoczyć" na inny otwarty kanał?


będę wdzięczny za info

Re: Mr Jack pytanie o zasady

: 11 mar 2009, 23:04
autor: Perpetka
Dokładnie tak.

Re: Mr Jack pytanie o zasady

: 06 cze 2009, 20:15
autor: Indianin
Mam pytanie.
W ostatniej rozgrywce byłem inspektorem, a Jack okazał się być Miss Stealthy. Jack uciekł w drugiej turze, gdyż nie zablokowałem tej postaci.
Zastanawiam się czy przy takim rozdaniu kart, gdzie Miss Stealthy nie pojawia się w pierwszej turze, z blokowania jej jako pierwszej można zrobić regułę?
I czy możliwe jest by Miss Stealthy uciekła już w pierwszej turze?

Re: Mr Jack pytanie o zasady

: 06 cze 2009, 20:33
autor: Valmont
Z moich rozgrywek wynika, że jeśli Miss Stealthy jest w drugim zestawie postaci, to raczej się ją obstawie, po co ryzykować.

A w pierwszej turze nie może uciec, bo zaczynamy grę z widocznym Jackiem, a żeby uciec musi być niewidoczny.

Re: Mr Jack pytanie o zasady

: 14 cze 2009, 14:48
autor: DarkenSan
Przygotowanie planszy powinno nastąpić jak pokazano na odwrocie pudełka,
ew. na ilustracjach w instrukcji angielskiej.

Celem Mr Jacka Jest (Detektyw wygra jeżeli nie dopuści do ich
zrealizowania):
-Ucieczka z miasta (tylko gdy postać jest ukryta): Wybrana postacią musimy
uciec z miasta stając na jednej z alejek wyjazdowych z miasta (nie
zablokowanej barykadą)
-Przetrwanie bez schwytania 8 tur. Jeżeli do końca 8 tury Mr nie zostanie
aresztowany wygra.
-Jeżeli detektyw aresztuje niewłaściwą postać.

Detektyw dokonuje aresztowania wchodząc dowolna postacią na mr jacka i
mówiąc głośno aresztuje cię. (jeżeli sie pomylił przegrywa).

Na początku gry Mr Jack wybiera z stosu kart "alibi" [czerwone z lupą]
jedną kartę. To będzie postać Mr. Jacka (Nie pokazuje jej).

Później z kart postaci wybieramy losowo cztery i umieszczamy obok planszy.
Pozostałe odkładamy obok nich do góry nogami, w celu wykorzystania ich w
następnej rundzie.
Pierwszą postać do rozegrania wybiera Detektyw w rundach (1,3,5,7).
Wybiera jedna i wykonuje nią akcje. Z pozostałych trzech Mr Jack wybiera
dwie i również sie nimi porusza. Czwarta postać trafia ponownie do
detektywa. W każdej następnej parzystej rundzie czyli (2,4,6,8) to Mr Jack
zaczyna od wyboru postaci. Nadal zachowując zasadę że osoba wybierająca
jako pierwsza wybiera 1 postać następna 2 i ponownie 1 dla zaczynającego.
Co dwie rundy tasujemy wszystkie postaci i powtarzamy cały proces.

Po wykonaniu wszystkich ruchów w danej rundzie Mr Jack pokazuje czy jest w
ukryciu, lub jest widoczny.
-widoczny jest gdy: stoi w bezpośrednim sąsiedztwie lampy lub innej
postaci, lub oświetla go watson swoja latarką (strzałka na postaci).
-niewidoczny natomiast gdy nie spełnia tych warunków.

Potem detektyw przekręca na drugą stronę (czarno biała) pionki osób
niewinnych. Przykład:Jeżeli postać jest przy latarni, a Mr jack pokazuje
że
jest ukryty to znaczy to że jest ona niewinna.

Następnie gasimy lampy. Po pierwszej rundzie gaśnie lampa nr 1, po drugiej
nr 2 itd. aż do 4

Później przesuwamy znacznik rundy (wieża zegara) na pole rundy następnej
(prawa strona planszy) i rozpoczynamy cały cykl od nowa.

P.S.
Chodzenie kanałami odbywa sie normalnie na zasadzie zużycia jednego punktu
ruchu na teleportacje z jednego do drugiego otwartego włazu.
pola zaciemnione są nieprzekraczalne, tak jak włazy otoczone barierkami,
budynki, latarnie itp.

Do tego opis kart postaci z BGG

Re: Mr Jack pytanie o zasady

: 14 cze 2009, 15:20
autor: charlie brown
mówiąc głośno aresztuje cię
A nie trzeba przypadkiem wyglosić calej formulki: "wszystko co od tej chwili powiesz może być użyte... itd."? :)

A tak poważnie, to parę dni temu ściągalem calą instrukcję PL (wygląda profesjonalnie) z BGG więc jeśli komuś nie wystarczy Twój krótki opis rozgrywki, bo potrzebuje więcej przykladów lub FAQ, to polecam.

PS Ja gralem tak, że można przechodzić przez pola kanalów, na których stoi blokada (oczywiście nie można wejść do takiego kanalu)

Re: Mr Jack pytanie o zasady

: 14 cze 2009, 16:06
autor: yosz
charlie brown pisze:PS Ja gralem tak, że można przechodzić przez pola kanalów, na których stoi blokada (oczywiście nie można wejść do takiego kanalu)
I tak jest poprawnie. Chyba nawet w instrukcji tak jest napisane.

Re: Mr Jack

: 25 kwie 2010, 10:35
autor: jingowawa
Powiedzcie, czy dobrze zrozumiałem. Lampa Goodleya oświetla jedną linię pokazywaną przez strzałkę, do najbliższej przeszkody niezależnie jak daleko jest ta przeszkoda? Czyli, że odpowiednio ustawiony może np. oświetlić 5 heksów przed sobą?

Re: Mr Jack

: 25 kwie 2010, 10:42
autor: Andy
Zrozumiałeś doskonale. :)

Re: Mr Jack

: 26 kwie 2010, 09:41
autor: jingowawa
Wielkie dzięki za pomoc!

Re: Mr Jack

: 27 kwie 2010, 12:20
autor: Veridiana
Jaka lampa Goodleya? nie czasem Watsona? i nie lampa tylko latarka? :wink:

Re: Mr Jack

: 27 kwie 2010, 13:09
autor: Andy
No proszę! Pewnie, że Watsona, ale okazuje się, że i tak wszyscy wiedzą o co chodzi. :D

Niemniej sądząc z ilustracji latarka to nie jest, przynajmniej nie w dzisiejszym rozumieniu.

Re: Mr Jack

: 10 cze 2010, 09:57
autor: jingowawa
Ok, pomyliło mi się, myślałem o Watsonie, a napisałem Goodley-zdarza się, ale wszyscy się zorientowali...
Veridiana pisze:Jaka lampa Goodleya? nie czasem Watsona? i nie lampa tylko latarka? :wink:
I nie latarka tylko latarnia bardziej chyba :D

A na poważnie, to mam pytanie o latarnie wolnostojące (nie tą Watsonową). Czy latarnia jest liczona jako teren przeszkody, przez który nie można przejść a który trzeba obejść? Zawsze grałem tak, że to przeszkoda, ale ostatnio dzięki Mr Jack in NY zacząłem się zastanawiać nad tym, bo tam startowo trzeba ułożyć latarnie tuż przy lądowym wyjściu z dzielnicy...Czyli jeśli to przeszkoda to de facto, póki się jej nie zamieni w park, to wyjście sąsiaduje tylko z jednym heksem dzielnicy...

Re: Mr Jack

: 10 cze 2010, 10:18
autor: melee
latarnie są przeszkodą, w obu wersjach

Re: Mr Jack

: 21 cze 2010, 21:30
autor: sowacz
Pytanie o zasadę w Mr. Jack in New York: czy jak wejdę na Informatora i wezmę kartę alibi, to czy mogę iść dalej pamperkiem jeżeli nie wykorzystałem wszystkich punktów ruchu?

Re: Mr Jack

: 21 cze 2010, 21:44
autor: garg
Z tego, co pamiętam, żeby skorzystać z informatora, musisz skończyć ruch na jego polu. Ale piszę to z głowy, bo nie mam pod ręką instrukcji.

Re: Mr Jack

: 13 sie 2010, 10:04
autor: Banan2
Witam !
Też mam pytanie do Mr Jack w NY. Postacie, które stawiają wejście do metra, budynek, latarnię i zamieniają budowle na park robią to w dowolnym miejscu planszy czy też na polach sąsiadujących z daną postacią? Czy też inaczej wykonując ruch np. Cloud Rider muszę zbudować budynek na polu obok czy też np. na drugim końcu planszy?
Pozdrawiam

Re: Mr Jack

: 13 sie 2010, 11:01
autor: garg
Możesz to zrobić na każdym wolnym polu na planszy. Wolnym, czyli:

a) niezajętym przez postać
b) nie wyszarzonym (chodzi o pola, z których przechodzi się na wyspę z konfidentem)

Dodatkowo metra nie możesz postawić bezpośrednio obok innego metra.