Strona 1 z 2

Dungeon Degenerates: Hand of Doom (Sean Äaberg, Eric Radey)

: 05 lut 2018, 10:30
autor: Flogiston
Obrazek

https://boardgamegeek.com/boardgame/210 ... nd-of-doom

1–4 Players
30–360 Min
Age: 10+

Chciałbym poświęcić ten wątek debiutanckiemu tytułowi wydawnictwa Goblinko jakim jest bardzo charakterystyczny Dungeon Degenerates: Hand of Doom.

Kilka słów o grze ode mnie:
Dungeon Degenerates to jedyna gra, która kupiła mnie wyłącznie grafikami. Tym szczególniej cieszę się, że mechanicznie okazała się całkiem dobra. Mamy tu do czynienia z kooperacyjną przygodówką, a gracze wcielają się w role tytułowych degeneratów skazanych za różne występki. Z tego względu podczas gry walczymy nie tylko z pokręconymi potworami, ale też z przedstawicielami prawa Wurstreichu - krainy, którą przemierzamy.

Rozgrywka jest nieco zbliżona do tej, którą znaleźć można w Eldritch Horror. Tutaj jednak wybieramy czy chcemy rozegrać jeden ze scenariuszy (jest ich 20) czy też przemierzyć kampanię, która się z nich składa. Scenariusze dają nam różne możliwości i zależnie od naszych wyborów, kolejna misja będzie inna. Podczas samej gry wybieramy co robimy (ruch, odpoczynek, etc.), sprawdzamy zagrożenia, a następnie rozpatrujemy wynikające z nich wydarzenia oraz walki. Możemy podróżować samotnie bądź w grupach co ma spore znaczenie. Grupkę bohaterów zwykle zaatakuje więcej potworów, ale daje też większe szanse na zdobycze.

Walka jest dość specyficzna. Polega na rzucie 2k6 i sukces rozpatruje się wówczas, gdy wynik jest mniejszy bądź równy od wartości testowanego współczynnika. Obrażenia jakie zadajemy w ten spobób (bądź jakich unikamy jeśli się bronimy) to najwyższa wartość na kości. Oczywiście za pomocą przedmiotów oraz statusów postaci dochodzą modyfikatory, brakuje mi jednak łatwego dostępu do zmiany wyników na kościach czy przerzucania ich (jak np. fokus w Eldritchu).

Zawartości jest całe mnóstwo. Prawie 500 kart, masa żetonów, kilkanaście postaci (wraz z dodatkiem). Problemy są naotmiast takie, że setup gry jest dość długi a gra zajmuje mnóstwo miejsca na stole. Jakość elementów niekiedy jest nieco słaba, plansza miejscami jest nieczytlna, wygląd całości jednak zachwyca.

Krótko mówiąc, Dungeon Degenerates to solidna przygodówka o fantastycznym klimacie i grafikach. I chociaż mogłoby być lepiej w kilku aspektach to na pewno będę do niej wracać.

Re: Dungeon Degenerates

: 05 lut 2018, 12:16
autor: Quba40
Grafika zdecydowanie wyróżnia DD, śledzę ten produkt od kickstartera. Oglądałem kilka gameplayów i gra wydała mi się trochę zbyt losowa w kwestii samej walki. Na mój gust za mały mamy wpływ na jej przebiegi, choć nie można jej odmówić dość ciekawych rozwiązań.

Re: Dungeon Degenerates

: 17 lut 2018, 19:19
autor: Knightmare
Wygląda świetnie, ale gdzie to kupić ? Przy ściąganiu ze Stanów po podatku i wysyłce wyjdzie 70$ x2 (jak dobrze pójdzie...)

:|

Re: Dungeon Degenerates

: 20 lut 2018, 09:07
autor: Flogiston
Knightmare pisze:Wygląda świetnie, ale gdzie to kupić ? Przy ściąganiu ze Stanów po podatku i wysyłce wyjdzie 70$ x2 (jak dobrze pójdzie...)
Obawiam się, że obecnie to jedyne rozwiązanie, bo nie widziałem, aby jakikolwiek polski sklep ściągnął DD. Ewentualnie rynek wtórny, ale wiele egzemplarzy do nas nie trafiło.

Re: Dungeon Degenerates

: 20 lut 2018, 10:16
autor: Bludgeon
Knightmare pisze:Wygląda świetnie, ale gdzie to kupić ? Przy ściąganiu ze Stanów po podatku i wysyłce wyjdzie 70$ x2 (jak dobrze pójdzie...)

:|
To jest chyba brytyjska gra.

Re: Dungeon Degenerates

: 20 lut 2018, 14:59
autor: Knightmare
Bludgeon pisze:
Knightmare pisze:Wygląda świetnie, ale gdzie to kupić ? Przy ściąganiu ze Stanów po podatku i wysyłce wyjdzie 70$ x2 (jak dobrze pójdzie...)

:|
To jest chyba brytyjska gra.

Nie :

SEAN & KATIE ÄABERG CREATED GOBLINKO IN 1999.
GOBLINKO MEGAMALL POBOX 90296 PORKLAND OR 97290 U$A


Z zakładki "About" z ich oficjalnego sklepu. W zakładce "shipping" jest też info o "domestic shipping", a domestic odnosi się w tym przypadku do USA. Przesyłka 50$ (+ tax pewnie :twisted:). Nie dziękuję, poczekam, może ktoś na BGG w EU ją będzie miał i wysyłka do DE będzie ułamkiem tej ceny, bo płacić podwójnie za grę ? Aż taki zdesperowany nie jestem :)

Re: Dungeon Degenerates

: 29 cze 2018, 13:09
autor: malpka

Re: Dungeon Degenerates

: 15 sty 2019, 00:14
autor: playerator
Proszę o poradę - który Character Pack fajniejszy - Adventurer Expansion czy nowszy Freaks & Psychos?

Chciałbym dobrać jeden z nich do podstawki z KS, ale nie potrafię zdecydować.

A może ktoś chce dołączyć do zamówienia? Mam otwartego PM.

Re: Dungeon Degenerates

: 15 sty 2019, 08:00
autor: malpka
A tak na marginesie - dodruk odbił się od cła (?) w Berlinie i transport wraca z powrotem do USA, jakieś problemy z "safety certification and label for the import of toys into the EU"

Re: Dungeon Degenerates

: 15 sty 2019, 11:11
autor: renald
Czekam na grę od października. Nie sądziłem, że faszystowska UE jeszcze czymś mnie zaskoczy :(

edit: A co do dodatku, to ja wziąłem Adventurer Expansion. Co prawda Freaks&Psychos ma bogatszą zawartość, ale postaci wydają się mniej ciekawe, a zbyt "freak".
Poza tym już sam Dishonored Knight, to kwintesencja tej gry :)

Re: Dungeon Degenerates: Hand of Doom (Sean Äaberg, Eric Radey)

: 14 lis 2019, 16:09
autor: tommyray
Czy ten tytuł jest gdzieś aktualnie do kupienia w EU...?

Re: Dungeon Degenerates: Hand of Doom (Sean Äaberg, Eric Radey)

: 01 lut 2021, 20:14
autor: Mr_Fisq
Udało się komuś ostatecznie w to zagrać?
Możecie podzielić się wrażeniami?

Re: Dungeon Degenerates: Hand of Doom (Sean Äaberg, Eric Radey)

: 02 lut 2021, 08:55
autor: stary gracz
tommyray pisze: 14 lis 2019, 16:09 Czy ten tytuł jest gdzieś aktualnie do kupienia w EU...?
Zapytaj tu:
https://fortgier.pl/p/7/25823/dungeon-d ... y-gry.html

Re: Dungeon Degenerates: Hand of Doom (Sean Äaberg, Eric Radey)

: 02 lut 2021, 15:41
autor: Quba40
Cena w Fortgier jest praktycznie taka sama jak sprowadzenie przez Goblinko, raczej warto poczekać aż sklepy niemieckie lub czeskie będą miały na składzie i za około 350 zł wychodzi cena podstawki z kosztem dostawy.

Re: Dungeon Degenerates: Hand of Doom (Sean Äaberg, Eric Radey)

: 27 lip 2021, 21:23
autor: Yuri
W sierpniu 4 KS dla tej gry z kilkoma nowymi pozycjami jak np. Hero Packi

Re: Dungeon Degenerates: Hand of Doom (Sean Äaberg, Eric Radey)

: 08 sie 2021, 01:50
autor: vikingowa
Tak jest! A dokładniej kampania rusza już w ten wtorek 10ego sierpnia. Od bardzo dawna mnie ta gra interesuje ale była praktycznie niedostępna. Zobaczymy jak to wyjdzie cenowo z wysyłką i vatem bo ostatnio to mało co się nam, Europejczykom, opłaca na KS😢

Re: Dungeon Degenerates: Hand of Doom (Sean Äaberg, Eric Radey)

: 08 sie 2021, 07:41
autor: Yuri
Ja wchodzę ile by nie było. Pledge Gameplay all-in mają zwyczajowo za 210$ w kampaniach.

Re: Dungeon Degenerates: Hand of Doom (Sean Äaberg, Eric Radey)

: 09 sie 2021, 17:10
autor: tommyray
Pozostaje jedynie pytanie: zamawianie via sklepy czy grupowka na forum. Trzeci druk w 2019 miał koszt wysyłki $30-$45, ile teraz...? Aż mi się gorąco zrobiło.

Ma ktoś link do draftu kampanii?

Re: Dungeon Degenerates: Hand of Doom (Sean Äaberg, Eric Radey)

: 09 sie 2021, 17:41
autor: Yuri
Nie ma draftu, startuje jutro. Pytałem 3Trolle i oni pasują z grupówką. Musimy sami.

Re: Dungeon Degenerates: Hand of Doom (Sean Äaberg, Eric Radey)

: 10 sie 2021, 13:35
autor: Gizmoo
Poza jednym forumowiczem, nikt nie napisał o samej rozgrywce. :?

Czy to dobra gra? Ciekawa mechanicznie? Opowiada fajną historię? Generuje ciekawe sytuacje, które będą pamiętane latami? Ciągnie, by do niej wrócić?

Czy tylko "fajna", bo ma oryginalną oprawę wizualną?

Jak zajrzałem na BGG, to opinie są raczej podzielone, a recenzje dość negatywne. Zarzucają grze bałagan w zasadach, przesadne skomplikowanie prostych rzeczy, losowość, grind i to, że gra jest raczej pod solo, niż wesołe granie w kompanii. Komplementy dotyczą raczej oprawy wizualnej i przaśnego, dość "bawarskiego" humoru. :D

Chciałem wesprzeć, ale po wnikliwych, wyczerpujących recenzjach na BGG - chyba odpuszczę. Czy ktoś odniósł inne wrażenia i ma za sobą kilka rozgrywek w większym gronie?

Re: Dungeon Degenerates: Hand of Doom (Sean Äaberg, Eric Radey)

: 10 sie 2021, 14:18
autor: Quba40
Gizmoo pisze: 10 sie 2021, 13:35 Poza jednym forumowiczem, nikt nie napisał o samej rozgrywce. :?

Czy to dobra gra? Ciekawa mechanicznie? Opowiada fajną historię? Generuje ciekawe sytuacje, które będą pamiętane latami? Ciągnie, by do niej wrócić?

Czy tylko "fajna", bo ma oryginalną oprawę wizualną?

Jak zajrzałem na BGG, to opinie są raczej podzielone, a recenzje dość negatywne. Zarzucają grze bałagan w zasadach, przesadne skomplikowanie prostych rzeczy, losowość, grind i to, że gra jest raczej pod solo, niż wesołe granie w kompanii. Komplementy dotyczą raczej oprawy wizualnej i przaśnego, dość "bawarskiego" humoru. :D

Chciałem wesprzeć, ale po wnikliwych, wyczerpujących recenzjach na BGG - chyba odpuszczę. Czy ktoś odniósł inne wrażenia i ma za sobą kilka rozgrywek w większym gronie?


Jest pełno recenzji w necie, które mnie do tej gry przekonały. Co prawda nie wspieram tej kampanii ale mam zaklepaną kopię z dodatkiem detalicznie.

Zerknij sobie na te recenzje:
https://www.youtube.com/watch?v=HW09VjS3_Ts&t=2461s
https://www.youtube.com/watch?v=24Ib0j0xDxE
https://www.youtube.com/watch?v=aVUdD6PXTBs&t=2084s

Ta gra jest kierowana do miłośników RPG, którzy mogą wybaczyć pewne niedociągnięcia w wykonaniu jak np.:
- karty postaci nie mają wyżłobień na żetony stanów i wystarczy lekko trącić planszetkę aby wszystko się przesunęło - jak na dzisiejsze standardy to wygląda to słabo
- wrogowie posiadają wiele różnych zdolności, które są opisane w instrukcji - trzeba ciągle do niej wracać, a wystarczyło zmniejszyć troszkę grafiki i zmieścić opis na kartach
- sporo tu rzucania kostkami i wiele zależy od losu, choć jest możliwość przerzucania kostek
- specyficzne kolory powodują małą czytelność mapy, ale jestem w stanie to przeboleć ponieważ jest to bardzo artystyczna mapa :D

Co mnie natomiast przekonało to:
- art punkowe ilustracje
- mocno zarysowany i nie spotykany w innych grach planszowych klimat
- przemyślana i oryginalna mechanika
- wcielamy się w wszelkiej maści łotrów
- nieliniowa kampania, która jest zależna od decyzji graczy - regrywalność stoi na wysokim poziomie
- cały świat się zmienia, a gracze mogą na niego bezpośrednio wpływać
- rozwój bohaterów przez karty umiejętności, nie ma poczucia syndromu od zera do bohatera

Re: Dungeon Degenerates: Hand of Doom (Sean Äaberg, Eric Radey)

: 10 sie 2021, 14:26
autor: Yuri
Gizmoo pisze: 10 sie 2021, 13:35 Poza jednym forumowiczem, nikt nie napisał o samej rozgrywce. :?
...
Mnie przekonują pozytywne recenzje choćby od Dungeon Dive i od Roba Orena, by wymienić te które pierwsze przychodzą mi na myśl. Poza tym szereg aspektów o których wspomniał przedmówca.

Re: Dungeon Degenerates: Hand of Doom (Sean Äaberg, Eric Radey)

: 10 sie 2021, 14:28
autor: Quba40
Yuri pisze: 10 sie 2021, 14:26
Gizmoo pisze: 10 sie 2021, 13:35 Poza jednym forumowiczem, nikt nie napisał o samej rozgrywce. :?
...
Mnie przekonują pozytywne recenzje choćby od Dungeon Dive i od Roba Orena, by wymienić te które pierwsze przychodzą mi na myśl. Poza tym szereg aspektów o których wspomniał przedmówca.
Recenzję Dungeon Dive załączyłem powyżej - temu kolesiowi zdecydowanie warto ufać naprawdę zna się na grach Ameritrashowych :)

Re: Dungeon Degenerates: Hand of Doom (Sean Äaberg, Eric Radey)

: 10 sie 2021, 14:30
autor: Yuri
Quba40 pisze: 10 sie 2021, 14:28
Yuri pisze: 10 sie 2021, 14:26
Gizmoo pisze: 10 sie 2021, 13:35 Poza jednym forumowiczem, nikt nie napisał o samej rozgrywce. :?
...
Mnie przekonują pozytywne recenzje choćby od Dungeon Dive i od Roba Orena, by wymienić te które pierwsze przychodzą mi na myśl. Poza tym szereg aspektów o których wspomniał przedmówca.
Recenzję Dungeon Dive załączyłem powyżej - temu kolesiowi zdecydowanie warto ufać naprawdę zna się na grach Ameritrashowych :)
O to to to. Niezbyt się kieruję recenzentami w ogóle, ale Danielowi ufam - może nie na ślepo, ale - bardzo mocno :)

Re: Dungeon Degenerates: Hand of Doom (Sean Äaberg, Eric Radey)

: 10 sie 2021, 14:55
autor: Gizmoo
Quba40 pisze: 10 sie 2021, 14:18 - art punkowe ilustracje
- mocno zarysowany i nie spotykany w innych grach planszowych klimat
- wcielamy się w wszelkiej maści łotrów
To niestety jest tylko otoczka. Jasne, że na pierwszy rzut oka - oryginalna. Ale nadal to tylko przysłowiowy "papierek" od cukierka.
Quba40 pisze: 10 sie 2021, 14:18 - przemyślana i oryginalna mechanika
No właśnie nie mam pojęcia co tam jest oryginalnego poza łączeniem umiałek z (mnóstwem) wordingu.
Quba40 pisze: 10 sie 2021, 14:18 - nieliniowa kampania, która jest zależna od decyzji graczy - regrywalność stoi na wysokim poziomie
- cały świat się zmienia, a gracze mogą na niego bezpośrednio wpływać


To ja załączę recenzje do poczytania, które trochę niestety krytykują DD:

https://boardgamegeek.com/thread/225018 ... ive-review
https://boardgamegeek.com/thread/235231 ... nd-sterile

W tej drugiej pada zdanie, które mnie osobiście totalnie zniechęciło do wsparcia kampanii:

"The constant grind is dulled by the overall sterility of the upgrades and the railroaded combat, if you look past the inherent thrill of die rolling, is as satisfying as a job at the assembly line."

Ale właśnie recenzje recenzjami, ja chciałem dopytać, czy ktoś grał i czy warto mieć DD na półce, w takim zalewie świetnych gier?