Nemesis - pytania o zasady.

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: bdm »

Która strona?

W mojej jest tylko o intruzie no i wiadomo, że nie możesz wykonać akcji pomieszczenia jak jest znacznik awarii.
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: bdm »

Gamleer pisze: 14 gru 2023, 12:55
bdm pisze: 14 gru 2023, 12:50 Czy można się zahibernować w Hibernatorium jeśli jest w nim znacznik pożaru? W instrukcji w opisie pomieszczenia nie ma o tym słowa.
W mojej instrukcji jest napisane że nie można się zahibernować jeżeli w pomieszczeniu jest Intruz lub została rozpoczęta procedura samozniszczenia. Co do pożaru to nie jest to zabronione ale nie polecam tego rozwiązania. Zgodnie z instrukcją jeżeli kończysz turę w pomieszczeniu w którym szaleje pożar otrzymujesz powierzchowną ranę.
Nie masz racji. W instrukcji na stronie 26 w opisie Hibernatorium jest napisane, że komputer pokładowy chroni zahibernowanych członków załogi przed zagrożeniem życia. Ogień zadając rany się do takich zalicza. Więc jeśli się już zahibernujesz to jesteś bezpieczny. Pytanie czy możesz jeśli jest pożar?
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 472
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 154 times
Been thanked: 157 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: sopel82 »

Gamleer pisze: 14 gru 2023, 12:55 Zgodnie z instrukcją jeżeli kończysz turę w pomieszczeniu w którym szaleje pożar otrzymujesz powierzchowną ranę.
Zgodnie z tą samą instrukcją w momencie hibernacji zdejmujesz figurkę z planszy i nie bierzesz już udziału w grze, więc od tego momentu nie przebywasz w tym pomieszczeniu. Jest to też ujęte w oficjalnym FAQ.
12) If Characters hibernate and the Room catches fire afterward, do they take any damage?

No, they are treated as out of the game already. Nothing may happen to them, except for the destruction of the ship, in which case they die.
Ostatnio zmieniony 14 gru 2023, 15:03 przez sopel82, łącznie zmieniany 1 raz.
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 472
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 154 times
Been thanked: 157 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: sopel82 »

bdm pisze: 14 gru 2023, 14:36 (...) jeśli się już zahibernujesz to jesteś bezpieczny. Pytanie czy możesz jeśli jest pożar?
Pożar nigdy nie zabrania wykonania akcji pomieszczenia, więc można.
Może mało tematyczne, ale powiedzmy, że komory są ognioodporne ;-)

Czasami też warto zajrzeć w historię tego wątku, możliwe że już przegadano wszystkie niejasne zasady: viewtopic.php?p=1161753#p1161753
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: bdm »

Za dużo stron a ja potrzebowałem info na już. :D

Swoją drogą to takie ważne rzeczy powinny być w instrukcji a nie w FAQ.
Poza tym tam jest opisana sytuacja już po zahibernowaniu a mnie chodziło o sytuację czy można się zahibernować jeśli Hibernatorium płonie.
Na tamtą chwilę uznałem, że nie można i przegrałem przez to grę. Ale mogę się czuć moralnym zwycięzcą. :)
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 472
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 154 times
Been thanked: 157 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: sopel82 »

bdm pisze: 14 gru 2023, 15:20 Za dużo stron a ja potrzebowałem info na już. :D
Wskazówka na przyszłość: w googlach

Kod: Zaznacz cały

pożar hibernatorium site:gry-planszowe.pl
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
Awatar użytkownika
miszczu666
Posty: 264
Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Has thanked: 48 times
Been thanked: 157 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: miszczu666 »

bdm pisze: 14 gru 2023, 15:20 Za dużo stron a ja potrzebowałem info na już. :D

Swoją drogą to takie ważne rzeczy powinny być w instrukcji a nie w FAQ.
Poza tym tam jest opisana sytuacja już po zahibernowaniu a mnie chodziło o sytuację czy można się zahibernować jeśli Hibernatorium płonie.
Na tamtą chwilę uznałem, że nie można i przegrałem przez to grę. Ale mogę się czuć moralnym zwycięzcą. :)
Ależ w instrukcji jest jasno napisane, że pożar nie powstrzymuje przed wykonaniem akcji pomieszczenia, czy przeszukania.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: bdm »

Wiem ale Hibernatorium jest pomieszczeniem specjalnym i uznałem, że trochę nielogiczne jest otwieranie kapsuły hibernacyjnej w płonącym pomieszczeniu.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4473
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Hardkor »

bdm pisze: 15 gru 2023, 08:28 Wiem ale Hibernatorium jest pomieszczeniem specjalnym i uznałem, że trochę nielogiczne jest otwieranie kapsuły hibernacyjnej w płonącym pomieszczeniu.
Może i nielogiczne, ale zgodne z zasadami :)
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Minimaniak
Posty: 87
Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Minimaniak »

Hej
1. jak fabularnie wytłumaczyli ze intruzi maja inny poziom życia (uzależnione od kodowanej karty ataku) raz mogą mieć więcej (może rosną ;) ale przy następnym dociaganiu mogą mieć mniej
2. Jak wyciągam niebezpieczeństwo to dodaje znacznik do korytarza technicznego jak jest w tym pomieszczeniu i nie ma tam jeszcze znacznika?
3. Przy przeszukiwaniu jak zdobywam broń to ona jest załadowana pełna amunicja? Jak handluje z innym graczem to przekazuje z amunicja?
4. Przy fazie kolonii jak dobiorę królowa to dokładam jajo - coś się dzieje jak skończą się jaja?
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: bdm »

Minimaniak pisze: 17 gru 2023, 08:18 Hej
1. jak fabularnie wytłumaczyli ze intruzi maja inny poziom życia (uzależnione od kodowanej karty ataku) raz mogą mieć więcej (może rosną ;) ale przy następnym dociaganiu mogą mieć mniej
2. Jak wyciągam niebezpieczeństwo to dodaje znacznik do korytarza technicznego jak jest w tym pomieszczeniu i nie ma tam jeszcze znacznika?
3. Przy przeszukiwaniu jak zdobywam broń to ona jest załadowana pełna amunicja? Jak handluje z innym graczem to przekazuje z amunicja?
4. Przy fazie kolonii jak dobiorę królowa to dokładam jajo - coś się dzieje jak skończą się jaja?
2. Tak. Dodajesz tam gdzie nie ma znacznika. Jak są wszędzie to nie dodajesz w ogóle.
3. Nigdy nie handlowałem ale raczej tak. Amunicja jest powiązana z bronią.
4. Jak się skończą to nie dokładasz ale to raczej niemożliwe żeby wyciągać tak często z worka żeton królowej żeby miało zabraknąć jaj.
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 472
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 154 times
Been thanked: 157 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: sopel82 »

Minimaniak pisze: 17 gru 2023, 08:18 3. Przy przeszukiwaniu jak zdobywam broń to ona jest załadowana pełna amunicja? (...)
Broń zdobyta przy przeszukaniu ma 1 amunicji (instrukcja str. 22, sekcja "symbol dłoni a ciężkie przedmioty i obiekty").

Ja to czasami homeruluje w zależności jak bardzo chce ułatwić: albo załadowana na maxa albo rzucam kością na szmery.
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
Minimaniak
Posty: 87
Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Minimaniak »

Dzięki
Czyli przy wyrzucaniu niebezpieczeństwa uzupełnia się wszystkie korytarze puste razem z korytarzem technicznym
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: bdm »

Tak. Chyba, że w sąsiednim pomieszczeniu jest Intruz niezaangażowany w walkę. Wówczas przechodzi do Ciebie a Ty nie umieszczasz szmerów.
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 472
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 154 times
Been thanked: 157 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: sopel82 »

Minimaniak pisze: 17 gru 2023, 13:28 Czyli przy wyrzucaniu niebezpieczeństwa uzupełnia się wszystkie korytarze puste razem z korytarzem technicznym
Wszystko jest wyjasnione na stronie 15 instrukcji (Niebezpieczeństwo): Jeśli w żadnym sąsiednim pomieszczeniu nie ma intruza (albo jest zaangażowany w walkę), umieść znacznik szmerów w każdym korytarzu prowadzącym do tego pomieszczenia, w którym jeszcze nie ma znacznika (wliczając korytarze techniczne, jeśli w pomieszczeniu jest do nich wejście).
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
Minimaniak
Posty: 87
Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Minimaniak »

Dziekuje

Mam pytanie także o centrum kontroli napędu - mogę sprawdzić status Wszystkich 3 silników ?
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4473
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Hardkor »

Minimaniak pisze: 17 gru 2023, 15:15 Dziekuje

Mam pytanie także o centrum kontroli napędu - mogę sprawdzić status Wszystkich 3 silników ?
Tak
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
Gamleer
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2019, 09:33
Been thanked: 14 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Gamleer »

Hardkor pisze: 17 gru 2023, 16:05
Minimaniak pisze: 17 gru 2023, 15:15 Dziekuje

Mam pytanie także o centrum kontroli napędu - mogę sprawdzić status Wszystkich 3 silników ?
Tak
Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem.
Można sprawdzić stan wszystkich trzech silników wykonując tylko jedną akcje pomieszczenia? (zagrywając tylko 2 karty).
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4473
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Hardkor »

Gamleer pisze: 17 gru 2023, 17:23
Hardkor pisze: 17 gru 2023, 16:05
Minimaniak pisze: 17 gru 2023, 15:15 Dziekuje

Mam pytanie także o centrum kontroli napędu - mogę sprawdzić status Wszystkich 3 silników ?
Tak
Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem.
Można sprawdzić stan wszystkich trzech silników wykonując tylko jedną akcje pomieszczenia? (zagrywając tylko 2 karty).
Tak, ale nie zawsze masz to pomieszczenie :)
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Minimaniak
Posty: 87
Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Minimaniak »

Karta rozpoznanie „przejdź do dowolnego sąsiedniego pomieszczenia bez wykonywania rzutu na szmery” zwiadowcy kosztuje ona jedna kartę oprócz tej karty czyli łącznie dwie karty - jaki jest sens jej zagrania skoro finalnie kosztuje dwie karty skoro możesz się ruszyć po cichu za dwie karty
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 472
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 154 times
Been thanked: 157 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: sopel82 »

Minimaniak pisze: 26 gru 2023, 20:00 jedna kartę oprócz tej karty czyli łącznie dwie karty - jaki jest sens jej zagrania skoro finalnie kosztuje dwie karty skoro możesz się ruszyć po cichu za dwie karty
Ostrożny ruch nie może być wykonany gdy szmery leżą we wszystkich korytarzach i musisz położyć znacznik szmerów w jednym korytarzu. Dzięki karcie omijasz te ograniczenia/warunki.
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
Bohatejro
Posty: 2
Rejestracja: 30 gru 2023, 15:50
Has thanked: 1 time

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Bohatejro »

Moja pierwsza planszówka i padło na Nemesisa. Uczenie sie zasad na podstawie instrukcji, tego wątku na forum i FAQ w jezyku angielskim przypomnialy mi wspaniale czasy studiowania. Ale do rzeczy.

Taka sytuacja:
Mam śluz na sobie. Wykonuje akcje za dwie karty ostrożny ruch i odkrywam nowe pomieszczenie na którym jest żeton z X czyli cisza. W instrukcji jest napisane że mając śluz rozgrywa się w zamian efekt "niebezpieczeństwo". Czyli jesli intruz jest w pobliżu to mnie odwiedza a jeśli nie to kładę znaczniki szmeru tam gdzie ich nie ma. No ale ja wykonywałem ostrożny ruch i chciałem położyć tylko 1 żeton w bezpieczny korytarz. Co jest nadrzędne: akcja bezpiecznego ruchu czy żeton eksploracji?
Awatar użytkownika
scraber
Posty: 316
Rejestracja: 06 mar 2022, 18:27
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 226 times
Been thanked: 97 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: scraber »

W FAQ jest wpis na ten temat
10) What happens if you use Careful Movement or
the Reconnaissance Action card and reveal an
exploration token with Danger result?

You apply the careful movement result because it cancels out the Noise roll and Danger and Silence on exploration tokens are automatic Noise roll results. Reconnaissance also cancels out both Silence and
Danger effects.
tl;dr rozpatrujesz ostrożny ruch i dokładasz szmery w wybrany przez siebie pusty korytarz
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: bdm »

Co w sytuacji kiedy nie ma już figurek intruzów w pudełku a wyciągasz jego żeton z worka? Dziś podczas rozgrywki mieliśmy na planszy wszystkich ośmiu dorosłych osobników. :D
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4473
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Hardkor »

bdm pisze: 30 gru 2023, 17:47 Co w sytuacji kiedy nie ma już figurek intruzów w pudełku a wyciągasz jego żeton z worka? Dziś podczas rozgrywki mieliśmy na planszy wszystkich ośmiu dorosłych osobników. :D
Wtedy chowasz wszystkich intruzów albo wszystkich niezwiązanych walką intruzów. Jest to napisane w instrukcji.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
ODPOWIEDZ