(Oficjalny) Lucrum Games - plany wydawnicze, akcje promocyjne

Plany wydawnicze i dyskusje o wydawnictwach polskich i zagranicznych
Awatar użytkownika
psia.kostka
Posty: 3376
Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
Has thanked: 435 times
Been thanked: 1044 times

Re: (Oficjalny) Lucrum Games - plany wydawnicze, akcje promocyjne

Post autor: psia.kostka »

Ten aparatus na okladce nijak nie przypomina tego z piwnicy szwagra, wiec bimbrowe zabawy slowne sa mysle nie trafione.

Polski tytul, pod polskie wyszukiwanie go na iszopie ;), jest pewnie wskazany. Ale gorzelnia to chyba zbyt brutalne slowo. Moze Destylat lub Wydestylowani ;) nie wiem o czym jest gra.
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1738
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 571 times
Been thanked: 1407 times

Re: (Oficjalny) Lucrum Games - plany wydawnicze, akcje promocyjne

Post autor: Leser »

Żałuję, że gra nie jest o bimbrownictwie. Chciałbym przyczynić się do wydania gry o tytule Zacier ;)
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Awatar użytkownika
Sikoreczka92
Posty: 22
Rejestracja: 08 sty 2023, 16:27
Has thanked: 40 times
Been thanked: 2 times

Re: (Oficjalny) Lucrum Games - plany wydawnicze, akcje promocyjne

Post autor: Sikoreczka92 »

A czy Distilled zostanie wydany z dodatkami?
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2086
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 432 times

Re: (Oficjalny) Lucrum Games - plany wydawnicze, akcje promocyjne

Post autor: tomp »

Leser pisze: 04 lut 2024, 00:35 Żałuję, że gra nie jest o bimbrownictwie. Chciałbym przyczynić się do wydania gry o tytule Zacier ;)
Zacier jak najbardziej. Normalne słowo w gorzelnictwie, również tym przemysłowym.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Awatar użytkownika
Emil_1
Posty: 1381
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 47 times
Been thanked: 172 times

Re: (Oficjalny) Lucrum Games - plany wydawnicze, akcje promocyjne

Post autor: Emil_1 »

A jakiś statement o Darkest Dungeon?
Miłego dnia! :)
IrasArgor
Posty: 372
Rejestracja: 26 kwie 2016, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 121 times
Been thanked: 69 times

Re: (Oficjalny) Lucrum Games - plany wydawnicze, akcje promocyjne

Post autor: IrasArgor »

Emil_1 pisze: 04 lut 2024, 12:50 A jakiś statement o Darkest Dungeon?
No przecież MG obiecało, że będzie, chyba nie ma powodów by im nie wierzyć...
Spoiler:
Współczuję Lucrum bo będzie jakoś odprysk w ich kierunku pomimo całej transparentności wydawnictwa
Ostatnio zmieniony 04 lut 2024, 21:51 przez IrasArgor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Emil_1
Posty: 1381
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 47 times
Been thanked: 172 times

Re: (Oficjalny) Lucrum Games - plany wydawnicze, akcje promocyjne

Post autor: Emil_1 »

Kłamali od początku i tyle :)
A Lucrum żal bo muszą się użerać z Francuzami
Miłego dnia! :)
Jdn
Posty: 289
Rejestracja: 21 lut 2022, 22:27
Has thanked: 60 times
Been thanked: 44 times

Re: (Oficjalny) Lucrum Games - plany wydawnicze, akcje promocyjne

Post autor: Jdn »

Leser pisze: 03 lut 2024, 22:57
Jdn pisze: 03 lut 2024, 18:18
tomp pisze: 03 lut 2024, 15:18 Czy będzie polski tytuł? Wg mnie powinni przetłumaczyć albo kreatywnie stworzyć polski odpowiednik.
Najlepiej gdyby zrobili wątek na Facebooku i innych platformach i zebrali pomysły ludzi. Wybrali te które wg nich mogą być i zrobili głosowanie. Ale wiadomo jak zostawią oryginalny tytuł to też spoko. Byle bez fikołków(koszmarków) jak "Koszmarna katedra" ;)
Ja proponuję "Bimbrowniczek" :D
Próbowaliśmy tworzyć tytuły we współpracy z community - to niestety nie działa.

Ja zawsze jestem za polskimi tytułami i w tym przypadku również będę orędował za tłumaczeniem, ale jaka decyzja zapadnie w firmie, tego jeszcze nie wiem.
Trochę inne miałbym podejście i traktował to jako rodzaj marketingu. Na bank pomaga w przedsprzedaży bo o tytule się mówi. Facebook zawsze promował aktywność, więc jak ludzie piszą o czymś to automatycznie sugeruje to innym ludziom i zwiększa się widoczność tytułu. Na końcu na bank bym wybrał propozycje które wydawnictwo akceptuje i dopiero z nich głosowanie pewnie max 4 które mi jako wydawnictwu tez pasują. Zawsze jako forum i maniacy czegoś możemy patrzeć na coś źle/inaczej i jest to normalne.
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1738
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 571 times
Been thanked: 1407 times

Re: (Oficjalny) Lucrum Games - plany wydawnicze, akcje promocyjne

Post autor: Leser »

Emil_1 pisze: 04 lut 2024, 15:54 Kłamali od początku i tyle :)
A Lucrum żal bo muszą się użerać z Francuzami
No niestety, trwa użeranie się i tyle na razie mogę powiedzieć w temacie, bo tyle wiem.

Pomysł wydania Darkesta rzuciłem osobiście. "Hej, wydajmy to, może nie zrobimy super interesu, ale za to nabijemy trochę punktów wydawniczego prestiżu". No i mamy prestiż kurtka ich mać...
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
opulentus
Posty: 519
Rejestracja: 11 wrz 2016, 15:55
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 94 times
Been thanked: 29 times

Re: (Oficjalny) Lucrum Games - plany wydawnicze, akcje promocyjne

Post autor: opulentus »

Mythic walczy o przetrwanie
Źródło Board News:
"‼ NEWS ‼

Mythic Games, które prowadziło kampanię HEL: The Last Saga oraz Anastyr musiało ze względów finansowych sprzedać IP (własność intelektualną) do tych gier firmie CMON. Niestety gry, które zostały przedstawione na stronie kickstarter nigdy nie zostaną wydane w takiej formie oraz wspierający nie mają możliwości odzyskania pieniędzy wpłaconych firmie Mythic Games.

Jedynym plusem sytuacji jest to, że CMON obiecał każdemu chętnemu z progiem wspierającym na poziomie co namniej podstawowym wersje ich gry na podstawie IP, na który wpłacili."
bartekb8
Posty: 574
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 66 times
Been thanked: 59 times

Re: (Oficjalny) Lucrum Games - plany wydawnicze, akcje promocyjne

Post autor: bartekb8 »

Destylat. Po co wymyślać coś innego na siłę?
bartekb8
Posty: 574
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 66 times
Been thanked: 59 times

Re: (Oficjalny) Lucrum Games - plany wydawnicze, akcje promocyjne

Post autor: bartekb8 »

opulentus pisze: 05 lut 2024, 05:18 Mythic walczy o przetrwanie
Źródło Board News:
"‼ NEWS ‼

Mythic Games, które prowadziło kampanię HEL: The Last Saga oraz Anastyr musiało ze względów finansowych sprzedać IP (własność intelektualną) do tych gier firmie CMON. Niestety gry, które zostały przedstawione na stronie kickstarter nigdy nie zostaną wydane w takiej formie oraz wspierający nie mają możliwości odzyskania pieniędzy wpłaconych firmie Mythic Games.

Jedynym plusem sytuacji jest to, że CMON obiecał każdemu chętnemu z progiem wspierającym na poziomie co namniej podstawowym wersje ich gry na podstawie IP, na który wpłacili."
To teraz trzeba poczekać na jakąś oficjalną wiadomość ze strony Lucrum. Mam nadzieję, że będzie możliwość refundu jeśli nie zobaczę tej gry w przeciągu, nie wiem, powiedzmy kolejnych dwóch lat?

Rety, czekanie na gry planszowe przypomina czekanie na wizytę u lekarza specjalisty na NFZ... Chodzi mi ogólnie o kickstartery - Z Arkeis miałem to samo.
Awatar użytkownika
Emil_1
Posty: 1381
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 47 times
Been thanked: 172 times

Re: (Oficjalny) Lucrum Games - plany wydawnicze, akcje promocyjne

Post autor: Emil_1 »

Ale to nie wina Lucrum a Francuzów
Miłego dnia! :)
Sefira
Posty: 6
Rejestracja: 30 gru 2010, 01:03
Has thanked: 10 times
Been thanked: 6 times

Re: (Oficjalny) Lucrum Games - plany wydawnicze, akcje promocyjne

Post autor: Sefira »

A ja nieśmiało chciałem zapytać czy są jakieś nowe wieści o wydaniu Imperium Horizons po polsku? Chociaż jakieś promyczki nadziei? :)
Antyk i Legendy mam po polsku i jak byłaby jakakolwiek perspektywa na Horyzonty, to mogę poczekać i rok, z 16 talii jest sporo do ogrywania. Ale jak jej nie ma, to pewnie się złamię i wezmę angielską wersję - chociaż nazewnictwo jest tam na tyle specyficzne, że mieszanie niezbyt fajnie wyjdzie.
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1738
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 571 times
Been thanked: 1407 times

Re: (Oficjalny) Lucrum Games - plany wydawnicze, akcje promocyjne

Post autor: Leser »

Rokowania są niestety słabe. Żeby gra miała szansę wyjść w racjonalnej cenie musielibyśmy jej wyprodukować znacznie więcej niż mamy jakiekolwiek realne widoki sprzedać. Trzymajcie kciuki, żeby dotychczasowy nakład Imperium się zaczął wyprzedawać, to może coś się zmieni. Można też próbować atakować wydawnictwo bardziej bezpośrednio - tylko nie sprzedajcie mnie, że to ja napisałem, bo mnie ukatrupią ;)
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Sefira
Posty: 6
Rejestracja: 30 gru 2010, 01:03
Has thanked: 10 times
Been thanked: 6 times

Re: (Oficjalny) Lucrum Games - plany wydawnicze, akcje promocyjne

Post autor: Sefira »

Leser pisze: 14 lut 2024, 02:48 Rokowania są niestety słabe. Żeby gra miała szansę wyjść w racjonalnej cenie musielibyśmy jej wyprodukować znacznie więcej niż mamy jakiekolwiek realne widoki sprzedać. Trzymajcie kciuki, żeby dotychczasowy nakład Imperium się zaczął wyprzedawać, to może coś się zmieni. Można też próbować atakować wydawnictwo bardziej bezpośrednio - tylko nie sprzedajcie mnie, że to ja napisałem, bo mnie ukatrupią ;)
Dzięki za uczciwą odpowiedź!

Lekki offtop: w sumie dziwi mnie, że Imperium się dobrze nie wyprzedaje. Dla mnie to jest absolutnie topowa gra solo - zdetronizowała Spirit Island. We wszystkich rankingach i polecajkach tego typu też jest zawsze bardzo wysoko. Od końca października mam blisko 30 rozgrywek :) Zdarzyło mi się grać "z ludźmi" i mam wrażenie, że tryb solo tutaj w niczym nie odbiega, a może i jest bardziej elegancki. Ale w sumie pewnie przeceniam popularność grania solo. Druga sprawa, że rzeczywiście Imperium wymaga sporego zaangażowania i co najmniej kilku partii, aby się mocno wciągnąć.

No cóż, a dla mnie jedyna rada, aby naruszyć nakład, to kupić nieco egzemplarzy i hurtowo obdarowywać krewnych i znajomych :)
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1738
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 571 times
Been thanked: 1407 times

Re: (Oficjalny) Lucrum Games - plany wydawnicze, akcje promocyjne

Post autor: Leser »

Tak się niestety na tym rynku zdarza, że gry dobrze oceniane, a czasem wręcz, zdawałoby się, popularne w internetach nie rotują zgodnie z oczekiwaniami. Na czym to polega, nie wiem, ale strzelam, że pewne tytuły wpadają mocno w gusta niestety wąskiej kategorii graczy, którzy owszem pokazują grę na zewnątrz, lecz nadal nie przekonuje to graczy spoza niszy.

Z naszej strony z Imperium jest przede wszystkim problem ilościowy. W liczbach bezwzględnych poszło nam tego całkiem sporo - tylko zdecydowanie zbyt mało w stosunku do liczby wyprodukowanych egzemplarzy, a niespecjalnie mogliśmy zrobić ich mniej. Analogiczny problem jest z Horyzontami. Gdyby szło wyprodukować mniej nie za miliony monet, to pewnie już byśmy przy tym pracowali. Zdarzył się cud z Dochodzeniem (lepsza oferta od oryginalnego wydawcy po dłuższym czasie), więc pozostaje liczyć, że i tutaj coś się dobrego zadzieje.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
toblakai
Posty: 1270
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 222 times
Been thanked: 227 times

Re: (Oficjalny) Lucrum Games - plany wydawnicze, akcje promocyjne

Post autor: toblakai »

Mam wrażenie, że obecnie wychodzi dużo gier, które mają solidny tryb solo, a jednak grupa odbiorców grających w ten sposób wcale nie jest aż taka szeroka. Dlatego gra do której przyklejona jest łatka 'świetna gra solo' może działać trochę studząco na osoby grające w innym składzie.

U mnie obie części Imperium wyleciały z kolekcji ze względu na poczucie 'długo trwa, a robię mało i ciągle to samo'. Nie chciała wracać na stół w rozgrywkach w parze, a do solo mam coś innego co mogę zamknąć szybciej łącznie z rozkładaniem i składaniem.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10922
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3356 times
Been thanked: 3217 times

Re: (Oficjalny) Lucrum Games - plany wydawnicze, akcje promocyjne

Post autor: japanczyk »

Leser pisze: 14 lut 2024, 09:56 Tak się niestety na tym rynku zdarza, że gry dobrze oceniane, a czasem wręcz, zdawałoby się, popularne w internetach nie rotują zgodnie z oczekiwaniami. Na czym to polega, nie wiem, ale strzelam, że pewne tytuły wpadają mocno w gusta niestety wąskiej kategorii graczy, którzy owszem pokazują grę na zewnątrz, lecz nadal nie przekonuje to graczy spoza niszy.
Moze warto zwrocic uwage ze Imperium dobrze chodzi solo w marketingu?
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4514
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1669 times
Been thanked: 2089 times

Re: (Oficjalny) Lucrum Games - plany wydawnicze, akcje promocyjne

Post autor: PytonZCatanu »

japanczyk pisze: 15 lut 2024, 09:24 Moze warto zwrocic uwage ze Imperium dobrze chodzi solo w marketingu?
Solo w Imperium może warto chodzi w marketingu? 😉
Awatar użytkownika
psia.kostka
Posty: 3376
Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
Has thanked: 435 times
Been thanked: 1044 times

Re: (Oficjalny) Lucrum Games - plany wydawnicze, akcje promocyjne

Post autor: psia.kostka »

Ale ze zabraklo tej info na plakacie? Czy ze tylko na plakat sie nadaje, a nie na stol?
Szukam: transport kilku gier +mat, Szczecin -> Warszawa
Ewentualnie "planszowy couchsurfing" Pomorze Zach ʕ•ᴥ•ʔ
Szukam/Kupię: HoN, ToI, Scenariusze 1ed MoM/PSz, Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub]
Awatar użytkownika
sliff
Posty: 928
Rejestracja: 29 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 322 times
Been thanked: 380 times

Re: (Oficjalny) Lucrum Games - plany wydawnicze, akcje promocyjne

Post autor: sliff »

Ja właśnie wczoraj zabrałem się do instrukcji antyku i zupełnie się nie dziwię że gra nie sprzedaje się jakoś super.

Kupiłem z myślą pod solo i pod solo ta gra chyba zostanie bo na nawet nie mam pomysłu jak tą grę komuś miałbym sensownie wytłumaczyć. Jakaś wymyślna terminologia na proste akcje, nic nieznaczące żetony z wkropki i krzyżyki i V'ki. Tu odrzucasz kartę buntu, tam bierzesz na rękę. Jeśli spełniasz X,Y,Z to costam ale jak tylko X i Z to cośtam innego. A nad tym wszystkim asymetryczne frakcje ze swoimi zasadami.
Do tego zupełnie niezrozumiała dla mnie decyzja żeby rozgrywać tury w rundzie w całości a nie po 1 akcji.

za ~80-90zł jeszcze można zarykować taką karciankę, ale duże pudło w cenie pewnie pod 200 ? Jakoś nie budzi to we mnie entuzjazmu, wewnątrz lucrum wyraźnie też nie.
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1535
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 185 times
Been thanked: 566 times

Re: (Oficjalny) Lucrum Games - plany wydawnicze, akcje promocyjne

Post autor: Ayaram »

Najlepsze =/= najpopularniejsze =/= najczęściej grane

U mnie Imperium jest w top 10 najlepszych gier solo. Jednoczęśnie jak wydawca mówi "nie opłaca się wydawać" to odpowiem "w sumie nie dziwie się".

No i jest dość długą grę jak na grę tego typu, żeby ją ogrywać codziennie. Wydaje mi się, że przeciętnemu graczowi ciężko dojść do momentu gdzie pomyśli "16 nacji to za mało".
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 831
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 288 times
Been thanked: 192 times

Re: (Oficjalny) Lucrum Games - plany wydawnicze, akcje promocyjne

Post autor: Seraphic_Seal »

Imperium to jedna z nielicznych gier, od których moja ekipa całkowicie się odbiła. Ba, być może to nawet jedyna nowoczeszna gra, po której powiedzieliśmy sobie "nigdy więcej". I nie, że nas przerosła, raczej nie stronimy od mocno skomplikowanych tytułów, przy których ten jest niespecjalnie trudny. Nie pamiętam już dokładnie o co chodzi, bo graliśmy w to wiele miesięcy temu. Po prostu było jakieś niesamowicie nijakie, mielenie i mielenie kart, które było mało satysfakcjonujące. Dodatkowo praktyczny brak interakcji między graczami, każdy coś tam u siebie dłubał, i chyba nawet niespecjalnie był sens interesować się czym charakteryzują się cywilizacje innych graczy. Jak pisano powyżej - gra miała chyba też taką sobie instrukcję, która wprowadzała mnóstwo zupełnie niepotrzebnie skomplikowanych pojęć.

No ale podobno gra super pod solo. Odpaliłem sobie w tym tygodniu na yt rozgrywkę od one stop coop shop, zmusiłem się do obejrzenia większości filmu. No kurcze nie, dla mnie to kompletnie suche i nudne. Może, jak najdzie mnie na masochizm, pożyczę od znajomego pudło (jeśli jeszcze się go nie pozbył) i sam zagram solo czy dwa, ale nie widzę dla tej gry żadnej nadziei. Jak ja się kurcze cieszę, że sam tego po premierze nie kupiłem, bo wieeele razy się do tego przymierzałem.

Nie wiem, może po prostu nie leży mi Dávid Turczi, bo to druga jego gra, z którą mam do czynienia, i jednocześnie druga o której zbyt dobrze się nie wypowiem. Pewnie jeszcze w tym roku czekam mnie kolejne spotkanie z tym panem pod postacią Voidfall
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Kowal04
Posty: 59
Rejestracja: 01 kwie 2020, 15:38
Has thanked: 2 times
Been thanked: 14 times

Re: (Oficjalny) Lucrum Games - plany wydawnicze, akcje promocyjne

Post autor: Kowal04 »

U nas się Imperium bardzo dobrze przyjęło i szkoda, że trzecia część jest niepewna.
Interakcja dużo zależy od wybranych cywilizacji. Są takie, które same sobie grają, ale część wymaga ciągłych napadów na współgraczy.
ODPOWIEDZ