Strona 1 z 1

WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym

: 13 wrz 2017, 12:30
autor: KubaP
WarTime to najnowsza zabawka od Wizkids i, musze przyznac, super udana. Grałem wyłacznie w tutorialowy scenariusz, ale było mega wciągająco, szybko i zabawnie, a jednocześnie cały czas trzeba podejmować znaczace decyzje. Potencjał dodatków jest spory, chociaż samo pudło naładowane jest po brzegi.

Link do BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/218 ... yance-vale

Szybki rzut okiem na przedpremierowy egzemplarz: https://www.youtube.com/watch?v=z_UOSYDhMA0

Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym

: 13 wrz 2017, 15:18
autor: ariser
Wygląd komponentów +/- ostateczny?

Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym

: 13 wrz 2017, 18:09
autor: Błysk
A jak oceniasz generalnie tą decyzyjność? I czy jest losowość? Jeśli tak to jaka?

Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym

: 30 paź 2017, 21:06
autor: Błysk
Sorry za double post, ale zamówiłem grę. Jak dojdzie to aż chyba założę bloga, zeby napisać recenzję, bo tak o niej cicho. :)

Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym

: 30 paź 2017, 21:13
autor: Wothan
Wygląda jak Diskwars z klepsydrami :)

Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym

: 30 paź 2017, 21:29
autor: Błysk
Wothan pisze:Wygląda jak Diskwars z klepsydrami :)
Oby okazało się lepsze ;)

Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym

: 30 paź 2017, 22:33
autor: kaimada
Błysk pisze:Sorry za double post, ale zamówiłem grę. Jak dojdzie to aż chyba założę bloga, zeby napisać recenzję, bo tak o niej cicho. :)
Oj ja nie pozwolę, żeby było o grze cicho.
Dla mnie to była najlepsza gra targów Essen Spiel17. Zagrałem i natychmiast kupiłem.

Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym

: 30 paź 2017, 22:48
autor: maciejo
kaimada pisze:
Błysk pisze:Sorry za double post, ale zamówiłem grę. Jak dojdzie to aż chyba założę bloga, zeby napisać recenzję, bo tak o niej cicho. :)
Oj ja nie pozwolę, żeby było o grze cicho.
Dla mnie to była najlepsza gra targów Essen Spiel17. Zagrałem i natychmiast kupiłem.
Masz pojęcie czy ktoś to wyda w Polsce ?

Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym

: 30 paź 2017, 23:16
autor: kaimada
maciejo pisze:
kaimada pisze:
Błysk pisze:Sorry za double post, ale zamówiłem grę. Jak dojdzie to aż chyba założę bloga, zeby napisać recenzję, bo tak o niej cicho. :)
Oj ja nie pozwolę, żeby było o grze cicho.
Dla mnie to była najlepsza gra targów Essen Spiel17. Zagrałem i natychmiast kupiłem.
Masz pojęcie czy ktoś to wyda w Polsce ?
Na mój nos to nie jest gra do wydania w Polsce.

Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym

: 31 paź 2017, 00:47
autor: maciejo
W sumie to gra jest chyba poza instrukcją niezależna językowo,czy się mylę :?:

Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym

: 31 paź 2017, 07:56
autor: pan_satyros
Na fotach to szpetne jak wczesny prototyp xD

Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym

: 31 paź 2017, 08:18
autor: kaimada
maciejo pisze:W sumie to gra jest chyba poza instrukcją niezależna językowo,czy się mylę :?:
Są jeszcze karty dla dowódców, magów, czy smoka.
pan_satyros pisze:Na fotach to szpetne jak wczesny prototyp xD
Gra wygląda dużo lepiej na żywo niż na zdjęciach. Ale nadal jest to WizKids, więc cudów nie ma. Ja mam nierówno przycięte karty na przykład...

Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym

: 31 paź 2017, 21:20
autor: crsunik
Pytanko ktoś grał w WarTime oraz w Shadespire? Waham się między tymi dwoma tytułami

Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym

: 31 paź 2017, 22:16
autor: Błysk
crsunik pisze:Pytanko ktoś grał w WarTime oraz w Shadespire? Waham się między tymi dwoma tytułami
Poczekaj do weekendu. Wartime powinno dojść do mnie we czwartek, w Shadespire grałem i w sobotę będę miał dodatki. Wydaje mi się, że to będą jednak inne gry, ale zobaczymy.

EDIT: Z tego co się orientuje jest tylko 10 scenariuszy i żadnych zasad jak zrobić własne. To znaczy, że regrywalność może być taka sobie jak ktoś nie będzie miał inwencji co do wymyślania scenariuszy i "systemu punktowego" dla jednostek, szkoda.

Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym

: 01 lis 2017, 14:19
autor: kaimada
Błysk pisze:
crsunik pisze:Pytanko ktoś grał w WarTime oraz w Shadespire? Waham się między tymi dwoma tytułami
Poczekaj do weekendu. Wartime powinno dojść do mnie we czwartek, w Shadespire grałem i w sobotę będę miał dodatki. Wydaje mi się, że to będą jednak inne gry, ale zobaczymy.

EDIT: Z tego co się orientuje jest tylko 10 scenariuszy i żadnych zasad jak zrobić własne. To znaczy, że regrywalność może być taka sobie jak ktoś nie będzie miał inwencji co do wymyślania scenariuszy i "systemu punktowego" dla jednostek, szkoda.
WizKids ma rozwijać mocno ten system z tego co wiem.

Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym

: 01 lis 2017, 20:17
autor: Błysk
kaimada pisze: WizKids ma rozwijać mocno ten system z tego co wiem.
Zobaczymy, fajnie jednak jakby udostępnili jakieś zasady "punktów" czy chociaż "generator losowych scenariuszy". :) Boję się też brzydoty tej gry, bo moja druga połówka zwraca na to wielką uwagę, ale pozostaję dobrej myśli. Najwyżej odsprzedam.

Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym

: 02 lis 2017, 20:55
autor: Błysk
I kolejny double post, ale uznałem, że warto, bo pierwsze wrażenia.

Wykonanie:
Gra jest solidna, poza tymi klepsydrami. Te do 30, 60, 90 sekund odmierzają u mnie równo, dłuższych nie sprawdziłem. Problem jest taki, że jedna przyszła "dziurawa", mam nadzieję, że Wizkids mi to dośle, bo jak nie, to gra na dłuższą metę będzie niegrywalna (60 sekund upływa na niej w jakieś 45s). A i karty, karty są słabej jakości.

Poza tym, że jest solidna, to jest po prostu szpetna. O ile szpetotę jednostek da się usprawiedliwić czytelnością to szpetoty kart i mapy podstawowej już nie da się usprawiedliwić. Karty mają brzydki awers, brzydki rewers i 0 artów. Mapa podstawowa to po prostu trawa bez artów. Ładne są niektóre pola dodatkowe (las), ale są wszystkie takie same. Wszystko pod czytelność, szkoda.

Jest też moim zdaniem prosty błąd w designie. Nadrukowanie białych liczb na żółte klepsydry jest tak głupie, że nawet sobie nie wyobrażam, że ktoś mógł na to wpaść.

Zasady:
Proste, przejrzyste, mieliśmy tylko jedną wątpliwość (* z muru, ostatecznie wzięliśmy to na logikę i uznaliśmy, że główna zasada jest ważniejsza).

Rozgrywka: pomimo prostoty zasad to jest nad czym myśleć, albo inaczej- gdyby nie patent z klepsydrami, to byłoby za proste, ale z tym jest presja na szybkie działanie i przez to robi się błędy taktyczne, świetny patent. Zagraliśmy 3 scenariusze (próbny i dwa z kampanii). Weszły nam już do gry karty i one też dobrze działają, dzięki nim udało mi się wygrać drugi scenariusz. Szkoda, że nie ma aspektu morale czy flankowania, ale wtedy pewnie cięzko byłoby z tego zrobić real time grę. Dużo frajdy w tych niecałych 10 minutach.

Inne aspekty:
Cholera, to 10 scenariuszy to serio będzie mało, to jest do przegrania w jeden dzień i jeśli szybko nie wyjda zasady do tworzenia własnych scenariuszy i armii to będę naprawdę zawiedziony i będę wtedy żałował wydanych pieniędzy. Wprawdzie można rozgrywać ponownie te same scenariusze, ale z innym rozstawieniem jednostek, dla mnie to jednak trochę mało.

Podsumowując: Świetna gra, ale szpetna i praktycznie nieregrywalna, o ile szybko nie pojawią się fanowskie scenariusze/ zasady tworzenia scenariuszy i dobierania armii w sieci. Jeśli nie ma na to widoków to poczekałbym na używkę, zagrał wszystko i odsprzedał dalej.

P.S. Ktoś prosił Wizkids o dosłanie jakiejś części gry? Założyłem oficjalny ticket, ale boję się, że z USA to może im się nie chcieć.
EDIT: No cóż, polityka zwrotów Wizkids jest nieco dziwna, pierwsze ja muszę wysłać im uszkodzoną część na własny koszt. Słabo.

Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym

: 02 lis 2017, 21:10
autor: zielok
Błysk pisze:Ktoś prosił Wizkids o dosłanie jakiejś części gry? Założyłem oficjalny ticket, ale boję się, że z USA to może im się nie chcieć.
W moim przypadku to im się chciało :) Bez zbędnych pytań dosłali to czego brakowało.
EDIT: Mnie brakowało żetonu więc nic im nie wysyłałem.

Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym

: 02 lis 2017, 21:34
autor: Błysk
zielok pisze:
Błysk pisze:Ktoś prosił Wizkids o dosłanie jakiejś części gry? Założyłem oficjalny ticket, ale boję się, że z USA to może im się nie chcieć.
W moim przypadku to im się chciało :) Bez zbędnych pytań dosłali to czego brakowało.
EDIT: Mnie brakowało żetonu więc nic im nie wysyłałem.
I tak się zaciąłem na "download package list", bo przycisku nie mogę znaleźć, więc próbuję mailem z kilkoma zdjęciami, że mam zepsutą część, mam rachunek za grę i "Panowie, no nie da się tak, a nie przez ten system?". :) Zobaczymy.

Jednocześnie napisałem do sklepu, z którego mam grę. Może oni jakoś pomogą.

Re: WarTime - taktyczny skirmish w czasie rzeczywistym

: 16 lis 2017, 21:44
autor: kaimada
Udało mi się wreszcie zrobić materiał o WarTime. Przegląd elementów i pierwsze wrażenia z WarTime na ZnadPlanszy

Ogólnie zgadzam się z tym, że gra wygląda jak zaawansowany prototyp, ale gra się w nią niesamowicie przyjemnie...