Strona 1 z 4

Karciane Podziemia - One Deck Dungeon - pytania i wątpliwości

: 25 sie 2017, 21:06
autor: Lord Drachenfels
Witam,
może ktoś podpowie, bo mam kilka wątpliwości:
1. Mogę odrzucić dwie kości z cech, aby zyskać kość bohaterstwa. Mogę ją zostawić i nie używać w danej rundzie? Czyli położyć tę kość na karcie bohatera i używać jako Heroiczny czyn?
2. Heroiczny czyn wojownika - rzuć zgromadzoną ilością kości - mogę mieć tutaj kości z zamiany kości cech na bohaterskie? Heroiczny czyn wojownika ciąg dalszy - Umieść tutaj (znaczek kości bohaterskiej) - czyli kość bohaterską - maksymalnie (znaczek - czyli ile? jedną?) za każdą otrzymaną ranę. Jeśli jedną - to po co zdanie - za każdą otrzymaną ranę?
3. Czy muszę rzucać kośćmi bohaterskimi ze zdolności wojownika, aby odpalić efekt - czarna kość za ranę? BTW czy mogę mieć więcej niż jedną czarną kość na dwóch graczy - czy tylko jedną?

Strasznie męcząca instrukcja, swoją drogą.

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 26 sie 2017, 21:13
autor: dragon77
Lord Drachenfels pisze:Witam,
może ktoś podpowie, bo mam kilka wątpliwości:
1. Mogę odrzucić dwie kości z cech, aby zyskać kość bohaterstwa. Mogę ją zostawić i nie używać w danej rundzie? Czyli położyć tę kość na karcie bohatera i używać jako Heroiczny czyn?
2. Heroiczny czyn wojownika - rzuć zgromadzoną ilością kości - mogę mieć tutaj kości z zamiany kości cech na bohaterskie? Heroiczny czyn wojownika ciąg dalszy - Umieść tutaj (znaczek kości bohaterskiej) - czyli kość bohaterską - maksymalnie (znaczek - czyli ile? jedną?) za każdą otrzymaną ranę. Jeśli jedną - to po co zdanie - za każdą otrzymaną ranę?
3. Czy muszę rzucać kośćmi bohaterskimi ze zdolności wojownika, aby odpalić efekt - czarna kość za ranę? BTW czy mogę mieć więcej niż jedną czarną kość na dwóch graczy - czy tylko jedną?

Strasznie męcząca instrukcja, swoją drogą.
1. Nie. Używasz jej tylko w tej rundzie.
2. Nie. Są tutaj kości uzyskane przez otrzymane rany. Za każdą ranę otrzymujesz 1 kość bohaterską, ale nie więcej niż 2 na raz.
3. Nie musisz. Możesz je sobie zbierać. Ale po prostu przyrost tych kości to max 2 na rundę.

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 26 sie 2017, 21:15
autor: dragon77
A ja mam inne pytanie :)

Czy jak zakończę 3 poziom (czyli spotykam np Smoka jako bossa) to odsłaniam schody - czy jest to traktowane jako zejście na 4 poziom po schodach do bossa ? Chodzi mi o efekt Wojownika, który mówi , że za każdym razem jak schodzi się po schodach to usuwa się 2 rany z karty bohatera.

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 27 sie 2017, 09:53
autor: misioooo
Tak, to zejście na 4 poziom.

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 27 sie 2017, 10:43
autor: Sir_Yaro
dragon77 pisze:
Lord Drachenfels pisze:Witam,
może ktoś podpowie, bo mam kilka wątpliwości:
1. Mogę odrzucić dwie kości z cech, aby zyskać kość bohaterstwa. Mogę ją zostawić i nie używać w danej rundzie? Czyli położyć tę kość na karcie bohatera i używać jako Heroiczny czyn?
2. Heroiczny czyn wojownika - rzuć zgromadzoną ilością kości - mogę mieć tutaj kości z zamiany kości cech na bohaterskie? Heroiczny czyn wojownika ciąg dalszy - Umieść tutaj (znaczek kości bohaterskiej) - czyli kość bohaterską - maksymalnie (znaczek - czyli ile? jedną?) za każdą otrzymaną ranę. Jeśli jedną - to po co zdanie - za każdą otrzymaną ranę?
3. Czy muszę rzucać kośćmi bohaterskimi ze zdolności wojownika, aby odpalić efekt - czarna kość za ranę? BTW czy mogę mieć więcej niż jedną czarną kość na dwóch graczy - czy tylko jedną?

Strasznie męcząca instrukcja, swoją drogą.
3. Nie musisz. Możesz je sobie zbierać. Ale po prostu przyrost tych kości to max 2 na rundę.
Jesteś pewien że na rundę? Ja myślałem, że to jest w ogóle maksymalna ilość jaką można tam mieć.

Wysłane z nogi za pomocą stonogi

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 27 sie 2017, 13:32
autor: dragon77
Sir_Yaro pisze:
dragon77 pisze:
Lord Drachenfels pisze:Witam,
może ktoś podpowie, bo mam kilka wątpliwości:
1. Mogę odrzucić dwie kości z cech, aby zyskać kość bohaterstwa. Mogę ją zostawić i nie używać w danej rundzie? Czyli położyć tę kość na karcie bohatera i używać jako Heroiczny czyn?
2. Heroiczny czyn wojownika - rzuć zgromadzoną ilością kości - mogę mieć tutaj kości z zamiany kości cech na bohaterskie? Heroiczny czyn wojownika ciąg dalszy - Umieść tutaj (znaczek kości bohaterskiej) - czyli kość bohaterską - maksymalnie (znaczek - czyli ile? jedną?) za każdą otrzymaną ranę. Jeśli jedną - to po co zdanie - za każdą otrzymaną ranę?
3. Czy muszę rzucać kośćmi bohaterskimi ze zdolności wojownika, aby odpalić efekt - czarna kość za ranę? BTW czy mogę mieć więcej niż jedną czarną kość na dwóch graczy - czy tylko jedną?

Strasznie męcząca instrukcja, swoją drogą.
3. Nie musisz. Możesz je sobie zbierać. Ale po prostu przyrost tych kości to max 2 na rundę.
Jesteś pewien że na rundę? Ja myślałem, że to jest w ogóle maksymalna ilość jaką można tam mieć.

Wysłane z nogi za pomocą stonogi
"Rzuć dowolną ilością zgromadzonych tu kości bohaterskich" - gdyby max na karcie wynosił 2, to nikt by nie pisał o "zgromadzonych" kościach tylko byłoby rzuć 1 lub 2 kośćmi. A ograniczenie jest max 2 (w nawiasie) odnosi się do zdania o ilości kości jaką gromadzimy za każdą ranę.

Więc gromadzisz ile chcesz, ale max 2 na rundę.

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 27 sie 2017, 16:53
autor: longmen76
Do czego służą dwie karty podstawowych umiejętności. Nigdzie nie widzę tego w instrukcji?

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 27 sie 2017, 18:28
autor: seki
dragon77 pisze:
Sir_Yaro pisze:
dragon77 pisze: 3. Nie musisz. Możesz je sobie zbierać. Ale po prostu przyrost tych kości to max 2 na rundę.
Jesteś pewien że na rundę? Ja myślałem, że to jest w ogóle maksymalna ilość jaką można tam mieć.

Wysłane z nogi za pomocą stonogi
"Rzuć dowolną ilością zgromadzonych tu kości bohaterskich" - gdyby max na karcie wynosił 2, to nikt by nie pisał o "zgromadzonych" kościach tylko byłoby rzuć 1 lub 2 kośćmi. A ograniczenie jest max 2 (w nawiasie) odnosi się do zdania o ilości kości jaką gromadzimy za każdą ranę.

Więc gromadzisz ile chcesz, ale max 2 na rundę.
Mam wątpliwości. Moim zdaniem max oznacza maksymalną ilość w ogóle jaką może bohater posiadać. Gram tak jak Sir Yaro.

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 27 sie 2017, 18:51
autor: longmen76
Moim zdaniem może być dowolna ilość kości bo patrząc na Wojownika 2G to mamy maksymalnie 1 kość. A Heroiczny czyn mówi: Rzuć zgromadzoną tutaj ilością kości. Liczba mnoga.

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 27 sie 2017, 19:48
autor: misioooo
longmen76 pisze:Do czego służą dwie karty podstawowych umiejętności. Nigdzie nie widzę tego w instrukcji?
Używane są jak rozgrywasz kampanię.

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 27 sie 2017, 21:09
autor: Sir_Yaro
longmen76 pisze:Moim zdaniem może być dowolna ilość kości bo patrząc na Wojownika 2G to mamy maksymalnie 1 kość. A Heroiczny czyn mówi: Rzuć zgromadzoną tutaj ilością kości. Liczba mnoga.
No to dla mnie jeszcze lepiej bo łatwiej. Pierwszego smoka rozsmarowałem po ścianach w 2 rundzie, a łącznie przez 4 poziomy otrzymałem 6 albo 7 obrażeń.
Możliwe, że to przez to że zdobyłem 2 umiejętności pozwalające modyfikować wyniki rzutów. A do tego jeszcze poszedłem bardzo mocno w ilość posiadanych kości stosunkowo mocno ignorując inne rzeczy.

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 27 sie 2017, 22:56
autor: seki
Sir_Yaro pisze:
longmen76 pisze:Moim zdaniem może być dowolna ilość kości bo patrząc na Wojownika 2G to mamy maksymalnie 1 kość. A Heroiczny czyn mówi: Rzuć zgromadzoną tutaj ilością kości. Liczba mnoga.
No to dla mnie jeszcze lepiej bo łatwiej. Pierwszego smoka rozsmarowałem po ścianach w 2 rundzie, a łącznie przez 4 poziomy otrzymałem 6 albo 7 obrażeń.
Możliwe, że to przez to że zdobyłem 2 umiejętności pozwalające modyfikować wyniki rzutów. A do tego jeszcze poszedłem bardzo mocno w ilość posiadanych kości stosunkowo mocno ignorując inne rzeczy.
A pamiętasz, że z żadnym bossem nie możesz używać heroicznych czynów czyli przy walce ze smokiem nie możesz używać zgromadzonych na bohaterze czarnych kości?

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 27 sie 2017, 23:00
autor: Sir_Yaro
seki pisze:
Sir_Yaro pisze:
longmen76 pisze:Moim zdaniem może być dowolna ilość kości bo patrząc na Wojownika 2G to mamy maksymalnie 1 kość. A Heroiczny czyn mówi: Rzuć zgromadzoną tutaj ilością kości. Liczba mnoga.
No to dla mnie jeszcze lepiej bo łatwiej. Pierwszego smoka rozsmarowałem po ścianach w 2 rundzie, a łącznie przez 4 poziomy otrzymałem 6 albo 7 obrażeń.
Możliwe, że to przez to że zdobyłem 2 umiejętności pozwalające modyfikować wyniki rzutów. A do tego jeszcze poszedłem bardzo mocno w ilość posiadanych kości stosunkowo mocno ignorując inne rzeczy.
A pamiętasz, że z żadnym bossem nie możesz używać heroicznych czynów czyli przy walce ze smokiem nie możesz używać zgromadzonych na bohaterze czarnych kości?
Przypadkowo pamiętałem :)
Ale te za levele uzywałem + miałem jedną z umiejętności.

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 27 sie 2017, 23:02
autor: seki
longmen76 pisze:Moim zdaniem może być dowolna ilość kości bo patrząc na Wojownika 2G to mamy maksymalnie 1 kość. A Heroiczny czyn mówi: Rzuć zgromadzoną tutaj ilością kości. Liczba mnoga.
Jeśli zapis o maksymalnej ilości kości czarnych mówi o maksymalnej ilości kości jaką możemy otrzymać w rundzie to jak to się ma do heroicznego czynu paladyna, który również ma identyczny zapis (maksymalnie 2 czarne) a otrzymuje je gdy otworzy drzwi z 4 płomieniami. Nie ma opcji by dostał 2 kości w jednej rundzie. Nie chcę się spierać ale nadal wydaje mi się, że jest to ogólne ograniczenie bohaterskich kości jakie mogą zgromadzić bohaterowie i nie można tej liczby przekroczyć. Gdybyście mieli racje to opis nie tylko Paladyna byłby bez sensu ale też Maga (kość za ucieczke lub eksploracje - max 2).

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 27 sie 2017, 23:24
autor: Kisun
Słuszny argument. Nie zauważyłem tego lecz też wydawało mi się że chodzi o to że mogą tam leżeć maksymalnie 2 czarne kości. Jak by miało być na rundę to by tak napisali. Chyba ;)

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 28 sie 2017, 06:34
autor: Artur Dąbrowski
Kisun pisze:Słuszny argument. Nie zauważyłem tego lecz też wydawało mi się że chodzi o to że mogą tam leżeć maksymalnie 2 czarne kości. Jak by miało być na rundę to by tak napisali. Chyba ;)
I znowu zawiniło tłumaczenie i brak kontroli produktu.
Angielskie opisy paladyna, maga i wojownika dla dwóch graczy mają na początku: "Roll your stored die..." Czyli rzuć zgromadzoną kostką.
Tekst z polskich kart Wojownika i Maga "Rzuć zgromadzoną tutaj ilością kości..." jest wyssany z palca.
"Rzuć dowolną ilością zgromadzonych tutaj kości..." na stronie dla jednego gracza, gdzie można zgromadzić maksymalnie 2 kości "store up to two dice at a time" jest poprawnie.

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 28 sie 2017, 09:00
autor: seki
Reasumując poprawne jest przechowywanie na karcie bohatera maksymalnie 2 kości heroicznych czynów (przy grze solo) a rzucać można tylko jedną.

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 28 sie 2017, 09:16
autor: Sir_Yaro
Nie rozumiem jak można to zdanie źle przetłumaczyć. Przecież treść oryginalna jest zupełnie jednoznaczna. :shock: Ciekawe ile jeszcze takich kwiatków znajdziemy...

Zdobyłem oryginalne angielskie PnP i patrze na Łucznika i Złodzieja (Archer, Rouge) - nic nie ma napisane jak tam kłaść czarne kości na karcie. Zastanawiam się czy jest na to jakiś specjalny sposób opisany w instrukcji czy to jakiś brak ?

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 28 sie 2017, 09:21
autor: Artur Dąbrowski
seki pisze:Reasumując poprawne jest przechowywanie na karcie bohatera maksymalnie 2 kości heroicznych czynów (przy grze solo) a rzucać można tylko jedną.
rzucać można dowolną ilością zebranych kości. Jeśli masz zebrane dwie to możesz rzucić dwiema lub jedną.
Sir_Yaro pisze: Zdobyłem oryginalne angielskie PnP i patrze na Łucznika i Złodzieja (Archer, Rouge) - nic nie ma napisane jak tam kłaść czarne kości na karcie. Zastanawiam się czy jest na to jakiś specjalny sposób opisany w instrukcji czy to jakiś brak ?
Łucznik i złodziej nie "zbierają" kostek. Tracisz czas (łucznik) lub podejmujesz ryzyko (łotrzyk) otrzymania ran i utraty czasu.

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 28 sie 2017, 09:30
autor: Sir_Yaro
Artur Dąbrowski pisze:Łucznik i złodziej nie "zbierają" kostek. Tracisz czas (łucznik) lub podejmujesz ryzyko (łotrzyk) otrzymania ran i utraty czasu.
TAk właśnie mi się wydawało - ale było tak inne od pozostałych, że nie byłem pewien.
Dziękuję.

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 28 sie 2017, 09:48
autor: seki
Dzięki Artur za wyjaśnienie.
Smoczy loch. Rozumiem, że w 1 turze każdego piętra odrzucamy 7 kart? 2 standardowe + 5 wynikających z opisu lochu.

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 28 sie 2017, 09:56
autor: Kisun
Hę? Jakaś spójna interpretacja jest potrzeba. Czyli dla 2graczy mamy kilka możliwości: 1. połóż 1kość - max 1 łącznie. Wtedy oczywiście rzucić można też tylko jedną. 2. połóż jedną na raz - można mieć więcej - rzucamy jedną? 3. połóż jedną na raz, można mieć więcej i rzucić nawet wszystkimi. A dla 1gracza: 1. połóż jedną, można mieć max dwie, rzucić tylko jedną. 2. połóż jedną, mieć max 2, rzucić obiema. 3. połóż jedną, max dwie na raz, można mieć więcej niż dwie ale rzucić tylko jedną. 4 połóż jedną, max dwie na raz, mieć więcej niż dwie i rzucić nawet wszystkimi. Na logikę to skłaniam się do nr1 dla dwóch i nr 2 dla jednego gracza. Skoro we dwóch można rzucać tylko jedną kością na gracza, czyli obaj gracze mogą, jak mają, zagrać dwie, to gracz solo by mieć podobne szanse powinien móc rzucić dwiema. A co do rozgrywki to nie wiem jakim cudem ktoś przechodzi bossa. Ja grając wojowniczką (już 3x), solo, nawet jeszcze nie zszedłem na trzeci poziom lochów. Pierwszej gry nie liczę, bo doszedłem do bossa tylko dla tego że rzucałem wszystkimi kościami niezależnie od typu spotkania. Ewidentnie gra nie jest zbalansowana dla graczy solo ;))

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 28 sie 2017, 10:12
autor: seki
Kisun pisze:Hę? Jakaś spójna interpretacja jest potrzeba. Czyli dla 2graczy mamy kilka możliwości: 1. połóż 1kość - max 1 łącznie. Wtedy oczywiście rzucić można też tylko jedną. 2. połóż jedną na raz - można mieć więcej - rzucamy jedną? 3. połóż jedną na raz, można mieć więcej i rzucić nawet wszystkimi. A dla 1gracza: 1. połóż jedną, można mieć max dwie, rzucić tylko jedną. 2. połóż jedną, mieć max 2, rzucić obiema. 3. połóż jedną, max dwie na raz, można mieć więcej niż dwie ale rzucić tylko jedną. 4 połóż jedną, max dwie na raz, mieć więcej niż dwie i rzucić nawet wszystkimi. Na logikę to skłaniam się do nr1 dla dwóch i nr 2 dla jednego gracza. Skoro we dwóch można rzucać tylko jedną kością na gracza, czyli obaj gracze mogą, jak mają, zagrać dwie, to gracz solo by mieć podobne szanse powinien móc rzucić dwiema. A co do rozgrywki to nie wiem jakim cudem ktoś przechodzi bossa. Ja grając wojowniczką (już 3x), solo, nawet jeszcze nie zszedłem na trzeci poziom lochów. Pierwszej gry nie liczę, bo doszedłem do bossa tylko dla tego że rzucałem wszystkimi kościami niezależnie od typu spotkania. Ewidentnie gra nie jest zbalansowana dla graczy solo ;))
Artur wyżej wyjaśnił i wkleił tekst angielski.
Co do bossa to również mam wątpliwości czy ktoś kto w 2 rundy zgniótł bossa grał dobrze. Gra niestety nie ma ścisłych zapisów i obawiam się, że będzie podatna na własne interpretacje. U mnie 3 gry (w tym jedna na 2 osoby) i twierdze, że gra jest bardzo trudna przy poprawnym stosowaniu zasad. Dlatego mnie się podoba. W ostatniej grze doszedłem do bossa ale byłem bez szans - smok dostał 3 rany ale mnie w 2 rundy pozamiatał. Na pewno da się wygrać ale zgadzam się z tym, że nie jest to takie proste jak opisał Sir Yaro. Być może miał super szczęście przez całą grę. Napisał, że skupił się na przedmiotach i miał umiejętności. Rzecz w tym, że nie da się na tym skupić bo rozwijać trzeba też doświadczenie aby móc zdobywać te przedmioty i umiejętności. Nie da się też grać bez mikstur bo jakieś rany na pewno przez 3 piętra się zbierze więc część kart trzeba przeznaczyć na zdobywanie mikstury (w mojej ostatniej grze miałem 5-6 kart mikstur). W grze wiele zależy od szczęścia ale zabawa jest fajna :)

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 28 sie 2017, 10:14
autor: Artur Dąbrowski
Kisun pisze:Skoro we dwóch można rzucać tylko jedną kością na gracza, czyli obaj gracze mogą, jak mają, zagrać dwie, to gracz solo by mieć podobne szanse powinien móc rzucić dwiema.
Heroiczne wyczyny na stronie bohatera dla jednego gracza pozwalają:
-zebrać dwie kostki (mag, wojownik, paladyn)
-uzyskać dwie kostki kosztem czasu (łucznik)
-zaryzykować utratą życia i czasu rzucając dwoma kostkami (łotrzyk)
W powyższych przypadkach dopuszcza się rzucanie tylko jedną kostką nawet jeśli na karcie masz zebrane dwie. To Twoja decyzja.

Heroiczne wyczyny na stronie bohatera dla dwóch graczy pozwalają:
-zebrać jedną kostkę (mag, wojownik, paladyn)
-uzyskać jedną kostkę kosztem czasu (łucznik)
-zaryzykować utratą życia i czasu rzucając jedną kostką (łotrzyk)
W powyższych przypadkach do dyspozycji masz tylko jedną kostkę dla każdego bohatera. Czy nią rzucisz czy nie to Twoja decyzja.

Jak więc widzisz ilość czarnych kostek w grze solo i w drużynie jest taka sama - maksymalnie 2 z heroicznych wyczynów.
Kisun pisze:A co do rozgrywki to nie wiem jakim cudem ktoś przechodzi bossa. Ja grając wojowniczką (już 3x), solo, nawet jeszcze nie zszedłem na trzeci poziom lochów. Pierwszej gry nie liczę, bo doszedłem do bossa tylko dla tego że rzucałem wszystkimi kościami niezależnie od typu spotkania. Ewidentnie gra nie jest zbalansowana dla graczy solo ;))

Zbieraj przedmioty dające dodatkowe serca oraz umiejętności i mikstury zwiększające zasób kości, ewentualnie takie które dają Ci możliwość uzyskania kości, których normalnie nie posiadasz. Pamiętaj, że do walki z bossem powinieneś stanąć będąc na co najmniej 3 poziomie, mając 5 przedmiotów i 4 umiejętności.

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

: 28 sie 2017, 10:26
autor: Sir_Yaro
seki pisze: Co do bossa to również mam wątpliwości czy ktoś kto w 2 rundy zgniótł bossa grał dobrze. Gra niestety nie ma ścisłych zapisów i obawiam się, że będzie podatna na własne interpretacje. U mnie 3 gry (w tym jedna na 2 osoby) i twierdze, że gra jest bardzo trudna przy poprawnym stosowaniu zasad. Dlatego mnie się podoba. W ostatniej grze doszedłem do bossa ale byłem bez szans - smok dostał 3 rany ale mnie w 2 rundy pozamiatał. Na pewno da się wygrać ale zgadzam się z tym, że nie jest to takie proste jak opisał Sir Yaro. Być może miał super szczęście przez całą grę. Napisał, że skupił się na przedmiotach i miał umiejętności. Rzecz w tym, że nie da się na tym skupić bo rozwijać trzeba też doświadczenie aby móc zdobywać te przedmioty i umiejętności. Nie da się też grać bez mikstur bo jakieś rany na pewno przez 3 piętra się zbierze więc część kart trzeba przeznaczyć na zdobywanie mikstury (w mojej ostatniej grze miałem 5-6 kart mikstur). W grze wiele zależy od szczęścia ale zabawa jest fajna :)
Jeśli dobrze pamiętam miałem wojownika:
4 poziom
ok 5-6 żółtych kości
ok 5-6 fioletowych
2 niebieskie
3 czarne

z 4-5 umiejętności z czego pamiętam tylko 4:
- przestaw wyrzucone kości na 4
- powiększ do 4 kości o 1
- strać o 1 mniej życia w walce, a o 2 mniej z bosem.
- cos co dawało czarna kośc do walki

zero albo maks jedna dodatkową kartę mikstury.