Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1130
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: TWILIGHT IMPERIUM fourth edition

Post autor: kaimada »

pinata pisze:
kaimada pisze:[...] osłabienia Sardaków nie rozumiem.
Jak mniemam piszesz o utracie startowych technologii. W zamian dostali jednak drugiego transportowca, a w ich przypadku szybkość ekspansji jest dużo ważniejsza od dodatkowej siły ognia. Zwłaszcza, że technologia w TI4 jest tania.

Nie sądzę więc, że zostali osłabieni. A tak naprawdę wszystko wyjaśni się dopiero w trakcie gry.
Piszę także o tym, że Combat Rolls zostały ograniczone do rund w bitwie. To też jest osłabienie.
Przede wszystkim - nawet dodając im transportowiec, absolutnie nie będą czołową rasą TI4. Nie rozumiem czemu mają być jedyną rasą bez technologii. Tzn. klimatycznie jest to świetne, ale w grze...
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: TWILIGHT IMPERIUM fourth edition

Post autor: misioooo »

Oj tam oj tam... Skoro niby tacy słabi (wg mnie trzeba zagrać i to kilka razy, aby to ocenić) to najwyżej nikt ich nie będzie brał do gry. Ras jest tyle, że spokojnie można z nich nigdy nie korzystać ;) Albo (jeśli rzeczywiście są słabi) dać ich wyjadaczowi w rozgrywce z nowicjuszami :) Taki mechanizm balansujący grę pomiędzy doświadczonym osobnikiem, a nowymi.
"It's a feature, not a bug!"
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1130
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: TWILIGHT IMPERIUM fourth edition

Post autor: kaimada »

misioooo pisze:Oj tam oj tam... Skoro niby tacy słabi (wg mnie trzeba zagrać i to kilka razy, aby to ocenić) to najwyżej nikt ich nie będzie brał do gry. Ras jest tyle, że spokojnie można z nich nigdy nie korzystać ;) Albo (jeśli rzeczywiście są słabi) dać ich wyjadaczowi w rozgrywce z nowicjuszami :) Taki mechanizm balansujący grę pomiędzy doświadczonym osobnikiem, a nowymi.
"It's a feature, not a bug!"
Ja nie mówię, że są beznadziejni. Byli jedną z najgorszych ras i miałem nadzieję, że zostaną dopakowani.
Tak samo mam nadzieję, że Xxcha zostali wystarczająco poprawieni, ale tutaj trzeba będzie zagrać, żeby się przekonać.
stalker7
Posty: 711
Rejestracja: 13 maja 2017, 08:04
Lokalizacja: Podkarpacie wariacie
Been thanked: 3 times

Re: TWILIGHT IMPERIUM fourth edition

Post autor: stalker7 »

kaimada pisze:
misioooo pisze:Oj tam oj tam... Skoro niby tacy słabi (wg mnie trzeba zagrać i to kilka razy, aby to ocenić) to najwyżej nikt ich nie będzie brał do gry. Ras jest tyle, że spokojnie można z nich nigdy nie korzystać ;) Albo (jeśli rzeczywiście są słabi) dać ich wyjadaczowi w rozgrywce z nowicjuszami :) Taki mechanizm balansujący grę pomiędzy doświadczonym osobnikiem, a nowymi.
"It's a feature, not a bug!"
Ja nie mówię, że są beznadziejni. Byli jedną z najgorszych ras i miałem nadzieję, że zostaną dopakowani.
Tak samo mam nadzieję, że Xxcha zostali wystarczająco poprawieni, ale tutaj trzeba będzie zagrać, żeby się przekonać.
ALBO dopakować home rulesami :roll: piękno planszówek home rules rules :D
Awatar użytkownika
TuReK
Posty: 1480
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 74 times

Re: TWILIGHT IMPERIUM fourth edition

Post autor: TuReK »

Sardak byli najgorsi, bo mieli wolny start i bonusy tylko do walki, a walka nie przekładała się na VP.
Ale i tak ich lubię :D Pierwszy raz w TI grałem właśnie robalami.
Z pustego i Saruman nie naleje
stalker7
Posty: 711
Rejestracja: 13 maja 2017, 08:04
Lokalizacja: Podkarpacie wariacie
Been thanked: 3 times

Re: TWILIGHT IMPERIUM fourth edition

Post autor: stalker7 »

mi tam się podoba większość ma fajne zdolności którymi można fajnie kombinować ale nie znam się tak bardzo bo w TI nigdy nie miałem przyjemności zagrać 4 edycja będzie tą pierwszą :mrgreen:
SirSowa
Posty: 133
Rejestracja: 11 lis 2013, 09:32
Lokalizacja: Wejherowo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 8 times

Re: TWILIGHT IMPERIUM fourth edition

Post autor: SirSowa »

Doszedłem do wniosku, że 4 ED kupować nie będę. Mam 3 ED ze wszystkimi dodatkami i mam zamiar,mojej grupie przy następnym graniu zaproponować home rules, że nie będzie strategii politycznej, a zawsze rozgrywane będą 2 karty polityki na wzór 4 ED. Faktycznie w 3 ED mało się gra polityki, więc tak będzie większy Fun :-)

Boję się, że wrzucenie wszystkiego do jednej gry i okrojenie tego nie wypali i gra sporo straci.
Moja Kolekcja
Dotychczasowe transakcje:
- Zakup World of Warcraft: The Board Game - Dzieniu; Lords of Hellas - virco; Fanowskie dodatki do 7 Wonders - aigimig
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: TWILIGHT IMPERIUM fourth edition

Post autor: Piehoo »

Pytanie do wymiataczy TI3. Wprowadzone zmiany serio mogą zmienić czas gry z 6-12h, na 4-8h? ;) W zasadzie nie wiem jakiej odpowiedzi oczekuje. Taki przykładowy Godfather zabiera nam max. 1,5h, a słyszałem o ludziach którzy grali 4h. Co kraj to obyczaj. :)
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: TWILIGHT IMPERIUM fourth edition

Post autor: misioooo »

Piehoo pisze:Pytanie do wymiataczy TI3. Wprowadzone zmiany serio mogą zmienić czas gry z 6-12h, na 4-8h? ;) W zasadzie nie wiem jakiej odpowiedzi oczekuje. Taki przykładowy Godfather zabiera nam max. 1,5h, a słyszałem o ludziach którzy grali 4h. Co kraj to obyczaj. :)
Piehoo ty jako wytrawny gracz sam powinieneś wiedzieć :) Jak grałem w Chaos w Starym wiecie to we 4 jakieś 3h... A znam takich, co jako filler to grają w 90min :)
To samo Wojownicy Midgardu - grałem ok 90min w 4 osoby, a ostatnio ponad 3h (też w 4 osoby)...
Wszystko zależy od graczy. Pewnie i 3ed TI da się zagrać w 4h jak gracze są doświadczeni i nie zamulają... znaczy się nie cierpią na chroniczny paraliż decyzyjny :twisted:
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1130
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: TWILIGHT IMPERIUM fourth edition

Post autor: kaimada »

Piehoo pisze:Pytanie do wymiataczy TI3. Wprowadzone zmiany serio mogą zmienić czas gry z 6-12h, na 4-8h? ;) W zasadzie nie wiem jakiej odpowiedzi oczekuje. Taki przykładowy Godfather zabiera nam max. 1,5h, a słyszałem o ludziach którzy grali 4h. Co kraj to obyczaj. :)
Piotrek, ale TI3 nie zabiera 12h... Grając w sześć osób schodzi nam sześć do siedmiu godzin. W cztery osoby mamy pięć do sześciu godzin. Oczywiście mówię o grze gdzie większość jest ograna i zna grę. Ekstremalna sytuacja to osiem godzin na sześć osób i dwie godziny na cztery osoby. Tak wyglądają nasze statystyki.
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1404
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 153 times
Been thanked: 187 times

Re: TWILIGHT IMPERIUM fourth edition

Post autor: Błysk »

kaimada pisze: Piotrek, ale TI3 nie zabiera 12h... Grając w sześć osób schodzi nam sześć do siedmiu godzin. W cztery osoby mamy pięć do sześciu godzin. Oczywiście mówię o grze gdzie większość jest ograna i zna grę. Ekstremalna sytuacja to osiem godzin na sześć osób i dwie godziny na cztery osoby. Tak wyglądają nasze statystyki.
Jednym zabiera, innym nie. ;)

Czy te zmiany skrócą czas rozgrywki AŻ tak drastycznie? Nie wiem, ale wątpię. Na pewno polityka i technologia będą szybsze, ale też szybciej dojdzie pewnie do claimowania celów, dzięki zmianie budowy doków. Dużo tu zależy od kart celów i akcji, jak bardzo zostały zmienione/ niezmienione. W każdym razie 4h to bym się raczej nie spodziewał przy komplecie graczy, nawet sprawnych.

Generalnie zauważyłem, że w TI dobrze by było, gdyby jeden z ogarniętych graczy był moderatorem rozgrywki, który by świeżym/ roztargnionym przypominał: "Skończyłeś ruch, zacznij planować następny." Bo większość downtime w moim odczuciu jest generowana przez zamulaczy, którzy siedzą i czekają na swoją kolejkę, żeby pomyśleć, albo czekają aż "ktoś" wykona ruch, bo to "kluczowe" co zrobi, zamiast uwzględnić na szybko, co ktoś mniej więcej może zrobić, że będzie to miało wpływ na moje położenie. W dużej mierze też chodzi o akcje typu "to ja będę budował" i typ skoro wiedział, że będzie budował, to mógł przeliczyć na ile statków go stać jakiego typu. Serio. Nieraz miałem przy stole sytuację, że przy budowie statków tak się ktoś zgubił, że kolejka zdążyła do niego dojść znowu, a tamten ciągle nie wiedział co buduje i dlaczego. Jak już w końcu ogarnął matematykę, to ktoś to musiał sprawdzić.

Podsumowując: Ta gra nie jest długa przez to, że sama w sobie ma jakieś straszne procedury, które zajmują czas (poza technologiami i polityką, to nawet jak chciało się szybko, to się nie da, ale ma zostać poprawione), tylko ludzie często mają w tego typu grze tendencje do paraliżu decyzyjnego, bo zdarza im się zawiesić na czymś, co w danym momencie niekoniecznie jest istotne w odniesieniu do ich ruchy/ sytuacji/ położenia. Co mnie osobiście irytuje, bo jestem stosunkowo szybkim graczem. :)
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: TWILIGHT IMPERIUM fourth edition

Post autor: pinata »

kaimada pisze:[...] Byli jedną z najgorszych ras i miałem nadzieję, że zostaną dopakowani.
Całkowitym przypadkiem w naszej ostatniej grze to właśnie Sardakk N'orr zaprowadzili porządek w galaktyce (a także śmierć i zgliszcza). I to pomimo tego, że ich startowa flota wpakowała się w supernovą. Ot, taka anegdota.

Takiej esecji ameritrashu jak TI nie ma sensu przesadnie balansować. Gra się sama balansuje dzięki mechanice noży i pleców.
Błysk pisze:Generalnie zauważyłem, że w TI dobrze by było, gdyby jeden z ogarniętych graczy był moderatorem rozgrywki, który by świeżym/ roztargnionym przypominał: "Skończyłeś ruch, zacznij planować następny."
Otóż to. Niech przeciętnie gracz rozegra cztery tury podczas rundy i załóżmy, że rozegrane zostanie 8 rund. Przy sześciu graczach, wystarczy że każdy spóźni się z rozpoczęciem kolejki o marne 10 sekund (bo poprzedni gracz nie poinformował następnego, że skończył ruch) i już gra wydłuża się o pół godziny!

4 tury * 8 rund * 6 graczy * 10 sekund = 1920 sekund = 32 minuty.
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: TWILIGHT IMPERIUM fourth edition

Post autor: Piehoo »

kaimada pisze:
Piehoo pisze:Pytanie do wymiataczy TI3. Wprowadzone zmiany serio mogą zmienić czas gry z 6-12h, na 4-8h? ;) W zasadzie nie wiem jakiej odpowiedzi oczekuje. Taki przykładowy Godfather zabiera nam max. 1,5h, a słyszałem o ludziach którzy grali 4h. Co kraj to obyczaj. :)
Piotrek, ale TI3 nie zabiera 12h... Grając w sześć osób schodzi nam sześć do siedmiu godzin. W cztery osoby mamy pięć do sześciu godzin. Oczywiście mówię o grze gdzie większość jest ograna i zna grę. Ekstremalna sytuacja to osiem godzin na sześć osób i dwie godziny na cztery osoby. Tak wyglądają nasze statystyki.
Dzięki, w takim razie jestem dobrej myśli. Godzina z kawałkiem na gracza w TI3, przy teoretycznie lekkim streamlinie TI4 może dać akceptowalny czas rozgrywki. (przy odpowiednim zaplanowaniu dnia. :))
Piehoo ty jako wytrawny gracz sam powinieneś wiedzieć :) Jak grałem w Chaos w Starym wiecie to we 4 jakieś 3h... A znam takich, co jako filler to grają w 90min :)
To samo Wojownicy Midgardu - grałem ok 90min w 4 osoby, a ostatnio ponad 3h (też w 4 osoby)...
Wszystko zależy od graczy. Pewnie i 3ed TI da się zagrać w 4h jak gracze są doświadczeni i nie zamulają... znaczy się nie cierpią na chroniczny paraliż decyzyjny :twisted:
Wiem że są różni gracze. Bardziej chciałem się dowiedzieć jak to wypada u ogarniętych osób. Serio, często słyszę legendy o tym jak ludzie dwa dni przy tym siedzieli. Jak widać to jest raczej wyjątek.
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
stalker7
Posty: 711
Rejestracja: 13 maja 2017, 08:04
Lokalizacja: Podkarpacie wariacie
Been thanked: 3 times

Re: TWILIGHT IMPERIUM fourth edition

Post autor: stalker7 »

i póki co eksperci od TI3 mówicie że TI4 będzie na plus czy na minus w stosunku do starej edycji?
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: TWILIGHT IMPERIUM fourth edition

Post autor: Rocy7 »

Nie jestem espertem od TI3 wiec sie wypowiem;) Jako ktoś komu 3 edycja się średnio spodobała oceniam zmiany na plus, na tyle iż bardzo chce dać 4 szansę.
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1404
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 153 times
Been thanked: 187 times

Re: TWILIGHT IMPERIUM fourth edition

Post autor: Błysk »

stalker7 pisze:i póki co eksperci od TI3 mówicie że TI4 będzie na plus czy na minus w stosunku do starej edycji?
Szkoda mi, że nie powalczono o sensowniejszych liderów i najemników, będzie mi też brakowało Distant Suns. "Modyfikowanie statków" okazało się wydmuszką, bo z tego co widzę, to będzie można statki ulepszać, ale nie personalizować, więc nie będzie dwóch różnych wersji krążowników a raczej słabszy krążownik i mocniejszy krążownik.

Reszta zmian na bardzo duży plus, ja chyba zainwestuje.
Ostatnio zmieniony 22 sie 2017, 20:33 przez Błysk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1130
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: TWILIGHT IMPERIUM fourth edition

Post autor: kaimada »

Bez wątpienia ta edycja jest dużo bardziej przystępna dla nowych graczy.
Learn to Play zawiera rozstawienie z sześcioma Wielkimi Rasami Uniwersum TI, nie ma masy (często zbędnych) wariantów, mechaniki zostały uproszczone i przerobione. Drzewko technologii jest teraz banalnie proste. Dla nowych same zalety.
Starzy? Tak czy siak w to zagrają ;).
stalker7
Posty: 711
Rejestracja: 13 maja 2017, 08:04
Lokalizacja: Podkarpacie wariacie
Been thanked: 3 times

Re: TWILIGHT IMPERIUM fourth edition

Post autor: stalker7 »

Błysk pisze:
stalker7 pisze:i póki co eksperci od TI3 mówicie że TI4 będzie na plus czy na minus w stosunku do starej edycji?
Szkoda mi, że nie powalczono o sensowniejszych liderów i najemników, będzie mi też brakowało Distant Suns. "Modyfikowanie statków" okazało się wydmuszką, bo z tego co widzę, to będzie można statki ulepszać, ale nie personalizować, więc nie będzie dwóch różnych wersji krążowników a raczej słabszy krążownik i mocniejszy krążownik.

Reszta zmian na bardzo duży plus, ja chyba zainwestuje.
no właśnie wielka szkoda że nie da się samemu "montować" floty bo głównie za to pokochałem Eclipse :roll:
ale kto wie może dodadzą w dodatku byłoby mega:)
IrasArgor
Posty: 372
Rejestracja: 26 kwie 2016, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 121 times
Been thanked: 69 times

Re: TWILIGHT IMPERIUM fourth edition

Post autor: IrasArgor »

pinata pisze:
kaimada pisze:[...] Byli jedną z najgorszych ras i miałem nadzieję, że zostaną dopakowani.
Całkowitym przypadkiem w naszej ostatniej grze to właśnie Sardakk N'orr zaprowadzili porządek w galaktyce (a także śmierć i zgliszcza). I to pomimo tego, że ich startowa flota wpakowała się w supernovą. Ot, taka anegdota.

Takiej esecji ameritrashu jak TI nie ma sensu przesadnie balansować. Gra się sama balansuje dzięki mechanice noży i pleców.
Błysk pisze:Generalnie zauważyłem, że w TI dobrze by było, gdyby jeden z ogarniętych graczy był moderatorem rozgrywki, który by świeżym/ roztargnionym przypominał: "Skończyłeś ruch, zacznij planować następny."
Otóż to. Niech przeciętnie gracz rozegra cztery tury podczas rundy i załóżmy, że rozegrane zostanie 8 rund. Przy sześciu graczach, wystarczy że każdy spóźni się z rozpoczęciem kolejki o marne 10 sekund (bo poprzedni gracz nie poinformował następnego, że skończył ruch) i już gra wydłuża się o pół godziny!

4 tury * 8 rund * 6 graczy * 10 sekund = 1920 sekund = 32 minuty.
Wszystko fajnie tylko umówmy się czasami np. w przypadku bitwy czas oczekiwania na kolejny ruch to 10-15 minut więc umówmy się gracze w tym czasie idą na papierosa, siku, coś do picia itp czy też sytuacja, że gracz poprzedzający wykona ruch wymagający od nas całkowitej zmiany koncepcji. Dlatego dodajmy czynniki ludzkie oraz fakt, że to ma być przyjemność, a nie łajanie się non stop, że ktoś się spóźnia te 10 sekund. Gra jest długa dlatego też ciężko utrzymać koncentrację non stop, a przynajmniej ja nie umiem. Dlatego 7-8 to taki optymalny czas grana sześciu graczy, dodam według mnie ;).
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: TWILIGHT IMPERIUM fourth edition

Post autor: pinata »

Kilka informacji dla osób nie śledzących BGG, a zainteresowanych drobnymi, acz ciekawymi różnicami między TI3 a TI4 (na poziomie zaawansowanym):

Siły naziemne Arborec i doki Klanów Saar mogą obecnie produkować jednostki w akcji taktycznej, w której się poruszały. Dla odmiany flagship Arborec nie może produkować jednostek podczas ruchu, ale wygląda na to, że jeżeli się nie poruszał, to wyprodukowane przez niego na początku aktywacji siły naziemne mogą przeprowadzać inwazję i/lub wyprodukować kolejne jednostki w fazie produkcji tej samej aktywacji. W przeciwieństwie do TI3 można łączyć "moce produkcyjne" dwóch jednostek naziemnych Arborec-ów, np.: płacąc tylko jeden zasób za parę myśliwców wyprodukowanych przez parę jednostek naziemnych. Jest to możliwe nawet wtedy, gdy owa para produkujących jednostek naziemnych znajduje się na różnych planetach tego samego systemu.

Flagship Creuss-ów pozwala teraz na więcej zabawy. Nie dość, że przez wormhole delta mogą przelatywać inni gracze (posiadający odpowiednią technologię), to jeszcze wygląda na to, że można przez niego strzelać PDS-ami w obie strony, w tym ostrzeliwując home system Creuss-ów z systemu blokowanego przez ich flagship. Teoretycznie możliwe jest też aktywowanie sytemu domowego Creuss-ów przez gracza Creuss-ów i zebranie nadmiarowych jednostek lądowych z systemu flagshipa, przez transportowce znajdujące się w systemie domowym - tuż przed powrotem flagshipa do systemu domowego, w tej samej aktywacji.
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1404
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 153 times
Been thanked: 187 times

Re: TWILIGHT IMPERIUM fourth edition

Post autor: Błysk »

IrasArgor pisze: Wszystko fajnie tylko umówmy się czasami np. w przypadku bitwy czas oczekiwania na kolejny ruch to 10-15 minut więc umówmy się gracze w tym czasie idą na papierosa, siku, coś do picia itp czy też sytuacja, że gracz poprzedzający wykona ruch wymagający od nas całkowitej zmiany koncepcji. Dlatego dodajmy czynniki ludzkie oraz fakt, że to ma być przyjemność, a nie łajanie się non stop, że ktoś się spóźnia te 10 sekund. Gra jest długa dlatego też ciężko utrzymać koncentrację non stop, a przynajmniej ja nie umiem. Dlatego 7-8 to taki optymalny czas grana sześciu graczy, dodam według mnie ;).
Bitwy trwające 15 min? To nie Forbidden Stars :), zresztą widzą bitwę i ilość jednostek, to mogą oszacować, że potrwa to mniej więcej tyle, a tyle.
Jasne, takie ruchy się zdarzają, ale nie aż tak znowu często.

Nie chodzi o łajanie o 10 sekund, tylko o to, żeby gracz po zakończonym ruchu ogarniał, co chce zrobić w następnym itd. A nie zaczynał nad tym myśleć, jak kolejka znowu do niego dojdzie. Serio, da się rozplanować produkcję tak, żeby w swojej kolejce wiedzieć ile i na co chce się wydać. ;) Te 10 sekund to chyba był przykład tylko, ile można zaoszczędzić na tak błahych czynnościach.

pinata pisze: Flagship Creuss-ów pozwala teraz na więcej zabawy. Nie dość, że przez wormhole delta mogą przelatywać inni gracze (posiadający odpowiednią technologię), to jeszcze wygląda na to, że można przez niego strzelać PDS-ami w obie strony, w tym ostrzeliwując home system Creuss-ów z systemu blokowanego przez ich flagship. Teoretycznie możliwe jest też aktywowanie sytemu domowego Creuss-ów przez gracza Creuss-ów i zebranie nadmiarowych jednostek lądowych z systemu flagshipa, przez transportowce znajdujące się w systemie domowym - tuż przed powrotem flagshipa do systemu domowego, w tej samej aktywacji.
Czekaj, czekaj. W sumie nie czytałem instrukcji do 4, ale zaszła zmiana w ruchu, czy ja grałem źle kilkadziesiąt partii? Można ruszyć z aktywowanego systemu i potem sobie do niego wrócić w trakcie jednej aktywacji?

Jak to inni przez delty będą mogli przelatywać? Zdolność specjalna rasy kopiowana przez technologię czy ja coś źle interpretuję? Jeśli tak, to moim zdaniem niepotrzebny nerf dla duszków. W ogóle też usunięcie blokady wormhola jest strasznie biedne moim zdaniem. :(
Awatar użytkownika
TuReK
Posty: 1480
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 74 times

Re: TWILIGHT IMPERIUM fourth edition

Post autor: TuReK »

Błysk pisze:
Czekaj, czekaj. W sumie nie czytałem instrukcji do 4, ale zaszła zmiana w ruchu, czy ja grałem źle kilkadziesiąt partii? Można ruszyć z aktywowanego systemu i potem sobie do niego wrócić w trakcie jednej aktywacji?

Jak to inni przez delty będą mogli przelatywać? Zdolność specjalna rasy kopiowana przez technologię czy ja coś źle interpretuję? Jeśli tak, to moim zdaniem niepotrzebny nerf dla duszków. W ogóle też usunięcie blokady wormhola jest strasznie biedne moim zdaniem. :(
1. Teraz można, taka namiastka akcji transfer

2. Jak masz odpowiedni tech albo kartę akcji to można przeleciec przez flotę wroga
Z pustego i Saruman nie naleje
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: TWILIGHT IMPERIUM fourth edition

Post autor: pinata »

Błysk pisze:Czekaj, czekaj. W sumie nie czytałem instrukcji do 4, ale zaszła zmiana w ruchu, czy ja grałem źle kilkadziesiąt partii? Można ruszyć z aktywowanego systemu i potem sobie do niego wrócić w trakcie jednej aktywacji?
TuReK pisze:Teraz można, taka namiastka akcji transfer
W TI3 też było można:
Instrukcja, strona 11 pisze:A ship may not move if it is located in a system that already has been activated by the active player (i.e., contains a friendly Command Counter placed prior to the current activation)
FAQ, strona 4 pisze:Q: When I activate a system (with a Tactical Action), can I move units out of that system and then back in, assuming they have enough movement? For example, can I move a carrier out one hex, pick up some Ground Forces, and move back into the system I’ve just activated?
A: Yes. The rules state that a ship may move out of a system as long as it does not contain a friendly Command Counter placed prior to the current activation (page 11).
TuReK pisze:Jak masz odpowiedni tech albo kartę akcji to można przeleciec przez flotę wroga
Zgadza się, ale w TI3 tylko Creuss mógł latać przez deltę. A teraz mogą wszyscy.
Błysk pisze:Jak to inni przez delty będą mogli przelatywać? Zdolność specjalna rasy kopiowana przez technologię czy ja coś źle interpretuję? Jeśli tak, to moim zdaniem niepotrzebny nerf dla duszków. W ogóle też usunięcie blokady wormhola jest strasznie biedne moim zdaniem. :(
W zdolności rasowej w TI3 było napisane, że przez deltę może latać tylko Creuss. Teraz tego zapisu nie ma, a wręcz przeciwnie - w 89.4 jest zapis, że delta to zwykły wormhole.

"Nerf" nie jest duży, zwłaszcza że w zamian dostali niezłą zdolność Slipstream. Ale na pewno będzie zabawny, gdy tylko inne rasy dokopią się do Light/Wave Deflector-a (co wbrew pozorom łatwe nie jest, bo tyle jest innych smakowitych technologii).
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1130
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: TWILIGHT IMPERIUM fourth edition

Post autor: kaimada »

W najnowszej aktualizacji FFG zapowiada wydanie wersji sklepowej już w Q3, czyli we wrześniu:
Command your fleet and purchase Twilight Imperium Fourth Edition (TI07) from your local retailer when it releases in the third quarter of 2017!
stalker7
Posty: 711
Rejestracja: 13 maja 2017, 08:04
Lokalizacja: Podkarpacie wariacie
Been thanked: 3 times

Re: TWILIGHT IMPERIUM fourth edition

Post autor: stalker7 »

kaimada pisze:W najnowszej aktualizacji FFG zapowiada wydanie wersji sklepowej już w Q3, czyli we wrześniu:
Command your fleet and purchase Twilight Imperium Fourth Edition (TI07) from your local retailer when it releases in the third quarter of 2017!
no tak tak tylko że to jest local USA retailer, niestety podejrzewam że w polsce to będzie wydanie + dowóz statkiem do europy więc +6-8 tygodni ja i tak czekam na PL :mrgreen:
zresztą nie ma się co dziwić na taką datę skoro już niedawno temu na genconie były gotowe gry które sprzedawali więc skoro mają to kwestia wprowadzenia do retailu to już kwestia dodruku przez drukarnie
ODPOWIEDZ