Strona 1 z 1

A4 Quest

: 11 lip 2017, 22:52
autor: kmd7
Szukam potwierdzenia wątpliwości - do wykonania akcji zawsze potrzebna jest kość? Nie mogę przystąpić do walki, nie mając żadnej kości i opierać się tylko na statystykach bohatera? Myślę o sytuacji, kiedy wykorzystuję ostatnią aktywną kość na akcję i przechodząc na kolejną sekcję kafelka napotykam przeciwnika. Czy mogę walczyć i jeśli przeżyję to podczas odpoczynku odzyskać kości?
I jeszcze jedno - walcząc z przeciwnikiem z poziomu 8 powinienem stracić kryształ. Co jeśli go nie mam?

Re: A4 Quest

: 11 lip 2017, 23:27
autor: Lets_Grajmy
Też miałem podobne pytania i od autorów wiem, że jeżeli nie masz wolnej kości to tracisz 1HP i rzucasz jedną kością, którą wcześniej wykorzystałeś. Tak za każdym razem.
Jeżeli nie masz kryształu to nic się nie dzieje (co mi też wydało się dziwne).

Re: A4 Quest

: 11 lip 2017, 23:40
autor: kmd7
Dzięki. Jeszcze ostatnie pytanie. Walka z Bossem - czy do statystyk Bossa atak/obrona na kafelku dołączamy jeszcze wynik z rzutu kostką? Bo kostka przygody oznacza już HP bossa. Jeśli tak, to czy rzucamy kostką w każdym z trzech etapów walki (jeśli nie zginął wcześniej)?

Re: A4 Quest

: 12 lip 2017, 20:18
autor: Lets_Grajmy
Hehe, zadałem to samo pytanie. Niestety tym razem nie dostałem odpowiedzi i nadal nie wiem jak to rozegrać i na tym zakończyła się moja przygoda z tą grą. Może będzie na to odpowiedź w instrukcji v1.1, al już mi się nie chce jej ściągać :)

Re: A4 Quest

: 24 lip 2017, 01:22
autor: pinata
Instrukcja pisze:WALKA Z PRZECIWNIKIEM
[...] Następnie jeśli przeciwnik posiada akcję specjalną (21) należy ją rozpatrzyć, po czym rzucić kością przygody jeszcze raz. Wynik rzutu należy dodać do wartości siły i obrony danego przeciwnika w arkuszu (22).
Powyższy fragment nie precyzuje, czy rzut powiększający statystyki wroga należy wykonać tylko jeżeli posiadał on akcję specjalną, czy nawet wtedy gdy jej nie ma.

Ktoś zna wykładnię?

Podłączam się również do pytania kmd7, lecz z dodatkową kwestią, czy jeżeli rzucamy kością to robimy to raz na całą bitwę, czy dla każdej z trzech faz rzucamy kość osobno?

I jeszcze: czy trzy fazy walki z bossem liczą się nadal jako jedna tura na potrzeby wykorzystania kryształów?

Re: A4 Quest

: 24 lip 2017, 09:20
autor: Kezia
kmd7 pisze:Szukam potwierdzenia wątpliwości - do wykonania akcji zawsze potrzebna jest kość? Nie mogę przystąpić do walki, nie mając żadnej kości i opierać się tylko na statystykach bohatera? Myślę o sytuacji, kiedy wykorzystuję ostatnią aktywną kość na akcję i przechodząc na kolejną sekcję kafelka napotykam przeciwnika. Czy mogę walczyć i jeśli przeżyję to podczas odpoczynku odzyskać kości?
Nie można przystąpić do walki nie posiadając kości. Zawsze jeśli nie posiadasz kostki tracisz 1HP i przerzucasz jedną wykorzystaną kostką. Dopiero po walce możesz odpocząć i odzyskać resztę
kmd7 pisze:I jeszcze jedno - walcząc z przeciwnikiem z poziomu 8 powinienem stracić kryształ. Co jeśli go nie mam?
Jeśli nie posiadasz kryształu to go nie tracisz
kmd7 pisze: Jeszcze ostatnie pytanie. Walka z Bossem - czy do statystyk Bossa atak/obrona na kafelku dołączamy jeszcze wynik z rzutu kostką? Bo kostka przygody oznacza już HP bossa. Jeśli tak, to czy rzucamy kostką w każdym z trzech etapów walki (jeśli nie zginął wcześniej)?
Przy walce z Bossem nie rzuca się już dodatkowo kostką.
pinata pisze:Powyższy fragment nie precyzuje, czy rzut powiększający statystyki wroga należy wykonać tylko jeżeli posiadał on akcję specjalną, czy nawet wtedy gdy jej nie ma.
Zawsze podczas walki z przeciwnikiem (nie bossem) rzucamy kością aby sprawdzić jego statystyki.
pinata pisze:I jeszcze: czy trzy fazy walki z bossem liczą się nadal jako jedna tura na potrzeby wykorzystania kryształów?
1 faza ataku w walce z bossem liczy się jako jedna tura. Czyli podczas walki można użyć kryształu 3 razy (w trakcie każdej z 3 faz)

-------------

Jeśli macie jeszcze jakieś pytania możecie je zadawać tutaj. Będę już monitorował ten wątek ;)

Re: A4 Quest

: 24 lip 2017, 13:28
autor: pinata
Dziękuję za odpowiedzi.

Sugeruję wprowadzenie tych drobnych wyjaśnień do następnego wydania instrukcji, bo w chwili obecnej zapisy:
Instrukcja pisze:KRYSZTAŁY
[...] Zdolność wymagającą użycia kryształu (przesuń znacznik o jedno pole w lewo) można wykonać w dowolnym momencie, należy pamiętać jednak że można to zrobić tylko raz w turze! [...]

WALKA Z BOSSEM
[...] Cała walka wygląda w identyczny sposób jak w punkcie “Walka z przeciwnikiem” [...]
nieco odbiegają od stanu objawionego.

Poza tym wygląda to obiecująco i właśnie został zlecony wydruk. Czekam na kolejne przygody i bohaterów :)

Re: A4 Quest

: 10 lut 2019, 13:34
autor: raiden25
To ja podpytam jeszcze jak to jest z umiejętnościami specjalnymi. Kiedy można ich użyć, czy to coś kosztuje itd. Nie widze ani słowa o tym. Grałem tak ze moza wykonać jedna na turę, ale to moje domysły.

Czy zaczynajac przygodę gdy postać stoi poza kaflami, musze zużyć dowolna kość aby iść dalej?

Re: A4 Quest

: 10 lut 2019, 15:11
autor: Kezia
Specjalną zdolność można użyć raz na turę. Co do wejścia na pierwsze pole, kostkę aktywujesz dopiero wykonując akcję, samo poruszenie się na pole nie wymaga aktywacji kostki, chyba że na danym polu znajduje się ikona która zmusza nas do tego.

Re: A4 Quest

: 10 lut 2019, 15:27
autor: raiden25
Kezia pisze: 10 lut 2019, 15:11 Specjalną zdolność można użyć raz na turę.
Raz na turę każdej czy ogolnie tylko jednej można użyć w turze?

Re: A4 Quest

: 10 lut 2019, 22:57
autor: RaYell
Musisz wykonać 3 następujące kroki w czasie tury:
1. Ruch
2. Przeciwnik (jeśli jest)
3. Akcja lub Odpoczynek

Umiejętność specjalna zwykle daje ci dodatkową możliwość, której nie ma nadrukowanej na planszy, ale nadal jest to akcja więc albo bierzesz zdolność specjalną, albo jedną z akcji dostępnych na danym polu.

Re: A4 Quest

: 11 lut 2019, 10:09
autor: Kezia
RaYell pisze: 10 lut 2019, 22:57 Umiejętność specjalna zwykle daje ci dodatkową możliwość, której nie ma nadrukowanej na planszy, ale nadal jest to akcja więc albo bierzesz zdolność specjalną, albo jedną z akcji dostępnych na danym polu.
Nie, zdolnośc specjalna jest przeważnie uzupełnieniem jakiejść akcji (np łuczniczka ma bonus do polowania oraz ona i paladyn mają lekko zmodyfikowane zasady walki).

Re: A4 Quest

: 11 lut 2019, 12:23
autor: RaYell
Bonus do polowania łuczniczki to umiejętność pasywna - tu chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć kiedy i jak działa. Natomiast atak z dystansu to nowy rodzaj akcji (nawet specjalną ikonę dostał), więc moim zdaniem albo wykorzystasz go na poprzednim polu aby ubić przeciwnika z daleka albo wykonujesz akcję na polu, na którym stoisz, ale w następnej turze musisz walczyć z przeciwnikiem według normalnych zasad.