Strona 1 z 5

Pulsar 2849 (Vladimir Suchy)

: 02 lip 2017, 21:02
autor: EsperanzaDMV
Pulsar 2849: Mining beyond the Horizon

Wydawca: Czech Games Edition

Autor: Vladimír Suchý
Ilość graczy: 2-4
Planowana data wydania: Essen 2017

Opis ze strony CGE: "A new euro style game from Vladimír Suchý, author of The Prodigals Club, Last Will, and Shipyard. Far, far away in a galaxy, players are exploring space, building megastructures, and discovering alien technologies. This game uses dice in a very unique way and has many routes to victory."

Pierwszy raz usłyszałem o tej grze w wywiadzie Kaczmara z z Michalem Elwenem Stachem z Czech Games Edition na tegorocznym Pionku (od 15:05). Można było podczas Pionka również zagrać w prototyp, widać również prototypową okładkę.
Skąd nazwa? W 1849 zaczęła się gorączka złota, tysiąc lat później rozpoczęła się era "wydobywania" pulsarów i nastąpiła eksploracja kosmosu. Latamy po galaktyce, zakładamy kolonie, zbieramy punkty zwycięstwa... Duża eurogra z mechaniką dicedraftingu (cytat z wywiadu powyżej).

Wątek o grze na BGG.

Tutaj z kolei pierwsze wrażenia z konwentu w Ohio sprzed kilku dni.

Mnie osobiście zaciekawiła okrągła plansza ;)
Obrazek

Re: Pulsar 2849

: 02 lip 2017, 21:13
autor: Galatolol
Wygląda ciekawie. Fajne blade kostki.

Re: Pulsar 2849

: 02 lip 2017, 21:44
autor: maciejo
Galatolol pisze:Wygląda ciekawie. Fajne blade kostki.
Takie kosmiczne :D

Re: Pulsar 2849

: 02 lip 2017, 23:19
autor: Zet
Brzmi super, tylko ciekawe, czy będzie to tak suche jak Shipyard :-(

Re: Pulsar 2849

: 02 lip 2017, 23:28
autor: Tomzaq
autorem jest Suchy, więc...

Re: Pulsar 2849

: 03 lip 2017, 08:48
autor: mauserem
Z zaciekawieniem przyglądnąłem się temu prototypowi na Pionku.
Gra nie wybucha w twarz jakoś specjalnie. Rozgrywka to dość suche (nomen omen) ekonomiczne, optymalizacyjne euro na kościach - moim zdaniem dla wielbicieli. Kilka sprytnych patentów na ożywienie mechaniki - ale ciągle miałem wrażenie, że to już było, w dodatku "było lepiej". W mojej opinii jedyny plus to setting - dla mnie "kosmosów" nigdy dość. :mrgreen:

Re: Pulsar 2849

: 14 lip 2017, 14:19
autor: Bary
Ciekawie się to zapowiada. Pozostaje jedynie czekać na wydanie od Rebela. :)

Re: Pulsar 2849

: 16 lip 2017, 09:40
autor: crsunik
Dobrze widze, ze gra niezalezna jezykowo?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Re: Pulsar 2849

: 16 lip 2017, 18:07
autor: Tomzaq
Dobrze widzisz

Re: Pulsar 2849

: 20 paź 2017, 23:19
autor: asiok

Re: Pulsar 2849

: 21 paź 2017, 23:12
autor: Curiosity
Jak na dice management to trochę mało tam kości. Naliczyłem 12 sztuk.

Re: Pulsar 2849

: 08 lis 2017, 10:17
autor: Ink
Zagrałem raz w Pulsar i z tej pozycji rzucam okiem na Games Fanatic

Re: Pulsar 2849

: 15 lis 2017, 11:16
autor: mat_eyo
Wczoraj udało się zagrać i od razu zakupiłem swój egzemplarz. Świetna gra!

Idealnie wpasuje się w wydawnictwo CGE. Suche euro średniego ciężaru, z długim setupem i masą dobrej jakości (choć brzydkich) elementów w pudełku. To jest ten sam przypadek, co Alchemicy - człowiek patrzy w pudełko i nie wierzy, że ta gra mogła tak niewiele kosztować.

Po lekturze instrukcji miałem spore obawy. Wydawało się suche, przekombinowane i ciasne straszliwie. Z tej wyliczanki sprawdza się tylko to pierwsze. W grze mamy maksymalnie 24 ruchy, choć realnie jest to 18-20. Mimo tego można zrobić zaskakująco dużo, ani przez moment nie czułem się sztucznie krępowany i ograniczany przez grę. Zrobiłem wszystko, co chciałem zrobić i nawet odrobinę więcej. Jednak już na początku partii trzeba chociaż w ogólnych zarysach wybrać pewną strategię, robienie wszystkiego po trochu skończy się na niezrobieniu niczego. Po pierwszej partii wygląda na to, że jest sporo dróg do trzepania punktów i większość powinna być zrównoważona. Masa komponentów, z których przy setupie używamy jedynie części, obiecuje sporą regrywalność. Mechanika wyboru kości i "podpięte" pod nią dwa suwaki to majstersztyk! Nie mogę doczekać się kolejnych partii.

Jakoś specjalnie dużo gier z tegorocznego Essen nie ograłem, ale Pulsar jak na razie jest najlepszą z nich. Wciąż czekam na Merlina i Clans of Caledonia, ale podium będzie na pewno ;)

Re: Pulsar 2849

: 15 lis 2017, 11:28
autor: piton
Ja tam swoje wrażenia opisałem w wątku Essen2017. Dla mnie jak narazie najlepsza gra z tegorocznego Essen.
Graliśmy jeszcze w Keypera i Wendake - gry z podobnym/większym poziomem trudności - i tylko w Pulsara mam ochotę grać i grać. Nie przytłacza zasadami, a do tego oferuje bardzo dużo możliwości. Naprawdę świetny tytuł.
Też uważam, że tor inicjatywy/kostek powiązany z draftem kości jest truskawką czy tam wisienką na pulsarowym torcie :)

Co ciekawe każdy kto ma pierwszy raz styczność z tą grą i jej instrukcją mówi/pisze, że brzydka, sucha, nie oferuje zbyt wiele ;) dlatego warto zagrać, akurat tutaj można się mile zaskoczyć.

Re: Pulsar 2849

: 15 lis 2017, 11:43
autor: Ryu
Ja tu poprę kolegów. Zdecydowanie warto zagrać :)
Fakt że grałem tylko raz ale odczucia mam tylko pozytywne. I może wyglądem nie grzeszy to satysfakcja z rozgrywki (o ile lubisz euro) raczej gwarantowana 8)

Re: Pulsar 2849

: 15 lis 2017, 12:14
autor: mat_eyo
Gra niby sucha, bez klimatu, a jednak stymuluje moją kreatywność. Rozwiązałem największy problem przy okazji spolszczenia. Gyrodyne = gyroscopic dynamo = dynamo żyroskopowe = Żynamo :D Rebelu nie musisz dziękować! ;)

Re: Pulsar 2849

: 15 lis 2017, 12:36
autor: piton
mat_eyo pisze:Gyrodyne = gyroscopic dynamo = dynamo żyroskopowe = Żynamo
:lol: zaiste bardzo dobre!
ja tam używałem przy tłumaczeniu po prostu żyroskopu, a w grze już mówimy "bączki". Widać co kraj to obyczaj ;)

Re: Pulsar 2849

: 03 gru 2017, 22:45
autor: pegzi
Zobaczcie jak prezentują się wszystkie elementy, które znajdziemy w pudełku do gry Pulsar 2849:

http://dicelandblog.pl/unboxing-12-pulsar-2849/

Re: Pulsar 2849

: 04 gru 2017, 06:31
autor: Quetzalcoatl
Przed Essen na Pulsara byłem najbardziej najarany. I nie rozczarowałem się!
Jest świetnie: akcji w grze zasadniczo tylko 16 (8 rund po 2 kości) podczas gdy chciałoby się wykonać drugie tyle, albo i nawet trzecie ;)
Sposobów punktacji dużo. Po pierwszej partii myślałem, że latanie i kolonizowanie jest obowiązkowe, ale w kolejnej, mimo największej liczby odkrytych układów, nie wygrałem. To jak najbardziej na plus. Aż chce się grać następną partię i spróbować czegoś nowego.
Niesamowicie dużo opcji, nowatorski pomysł z ustalaniem średniej i nagradzaniem / karaniem za wzięcie kości. Podoba mi się bardzo mechanizm, że dowolną kością można wykonać praktycznie każdą akcję, a nie, że nominał jest przypisany do konkretnej akcji (jak Grand Austria Hotel czy La Granja).

Re: Pulsar 2849

: 04 gru 2017, 09:37
autor: mat_eyo
Quetzalcoatl pisze: Podoba mi się bardzo mechanizm, że dowolną kością można wykonać praktycznie każdą akcję, a nie, że nominał jest przypisany do konkretnej akcji (jak Grand Austria Hotel czy La Granja).
Może to kwestia poniedziałkowego poranka, ale nie rozumiem tego, co napisałeś. Przecież w Pulsarze tylko latać można dowolną kostką, wszystkie inne akcje wymagają dokładnego wyniku na kostce. Chyba, że masz na myśli sytuację, w której wzięcie transmitera to zawsze jedynka, rozwinięcie technologii to zawsze dwójka, uruchomienie Żynama zawsze trójka itd.

W listopadzie zagrałem już 7 razy, w pierwszy grudniowy weekend ponownie. Gra jest fantastyczna, nie spotkałem nikogo, komu się nie podobała. Nie będę już dłużej czekał na Merlina z ogłoszeniem, że Pulsar to dla mnie gra Essen 2017 ;)

Re: Pulsar 2849

: 04 gru 2017, 12:58
autor: TOMI
Czy ktoś planuje to wydać po polsku czy raczej trzeba szukać polskiej instrukcji ??


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Pulsar 2849

: 04 gru 2017, 13:02
autor: BartP
REBEL wyda w 2018.

Re: Pulsar 2849

: 04 gru 2017, 13:03
autor: Munchhausen
TOMI pisze:Czy ktoś planuje to wydać po polsku czy raczej trzeba szukać polskiej instrukcji ??
Przecież Rebel wydaje to na przełomie grudnia i stycznia. Wystarczy wpisać w Google hasło "Pulsar polska edycja".

Re: Pulsar 2849

: 04 gru 2017, 14:46
autor: mauserem
Munchhausen pisze:
TOMI pisze:Czy ktoś planuje to wydać po polsku czy raczej trzeba szukać polskiej instrukcji ??
Przecież Rebel wydaje to na przełomie grudnia i stycznia. Wystarczy wpisać w Google hasło "Pulsar polska edycja".
Doradzam większą ostrożność w szacunkach co do terminu wydania Pulsara - miny chłopaków z Rebela były "mało wyraźne" kiedy padło pytanie "czy termin wydania pozostanie bez zmian" (grudzień-styczeń)
Asekuracyjnie oswajałbym się z określeniem "pierwszy kwartał 2018" :mrgreen:

Re: Pulsar 2849

: 04 gru 2017, 17:25
autor: Quetzalcoatl
mat_eyo pisze:Może to kwestia poniedziałkowego poranka, ale nie rozumiem tego, co napisałeś. Przecież w Pulsarze tylko latać można dowolną kostką, wszystkie inne akcje wymagają dokładnego wyniku na kostce.
Latać można dowolną kostką. Transmiter, technologie na planszy gracza i w sztabie głównym można też odpalić dowolną kostką. Faktycznie, nie w każdej rundzie wszystkie opcje są dostępne, ale nie ma kości przewidzianych bardziej do transmitera albo bardziej do technologii. Teoretycznie każdą możesz wziąć transmiter czy technologię, ale uściśla się to konkretnie dopiero na początku rundy, po wylosowaniu transmiterów lub w miarę zakrywania pól na planszy gracza. Z żyroskopem mnie poniosło, bo tylko trzema kośćmi można go wziąć i trzema aktywować, ale to i tak 50% kości, więc potrzebny nominał nie jest i tak bezpośrednio narzucony.