Great Football Season-test symulacyjnej gry piłkarskiej
: 17 cze 2017, 17:01
Witam wszystkich,
od niepamiętnych czasów zajmuję się wymyślaniem planszowych gier piłkarskich, głównie 1-osobowych. Z reguły lądują one później w miękkiej szufladzie.
Ostatnio wpadłem na pomysł symulacyjnej gry piłkarskiej pod roboczym tytułem "Great Football Season" w stylu "co by było gdyby".
Skrót zasad:
Rzucamy 5 kostkami (3k6, k20 i k12) i z kombinacji odczytujemy:
1. "Czysty" wynik meczu przed modyfikacjami
2. Wpływ określonego czynnika na wynik końcowy(np. dobry atak gospodarzy - dodatkowy gol, świetne morale gości - anulowanie porażki, powtórka rzutu).
Jeśli chcemy możemy też wylosować dodatkowymi rzutami:
- strzelców bramek
- minuty, w których padły gole
- krótki opis meczu (np. dominacja gospodarzy, ostra gra gości)
- gracza meczu
- zmianę w poziomie morale obu drużyn
- kontuzje-pauzy zawodników
- ewentualne czerwone kartki
Po kolejce możliwe są losowe zmiany w formie zawodników. W ten sposób całą kolejkę ligową możemy rozegrać w ok. 30 minut. Wyniki fikcyjnego sezonu powinny być statystycznie wiarygodne z wynikami, które rzeczywiście padły.
Po rozegraniu kilku kolejek Premier League 2000/01 postanowiłem wrzucać opisy kolejek ligowych na bloga. Teraz testując nowy system sam jestem ciekaw kto zostanie mistrzem "mojego" sezonu, a powiem, że zapowiadają się spore niespodzianki.
Po 10 kolejkach ligowych zamierzam wstępnie podsumować testy i wprowadzić niezbędne zmiany.
Może kogoś z Was, planszówkowiczów-kibiców zainteresuje, kulturalne uwagi są mile widziane.
Pozdrawiam wszystkich
Pieczara
Mój blog:
http://greatfootballseason.blogspot.com/
od niepamiętnych czasów zajmuję się wymyślaniem planszowych gier piłkarskich, głównie 1-osobowych. Z reguły lądują one później w miękkiej szufladzie.
Ostatnio wpadłem na pomysł symulacyjnej gry piłkarskiej pod roboczym tytułem "Great Football Season" w stylu "co by było gdyby".
Skrót zasad:
Rzucamy 5 kostkami (3k6, k20 i k12) i z kombinacji odczytujemy:
1. "Czysty" wynik meczu przed modyfikacjami
2. Wpływ określonego czynnika na wynik końcowy(np. dobry atak gospodarzy - dodatkowy gol, świetne morale gości - anulowanie porażki, powtórka rzutu).
Jeśli chcemy możemy też wylosować dodatkowymi rzutami:
- strzelców bramek
- minuty, w których padły gole
- krótki opis meczu (np. dominacja gospodarzy, ostra gra gości)
- gracza meczu
- zmianę w poziomie morale obu drużyn
- kontuzje-pauzy zawodników
- ewentualne czerwone kartki
Po kolejce możliwe są losowe zmiany w formie zawodników. W ten sposób całą kolejkę ligową możemy rozegrać w ok. 30 minut. Wyniki fikcyjnego sezonu powinny być statystycznie wiarygodne z wynikami, które rzeczywiście padły.
Po rozegraniu kilku kolejek Premier League 2000/01 postanowiłem wrzucać opisy kolejek ligowych na bloga. Teraz testując nowy system sam jestem ciekaw kto zostanie mistrzem "mojego" sezonu, a powiem, że zapowiadają się spore niespodzianki.
Po 10 kolejkach ligowych zamierzam wstępnie podsumować testy i wprowadzić niezbędne zmiany.
Może kogoś z Was, planszówkowiczów-kibiców zainteresuje, kulturalne uwagi są mile widziane.
Pozdrawiam wszystkich
Pieczara
Mój blog:
http://greatfootballseason.blogspot.com/