Ascension wariant konfrontacyjny
: 19 maja 2017, 13:06
Trochę już pograłem w Ascension i zacząłem się zastanawiać nad kilkoma modyfikacjami, które sprawiłyby, że gra stała by się bardziej konfrontacyjna.
Przyszedł mi do głowy taki pomysł. Jeszcze tego nie testowałem. Chciałem się nim podzielić, bo może ktoś grał z podobnymi modyfikacjami i wybije mi ten pomysł z głowy.
1. Walka z potworami może ranić gracza.
Co myślicie?
Przyszedł mi do głowy taki pomysł. Jeszcze tego nie testowałem. Chciałem się nim podzielić, bo może ktoś grał z podobnymi modyfikacjami i wybije mi ten pomysł z głowy.
1. Walka z potworami może ranić gracza.
- a. Gracze mają po 20 pkt życia (do zaznaczenie jakkolwiek sposób). Nie można mieć ich więcej.
- b. Gracz który atakuje potwora po walce podnosi wierzchnią kartę z centralnego decku. Jeżeli to karta potwora, to otrzymuje rany. Ilość ran to połowa siły potwora zaokrąglona w górę.
- c. Gracze mogą leczyć rany. 1pkt życia = 2 runy.
- a. Przekupienie kosztuje tyle runów ile wynosi siła potwora.
- b. Potwór atakuję przeciwnika z siłą taką jaką posiada.
- c. Przeciwnik może się bronić za pomocą kart z ręki oraz konstruktów (z bonusem do siły). Jeżeli jego atak jest równy lub większy niż siła potwora, to pokonuje go na standardowych zasadach (dostaje honor i bonus). Jeżeli nie, to traci tyle życia ile wynosi różnica pomiędzy siłą potwora, a siłą z kart w ręce.
- d. Karty użyte do obrony odkładane są na stos kart odrzuconych atakowanego gracza.
- a. Siła kart z ręki oraz konstruktów (z bonusem do siły) napastnika kontra siła kart oraz konstruktów (z bonusem do siły) broniącego się gracza.
- b. Gracz z mniejszą siłą przegrywa walkę i traci tyle życia ile wynosi różnica pomiędzy siłą napastnika, a siłą obrońcy.
- c. Karty wykorzystane do walki są odrzucane na stos kart odrzuconych graczy.
- a. Siła kart z ręki oraz konstruktów (z bonusem do siły) musi być równa lub większa niż wartość runów atakowanego konstruktu.
- b. Zniszczony konstrukt trafia na stos kart odrzuconych atakowanego gracza.
Co myślicie?