Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)
Kolejna gra Scotta Almesa, znanego z Tiny Epic (Defenders, Galaxies, Western & Kingdoms). Tym razem mamy 4X inspirowany RTS z miniaturkami i budynkami 3D dla 1-4 graczy (wersja CORE ma 4 dostępne rasy) lub 1-6 graczy (wersja DELUXE ma dostępne 8 ras).
Gra już się ufundowała
Link do instrukcji (prototyp)
https://drive.google.com/file/d/0B3AuMy ... ljM0E/view
Link do KS
https://www.kickstarter.com/projects/co ... ir-and-sea
Link do BGG
https://boardgamegeek.com/boardgame/198 ... nd-air-sea
Link do Playthrought
https://www.youtube.com/watch?v=2qBHxal4oSI
Link do preview (Man vs Meeple)
https://www.youtube.com/watch?v=TVNrk33L6_A
Gra już się ufundowała
Link do instrukcji (prototyp)
https://drive.google.com/file/d/0B3AuMy ... ljM0E/view
Link do KS
https://www.kickstarter.com/projects/co ... ir-and-sea
Link do BGG
https://boardgamegeek.com/boardgame/198 ... nd-air-sea
Link do Playthrought
https://www.youtube.com/watch?v=2qBHxal4oSI
Link do preview (Man vs Meeple)
https://www.youtube.com/watch?v=TVNrk33L6_A
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 02 lis 2016, 18:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: [KS] Heroes of Land, Air & Sea
Nikt o tej grze nie pisze.... a przydałaby się opinia graczy. Z tego co widzę na kickstarterze, 88% gier przeznaczonych na Europę zostało wysłanych. Czy ktoś z was grał i podzieli się opinią?
- citmod
- Posty: 715
- Rejestracja: 11 gru 2014, 15:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 103 times
Re: [KS] Heroes of Land, Air & Sea
Co prawda nie grałem, ale gameplay'e które widziałem sprawiły, że ta gra jest wśród mojej topki gier do kupienia, może nawet na pierwszym miejscu.
- AkitaInu
- Posty: 4045
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 23 times
Re: [KS] Heroes of Land, Air & Sea
W sumie też jestem ciekaw.
Po obejrzeniu rozgrywki która raczej należała do nudnych i przeczytaniu instrukcji odrzuciłem tą grę bez wahania Ale ludzie piszą że niezła
Po obejrzeniu rozgrywki która raczej należała do nudnych i przeczytaniu instrukcji odrzuciłem tą grę bez wahania Ale ludzie piszą że niezła
Re: [KS] Heroes of Land, Air & Sea
Ruszyła sprzedaż... Fundowanie na KS dodatku. Ma ktoś jakieś info wygląda gra ciekawie niby 4x a 2 godzinki jestem ciekawy czy ktoś od nas ma, grał, może się podzielić opiniami?
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 03 lut 2017, 01:36
- Been thanked: 1 time
Re: [KS] Heroes of Land, Air & Sea
Nie grałem osobiście ale słyszałem raczej negatywne opinie. Rozgrywka jest strasznie powtarzalna, skierowana do fanów oldschoolowych gier strategicznych. Szczególnie początek, każde pierwsze 30-50 minut partii w zależności od liczby graczy to dokładnie robienie tego samego. Później dochodzą jakieś drobne potyczki ale potym jak zmienili w 2 starcie KSa wysyp z 6 różnych na 6 w zasadzie identycznych gra straciła połowę uroku strategicznego.
Ale chętnie posłucham innych opini, bo przy pierwszym KSie sam miałem na to chrapkę.
Ale chętnie posłucham innych opini, bo przy pierwszym KSie sam miałem na to chrapkę.
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 47 times
Re: [KS] Heroes of Land, Air & Sea
Komus doszły jakieś kopie z pierwszego KS i jest w stanie podzielić sie rozgrywką? Waham się nad wsparciem, kilka opinii wyżej widzę, ale im więcej tym lepiej :p
- elayeth
- Posty: 1051
- Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 192 times
Re: [KS] Heroes of Land, Air & Sea
Ja też się waham i choć nie bardzo lubię area control, to w tej widzę kilka ciekawych zalet.
1. Karty zamiast kostek działających czasem jak "papier-nożyce"... dla mnie ten element dedukcji wydaje się ciekawy.
2. Kilka dróg do zwycięstwa. Ten który lubi walkę może iść w podbój, ten który chce się bunkrować bez potyczek też ma szanse wygrać itd...
3. Dobry balans w kwestii ciężkości gry... nie jest ani bardzo mózgo-żerna (nie ma "tysiąca" drzewek technologicznych), ale też można fajnie zbudować rasę na bazie kilku cech charakterystycznych oddziałów i czarów przypisanych do planszetki.
Do tego kilka bardzo pozotywnych recenzji, w tym Dice Tower.
Także waham się dalej...
1. Karty zamiast kostek działających czasem jak "papier-nożyce"... dla mnie ten element dedukcji wydaje się ciekawy.
2. Kilka dróg do zwycięstwa. Ten który lubi walkę może iść w podbój, ten który chce się bunkrować bez potyczek też ma szanse wygrać itd...
3. Dobry balans w kwestii ciężkości gry... nie jest ani bardzo mózgo-żerna (nie ma "tysiąca" drzewek technologicznych), ale też można fajnie zbudować rasę na bazie kilku cech charakterystycznych oddziałów i czarów przypisanych do planszetki.
Do tego kilka bardzo pozotywnych recenzji, w tym Dice Tower.
Także waham się dalej...
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 23 maja 2013, 17:58
- Lokalizacja: Ruda Śląska / Ginger Silesia
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: [KS] Heroes of Land, Air & Sea
Też chętnie bym wsparł, ale trochę mało mi wiadomo. W dodatku jeżeli ktoś by się decydował, to może jakieś zamówienie zbiore i będzie tańszy shipping
Zapraszamy na naszą stronę: http://sharpgames.pl
Sklep z gadżetami dla graczy: http://meeple.pl
SILESIA ON BOARD
Sklep z gadżetami dla graczy: http://meeple.pl
SILESIA ON BOARD
Re: [KS] Heroes of Land, Air & Sea
Ja praktycznie się zdecydowałem. Co do ewentualnego podziału kosztów wysyłki, to cytat z FAQ:
"However, because of the size and weight of the game we are not able to ship multiple sets together. So there will be no discounted shipping to pass on. The shipping cost will be the same for each set."
no chyba, że by się złamali . Może jeśli byłoby nas więcej udałoby się coś ugrać.
Wczoraj pojawiło się video z rozgrywką solo. Dla zainteresowanych, link: https://www.youtube.com/watch?v=tCGG0yuB3Lc
"However, because of the size and weight of the game we are not able to ship multiple sets together. So there will be no discounted shipping to pass on. The shipping cost will be the same for each set."
no chyba, że by się złamali . Może jeśli byłoby nas więcej udałoby się coś ugrać.
Wczoraj pojawiło się video z rozgrywką solo. Dla zainteresowanych, link: https://www.youtube.com/watch?v=tCGG0yuB3Lc
Re: [KS] Heroes of Land, Air & Sea
Ktoś zagrał? Jakieś opinie? Bo recenzje w sieci znalazłem różne. Z jednej strony nie ufam recenzjom na BGG, bo Amerykanie (a głównie amerykańskie recenzje tam czytam) mają łatwość do zachwytów, z drugiej - nie tylko tam spotkałem entuzjazm wobec tego tytułu. Natomiast Brytyjska para wideorecenzentów no pun included nie pozostawiła suchej nitki na tym tytule. Podobnie Paweł (jeśli mylę imię, to przepraszam) z Grania w chmurach.
Czy ktoś zagrał i mógłby się podzielić wrażeniami?
Czy ktoś zagrał i mógłby się podzielić wrażeniami?
Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)
Grałem i jestem bardzo zadowolony. Idealne przeniesienie RTS typu Warcraft 3 na plansze. Zaznaczam że aby poczuć totalny klimat tejże gry należy mieć dodatki Najemników i Maszyn Oblęzniczych. Sama podstawka po jakimś czasie może się przejeść, stąd pewnie opinia Piotra z Grania w Chmurach.... chociaż ja i ten recenzent często mamy rozbieżne opinie odnośnie gier. Piotrek sam chyba przyznawał że w gry tego typu nie jest najlepszy więc to też pewnie rzutuję na ocene Albo mu po prostu nie siadła. Wydaje mi się że jak ktoś się napalił na TI4 w Fantasy to się zawiedzie bo to jednak trochę inna i lżejsza gra w staro szkolnym RTSowym styli. W TI 4 już po pierwszej rundzie można się nabudować i w 2 przyatakować gracza/mecatol, natomiast w Heroes pierwsze 2-3 tury ( które idą b. szybko co jest plusem) to rozbudowa swojej stolicy i jednostek dokładnie tak jak w np. Warcrafcie 2/3. Potem można pomysleć o jakiejś agresji czy graniu ekonomicznym bo za WSZYSTKO tu dostajesz ptk. Dodatkowo nie wiem jak Piotr mógł powiedzieć że niby rasy się różnią ale gra się nimi tak samo.... BZDURA i to wierutna Chciałbym zobaczyć kogoś kto gra tak samo Elfami jak i Orkami i jaki będzie miał tego efekt, chociaż w sumie nie da się nawet nimi tak samo grać bo ich plansze rasowe różnią się w 90% wszystkim Generalnie gra dla mnie 8/10 i podejrzewam że jak zagram na 6 graczy a nie na 4 to ocena jeszcze wzrośnie. Samo wykonanie gry to top poza podstawkami na latacze bo te się połamały zanim grę rozpakowałem
-
- Posty: 242
- Rejestracja: 30 mar 2015, 12:50
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 22 times
Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)
Zastanawiam się nad zakupem tego tytułu. Czy faktycznie zasady są tak mało skomplikowane jak piszą niektórzy? Obejrzałem ze dwa filmiki na yt (dość ogólne) i chyba wielkich trudności faktycznie nie ma. Chyba że, są jakieś mikro zasady... Jeśli tak to czy jest ich dużo? Jak to wygląda?
- VivoBrezo
- Posty: 783
- Rejestracja: 11 sie 2019, 10:56
- Has thanked: 155 times
- Been thanked: 529 times
- Kontakt:
Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)
Dla mnie to takie mocne 7 na 10.
Gra jest serio przyjemna. Nie ma może takich epickich przeżyć jak w TI lub ZG, ale własnie czuć takiego starego komputerowego rtsa.
Główny core zasad jest bardzo prosty, podstawowe akcje jasne. Trochę zaczyna się gmatwać kiedy ulepszamy budynki, bo potrafią one dodać jakieś wyjątki, trzeba też czasami zajrzeć do instrukcji, żeby odpowiednio zinterpretować konkretną umiejętność. Np. jaszczuroludzie mają szamana, szaman ma umiejętność, że może zmieniać się z dowolną jednostką, albo armią na mapie. Nie jest to wyjasnione, czy dotyczy to pojedynczego szamana, czy jego plus armia. Taki ruch nie może wywołać bitwy, ale już np na kolejnym poziomie, możemy wywołać bitwę, bo przesuwamy dodatkowo armię na sąsiednie pole (tylko którą armię, tą którą zamieniliśmy, czy tą w której jest szaman?). Ot i takie dylematy czasami się zdarzają, niemniej gra jest raczej prosta, ale daje sporo możliwości kombinowania.
Jeszcze wracając do podstawowych akcji, to bardzo ciekawie rozwiązana jest mechanika podążania za innym graczem. Wykorzystujesz swojego robotnika, ale dzięki temu możesz wykonać dodatkowo to co robi inny gracz. Dzięki czemu downtime nie razi, a daje możliwość pokombinowania w myśl, co może mi się teraz przydać, a jak tu zaszkodzić innym.
Nie zgodzę się też, że może się szybko znudzić. Jest sporo ras, sporo dodatków. Nie ma też kłopotu z tym, że jesteś więźniem własnej bazy, bo łatwo w tej grze przenieść się na drugi koniec mapy, a eksploracja z reguły daje korzyści. Pierwsze kolejki wcale nie są powtarzalne, ponieważ opłaca się tutaj szybko atakować, więc zdarzało się, że już w 1-2 kolejce ktoś miał gościa na swoim kontynencie. Element rozbudowy jest według mnie najmocniejszą stroną i bardzo czuć np takie Heroes 3, albo Disciples, kiedy budujesz sobie budynek, ulepszasz go, a to daje Ci dodatkowe umiejętności.
Jest bardzo dużo czarów, a ich używanie jest bardzo opłacalne, co zachęca do korzystania z niego. Element ekonomiczny jest bardzo prosty, masz tylko 3 zasoby, ale daje poczucie, że musisz dbać o ich pozyskiwanie, bo się szybko kończą, wydajesz je na wszystko, co potrafi doprowadzić do zamrożenia akcji i masz kłopot bo np runda w plecy, albo zaraz zaatakuje Cię inny gracz, słabszą armią, ale on może zagrać karty walki, a Ciebie nie stać.
Walka fajna. Prosta (jak większość rzeczy w tej grze), ale trzeba chwilę pomyśleć. Sprawdzić na co stać przeciwnika, niektóre karty działają lepiej przeciwko innym, są karty które lepiej zagrać jak się bronisz etc. Dochodzą jeszcze czary, umiejętności bohaterów. Jest miejsca na lekką taktykę.
Na pewno walka się opłaca, bo dostaniesz za nią sporo punktów. W ogóle system punktowania jest bardzo ciekawy, bo możesz wybrać własną ścieżkę, a i tak zawsze jest szansa na wygraną. Za rozbudowę - punkty, za rzucanie czarów - punkty, za wystawianie jednostek - punkty, za podbój planszy - punkty, no i za walkę.
Największy minus? Eksploracja. Potraktowana po macoszemu, żetony się szybko kończą, co powoduje koniec gry (więc my gramy, bez tej zasady), coś tu nie zagrało, ale miało być 4x, więc jest. Druga sprawa, to chyba za łatwo można poruszać się po całej mapie, ale to może moje odczucie (bo z drugiej strony rozgrywka jest dzięki temu dynamiczna).
Gra nie udaje czegoś czym nie jest. Jest to proste 4x, klimat jest fajny, gra się lekko, nie ma tej adrenaliny jak w ,,większych" tytułach, ale satysfakcja z najazdu na armię innego gracza jest. Raczej w 3-4 h gra się zamknie. Co do balansu, to ja już przestałem na to patrzeć w takich grach. Są mocniejsze i słabsze rasy, ale gra się balansuje poprzez graczy. Widac kto wygrywa, więc szybko można mu podciąć skrzydła. Jeśli się tego nie zrobi to cóż, miej pretensje do siebie nie do gry
Ot i to całe HoLA&S. Warto zagrać, a jak się spodoba, to warto mieć., szczególnie z dodatkami, bo dodatkowe rasy są fajne.
Jeśli kogoś będzie to interesować, to nagraliśmy wersję audio naszej opinii (tak jest dłuższa niż ten post )
https://youtu.be/ES-8d9dAg_M
https://open.spotify.com/episode/4NfqzWZWvNQBOhCH9fLqfn
Gra jest serio przyjemna. Nie ma może takich epickich przeżyć jak w TI lub ZG, ale własnie czuć takiego starego komputerowego rtsa.
Główny core zasad jest bardzo prosty, podstawowe akcje jasne. Trochę zaczyna się gmatwać kiedy ulepszamy budynki, bo potrafią one dodać jakieś wyjątki, trzeba też czasami zajrzeć do instrukcji, żeby odpowiednio zinterpretować konkretną umiejętność. Np. jaszczuroludzie mają szamana, szaman ma umiejętność, że może zmieniać się z dowolną jednostką, albo armią na mapie. Nie jest to wyjasnione, czy dotyczy to pojedynczego szamana, czy jego plus armia. Taki ruch nie może wywołać bitwy, ale już np na kolejnym poziomie, możemy wywołać bitwę, bo przesuwamy dodatkowo armię na sąsiednie pole (tylko którą armię, tą którą zamieniliśmy, czy tą w której jest szaman?). Ot i takie dylematy czasami się zdarzają, niemniej gra jest raczej prosta, ale daje sporo możliwości kombinowania.
Jeszcze wracając do podstawowych akcji, to bardzo ciekawie rozwiązana jest mechanika podążania za innym graczem. Wykorzystujesz swojego robotnika, ale dzięki temu możesz wykonać dodatkowo to co robi inny gracz. Dzięki czemu downtime nie razi, a daje możliwość pokombinowania w myśl, co może mi się teraz przydać, a jak tu zaszkodzić innym.
Nie zgodzę się też, że może się szybko znudzić. Jest sporo ras, sporo dodatków. Nie ma też kłopotu z tym, że jesteś więźniem własnej bazy, bo łatwo w tej grze przenieść się na drugi koniec mapy, a eksploracja z reguły daje korzyści. Pierwsze kolejki wcale nie są powtarzalne, ponieważ opłaca się tutaj szybko atakować, więc zdarzało się, że już w 1-2 kolejce ktoś miał gościa na swoim kontynencie. Element rozbudowy jest według mnie najmocniejszą stroną i bardzo czuć np takie Heroes 3, albo Disciples, kiedy budujesz sobie budynek, ulepszasz go, a to daje Ci dodatkowe umiejętności.
Jest bardzo dużo czarów, a ich używanie jest bardzo opłacalne, co zachęca do korzystania z niego. Element ekonomiczny jest bardzo prosty, masz tylko 3 zasoby, ale daje poczucie, że musisz dbać o ich pozyskiwanie, bo się szybko kończą, wydajesz je na wszystko, co potrafi doprowadzić do zamrożenia akcji i masz kłopot bo np runda w plecy, albo zaraz zaatakuje Cię inny gracz, słabszą armią, ale on może zagrać karty walki, a Ciebie nie stać.
Walka fajna. Prosta (jak większość rzeczy w tej grze), ale trzeba chwilę pomyśleć. Sprawdzić na co stać przeciwnika, niektóre karty działają lepiej przeciwko innym, są karty które lepiej zagrać jak się bronisz etc. Dochodzą jeszcze czary, umiejętności bohaterów. Jest miejsca na lekką taktykę.
Na pewno walka się opłaca, bo dostaniesz za nią sporo punktów. W ogóle system punktowania jest bardzo ciekawy, bo możesz wybrać własną ścieżkę, a i tak zawsze jest szansa na wygraną. Za rozbudowę - punkty, za rzucanie czarów - punkty, za wystawianie jednostek - punkty, za podbój planszy - punkty, no i za walkę.
Największy minus? Eksploracja. Potraktowana po macoszemu, żetony się szybko kończą, co powoduje koniec gry (więc my gramy, bez tej zasady), coś tu nie zagrało, ale miało być 4x, więc jest. Druga sprawa, to chyba za łatwo można poruszać się po całej mapie, ale to może moje odczucie (bo z drugiej strony rozgrywka jest dzięki temu dynamiczna).
Gra nie udaje czegoś czym nie jest. Jest to proste 4x, klimat jest fajny, gra się lekko, nie ma tej adrenaliny jak w ,,większych" tytułach, ale satysfakcja z najazdu na armię innego gracza jest. Raczej w 3-4 h gra się zamknie. Co do balansu, to ja już przestałem na to patrzeć w takich grach. Są mocniejsze i słabsze rasy, ale gra się balansuje poprzez graczy. Widac kto wygrywa, więc szybko można mu podciąć skrzydła. Jeśli się tego nie zrobi to cóż, miej pretensje do siebie nie do gry
Ot i to całe HoLA&S. Warto zagrać, a jak się spodoba, to warto mieć., szczególnie z dodatkami, bo dodatkowe rasy są fajne.
Jeśli kogoś będzie to interesować, to nagraliśmy wersję audio naszej opinii (tak jest dłuższa niż ten post )
https://youtu.be/ES-8d9dAg_M
https://open.spotify.com/episode/4NfqzWZWvNQBOhCH9fLqfn
Cześć! Nie widzicie nas, ale możecie nas usłyszeć w podcaście Kości, Piony i Bastiony. Rozmawiamy o grach, które lubimy, bo życie jest za krótkie, na te słabe.
Kości, Piony i Bastiony Youtube
Kości, Piony i Bastiony Spotify
Kości, Piony i Bastiony Youtube
Kości, Piony i Bastiony Spotify
- Evokenx
- Posty: 275
- Rejestracja: 10 lip 2020, 16:14
- Lokalizacja: Śląsk
- Has thanked: 525 times
- Been thanked: 52 times
Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)
Dzięki wielkie za opinię wyżej, przymierzałem się do zakupu wraz ze wszystkimi dodatkami, ale rozwiałeś moje wątpliwości i raczej się powstrzymam. Jedyne jakich w miarę RZETELNYCH informacji mi brakuje to tryb solo, gdyby był faktycznie dobry to bym się skusił Na ten moment jednakże muszę odpuścić, a szkoda bo gra wygląda cudnie i wykonanie jest fenomenalne.
- Hardkor
- Posty: 4498
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1358 times
- Been thanked: 861 times
- Kontakt:
Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)
Kurde udało mi się dorwać w ludzkiej cenie podstawkę i myślę czy warto inwestować. Opinii o grze bardzo mało. Bardzo różne - w tym, że nudy i nie warto w tej cenie, również bardzo pozytywne i jak ta wyżej 7/10, a jednak inwestować prawie 400 zł w średnią grę to szkoda kasy. Ktoś coś więcej dopowie niż Panowie powyżej?
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- Hardkor
- Posty: 4498
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1358 times
- Been thanked: 861 times
- Kontakt:
Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)
Obejrzałem na gametroll i tam same zachwyty. Obejrzałem też granie w chmurach i tam średnia ocena. Innych nie obejrzałem (podobno DT dał dobrą opinię), bo liczyłem na forum + w robocie siedzę i szybciej przeczytać parę zdań niż obejrzeć film 30 minutowy
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)
Nauczyłem się już, że na Gametrollu praktycznie nad każdą grą są zachwyty i już staran się dzielić przez 2 opinie z tego kanału. Ja byłem bardzo napalony na tę grę. Przez 2 miesiące się zastanawiałem nad zakupem. Kupiłem, zagrałem 3 razy (raz na 2 osoby i raz na 3 i raz na 4) i jednak nie pykło i pozbyłem się bez żalu. Być może spodziewałem się innej rozgrywki trochę. Pudło wydaje się wręcz wypchane zawartością, ale jak już dojdzie do rozgrywki to wszystkiego mało. Gra nie jest zła, wygląda ładnie i w sumie to tyle. Napompowany, śliczny średniak.
- Tachion
- Posty: 423
- Rejestracja: 24 sty 2019, 00:16
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 168 times
- Been thanked: 207 times
Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)
Od razu zacznę od oceny: 8.5 obecnie. Więc bardzo wysoko jak na mnie. A zaczynam od tego, bo im bardziej lubię grę tym bardziej się przypieprzam, bo chcę żeby była idealna. Wydźwięk zatem będzie w kontrze do oceny
Oprócz nieco archaicznego Runewars to nie ma dużego wyboru przy 4X w klimatach fantasy.
Gra realizuje w praktyce wszystkie "X", gdzie eXterminate w postaci zniszczenia stolicy jest najtrudniejszy do osiągnięcia, ale to chyba świadoma decyzja, bo nikt nie chce totalnie przegrać gry i to utrudniono, więc naprawdę trzeba grać niezdarnie żeby pozwolić na to przeciwnikom. Co nie zmienia faktu, że w tej grze trzeba się ciągle nawalać. Ciągle!
Tekturowe budyneczki i stateczki cieszą oko. Całość ma trochę zbyt pstrokatą kolorystykę, a grafiki też mają swój mocny styl - kanciasty Warcraft 3 miał lepszy styl graficzny.
Jest momentami chaotycznie i sporo interpretacji gracze wypracowują sami na bgg, bo zależności między planszetkami jest dużo, bo gra jest wyraźnie asymetryczna.
Dużo miejsca na houserule i można śmiało podchodzic do niej jak do sandboxa pod tym względem. Z takich najczęstszych problemów to:
Ludzie się nie biją i bunkrują, a za zainicjowanie walki jest 1VP i ludzie tego nie łapią i grają na eXpand, czyli wystawienie wszystkich wojowników i serfów. To nie jest gra pod to, bo wtedy wieje nudą. Jak pokażesz, że muszą cię gonić, bo nie dostają punktów to gra zaskakuje. Więc sposób gry musi być nieco narzucony, lepiej nakreślony dla wspólgraczy.
Tokeny eksploracji - właściwie dwa zarzuty. Odkrycie wszystkich lądowych kończy grę. Czasami za szybko. Można dorzucić konieczność odkrycia też wszystkich tokenów morskich co też wymusza inwestycje w statki. Drugi problem to podział tokenów na pozytywne i negatywne. Jak trafisz negatywny na początku i nie masz jak opłacić to właściwie jesteś 2 ruchy w plecy i to jest irytujące. Albo poinformuj graczy o ryzyku albo wywal negatywne tokeny albo podziel wszystkie tokeny po równo na wyspy i losowo rozłóż, bo inaczej ktoś może dostawać co odkrycie badziew i być w plecy, a inni się zboostują aż miło.
Karty zaklęć - kiepski balans, jedne kiepskie, inne za mocne. Jest mechanika zapisania czaru na stałe, zamiast jednorazowego użycia i niektóre zdecydowanie nie powinny mieć takiej możliwość. Inna sprawa to za mały wybór przy ich odkrywaniu - warto dobierać +1 kartę więcej niż sugerują zasady.
Karty walki. To akurat coś co mi przeszkadza najbardziej. Bo wiesz, bajer. Masz 7 kart taktyki, a nie żadne kości, więc sobie myślisz, że kontrolujesz sytuację, jesteś niczym Napoleon co odpala super kartę pułapkę. No właśnie... W praktyce możesz zagrać 1-2 karty, bo reszta nie ma sensu. Jak atakujesz to odpada karta wyłącznie dla obrony i w drugą stronę. Na to Cię nie stać, tamto kosztuje Cię punkty zwycięstwa. Najczęściej Cię nie stać. Mechanika fajnie działa żeby jeden gracz nie mógł ciągle atakować, bo nie opłaci karty, ale jak jest atakowanym przez kolejnych gracz pod rząd to jesteś w strasznej dupie. Tutaj też houserule żeby punkty dostawać tylko za zainicjowanie ataku na gracza o większej ilości VP od ciebie. Bo inaczej można sobie znaleźć chłopca do bicia.
Gierka przy odpowiednich ludziach to super nawalanka mocno w klimatach Warcrafta i starych RTSów. Tutaj ma być chaos, rzucania co chwilę czarów i szybka rozgrywka dzięki akcji follow i bliskości przeciwników. Jak masz ludzi co kochają Eclipse i eurowate 4X to tutaj będziesz cierpiał jak zaczną liczyć i kombinować. Bardziej dla graczy ameri. Gra nie spowalnia znacząco przy kolejnych graczach. Jak masz zamiar grać w więcej osób i zależy Ci na szybkiej grze to warto brać główne dodatki, bo nowe fakcje i dochodzi latający kontynent nad główną planszą czy podwodny. Mega klimatyczne. Najemnicy czy Nomadzi to miłe urozmaicenie, ale rzadko wykorzystasz swoich 3 dostępnych bohaterów w pełni, a co dopiero dodatkowych.
Jak zapowiadałem opis zniechęca, ale dalej dla mnie to super gra, bo w trakcie rozgrywki w ogóle tego nie czuję i zapominam o problemach - często je też poprawiam pomysłami wyżej przy tłumaczeniu zasad i gra od razu łapie wiatru w żagle. Także opinię od zadowolonego narzekacza już masz
Oprócz nieco archaicznego Runewars to nie ma dużego wyboru przy 4X w klimatach fantasy.
Gra realizuje w praktyce wszystkie "X", gdzie eXterminate w postaci zniszczenia stolicy jest najtrudniejszy do osiągnięcia, ale to chyba świadoma decyzja, bo nikt nie chce totalnie przegrać gry i to utrudniono, więc naprawdę trzeba grać niezdarnie żeby pozwolić na to przeciwnikom. Co nie zmienia faktu, że w tej grze trzeba się ciągle nawalać. Ciągle!
Tekturowe budyneczki i stateczki cieszą oko. Całość ma trochę zbyt pstrokatą kolorystykę, a grafiki też mają swój mocny styl - kanciasty Warcraft 3 miał lepszy styl graficzny.
Jest momentami chaotycznie i sporo interpretacji gracze wypracowują sami na bgg, bo zależności między planszetkami jest dużo, bo gra jest wyraźnie asymetryczna.
Dużo miejsca na houserule i można śmiało podchodzic do niej jak do sandboxa pod tym względem. Z takich najczęstszych problemów to:
Ludzie się nie biją i bunkrują, a za zainicjowanie walki jest 1VP i ludzie tego nie łapią i grają na eXpand, czyli wystawienie wszystkich wojowników i serfów. To nie jest gra pod to, bo wtedy wieje nudą. Jak pokażesz, że muszą cię gonić, bo nie dostają punktów to gra zaskakuje. Więc sposób gry musi być nieco narzucony, lepiej nakreślony dla wspólgraczy.
Tokeny eksploracji - właściwie dwa zarzuty. Odkrycie wszystkich lądowych kończy grę. Czasami za szybko. Można dorzucić konieczność odkrycia też wszystkich tokenów morskich co też wymusza inwestycje w statki. Drugi problem to podział tokenów na pozytywne i negatywne. Jak trafisz negatywny na początku i nie masz jak opłacić to właściwie jesteś 2 ruchy w plecy i to jest irytujące. Albo poinformuj graczy o ryzyku albo wywal negatywne tokeny albo podziel wszystkie tokeny po równo na wyspy i losowo rozłóż, bo inaczej ktoś może dostawać co odkrycie badziew i być w plecy, a inni się zboostują aż miło.
Karty zaklęć - kiepski balans, jedne kiepskie, inne za mocne. Jest mechanika zapisania czaru na stałe, zamiast jednorazowego użycia i niektóre zdecydowanie nie powinny mieć takiej możliwość. Inna sprawa to za mały wybór przy ich odkrywaniu - warto dobierać +1 kartę więcej niż sugerują zasady.
Karty walki. To akurat coś co mi przeszkadza najbardziej. Bo wiesz, bajer. Masz 7 kart taktyki, a nie żadne kości, więc sobie myślisz, że kontrolujesz sytuację, jesteś niczym Napoleon co odpala super kartę pułapkę. No właśnie... W praktyce możesz zagrać 1-2 karty, bo reszta nie ma sensu. Jak atakujesz to odpada karta wyłącznie dla obrony i w drugą stronę. Na to Cię nie stać, tamto kosztuje Cię punkty zwycięstwa. Najczęściej Cię nie stać. Mechanika fajnie działa żeby jeden gracz nie mógł ciągle atakować, bo nie opłaci karty, ale jak jest atakowanym przez kolejnych gracz pod rząd to jesteś w strasznej dupie. Tutaj też houserule żeby punkty dostawać tylko za zainicjowanie ataku na gracza o większej ilości VP od ciebie. Bo inaczej można sobie znaleźć chłopca do bicia.
Gierka przy odpowiednich ludziach to super nawalanka mocno w klimatach Warcrafta i starych RTSów. Tutaj ma być chaos, rzucania co chwilę czarów i szybka rozgrywka dzięki akcji follow i bliskości przeciwników. Jak masz ludzi co kochają Eclipse i eurowate 4X to tutaj będziesz cierpiał jak zaczną liczyć i kombinować. Bardziej dla graczy ameri. Gra nie spowalnia znacząco przy kolejnych graczach. Jak masz zamiar grać w więcej osób i zależy Ci na szybkiej grze to warto brać główne dodatki, bo nowe fakcje i dochodzi latający kontynent nad główną planszą czy podwodny. Mega klimatyczne. Najemnicy czy Nomadzi to miłe urozmaicenie, ale rzadko wykorzystasz swoich 3 dostępnych bohaterów w pełni, a co dopiero dodatkowych.
Jak zapowiadałem opis zniechęca, ale dalej dla mnie to super gra, bo w trakcie rozgrywki w ogóle tego nie czuję i zapominam o problemach - często je też poprawiam pomysłami wyżej przy tłumaczeniu zasad i gra od razu łapie wiatru w żagle. Także opinię od zadowolonego narzekacza już masz
- Hardkor
- Posty: 4498
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1358 times
- Been thanked: 861 times
- Kontakt:
Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)
To tak średnio bym powiedział. Bo mnie nie zniechęcił, wręcz zachęcił. Gram głównie w ameri, ale czasem w euro lubie pyknac. Eclipse znam, lubię, ale przez to jaki jest duży praktycznie w niego nie gramy. CoC od dawna mam w planach spróbować. Z ciekawości gdzie i za ile kupiłeś grę?Tachion pisze: ↑10 lut 2022, 13:51 Jak zapowiadałem opis zniechęca, ale dalej dla mnie to super gra, bo w trakcie rozgrywki w ogóle tego nie czuję i zapominam o problemach - często je też poprawiam pomysłami wyżej przy tłumaczeniu zasad i gra od razu łapie wiatru w żagle. Także opinię od zadowolonego narzekacza już masz
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- Tachion
- Posty: 423
- Rejestracja: 24 sty 2019, 00:16
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 168 times
- Been thanked: 207 times
Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)
Podstawkę na forum za 350. Dodatki sprowadzałem z UK z ogromnej promocji. Za duże pudła do obu dodatków zapłaciłem niecałe 200zł, za mniejsze 170. Plus przesyłka. O ile duże pudła przyszły żyleta to dodatki miałem zmasakrowane, szczęśliwie zawartość ok.Hardkor pisze: ↑10 lut 2022, 14:05To tak średnio bym powiedział. Bo mnie nie zniechęcił, wręcz zachęcił. Gram głównie w ameri, ale czasem w euro lubie pyknac. Eclipse znam, lubię, ale przez to jaki jest duży praktycznie w niego nie gramy. CoC od dawna mam w planach spróbować. Z ciekawości gdzie i za ile kupiłeś grę?Tachion pisze: ↑10 lut 2022, 13:51 Jak zapowiadałem opis zniechęca, ale dalej dla mnie to super gra, bo w trakcie rozgrywki w ogóle tego nie czuję i zapominam o problemach - często je też poprawiam pomysłami wyżej przy tłumaczeniu zasad i gra od razu łapie wiatru w żagle. Także opinię od zadowolonego narzekacza już masz
- Hardkor
- Posty: 4498
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1358 times
- Been thanked: 861 times
- Kontakt:
Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)
Będziemy w piątek grali pierwszą rozgrywkę w 4 osoby. Parę pytań mam:
1. Z tłumaczeniem zasad, gdzie nauczę się ich, nauczę innych i potem zagramy ile liczyć całość na tłumaczenie im i granie?
2. Czy poskładane modele mieszczą się w pudełku po grze?
3. Ile może zająć składanie modeli? Lepiej wziąć nową grę i niech wszyscy poskładają ze mną (np każdy swoje) czy bym to sam zrobił przed?
4. Jakieś rady przed pierwszą rozgrywką?
1. Z tłumaczeniem zasad, gdzie nauczę się ich, nauczę innych i potem zagramy ile liczyć całość na tłumaczenie im i granie?
2. Czy poskładane modele mieszczą się w pudełku po grze?
3. Ile może zająć składanie modeli? Lepiej wziąć nową grę i niech wszyscy poskładają ze mną (np każdy swoje) czy bym to sam zrobił przed?
4. Jakieś rady przed pierwszą rozgrywką?
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)