Strona 122 z 124

Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)

: 19 sie 2020, 13:33
autor: Pawelw
Wątek jest dość obszerny i niestety nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat jakości tłumaczenia na polski? :)

Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)

: 19 sie 2020, 13:39
autor: Curiosity
Pawelw pisze: 19 sie 2020, 13:33 Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat jakości tłumaczenia na polski? :)
Jest okay, a jestem wyczulony na punkcie poprawności językowej. Chyba, że pytasz o rozbieżności względem wersji "oryginalnej" - nic o tym nie słyszałem, a w każdym razie niczego nie kojarzę.

Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)

: 09 wrz 2020, 09:23
autor: Curiosity
Graliśmy wczoraj 4 osoby. Podstawka + większość potworów + Hefajstos.

Po około półtoragodzinnej grze, wygrałem na potwory. Szczerze, to czułem się tak, jakbym zepsuł innym zabawę, bo ANI RAZU w trakcie całej gry nie miałem więcej niż dwóch Hoplitów i 3 zajęte krainy. Wszystko szło w kapłanów a następnie w Siłę.

Czy ten warunek zwycięstwa jest zepsuty?

Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)

: 09 wrz 2020, 09:30
autor: grzeslaw90
Curiosity pisze: 09 wrz 2020, 09:23 Graliśmy wczoraj 4 osoby. Podstawka + większość potworów + Hefajstos.

Po około półtoragodzinnej grze, wygrałem na potwory. Szczerze, to czułem się tak, jakbym zepsuł innym zabawę, bo ANI RAZU w trakcie całej gry nie miałem więcej niż dwóch Hoplitów i 3 zajęte krainy. Wszystko szło w kapłanów a następnie w Siłę.

Czy ten warunek zwycięstwa jest zepsuty?
Ten warunek zwycięstwa jest mega losowy :D

Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)

: 09 wrz 2020, 09:32
autor: Fenrisek83
Curiosity pisze: 09 wrz 2020, 09:23 Graliśmy wczoraj 4 osoby. Podstawka + większość potworów + Hefajstos.

Po około półtoragodzinnej grze, wygrałem na potwory. Szczerze, to czułem się tak, jakbym zepsuł innym zabawę, bo ANI RAZU w trakcie całej gry nie miałem więcej niż dwóch Hoplitów i 3 zajęte krainy. Wszystko szło w kapłanów a następnie w Siłę.

Czy ten warunek zwycięstwa jest zepsuty?
Trochę jest zepsuty a nawet moim zdaniem bardzo. My gramy na zasadę, że zamiast 3 zabitych potworów 4 żetony chwały. Żeton chwały można przejąć czy to wykonując zadanie czy zabijając potwora chyba nawet jest takie błogosławieństwo czy nagroda za zadanie. Trochę to balansuje rozgrywkę. Chyba, że ktoś nie lubi ingerować w zasady gry. ;)

Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)

: 09 wrz 2020, 09:34
autor: Curiosity
Fenrisek83 pisze: 09 wrz 2020, 09:32 My gramy na zasadę, że zamiast 3 zabitych potworów 4 żetony chwały.
Jeden z bohaterów startuje z Żetonem Chwały, czy on musi zdobyć w sumie 4, czy też wystarczy 3?

Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)

: 09 wrz 2020, 09:56
autor: Fenrisek83
Curiosity pisze: 09 wrz 2020, 09:34
Fenrisek83 pisze: 09 wrz 2020, 09:32 My gramy na zasadę, że zamiast 3 zabitych potworów 4 żetony chwały.
Jeden z bohaterów startuje z Żetonem Chwały, czy on musi zdobyć w sumie 4, czy też wystarczy 3?
My gramy na 4 nawet z Perseuszem . Żeton chwały można przejąć. Ważne wtedy stają się zadania i koniec tury po budowie monumentu (kość potworów), czy nawet artefakty które kontrolują zachowanie potworów i monument Hadesa. To jest zasad domowa którą popatrzyłem bodajże na bgg lub FB. Z moich obserwacji z tą zasadą jest lepiej niż było. :)
Edit: W końcu zadania są wykonywane bo wcześniej były olewane. A i kość potworów ma większe znaczenie niż tylko turlanie.
Trzeba więcej kontrolować a nie tylko czcić się czy polujący bohater odbije się od potwora aby go wykończyć. ;)
Spróbuj i oceń może wam podpasuje.

Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)

: 09 wrz 2020, 12:09
autor: ta.skunk.manitou
Fenrisek83 pisze: 09 wrz 2020, 09:56 My gramy na 4 nawet z Perseuszem . Żeton chwały można przejąć. Ważne wtedy stają się zadania i koniec tury po budowie monumentu (kość potworów), czy nawet artefakty które kontrolują zachowanie potworów i monument Hadesa. To jest zasad domowa którą popatrzyłem bodajże na bgg lub FB. Z moich obserwacji z tą zasadą jest lepiej niż było. :)
Edit: W końcu zadania są wykonywane bo wcześniej były olewane. A i kość potworów ma większe znaczenie niż tylko turlanie.
Trzeba więcej kontrolować a nie tylko czcić się czy polujący bohater odbije się od potwora aby go wykończyć. ;)
Spróbuj i oceń może wam podpasuje.
Ja też gram od dawna z tą zasadą. Zamiast 3 potworów 4 żetony chwały, to jest do zrobienia... i jak najbardziej Perseusz tu nic nie zepsuje jeśli chodzi o balans. Questy mają większy sens, zabijanie potworów dalej ma sens, ale co najważniejsze jest jakaś droga do powstrzymania kogoś kto idzie w tą drogę od łatwego zwycięstwa.
POLECAM!

Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)

: 09 wrz 2020, 13:31
autor: Fenrisek83
A jak jeszcze będzie za łatwo szło z potworami to pierwsza karta zdarzenia z potworem od razu staję się jego ulepszeniem. :wink:

Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)

: 09 wrz 2020, 14:23
autor: feniks_ciapek
Przyłączam się do głosów z żetonami chwały. Podoba mi się co prawda fakt, że gracz, którego obecność na mapie jest znikoma, może też sięgać po zwycięstwo, ale nie podoba mi się to, że nie ma jak go powstrzymać.

Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)

: 14 wrz 2020, 12:50
autor: addekk
feniks_ciapek pisze: 09 wrz 2020, 14:23 Przyłączam się do głosów z żetonami chwały. Podoba mi się co prawda fakt, że gracz, którego obecność na mapie jest znikoma, może też sięgać po zwycięstwo, ale nie podoba mi się to, że nie ma jak go powstrzymać.
Teoretycznie jest bo można się dogadać że jeden idzie polowac a drugi ewentualnie dobije po nim jak się nie uda tylko że wtedy przybliża to innych graczy do zwycięstwa. No i home rules z 4 żetonami sprawia że misje wkoncu mają większy impakt na grę

Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)

: 08 lut 2021, 20:28
autor: KamradziejTomal
Hej, prośba do każdego kto ma / widział / robił sam LoH w wersji Sundrop, żeby wpadł do tego tematu i podzielił się swoją opinią :)

viewtopic.php?f=61&t=70400

Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)

: 16 lut 2021, 10:26
autor: E2MD
Krótka relacja z dwóch gier 6 osobowych.

Pomijając odwieczny problem by zebrać sześć osób w jednym czasie i miejscu oraz by wszyscy zechcieli zagrać w to samo powstał nowy - brak miejsca obok planszy (a dokładnie maty). Obszar gry jest prawie kwadratowy i szerokość jest prawie równa sporemu stołowi. Problem rozwiązany poprzez dostawienie z jeden strony Kallaxa a z drugiej strony jakiejś szafki. Potwory były przygotowane na osobnym stoliku.
Gracze - 3 osoby która grała sporo w LoH oraz 3 osoby które grały po kilka razy.
Nie kombinowaliśmy z dodatkami więc Posejdon (wersja pełna), Atlantyda i Miasto ze Stali (bez ulepszeń armii).
Pierwsza gra -> 2h, wygrana na potwory bo wyszło ich bardzo dużo przy przygotowaniu. było blisko by inny gracz wygrał przez kontrolę regionów
Druga gra -> 3,5h, wygrana na monument (Atenę), co więcej wygrana była gracza który był pierwszy w ostatniej rundzie aktywacji monumentu (czyli po nim było aż 5 graczy!), zamieszanie na planszy gigantyczne, wyszło bardzo mało potworów,

Uwagi / spostrzeżenia / opinie
- w grze na 6 jest więcej miejsc na świątynie niż dostępnych świątyń
- niektóre artefakty są przegięte - typu combo: zabij połowę hoplitów w rejonie z bohaterem plus zabij trzech hoplitów
- od trzeciej rundy praktycznie co kolejkę ktoś buduje monument więc szanse na pojawienie się potworów rosną oraz następuje nieustanny reset artefaktów
- instrukcja powinna zostać jeszcze raz napisana, zwłaszcza dla większej ilości graczy wraz z wyjaśnieniem poszczególnych kart i zweryfikowaniem warunków zwycięstwa
- na sześć osób wcale nie było aż tak długo jak się obawiałem
- nadal nie rozpoznaję który potwór jak się nazywa (dlaczego nie ma zdjęć figurki na karcie potwora?)
- przydały by się karty pomocy (monumenty / potwory) dla całości gry a nie tylko podstawki
- szkoda, że mata nie jest po polsku
- figurki potworów mogły by być spokojnie o połowę mniejsze (bo widoczność na planszy jest słaba)
- pierwszy poziom Zeusa pęknął :x
- bez insertu LoH nie da rady dla pełnego zestawu graczy - inaczej min po pół godziny przed i po grze wyjęte z życiorysu
- porty robią chyba największą różnicę w grze
- a tak ogólnie ta gra dobrą jest :D

Jakby kogoś interesowało jak to wyglądało to dwa zdjęcia:
Spoiler:

Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)

: 16 lut 2021, 17:17
autor: Hardkor
Fotki nie działaja

Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)

: 16 lut 2021, 17:42
autor: E2MD
Hardkor pisze: 16 lut 2021, 17:17 Fotki nie działaja
Postimg coś przestał działać. Wrzucę jutro raz jeszcze albo poszukam jakieś alternatywy (cos rekomendujecie?)

Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)

: 16 lut 2021, 17:53
autor: Tachion
E2MD pisze: 16 lut 2021, 17:42
Hardkor pisze: 16 lut 2021, 17:17 Fotki nie działaja
Postimg coś przestał działać. Wrzucę jutro raz jeszcze albo poszukam jakieś alternatywy (cos rekomendujecie?)
Ja tam wszystko widzę.

Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)

: 12 mar 2021, 11:29
autor: Fenrisek83
Ma ktoś może plik z planszą do własnego wydruku tą na 6 graczy udostępnianą przez AR? Padł mi dysk i straciłem ją. :/

Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)

: 12 mar 2021, 22:17
autor: BartP
Posty dotyczące kampanii przeniosłem tu:
viewtopic.php?f=57&t=70870

Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)

: 13 mar 2021, 10:20
autor: ta.skunk.manitou
To ja by wrócić do głównego nurtu wrzuce zdjęcia z wczorajszej rozgrywki w 5 osób.
Graliśmy a Atlantydą oczywiście + Zeus, Hermes, Posejdon, Hades (jako 4 bóg).
Graliśmy z homerulem zastępującym 3 potwory 4 żetonami chwały.
Na wstępie gry wyskoczyły 4 potwory, a potem przez całą gre tylko albo nowe questy, albo wydarzenia z puszki pandory, albo ewolucje już będących na planszy potworów.
W czasie gry wszystkie monumenty były budowane m/w z równym tempem, aczkolwiek wskrzeszanie (zwłaszcza na poziomie 3) robiło mega robotę.
Grało się wyśmienicie, wygrał gracz zakampowany na Atlantydzie, który skorzystał z wypstrykania się z kart walczących ze soba graczy zielonego i niebieskiego, zajmując w 1 turze całą kraine ze Spartą.
Czas gry około 3 godzin. Standardowo trzeba sporo doliczyć jeszcze do rozłożenia i złożenia gry.
Insert do gry, który kupiłem rok temu był zbawienny.
Gre i fun z niej jak zwykle oceniam bardzo wysoko... innym też się podobało.

Zdjęcia:
Spoiler:

Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)

: 26 mar 2021, 12:59
autor: Odi
Przypominam, że o insertach do LoH dyskutujemy tutaj

Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)

: 04 kwie 2021, 19:05
autor: Muad'Dib
Na gamefound jest nowa kampania promek od Dice Tower 2021, są dwie rzeczy do Lords of Hellas. Szkoda, że po angielsku jak się ma grę po polsku ale rozmyślam właśnie czy brać. Czy ktoś z nich korzystał (podobno były w czasie poprzednich kampanii Dice Tower).

https://gamefound.com/projects/dicetowe ... ails/11217#/
https://gamefound.com/projects/dicetowe ... ails/11561#/

Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)

: 04 kwie 2021, 23:09
autor: Fenrisek83
Muad'Dib pisze: 04 kwie 2021, 19:05 Na gamefound jest nowa kampania promek od Dice Tower 2021, są dwie rzeczy do Lords of Hellas. Szkoda, że po angielsku jak się ma grę po polsku ale rozmyślam właśnie czy brać. Czy ktoś z nich korzystał (podobno były w czasie poprzednich kampanii Dice Tower).

https://gamefound.com/projects/dicetowe ... ails/11217#/
https://gamefound.com/projects/dicetowe ... ails/11561#/
Może jakieś zbiorowe zamówienie? Prawie 20 USD za przesyłkę to tyle samo co karty. :/

Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)

: 05 kwie 2021, 00:13
autor: aduko
Ja bym się podpisał pod zamówienia dla dwóch paczek

Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)

: 05 kwie 2021, 12:16
autor: Muad'Dib
Mogę o tym pomyśleć, obawiam się tylko problemów jak miał Hardkor z rzeczami do Nemesisa. Przesyłka to jedno a potem ewentualne opłaty celne. Niby kampania jest EU friendly ale twórcy nie zawsze używają tego oznaczenia zgodnie ze stanem faktycznym. Dodatkowo czy koszt przesyłki pozostaje ten sam czy sukcesywnie się zwiększa. Nie mam tego jak sprawdzić, jeśli ktoś może to fajnie, jak nie to ja luknę wieczorem.

No i wciąż pozostaje pytanie o jakoś tych promek pod kątem mechaniki. Moi dotychczasowi współgracze zniechęcili się do gry głównie ze względu na błogosławieństwa. Zazwyczaj dawały takiego kopa, że już nie szło potem gracza dogonić. Mam wrażenie, że są one nie zbalansowane. Dlatego jak widzę kolejne karty premiujące kto pierwszy postawi daną świątynię to zapala mi się lampka.

Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)

: 05 kwie 2021, 12:40
autor: Fenrisek83
Muad'Dib pisze: 05 kwie 2021, 12:16 Mogę o tym pomyśleć, obawiam się tylko problemów jak miał Hardkor z rzeczami do Nemesisa. Przesyłka to jedno a potem ewentualne opłaty celne. Niby kampania jest EU friendly ale twórcy nie zawsze używają tego oznaczenia zgodnie ze stanem faktycznym. Dodatkowo czy koszt przesyłki pozostaje ten sam czy sukcesywnie się zwiększa. Nie mam tego jak sprawdzić, jeśli ktoś może to fajnie, jak nie to ja luknę wieczorem.

No i wciąż pozostaje pytanie o jakoś tych promek pod kątem mechaniki. Moi dotychczasowi współgracze zniechęcili się do gry głównie ze względu na błogosławieństwa. Zazwyczaj dawały takiego kopa, że już nie szło potem gracza dogonić. Mam wrażenie, że są one nie zbalansowane. Dlatego jak widzę kolejne karty premiujące kto pierwszy postawi daną świątynię to zapala mi się lampka.
Karty determinacji widziałem w plikach na bgg a przepowiedni nie udało mi się znaleźć. Z tego co kojarzę to karty przepowiedni mają powiązanie z wyrocznią Delficką tylko nie wiem jakie.