Strona 7 z 45

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

: 18 paź 2017, 23:16
autor: Rocy7
szajus2 pisze: Miejmy nadzieję, że starter nie zawiedzie oczekiwań.
niestety wlasnie starter zawodzi oczekiwania, przynajmniej moje ;) Mogliby ciekawsze frakcje dac a nie zawsze Space Marines vs Chaos.

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

: 19 paź 2017, 08:44
autor: vinnichi
W dodatku Marines nie przypominają Marines a Chaos bardziej lucha libre :D

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

: 19 paź 2017, 08:57
autor: Dabi
Niestety wlasnie starter zawodzi oczekiwania, przynajmniej moje ;) Mogliby ciekawsze frakcje dac a nie zawsze Space Marines vs Chaos.
Modele mogli dać ciekawsze ale kto by wtedy chciał kupować dodatki od razu a tak teraz waham się czy orki (będę się trzymał starego nazewnictwa czy też undeady).
Pozatym nie każdy jest aż tak wybredny.

Na początku mnie zraził system walki bo go nie bardzo rozumiałem. Przyzwyczajony do tabelekw grach GW wyglądało to dla mnie dziwnie.
Przenalizowałem jednak filmiki z zasadami, przejrzałem karty oraz sprawdziłem jaki jest rozkład na kości.

No i jest lepiej pod względem losowości i różnorodności wyników niż myślałem.

Wojownicy mają wartość ataku oraz wartość obrony w formule Liczba oraz symbol.

Wartość określa liczbę kostek a symbol określa jakość tych ataków.
ATAK. Miecze - atak słabszy/ mniejj skuteczny Młotek - atak poteżniejszy / skuteczniejszy
OBRONA. Strzałka - obrona słabsza Tarcza - obrona lepsza

Kostki mają układ

Wsparcie + 2
Wsparcie + 1
Miecze (atak) lub Unik (obrona)
Młotek (Atak) lub Tarcza (obrona)
Młotek (Atak) lub Tarcza (obrona)
Krytyk

Test ataku rzucamy tylkoma kostkami co wartość ataku i trafiamy na symbolach podanym przy ataku oraz na krytyku. Identycznie obrona.
np. wojownik z atakiem 2 młotek trafia rzucając kostkami na 2 x Młotek i Krytyk a wojownik z obroną 1 Unik broni się na wynikach Unik i Krytyk.

Potem porównanie sukcesów i ewentualne krytyki. Natomiast zwrócić trzeba uwagę na przewagę i ustawienie - kostka ma bowiem ścianki ze wsparciem. Te ścianki to też sukcesy jeśli spełniamy warunek mamy wsparcie od innych modeli (odpowiednio przewaga 1 lub 2).
I tak np. mając przewagę jednego wojownika wyniki na kości wsparcie + 1 to również sukcesy. Jak mamy przewagę 2 wojowników to również kość wsparcie + 2 to sukces.
Odpowiednim ustawieniem czy walką w szyku możemy sprawić, że z trafiania na 3 ściankach będziemy trafiać na 5 ściankach.

Przyznam się szczerze to kombinacji jest więcej niż myślałem z samych customowych kości a dochodzą skille (np. tarcza nie liczy się jako sukces w obronie przy niektórych broniach dwuręcznych co całkowicie zmienia walkę z ciężko opancerzonymi którzy z tych lepiej chronionych nagle stają się prostsi do trafienia niż lekko opancerzeni bazujący na unikach) nie wspominając już o kartach.

W swojej kategorii moim zdaniem będzie ogromny sukces.

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

: 19 paź 2017, 09:22
autor: gervaz
Rocy7 pisze:
szajus2 pisze: Miejmy nadzieję, że starter nie zawiedzie oczekiwań.
niestety wlasnie starter zawodzi oczekiwania, przynajmniej moje ;) Mogliby ciekawsze frakcje dac a nie zawsze Space Marines vs Chaos.
Kolega, który pracuje w sklepie z grami powiedział mi, że mają być wydane inne startery, z innymi frakcjami.

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

: 19 paź 2017, 09:54
autor: Rocy7
gervaz pisze: Kolega, który pracuje w sklepie z grami powiedział mi, że mają być wydane inne startery, z innymi frakcjami.
dzięki za info, ale i tak jest istotna kwestia kiedy ;) W momencie jak się pojawi inny starter moda na Shadowspire u nas może juz minąć.

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

: 19 paź 2017, 10:48
autor: IseeWinner
Dabi pisze:
Niestety wlasnie starter zawodzi oczekiwania, przynajmniej moje ;) Mogliby ciekawsze frakcje dac a nie zawsze Space Marines vs Chaos.
Modele mogli dać ciekawsze ale kto by wtedy chciał kupować dodatki od razu a tak teraz waham się czy orki (będę się trzymał starego nazewnictwa czy też undeady).
Pozatym nie każdy jest aż tak wybredny.

Na początku mnie zraził system walki bo go nie bardzo rozumiałem. Przyzwyczajony do tabelekw grach GW wyglądało to dla mnie dziwnie.
Przenalizowałem jednak filmiki z zasadami, przejrzałem karty oraz sprawdziłem jaki jest rozkład na kości.

No i jest lepiej pod względem losowości i różnorodności wyników niż myślałem.

Wojownicy mają wartość ataku oraz wartość obrony w formule Liczba oraz symbol.

Wartość określa liczbę kostek a symbol określa jakość tych ataków.
ATAK. Miecze - atak słabszy/ mniejj skuteczny Młotek - atak poteżniejszy / skuteczniejszy
OBRONA. Strzałka - obrona słabsza Tarcza - obrona lepsza

Kostki mają układ

Wsparcie + 2
Wsparcie + 1
Miecze (atak) lub Unik (obrona)
Młotek (Atak) lub Tarcza (obrona)
Młotek (Atak) lub Tarcza (obrona)
Krytyk

Test ataku rzucamy tylkoma kostkami co wartość ataku i trafiamy na symbolach podanym przy ataku oraz na krytyku. Identycznie obrona.
np. wojownik z atakiem 2 młotek trafia rzucając kostkami na 2 x Młotek i Krytyk a wojownik z obroną 1 Unik broni się na wynikach Unik i Krytyk.

Potem porównanie sukcesów i ewentualne krytyki. Natomiast zwrócić trzeba uwagę na przewagę i ustawienie - kostka ma bowiem ścianki ze wsparciem. Te ścianki to też sukcesy jeśli spełniamy warunek mamy wsparcie od innych modeli (odpowiednio przewaga 1 lub 2).
I tak np. mając przewagę jednego wojownika wyniki na kości wsparcie + 1 to również sukcesy. Jak mamy przewagę 2 wojowników to również kość wsparcie + 2 to sukces.
Odpowiednim ustawieniem czy walką w szyku możemy sprawić, że z trafiania na 3 ściankach będziemy trafiać na 5 ściankach.

Przyznam się szczerze to kombinacji jest więcej niż myślałem z samych customowych kości a dochodzą skille (np. tarcza nie liczy się jako sukces w obronie przy niektórych broniach dwuręcznych co całkowicie zmienia walkę z ciężko opancerzonymi którzy z tych lepiej chronionych nagle stają się prostsi do trafienia niż lekko opancerzeni bazujący na unikach) nie wspominając już o kartach.

W swojej kategorii moim zdaniem będzie ogromny sukces.
Dodajmy do tego umiejętności poszczególnych band, możliwość odpychania wrogich jednostek albo atakowania kilku przyległych modeli na raz, zasięg niektórych broni, specjalne zdolności typu wskrzeszanie u nieumarłych + fakt, że każda postać ma dwustronną kartę (strona zwykła i strona zainspirowanego wojownika, który otrzymuje wtedy specjalne ataki). Miód!

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

: 21 paź 2017, 14:11
autor: vinnichi
Ok dość teorii, przecież już ktoś zagrał kilka partii w domu :) jak wrażenia? Wiem że niektórzy już grali w wersje demo, czytałem relacje ale może ktoś jeszcze się pochwali

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

: 21 paź 2017, 15:40
autor: kendzikk
Ja paczkę dzisiaj odebrałem. Ale zagram dopiero, jak pomaluję figurki. :)

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

: 21 paź 2017, 16:19
autor: IseeWinner
Ja też mam swoją kopię. Pięknie wydana gra. Miło, że w opakowaniu znajduje się również kilka woreczków strunowych. Zagram gdy będę miał więcej czasu by złożyć figurki.

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

: 21 paź 2017, 20:40
autor: Bardok
Grałem wczoraj w sklepie i jest naprawdę super!

Wiadomo, że po jednej grze ciężko ocenić wiele rzeczy jak regrywalnosc czy balans, aczkolwiek swoją sztukę od razu zakupiłem.

Po pierwsze gra jest przecudnie wydana. Modele łatwe w złożeniu na styk (jedna głowa do przyklejenia bo luźno chodziła), a do tego pełne szczegółów i klimatu. Estetyczne karty, grube tektury terenów, ładne żetony. Nie ma się do czego przyczepić.

Po drugie zasady ma naprawdę banalne i mimo pierwszej gry rzadko zaglądaliśmy do instrukcji. Frakcje wydają się zbalansowane, chociaż na pierwszy rzut oka sigmarytow ciężko zabić, a oni sami mordują z łatwością. No ale tutaj kostki robią swoje. Karty pasują do tej gry dodając jej głębi, aczkolwiek dziwne są zasady ich zagrywania (po aktywacji).

Po trzecie sama gra jest mimo prostych zasadach całkiem taktyczna. Dobre ustawienie , zdobywanie objectives, atakowanie, szarża. Każdy ma 4 aktywację i można je przeznaczyć nawet na jednego ludka o ile nie szarżuje. 3 rundy mijają szybko ale nie ma niedosytu, że za krótko. Idealny timing na taką szybka grę. Dużo zależy od kostek i pomimo tego że karty mogę nagiąć zasady to dalej dobry rzut dużo ustawia.

Generalnie jak dla mnie trafili w 10tke - tego chciałem, szybkiej gry, która wyglądem zachwyca i daje się wyżyć na planszy. Już by się chciało mieć więcej frakcji, zagrać znowu! Polecam!

Jeżeli miałbym szukać minusów, to szkoda że po angielsku bo nie pogram z synkiem i zasady zagrywania kart są mega dziwne.

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

: 21 paź 2017, 21:55
autor: Błysk
Bardok pisze: Jeżeli miałbym szukać minusów, to szkoda że po angielsku bo nie pogram z synkiem i zasady zagrywania kart są mega dziwne.
Jak syn już chodzi do podstawówki to byś się zdziwił, kilka dni i albo nauczy się kilku słówek, albo zapamięta karty na pamięć. Ja tak grałem na komputerze jako dzieciak ;)

Ja dzisiaj zagrałem kolejne dwie partie, dla odmiany tym razem obie wygrałem.

Wnioski? Ustawienie jest bardzo ważne. Jasne, że dużo zależy od kości, ale kiedy 5 z 6 ścianek trafia, a obrońca ma 1 góra dwie kości i może obronić się tylko na 6... Inna sprawa, że można grać na unikanie niebezpiecznych starć.

Wszystkie trzy swoje gry grałem sigmarines, (2-1 dla mnie), ale wydaje mi się, że kluczem do gry bandą Khorna na Sigmarines jest okrążenie/ wybieranie pojedynczego celu. I ustawianie się w taki sposób, żeby ulepszony lider niebieskich nie mógł zaatakować zbyt wielu przeciwników za jednym zamachem.

Pojawiła się jedna zagwozdka dotycząca zasad: Czy jeśli mamy atak, który pozwala zaatakować wszystkich przeciwników wokół postaci (czyli ulepszony lider Sigmarines) to czy każdy rzut jest rozpatrywany na potrzeby kart jako inny atak? Osobiście wydaje mi się, że nie, bo w instrukcji jasno stoi, że można wykonać 1 akcję ataku, a zatem jak atakuje się trzech gości i rzuca kostkami trzy razy to ciągle jest jeden atak, zatem karta/karty wzmacniające ten atak działają podczas wszystkich rzutów. Wątpliwości zacząłem mieć kiedy rzuciłem kombo +1dmg do pierwszego ataku w aktywacji i "cel pierwszego ataku w aktywacji nie może być wspierany przez sojuszników) bo skończyło się na tym, że zabiłem 2 z 3 przeciwników, z którymi akurat się stykałem. :) Ryzyko się opłaciło, bo odmieniło losy tej rozgrywki.

W sumie dwie wątpliwości: zagrywanie kart: skoro obu graczy musi spasować "po sobie" to znaczy, że Gracz a gra kartę, gracz b mówi "pas", a gra kartę, b gra kartę itd. aż nie będzie: gracz a: pass, gracz b: pass?

Wrażenia jak najbardziej pozytywne, bo da się w to zagrać do porannej kawy/ herbaty, a jednak podczas gry jest do podjęcia sporo decyzji. Na pewno kupię dodatkowe bandy.

Jedynce co mnie trapi, to że jest już nadrukowana ilość kart "w ogóle" i w sumie wygląda na to, że zapowiedziane dodatki to zamknięty cykl, więc rodzi się pytanie "co dalej"?

EDIT: A ta ledwo trzymająca się głowa doprowadza mnie do szału. :)

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

: 21 paź 2017, 23:07
autor: raj
Błysk pisze:Jedynce co mnie trapi, to że jest już nadrukowana ilość kart "w ogóle" i w sumie wygląda na to, że zapowiedziane dodatki to zamknięty cykl, więc rodzi się pytanie "co dalej"?
Jedyne gry w historii GW, które nie zostały porzucone i zduszone to WFB (które jednak zmutowało), WH40k, Talisman i Space Hulk.
Inne gry GW porzuca po nasyceniu rynku.

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

: 22 paź 2017, 00:05
autor: Deem
raj pisze:
Błysk pisze:Jedynce co mnie trapi, to że jest już nadrukowana ilość kart "w ogóle" i w sumie wygląda na to, że zapowiedziane dodatki to zamknięty cykl, więc rodzi się pytanie "co dalej"?
Jedyne gry w historii GW, które nie zostały porzucone i zduszone to WFB (które jednak zmutowało), WH40k, Talisman i Space Hulk.
Inne gry GW porzuca po nasyceniu rynku.
Jest jeszczcze Blood Bowl. W wypadku pozostałych gier (m.in. oba Questy) trzeba przyznać, że GW nigdy nie obiecywało dalszego wsparcia. Możliwe, że Shadespire i Necromunda doczekają się dłuższych linii wydawniczych, pod warunkiem, że odpowiednio się sprzedadzą.

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

: 22 paź 2017, 00:09
autor: raj
Blood Bowl też był porzucony, niedawno go wskrzeszono.

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

: 22 paź 2017, 00:16
autor: Deem
raj pisze:Blood Bowl też był porzucony, niedawno go wskrzeszono.
Odnoszę się do nowej edycji, już w czasach gdy GW mocno zmieniło swoją politykę i znów zaczęło inwestować w gry planszowe.

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

: 22 paź 2017, 00:24
autor: Deathhammer
Kurde, gra wygląda super. Taki bitewniak dla ludzi, którzy nie grają w bitewniaki i nie chce im się bawić z malowaniem figurek. Wydaje się idealny miks losowości ze strategią, a nawet jak komuś wybitnie nie będą podchodziły kostki to rozgrywka trwa 20 minut i można zrobić rewanż. Szkoda, że nie wyjdzie po polsku - raczej nie miałbym z kim grać.

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

: 22 paź 2017, 00:28
autor: raj
Deem pisze:
raj pisze:Blood Bowl też był porzucony, niedawno go wskrzeszono.
Odnoszę się do nowej edycji, już w czasach gdy GW mocno zmieniło swoją politykę i znów zaczęło inwestować w gry planszowe.
Nowa edycja jest dopiero od niecałych dwóch lat, zobaczymy co będzie za kolejne 2. Standardowy czas życia systemu w GW to 4 lata.

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

: 22 paź 2017, 00:33
autor: Deem
raj pisze:
Deem pisze:
raj pisze:Blood Bowl też był porzucony, niedawno go wskrzeszono.
Odnoszę się do nowej edycji, już w czasach gdy GW mocno zmieniło swoją politykę i znów zaczęło inwestować w gry planszowe.
Nowa edycja jest dopiero od niecałych dwóch lat, zobaczymy co będzie za kolejne 2. Standardowy czas życia systemu w GW to 4 lata.
Myślę, że jeśli utrzymają wsparcie dla Shadespire przez 4 lata, wielu graczy będzie zadowolonych :)

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

: 22 paź 2017, 01:09
autor: IseeWinner
Z instrukcji wynika, że na ten moment jest zaplanowanych 8 band:
-Steelheart's Champions
-Farstriders
-Garrek's Reavers
-Magore's Friends
-Ironskull's Boyz
-The Chosen Axes
-Sepulchral Guard
-Spiteclaw's Swarm

Już sama podstawka jest bardzo regrywalna i miodna. Wydaje mi się, ze kolejne dodatki są jedynie kwestią czasu (mam na myśli nowe mapy terenu, kafle celów itp)

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

: 22 paź 2017, 08:35
autor: Bardok
Fajnie jakby wydali drugą podstawkę z innymi rasami. Nie będę kupował dwóch takich samych żeby grać na 4 osoby, a szkoda bo bym spróbował.

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

: 22 paź 2017, 09:56
autor: pwitkows
Błysk pisze:
W sumie dwie wątpliwości: zagrywanie kart: skoro obu graczy musi spasować "po sobie" to znaczy, że Gracz a gra kartę, gracz b mówi "pas", a gra kartę, b gra kartę itd. aż nie będzie: gracz a: pass, gracz b: pass?

Też się nad tym zastanawiałem w instrukcji jest napisane: " .. once both players pass in succession, the power step ends .." - rozumiem to jako przypadki: gracz A: pass, gracz B: pass lub gracz B: pass, gracz A: pass i tak gramy.

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

: 22 paź 2017, 10:32
autor: Błysk
Wsparcie przez 4 lata zupełnie mnie urządza ;) przez ten czas wyjdzie milion ciekawych gier. Mapy pewnie się będzie dało dokupić osobno, też zagrałbym we 4.

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

: 22 paź 2017, 11:16
autor: IseeWinner
W instrukcji wyraźnie opisana jest kwestia zagrywania kart i warunek zakończenia tej fazy: Dwóch graczy musi spasować po kolei.

Gracz A jest pierwszym graczem w fazie zagrywania kart ale zdecydował się spasować.

Kolej na gracza B, który rzuca kartę wspomagającą swoją figurkę.

Teraz gracz A, mimo że spasował pierwsze zagranie, może teraz zdecydować czy zagra kartę w odpowiedzi na zagranie gracza B. Przypuśćmy jednak, że znowu spasował.

Kolej gracza B, jeśli teraz spasuje to zgodnie z zasadami zagrywanie kart dobiegnie końca (dwa pasy po kolei), jeśli jednak zagra kartę to gracz A znowu musi podjąć decyzję czy zagrywać kartę czy pasować itd

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

: 22 paź 2017, 19:46
autor: Martin_Valdez
Szczerze to obstawiałbym drugą podstawką. Ogólnie pewnie dostanie to jakąś nazwę typu druga fala :) Skoro ma być 8 armii to takiego scenariusza bym się spodziewał. Z obecną podstawką wyjdą jeszcze kościeje i orki. Nawet na stronie https://warhammerunderworlds.com/ od razu były pokazane wszystkie cztery drużyny. Na youtube także były prezentowane te zestawy. Dwa brakujące pudełka zobaczymy lada dzień patrząc na info ze strony Warhammer Community:
"The Sepulchral Guard and Ironskull’s Boyz will be available to pre-order on October the 28th with a release on the 4th of November. "
Mam przeczucie, że możliwy jest właśnie scenariusz podstawka + dwie armie na sezon/falę, jak zwał tak zwał. Prawdopodobieństwo takiego scenariusz zwiększa fakt możliwości gry w 4 osoby. Ludzie właśnie chcieliby kupić drugą podstawkę nawet, żeby dostać inne kafle terenu :)

Re: Shadespire - turniejowy skirmish od GW

: 22 paź 2017, 20:02
autor: raj
GW daje zmienione podstawki tylko przy nowych edycjach. Tak więc nie liczyłbym na to.