Strona 2 z 5

Re: the Arrival w nowym wcieleniu jako Erin [Tailor Games]

: 31 mar 2017, 12:30
autor: Pan_K
Gizmoo pisze:
matoozik pisze:Od strony graficznej wszystko ulegnie zmianie.
To czekam na publikację choćby jednej ilustracji, bo kompletnie nie wiadomo jakiego stylu można się spodziewać.
Ale przynajmniej wiadomo, że jest szansa na jakiś styl. To duży postęp w stosunku do stanu aktualnego.

Re: the Arrival w nowym wcieleniu jako Erin [Tailor Games]

: 31 mar 2017, 22:40
autor: WRS
Czy mając Arrival będę mógł użyć zasad Erin?
W sensie komponentów...

Re: the Arrival w nowym wcieleniu jako Erin [Tailor Games]

: 03 kwie 2017, 08:16
autor: TailorGames
WRS pisze:Czy mając Arrival będę mógł użyć zasad Erin?
W sensie komponentów...
Niestety, raczej będzie to niewykonalne.

Re: the Arrival w nowym wcieleniu jako Erin [Tailor Games]

: 20 wrz 2017, 11:10
autor: OctopusGames
Najwyższa pora odświeżyć wątek.

Z przyjemnością informujemy, że Octopus Games przejmuje od Tailor Games linię wydawniczą w której miał się ukazać Erin (The Arrival). Tak więc na pudełku zamiast kostki z nożyczkami pojawi się ośmiornica. Dla graczy jest to tylko i wyłącznie sprawa kosmetyczna, najważniejsza jest sama gra. Poniżej prezentujemy projekt pudełka. Jeszcze dzisiaj pojawi się tutaj więcej info na temat zmian graficznych, wizualnych i mechanicznych.

Obrazek

Re: the Arrival w nowym wcieleniu jako Erin [Octopus Games]

: 20 wrz 2017, 15:21
autor: Żucho
Stara okładka akurat jest fajna, mogliście zostawić :wink: ale czekam na wizualizacje komponentów, bo oryginał to dla mnie mocny kandydat do tytułu planszówkowego brzydala roku 2016.

Re: the Arrival w nowym wcieleniu jako Erin [Octopus Games]

: 21 wrz 2017, 11:31
autor: OctopusGames
Erin jest polską wersją The Arrival. Zmieniona graficznie i poprawioną mechanicznie.
Zaczniemy od zmian wizualnych. Na pierwszy ogień pudełko.

Obrazek

Kolejna zmiana to plansza.
Gdy po raz pierwszy zagraliśmy w Arrival największą bolączką była nieczytelna, bura plansza. Bardzo ciężko było się zorientować gdzie co jest. Powierzchnie prowincji nijak się miały do ilości osad. Przykładowo prowincja Sidiu posiada aż 7 osad a jest obszarowo najmniejsza. W czasie gry panował tam straszny tłok, ciężko było na pierwszy rzut oka oszacować co tam się znajduje, kto jest właścicielem poszczególnych osad, szlaki pomiędzy poszczególnymi osadami zostały pozasłaniane leżącymi tam znacznikami. Dodatkowo kolory prowincji, które sa bardzo istotne dla samej rozgrywki są bardzo zbliżone (bure) co przy słabym oświetleniu praktycznie uniemożliwiało płynną rozgrywkę. Ciągłe pytania:"jaki to kolor?" były nieodzownym elementem rozgrywki. Dlatego podczas projektowania nowej planszy postawiliśmy na czytelność co przy tym tytule jest rzeczą najważniejszą. Dlatego zwiększyliśmy rozmiar planszy, poszerzyliśmy prowincje tak było dokładnie widać trakty pomiędzy nimi i wprowadziliśmy bardziej kontrastowe kolory obszarów.

Obrazek

Kolejnym elementem, który bardzo nam przeszkadzał i wprowadzał duże przestoje to kafelki taktyk. Jest ich 30. Są na nich ikonki przedstawiające ich przeznaczenie. Niestety ich czytelność pozostawiała wiele do życzenia. Zwłaszcza kafle, które punktują za odpowiednie kolory prowincji, ale o tym już pisałem wyżej. Co prawda działanie każdego kafla jest opisane w instrukcji, ale ciągłe do niej zaglądanie i dopytywanie co dany kafel robi było raczej frustrujące. Dlatego postanowiliśmy zamienić je kartami na których jest dokładnie opisane, co dany kafel (w naszym przypadku karta) robi.

Obrazek

Kolejne zmiany jakie wprowadziliśmy to oczywiście nowy design kart wsparcia.

Obrazek

Ostatnim elementem są żetony, które niestety w orginale są naszym zdaniem zbyt małe przez co nieczytelne. I tutaj również najważniejsza była czytelność, żetony zostały powiększone i umieśliśmy na nich tylko najważniejsze informacje.

Obrazek

To tyle jeśli chodzi o zmiany wizualne. Kolejny post o tym co tutaj powinno być najważniejsze czyli o zmianach mechanicznych.
Choć zmiany to bardzo duże słowo, raczej poprawki mechaniczne.

Re: the Arrival w nowym wcieleniu jako Erin [Octopus Games]

: 21 wrz 2017, 11:38
autor: Jiloo
Ogólnie zmiany na tak, ale niestety okładka The Arrival ładniejsza.

Re: the Arrival w nowym wcieleniu jako Erin [Octopus Games]

: 21 wrz 2017, 12:15
autor: Gizmoo
Może za dużo oczekiwałem, ale nowa odsłona The Arrival totalnie zawiodła mnie wizualnie. Mapa jest zwyczajnie brzydka, cyfry na polu punktowym - nieczytelne, karty mają paskudne ilustracje.

Reasumując - dla mnie wizualnie jest gorzej niż było, a to nie lada wyczyn. Wielka szkoda, ale Erin właśnie znika z mojej want-listy. :(

Re: the Arrival w nowym wcieleniu jako Erin [Octopus Games]

: 21 wrz 2017, 12:30
autor: Namurenai
Ja dla odmiany powiem - zdecydowanie zmiany na plus.
Jedyne co mnie wyraźnie kłuje w oczy to to, jak niewyraźne są nazwy prowincji w nowej wersji. W porównaniu do Arrival są po prostu nieczytelne. W sumie tak jak Gizmoo stwierdził, cyfry na polu punktowym też na to cierpią.
Może dodanie ciemnego/czarnego cienia (efekt pseudo 3D) w czcionce coś by zmieniło?

Re: the Arrival w nowym wcieleniu jako Erin [Octopus Games]

: 21 wrz 2017, 12:39
autor: Jiloo
Namurenai pisze: Jedyne co mnie wyraźnie kłuje w oczy to to, jak niewyraźne są nazwy prowincji w nowej wersji.
Albo zwyczajnie czarne, nawet biała obwódka mogłaby zostać, a będzie dużo czytelniej.

Re: the Arrival [Tailor Games]

: 21 wrz 2017, 13:38
autor: Bludgeon
Pan_K pisze:Co do tytułu: jeśli nie po prostu Przybycie (co nie brzmi najlepiej), to może np. Klany? Albo od drugiej strony: Ziemia Fomori, lub po prostu Fomori
a może Przybysze?

Re: the Arrival w nowym wcieleniu jako Erin [Octopus Games]

: 21 wrz 2017, 19:31
autor: Namurenai
Jiloo pisze:
Namurenai pisze: Jedyne co mnie wyraźnie kłuje w oczy to to, jak niewyraźne są nazwy prowincji w nowej wersji.
Albo zwyczajnie czarne, nawet biała obwódka mogłaby zostać, a będzie dużo czytelniej.
Albo tak, też mogłoby być.

Swoją drogą wcześniej jakoś nie zwróciłem uwagi - cyfra "5" musi być taka krzywa? W sensie... IMO nie wygląda to najlepiej, jeśli jedna cyfra tak bardzo się wyróżnia.

Re: the Arrival w nowym wcieleniu jako Erin [Octopus Games]

: 21 wrz 2017, 20:20
autor: Zet
Mówiąc krótko - jedynie karty są ładniejsze, reszta na minus.
Do tego te bezsensowne plamy krwi, nie wiem po co.

Re: the Arrival w nowym wcieleniu jako Erin [Octopus Games]

: 21 wrz 2017, 21:27
autor: Ascalogan
Gizmoo pisze:Może za dużo oczekiwałem, ale nowa odsłona The Arrival totalnie zawiodła mnie wizualnie. Mapa jest zwyczajnie brzydka, cyfry na polu punktowym - nieczytelne, karty mają paskudne ilustracje.

Reasumując - dla mnie wizualnie jest gorzej niż było, a to nie lada wyczyn. Wielka szkoda, ale Erin właśnie znika z mojej want-listy. :(
Nic dodać, nic ująć... :(

Re: the Arrival w nowym wcieleniu jako Erin [Octopus Games]

: 21 wrz 2017, 21:30
autor: Gizmoo
Namurenai pisze:Ja dla odmiany powiem - zdecydowanie zmiany na plus.
Serio? :|

Nie wiem. Dla mnie ewidentnie te grafiki na żetonach:

Obrazek
Obrazek

Są ewidentnie lepsze od nowych potworków rysowanych lewą ręką w paincie:

Obrazek

Karty też lepsze w poprzedniej edycji (choć nadal brzydkie). Przynajmniej czytelne i stylizowane na stary pergamin.

Obrazek

Tutaj jest jakiś koszmarny sen grafika, który przesadził z psylocybiną:

Obrazek

Nie liczyłem na poziom graficzny Via Nebuli, ale miałem nadzieję, że Nowy Erin/The Arrival będzie jednak ładniejszy niż "epokowe" dzieła Klemensa Franza. :lol:

Re: the Arrival w nowym wcieleniu jako Erin [Octopus Games]

: 21 wrz 2017, 22:16
autor: Namurenai
Gizmoo pisze:
Namurenai pisze:Ja dla odmiany powiem - zdecydowanie zmiany na plus.
Serio? :|
Serio serio, ale to kwestia gustu ;)
Gizmoo pisze:Tutaj jest jakiś koszmarny sen grafika, który przesadził z psylocybiną:
Damn... Z tym ciężko się nie zgodzić akurat.
Gizmoo pisze:Nie liczyłem na poziom graficzny Via Nebuli, ale miałem nadzieję, że Nowy Erin/The Arrival będzie jednak ładniejszy niż "epokowe" dzieła Klemensa Franza. :lol:
No no, Mistrza nikt nie przegoni :lol:
I umówmy się - jakby nie było, jest inaczej, oryginalnie. Zdecydowanie nie jest to Franz ;)

Re: the Arrival w nowym wcieleniu jako Erin [Octopus Games]

: 22 wrz 2017, 12:12
autor: OctopusGames
Bardzo dziękujemy za wszystkie uwagi dotyczące zmian wizualnych. Wszystkie zostaną wzięte pod uwagę.
Dziś przyszła pora na przedstawienie 3 największych zmian mechanicznych jakie nastąpią w stosunku do oryginału.

Poprawka 1:
problem: Najważniejsza sprawa to losowość wynikająca z kart wsparcia. Podczas rozgrywki gracze dobiera karty wsparcia z trzech stosów w których znajdują się losowe karty. Co prawda na rewersie karty jest podpowiedź czego możemy się spodziewać na karcie, ale niestety nie zawsze pojawiają się których potrzebujemy. Np. gdy chcę rozbudowywać swoje osady to potrzebuję karty z symbolem domku. Jak życie (a raczej rozgrywki) pokazują często nie ma tych kart na wierzchu i cały plan bierze w łeb, musimy wziąć to co jest i kropka. Tym sposobem gra wymusza na graczu podejmowanie akcji, których nie chce robić.
rozwiązanie: Tutaj było to bardzo proste. Po prostu przed rozgrywką gracze przygotowują dokładnie 3 stosy, ale nie losowe tylko z 3 kategorii kart. Tak więc będziemy mieli stos wsparcia militarnego, stos wsparcia rozwoju oraz stos wsparcia taktycznego. Tym sposobem, jeżeli gracz zaplanuje sobie, że w tej turze chce dokonać kilku ataków to może bezpiecznie dobrać kartę ze stosu kart wsparcia militarnego, gdzie na 100% znajdują się symbole mieczów oraz tarcz potrzebne podczas ataków.
Dodatkowo kilka kart zostało poprawionych w stosunku do oryginału. Chodzi tu o ilość poszczególnych symboli.

Poprawka 2:
problem: Fomori. W grze gracze walczą ze stworami zwanymi Fomori. Są one reprezentowane przez żetony. Istnieją trzy rodzaje o różnej sile. Gracze dobierają je losowo z puli i tak samo losowo rozmieszczają je na planszy. Dopiero w momencie ataku są one odwracane. I tutaj losowość potrafi dać w kość. Tłuste potwory nie zawsze lądują tam gdzie byśmy sobie tego życzyli. Dodatkowy mankament jest taki, że tych najsłabszych jest bardzo ale to bardzo dużo w stosunku do pozostałych. Prowadzi to do sytuacji w której sami podkładamy sobie praktycznie w ciemno żetony by potem je zabijać i zgarniać chwałę lub niwelować zepsucie.
rozwiązanie: Tak jak w oryginale gracze losowo dobierają żetony Fomori, ale przed umieszczeniem na planszy sprawdzają co wylosowali i dopiero kładą je na planszy zakryte. Dzięki temu gracz ma znacznie większy wpływ na to gdzie pojawi się większe zagrożenie, w swojej prowincji czy prowincji przeciwnika. Dodatkowo ilość żetonów słabych stworów została zmniejszona na korzyść ich silniejszych ziomków. Mówiąc krótko stwory są teraz silniejsze i nie jesto to już takie proste przy umieszczaniu Fomori na planszy. Najczęściej spotykanym zagraniem było dołożenie żetonu Fomori przy swoje osadzie by potem go bez problemu zabić. Teraz nie jest to już tak prosta i oczywista akcja.

Poprawka 3:
problem: Zakończenie gry. Gra kończy się na dwa sposoby. Albo po zakończeniu ostatniej tury gracz z największą liczbą punktów chwały wygrywa. Albo gdy któryś z graczy przekroczy zadaną wartość na torze punktów zepsucia gra dobiega końca, przy czym zwycięzcą zostaje ten z graczy, który ma najmniej punktów zepsucia. Mechanizm fajny, acz raczej nie wykorzystywany. Na ponad 50 gier, które rozegraliśmy tylko 2 razy gra zakończyła się przez punkty zepsucia. raczej nikt nie będzie cisnął w zepsucie wiedząc, że to prowadzi go do porażki.
rozwiązanie: Tor zepsucia zostaje i działa tak jak do tej pory. Czyli zawsze gdy wprowadzasz Fomori do gry otrzymujesz punkt zepsucia. Ale nie ma tutaj żadnego hamulca w postaci progu kończącego grę. Zamiast tego na torze zepsucia pojawia się jeszcze jeden znacznik siły Fomori. Pokazuje on całkowitą siłę Fomori, gracze podnosząc swoje zepsucie jednocześnie podnoszą siłę Fomori. I to ten znacznik triggeruje zakończenie gry dojdzie do odpowiedniej wartości. Dzięki temu gracze mogą manipulować swoim zepsuciem by chcieć zakończyć grę. Przykładowo gdy któryś z naszych przeciwników ma wysokie zepsucie, możemy próbować podnieść poziom siły Fomori podnosząc własne zepsucie (oczywiście tak by nie mieć wyższego niż przeciwnicy) i tym samym zakończyć grę naszym zwycięstwem.

Wszystkie powyższe poprawki podczas testów bardzo mocno poprawiły rozgrywkę, jednocześnie ograniczając losowość i podnosząc decyzyjność. Dzięki temu gra straciła swoją prostoliniowość. Ilość partii zakończonych zwycięstwem Fomorii (tor zepsucia) z 4% wzrosła prawie do 50%.

Co sądzicie o tych zmianach?

Re: the Arrival w nowym wcieleniu jako Erin [Octopus Games]

: 22 wrz 2017, 22:57
autor: Ink
No, muszę przyznać że zmiany nie są małe, powiedziałbym, że są radykalne. Nie da się ukryć, że uderzają w miejsca, gdzie The Arrival faktycznie budziło spore wątpliwości. Acz zakres zmian budzi też pewien niepokój, czy przypadkiem nie przedobrzycie w tym naprawianiu.

Z ciekawości, czy możecie zdradzić jak do wprowadzanych zmian ma się Martin? To jest jakoś konsultowane z nim, czy odciął się i dał wolną rękę, a może po prostu nie ma nic do powiedzenia?

Re: the Arrival w nowym wcieleniu jako Erin [Octopus Games]

: 27 wrz 2017, 10:36
autor: OctopusGames
Ink pisze:No, muszę przyznać że zmiany nie są małe, powiedziałbym, że są radykalne. Nie da się ukryć, że uderzają w miejsca, gdzie The Arrival faktycznie budziło spore wątpliwości. Acz zakres zmian budzi też pewien niepokój, czy przypadkiem nie przedobrzycie w tym naprawianiu.
Są to konieczne zmiany by naprawić te elementy, które najbardziej kuleją. Ilość zmian nie wpływa jednak na główną mechanikę gry, która pozostaje nie tknięta.
Ink pisze: Z ciekawości, czy możecie zdradzić jak do wprowadzanych zmian ma się Martin? To jest jakoś konsultowane z nim, czy odciął się i dał wolną rękę, a może po prostu nie ma nic do powiedzenia?
Wszystkie poprawki są konsultowane z Martinem i jak na razie nie miał do nich większych zastrzeżeń.

Re: the Arrival w nowym wcieleniu jako Erin [Octopus Games]

: 27 wrz 2017, 13:24
autor: Wincenty Jan
Jedna z ładniejszych szat graficznych jakie widziałem, a skoro nad nowymi zasadami pracuje sam Krzysztof Matusik to hit murowany!
Kiedy gra trafi do sklepów lub na wspieram?

Re: the Arrival w nowym wcieleniu jako Erin [Octopus Games]

: 27 wrz 2017, 13:28
autor: OctopusGames
Wincenty Jan pisze:Jedna z ładniejszych szat graficznych jakie widziałem, a skoro nad nowymi zasadami pracuje sam Krzysztof Matusik to hit murowany!
Kiedy gra trafi do sklepów lub na wspieram?
Dzięki za miłe słowa. Krzysiek nie tylko pracuje nad nowymi zasadami, jest również autorem dwóch dodatków do tej gry. Obydwa pojawią się jako cele podczas akcji wspierania i zostały pobłogosławione przez autora gry. Akcja rusza w przyszłym tygodniu.

Re: the Arrival w nowym wcieleniu jako Erin [Octopus Games]

: 30 wrz 2017, 08:13
autor: Wincenty Jan
OctopusGames pisze:
Wincenty Jan pisze:Jedna z ładniejszych szat graficznych jakie widziałem, a skoro nad nowymi zasadami pracuje sam Krzysztof Matusik to hit murowany!
Kiedy gra trafi do sklepów lub na wspieram?
Dzięki za miłe słowa. Krzysiek nie tylko pracuje nad nowymi zasadami, jest również autorem dwóch dodatków do tej gry. Obydwa pojawią się jako cele podczas akcji wspierania i zostały pobłogosławione przez autora gry. Akcja rusza w przyszłym tygodniu.
Bardzo przepraszam ale to co napisałem to była ironia. Pewnie niepotrzebna i nie na miejscu. Nic nie mam do Waszego wydawnictwa i dorobku jako projektantów. Jeszcze grafiki z Paint'a można przeboleć, rożne gusta, ale trochę mnie to zdziwiło jak przeczytałem , że grę poprawia Pan Krzysztof... jakby na Pana Martina nie spojrzeć , to uznany na całym świecie projektant , a Pan Krzysztof? Nic do Pana nie mam ale dziwnie w moich uszach zabrzmiała informacja o tym kto poprawia grę... Może być tak, że po premierze będę żałował tego co powyżej napisałem i gra z zasadami Matusika okaże się hitem.

Re: the Arrival w nowym wcieleniu jako Erin [Octopus Games]

: 30 wrz 2017, 10:24
autor: Dr. Nikczemniuk
Ale na BGG jest mnóstwo poprawek, sugestii, home rule graczy i autorzy gier nie mówią "jak śmiesz poprawiać moją grę", tylko bardzo często dają zielone światło.
Wszystko sprowadza się do tego czy takie poprawki wyjdą grze na dobre.
Z resztą podobnie jest z dodatkami do gier które czasami naprawiają to co zostało skopane/niedopracowane w podstawce i robi to sam autor lub po opiniach graczy.

Re: the Arrival w nowym wcieleniu jako Erin [Octopus Games]

: 30 wrz 2017, 10:27
autor: Wincenty Jan
Oczywiście masz racje. Bardzo prawdopodobne , że jestem w błędzie a gra odniesie sukces.

Re: the Arrival w nowym wcieleniu jako Erin [Octopus Games]

: 02 paź 2017, 18:38
autor: OctopusGames
Oto nowy projekt planszy.

Obrazek

Zachęcamy do komentowania.