Strona 14 z 45

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 13 lut 2018, 14:35
autor: GeQ
Bary pisze:
Trolliszcze pisze:Zależy od frakcji. Granie Terranami i olewanie fioletowych planet to raczej przepis na porażkę, bo świadomie rezygnujemy z jedynej przewagi. Z kolei na drugim krańcu spektrum są np. Hadż Halla...
Miałem na myśli właśnie frakcje, których specyfika nie daje nam kopa z automatu, a wymusza konkretny styl rozgrywki, jak wspomniani przez Ciebie Terranie (mogłem to lepiej sprecyzować). Jedyną w miarę bezpieczną sytuacją, kiedy można czasowo porzucić grę zgodnie z duchem frakcji, jest w mojej opinii walka o końcowe premie. I to też nie w każdym przypadku, wszystko zależy od konkretnej sytuacji na planszy. Zgadzam się, że granie "na przekór" frakcji to zazwyczaj proszenie się o porażkę.
Pozwolę sobie na porównanie do Terry - tam mogłem iść w zasadzie każdą rasą podobnie i tylko delikatnie korzystać ze specjalnych cech mojej frakcji. W Gai mam wrażenie, że od początku należy wykonywać ruchy pod frakcję, punkty z kafli rund i przede wszystkim cele końcowe. W Terra standardowy cel - największe połączone terytorium - okazuje się, że bardzo spłycał rozgrywkę, choć wcale mi to nie przeszkadzało :)

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 17 lut 2018, 22:09
autor: Pan_K
Po kilkunastu rozgrywkach ja się pytam, kiedy w końcu ktoś zacznie sprzedawać inserty do tej gry?! :roll: 8)

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 17 lut 2018, 22:48
autor: seki
Pan_K pisze:Po kilkunastu rozgrywkach ja się pytam, kiedy w końcu ktoś zacznie sprzedawać inserty do tej gry?! :roll: 8)
Prawda. Przydał by się. Rozkładanie to na tą chwilę u mnie 15 min. Jestem zwolennikiem tanich organizerów w takich sytuacjach ale tutaj żadnego uniwersalnego organizera nie zmieścimy. Jakiś dedykowany insert by się przydał. Z drugiej strony ja raczej przechowuje pudła w pionie więc każdy otwarty insert zaburza mi sposób przechowywania gier bo wtedy raczej trzeba trzymać w poziomie.

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 18 lut 2018, 13:26
autor: Haniel
Pan_K pisze:Po kilkunastu rozgrywkach ja się pytam, kiedy w końcu ktoś zacznie sprzedawać inserty do tej gry?! :roll: 8)
Mówisz, masz! Też mnie to wkurzało, więc sobie zrobiłem insert na drukarce 3d :) Może nie wszystko wyszło idealnie, np czasem jakieś artefakty się pojawiają gdzieniegdzie podczas druku, ale w niczym to nie przeszkadza i insert jest w pełni funkcjonalny. Na zdjęciach jest pierwsza wersja - w sumie prototyp, ale do mojego użytku może być.
W nowej wersji nie ma tych pustych przegród obok pojemników z rasami (i mam dwie opcje, albo po prostu powiększam pojemnik na rasę, albo robię małe pojemniczki w których będą satelity, do ustalenia).
Insert wyszedł w dwóch kolorach, bo nie jestem aż takim purystą, żeby się tym przejmować - skończył mi się czarny filament, to po prostu wziąłem niebieski.
Insert pomieści wszystkie elementy gry, nic nie wypada, gdy się obraca pudłem, wieczko się nie unosi, ale z uwagi na większą wagę zawartości, wieczko samo się nie utrzyma, gdy postawimy pudło bokiem.
Jakby ktoś był zainteresowany, to zapraszam na pw.


http://imgie.pl/image/lA48z
http://imgie.pl/image/lAJBR
http://imgie.pl/image/lAO3r
http://imgie.pl/image/lArrI
http://imgie.pl/image/lAlz6
http://imgie.pl/image/lAuxJ

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 18 lut 2018, 14:40
autor: Pan_K
No fajne. Ale jaki jest koszt takiego czegoś, jak się nie dysponuje drukarką 3D?

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 18 lut 2018, 22:53
autor: kaimada
Gra jest dobra, nawet bardzo dobra, ale czas rozstawiania i składania w porównaniu do czasu rozgrywki dwuosobowej... Powiedzmy, że wypada niekorzystnie :wink:

Za to mnogość ras i ich zdolności specjalne to to co tygryski lubią najbardziej 8)

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 18 lut 2018, 23:34
autor: Yavi
Podrzucę recenzję Projektu Gai na Planszówkach we dwoje!
Lekkie, przyjemne euro ;).

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 19 lut 2018, 06:14
autor: KamradziejTomal
No fajne. Ale jaki jest koszt takiego czegoś, jak się nie dysponuje drukarką 3D?
Pianka, pianka i jeszcze raz pianka :P Muszę tylko znaleźć chwilę na odwiedzenie sklepu dla plastyków i będę montował własny insert. Szczególnie, że to co pokazał Haniel jest na moje oko oparte właśnie na piankowym wkładzie jaki ktoś zaproponował na BGG.

Jeśli nigdy nie robiłeś takich wkładów to koszt wejścia może być nieco wyższy (Zakup maty, linijki, skalpela, materiałów eksploatacyjnych) ale koszt zrobienia każdego kolejnego będzie już na niskim poziomie ;)

No i jeszcze ile przy tym zabawy!

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 19 lut 2018, 07:36
autor: Bary
seki pisze:
Pan_K pisze:Po kilkunastu rozgrywkach ja się pytam, kiedy w końcu ktoś zacznie sprzedawać inserty do tej gry?! :roll: 8)
Prawda. Przydał by się. Rozkładanie to na tą chwilę u mnie 15 min. Jestem zwolennikiem tanich organizerów w takich sytuacjach ale tutaj żadnego uniwersalnego organizera nie zmieścimy.
Ja zmieściłem. :) Taki zwyczajny, z Castoramy za kilka zł. Od razu setup dostaje kopa!

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 19 lut 2018, 08:34
autor: kamilpr
Bary podeślij fotę jak to wygląda.

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 19 lut 2018, 08:37
autor: Pan_K
kamilpr pisze:Bary podeślij fotę jak to wygląda.
Też chciałbym zobaczyć. Bo na stronie Castoramy jakoś niczego ciekawego nie widzę. Ale może czegoś nie dostrzegam...

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 19 lut 2018, 08:44
autor: Haniel
KamradziejTomal pisze:
No fajne. Ale jaki jest koszt takiego czegoś, jak się nie dysponuje drukarką 3D?
Pianka, pianka i jeszcze raz pianka :P Muszę tylko znaleźć chwilę na odwiedzenie sklepu dla plastyków i będę montował własny insert. Szczególnie, że to co pokazał Haniel jest na moje oko oparte właśnie na piankowym wkładzie jaki ktoś zaproponował na BGG.

Jeśli nigdy nie robiłeś takich wkładów to koszt wejścia może być nieco wyższy (Zakup maty, linijki, skalpela, materiałów eksploatacyjnych) ale koszt zrobienia każdego kolejnego będzie już na niskim poziomie ;)

No i jeszcze ile przy tym zabawy!
Nie sprawdzałem na bgg, chciałem sam zaprojektować :)

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 19 lut 2018, 09:25
autor: Bary
Pan_K pisze:
kamilpr pisze:Bary podeślij fotę jak to wygląda.
Też chciałbym zobaczyć. Bo na stronie Castoramy jakoś niczego ciekawego nie widzę. Ale może czegoś nie dostrzegam...
Jasne, po południu wrzucę fotkę. :)

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 19 lut 2018, 09:48
autor: seki
Bary pisze:
Pan_K pisze:
kamilpr pisze:Bary podeślij fotę jak to wygląda.
Też chciałbym zobaczyć. Bo na stronie Castoramy jakoś niczego ciekawego nie widzę. Ale może czegoś nie dostrzegam...
Jasne, po południu wrzucę fotkę. :)
I przydała by się też nazwa organizera ale to już chyba przesadnie duże wymagania więc najwyżej pomiń ;)

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 19 lut 2018, 17:05
autor: Bary
Łapcie link do zdjęć prezentujący mój sposób pakowania komponentów (przepraszam za jakość zdjęć). Zdecydowanie przyspiesza setup.

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 19 lut 2018, 17:23
autor: Holmes
Of mine :-)ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 19 lut 2018, 17:44
autor: seki
Bary pisze:Łapcie link do zdjęć prezentujący mój sposób pakowania komponentów (przepraszam za jakość zdjęć). Zdecydowanie przyspiesza setup.
Dzięki. I mam też nazwę;) Kupuję. W woreczkach pozostaną tylko budynki i kosteczki.

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 21 lut 2018, 11:58
autor: bardopondo
Holmes pisze:Of mine :-)
bardzo mi sie to podoba, skąd taki się bierze?

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 21 lut 2018, 12:07
autor: Holmes
bardopondo pisze:
Holmes pisze:Of mine :-)
bardzo mi sie to podoba, skąd taki się bierze?
Hm... Własnego projektu i wykonania :-)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 28 lut 2018, 12:25
autor: Bary
Jeśli macie ochotę poznać moją opinię związaną z PG, to zapraszam do recenzji. :)

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 28 lut 2018, 17:20
autor: Pan_K
Bary pisze:Jeśli macie ochotę poznać moją opinię związaną z PG, to zapraszam do recenzji. :)
Jak zwykle ciekawa lektura. Jedyne, z czym się chyba nie zgadzam, to ocena estetyki: nie jest może wybitna, ale również nie odrzuca mnie.

Jedno pytanie:
Bary pisze:Instrukcja zawiera kilka drobnych błędów i niedomówień
Jakieś szczegóły?

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 01 mar 2018, 08:13
autor: Bary
Pan_K pisze:
Bary pisze:Jeśli macie ochotę poznać moją opinię związaną z PG, to zapraszam do recenzji. :)
Jak zwykle ciekawa lektura. Jedyne, z czym się chyba nie zgadzam, to ocena estetyki: nie jest może wybitna, ale również nie odrzuca mnie.
Mnie ona też nie odrzuca, uważam jednak, że trąci myszką.
Pan_K pisze: Jedno pytanie:
Bary pisze:Instrukcja zawiera kilka drobnych błędów i niedomówień
Jakieś szczegóły?
* Nieprecyzyjne tłumaczenie (str. 20): "Rój może przez całą rozgrywkę uformować tylko 1 Przymierze, ale otrzymuje żetony Przymierza za jego powiększanie (w przeciwieństwie do innych frakcji, które nie korzystają na powiększaniu swoich Przymierzy)."- tłumaczenie sugeruje, że inne frakcje też mogą powiększać przymierza, co oczywiście nie jest prawdą. Angielska wersja instrukcji zawiera jednoznaczne sformułowanie.
* Błąd w rozstawieniu budynków początkowych przy setupie dla 4 graczy (grafika, str. 7). Jedna z kopalni jest postawiona w przestrzeni kosmicznej.
* Brak informacji, że nie uczestniczy się w punktacji premii końcowej, jeżeli nie udało się zrealizować celu przynajmniej w minimalnym stopniu (nasz znacznik nie może być na polu 0).
* Niekonsekwentne sformułowania odnośnie wykorzystywania mocy. W przypadku akcji rozpoczęcia projektu Gaja mamy jasno sprecyzowane, że opłacamy ją "przesuwając znaczniki Mocy z dowolnych pól cyklu Mocy (I, II i/lub III) na pole Gai." Kilka stron dalej czytamy o uformowaniu przymierza, gdzie mamy sformułowanie: "odrzuć po 1 znaczniku Mocy za każdego zbudowanego Satelitę." Gracz może mieć zagwozdkę, czy może to zrobić z każdego pola mocy, czy tylko z 3, wszak w przypadku Gai zostało to jasno sprecyzowane.

Tak, jak wspomniałem w materiale, są to drobne błędy i nieścisłości/niedoprecyzowania i raczej nikomu rozgrywki nie zepsują. Ot trzeba czasami zerknąć do faq/forum lub powertować nieco instrukcję.

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 01 mar 2018, 08:25
autor: Pan_K
Bary pisze: * Nieprecyzyjne tłumaczenie (str. 20): "Rój może przez całą rozgrywkę uformować tylko 1 Przymierze, ale otrzymuje żetony Przymierza za jego powiększanie (w przeciwieństwie do innych frakcji, które nie korzystają na powiększaniu swoich Przymierzy)."- tłumaczenie sugeruje, że inne frakcje też mogą powiększać przymierza, co oczywiście nie jest prawdą. Angielska wersja instrukcji zawiera jednoznaczne sformułowanie.
* Błąd w rozstawieniu budynków początkowych przy setupie dla 4 graczy (grafika, str. 7). Jedna z kopalni jest postawiona w przestrzeni kosmicznej.
* Brak informacji, że nie uczestniczy się w punktacji premii końcowej, jeżeli nie udało się zrealizować celu przynajmniej w minimalnym stopniu (nasz znacznik nie może być na polu 0).
* Niekonsekwentne sformułowania odnośnie wykorzystywania mocy. W przypadku akcji rozpoczęcia projektu Gaja mamy jasno sprecyzowane, że opłacamy ją "przesuwając znaczniki Mocy z dowolnych pól cyklu Mocy (I, II i/lub III) na pole Gai." Kilka stron dalej czytamy o uformowaniu przymierza, gdzie mamy sformułowanie: "odrzuć po 1 znaczniku Mocy za każdego zbudowanego Satelitę." Gracz może mieć zagwozdkę, czy może to zrobić z każdego pola mocy, czy tylko z 3, wszak w przypadku Gai zostało to jasno sprecyzowane.

Tak, jak wspomniałem w materiale, są to drobne błędy i nieścisłości/niedoprecyzowania i raczej nikomu rozgrywki nie zepsują. Ot trzeba czasami zerknąć do faq/forum lub powertować nieco instrukcję.
Dzięki. W zasadzie żaden nie rzucił mi się w oczy: na 4 osoby nie grałem.
Punkt trzeci - faktycznie to jest jest brak instrukcji.
Punkt czwarty: może można było doprecyzować, choć przyznaję, że ja nie miałem tu wątpliwości.

Natomiast co do powiększenia przymierza: dlaczego nie można? Można dobudować kopalnię na planecie przylegającej do przymierza, co powiększy przymierze, ale nie doda żadnych korzyści - no chyba, że się gra Rojem. Natomiast nie można dostawiać satelitów do już istniejącego przymierza: fakt. Niemniej - sformułowanie instrukcji uważam za zupełnie poprawne w tym punkcie.

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 01 mar 2018, 08:26
autor: tomb
Bary pisze: * Nieprecyzyjne tłumaczenie (str. 20): "Rój może przez całą rozgrywkę uformować tylko 1 Przymierze, ale otrzymuje żetony Przymierza za jego powiększanie (w przeciwieństwie do innych frakcji, które nie korzystają na powiększaniu swoich Przymierzy)."- tłumaczenie sugeruje, że inne frakcje też mogą powiększać przymierza, co oczywiście nie jest prawdą. Angielska wersja instrukcji zawiera jednoznaczne sformułowanie.
Inne frakcje mogą powiększać przymierza poprzez budowanie na planetach bezpośrednio przyległych do istniejącego przymierza.

Bary pisze: * Niekonsekwentne sformułowania odnośnie wykorzystywania mocy. W przypadku akcji rozpoczęcia projektu Gaja mamy jasno sprecyzowane, że opłacamy ją "przesuwając znaczniki Mocy z dowolnych pól cyklu Mocy (I, II i/lub III) na pole Gai." Kilka stron dalej czytamy o uformowaniu przymierza, gdzie mamy sformułowanie: "odrzuć po 1 znaczniku Mocy za każdego zbudowanego Satelitę." Gracz może mieć zagwozdkę, czy może to zrobić z każdego pola mocy, czy tylko z 3, wszak w przypadku Gai zostało to jasno sprecyzowane.
Instrukcja mówi "Na każdym polu przestrzeni musisz umieścić jednego Satelitę, odrzucając z cyklu mocy znacznik mocy."

A zresztą - czepiasz się.

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 01 mar 2018, 08:28
autor: Trolliszcze
Inne frakcje oczywiście także mogą powiększać przymierza, budując kopalnie na planetach bezpośrednio przylegających do już uformowanych przymierzy (jest to opisane na stronie 15). Co więcej, gracz może nawet połączyć dwa istniejące przymierza, jeśli zbuduje kopalnię na planecie, która bezpośrednio przylega do dwóch uformowanych już przymierzy (taka sytuacja jest jak najbardziej możliwa).

Reszta to chyba trochę czepialstwo. Zasada mówi, że należy odrzucić znacznik mocy z cyklu mocy, a za cykl uważa się wszystkie jego pola - wynika stąd logiczny wniosek, że można usuwać z dowolnych pól. Kopalnia na przykładzie rzeczywiście jest lekko przesunięta, dopiero teraz zauważyłem, ale nie ma żadnych wątpliwości, gdzie ją postawić (jest tam obok tylko jedna żółta planeta). Problematyczny może być jedynie brak informacji o tym, co się dzieje, gdy w ogóle nie spełniliśmy wymogów żetonu punktowania końcowego. Ciekawe, czemu to nie wyszło w testach... Może dlatego, że trzeba się bardzo postarać, żeby nie zaliczyć tam chociaż kilku punktów?