Strona 18 z 23

Re: Portal Games w 2017r.

: 19 paź 2017, 01:38
autor: citmod
Kisun pisze:Pytanie o Morze Chmur było zadane 3 września. Zainteresowany już zapewnie wie o premierze z innych źródeł. Brawo za refleks :)
Już nawet zdążyłem zamówić i bodajże chyba jutro dojdzie. :P

Re: Portal Games w 2017r.

: 19 paź 2017, 10:49
autor: hipcio_stg
Jest nadzieja jeszcze na lunety do robinsona?

Re: Portal Games w 2017r.

: 19 paź 2017, 10:59
autor: idziol91
hipcio_stg pisze:Jest nadzieja jeszcze na lunety do robinsona?
+1

Re: Portal Games w 2017r.

: 19 paź 2017, 11:47
autor: adman
hipcio_stg pisze:Jest nadzieja jeszcze na lunety do robinsona?
jeszcze są takie rzeczy jak: Gamer character, czy Runch Mini Expansion.

Chętnie bym to zobaczył po Polsku...

Re: Portal Games w 2017r.

: 19 paź 2017, 11:50
autor: rattkin
adman pisze: jeszcze są takie rzeczy jak: Gamer character, czy Runch Mini Expansion.

Chętnie bym to zobaczył po Polsku...
No, może Galakta wyda. <inside joke>

Re: Portal Games w 2017r.

: 26 paź 2017, 18:25
autor: GrzeL
Portal umieścił na swojej anglojęzycznej stronie kilka zapowiedzi na rok 2018.
http://portalgames.pl/en/portal-games-2 ... uncements/
  • Alien Artifacts: Discovery Expansion
  • First Martians: Adventures on the Red Planet Extra ROI tiles promo, support & events
  • Robinson Crusoe: The Lost City of Z Expansion & Herb Garden and Pen promo
  • Imperial Settlers: We Didn’t Start The Fire Expansion & Diplomacy promo
  • Iron Gang Hexpuzzles Pack – Expansion for Neuroshima HEX! 3.0
  • Monolith Arena – new fantasy battleground game by Michał Oracz, inspired by HEX mechanisms
  • Detective: A Modern Crime Boardgame – new storytelling & crime solving game by Ignacy Trzewiczek

Re: Portal Games w 2017r.

: 31 paź 2017, 14:50
autor: koczkodan
hipcio_stg pisze:Jest nadzieja jeszcze na lunety do robinsona?
jakie lunety? to jakis pomysl/przedmiot?

Re: Portal Games w 2017r.

: 31 paź 2017, 14:55
autor: rattkin
Luneta "złudnych nadziei" - https://boardgamegeek.com/boardgame/162 ... spyglass-i

Taka tam jednorazowa promka.

Re: Portal Games w 2017r.

: 03 lis 2017, 14:58
autor: rattkin
Marku, o co tam chodzi z tymi żetonami Swamp/Camouflage z Cry Havoc: Aftermath? Przeczytałem wpis na stronie, ale on niespecjalnie wyjaśnia sprawę. Żetonów kamuflażu (okrągłych) jest wciąż tylko dwa (instrukcja sugeruje 3), i mają taką samą grafikę po obydwu stronach (instrukcja sugeruje, że powinny mieć cos, co chowa się facedown).

Re: Portal Games w 2017r.

: 07 lis 2017, 13:21
autor: Fiacik
Gdzieś usłyszałem.. czy to prawda jakoby Portal w "swojej" wersji Inis zmieniał kafle landów na kanciaste?

Re: Portal Games w 2017r.

: 07 lis 2017, 13:27
autor: Szaweł
Fiacik pisze:Gdzieś usłyszałem.. czy to prawda jakoby Portal w "swojej" wersji Inis zmieniał kafle landów na kanciaste?
Oby nie, to byłaby tragiczna decyzja.

Re: Portal Games w 2017r.

: 07 lis 2017, 13:32
autor: rattkin
Oj, tam, oj tam. W Portalu "komponenty to tylko ozdobniki". A potem jest zdziwienie, że "internetowi hejterzy" hejtujo, nie lubio i hurr durr w ogóle się nie znajo, a my takie fajowskie dla nich gry robimy w pocie czoła. No, jak się ktoś tak podkłada, to naprawdę, nie powinien być potem zdziwiony :(

Re: Portal Games w 2017r.

: 08 lis 2017, 08:56
autor: KrzysiekL
Fiacik pisze:Gdzieś usłyszałem.. czy to prawda jakoby Portal w "swojej" wersji Inis zmieniał kafle landów na kanciaste?
Oby... wtedy przestałbym czekać i spokojnie kupił wersję angielską... :)

Re: Portal Games w 2017r.

: 08 lis 2017, 09:12
autor: Gromb
Fiacik pisze:Gdzieś usłyszałem.. czy to prawda jakoby Portal w "swojej" wersji Inis zmieniał kafle landów na kanciaste?
Serio? Nie ma jak zabić klimat i coś co wyróżnia grę. A potem problem słabej sprzedaży wersji pl i brak dodatku w rodzimym języku. Miejmy nadzieję, że to tylko info wyssane z palca.

Re: Portal Games w 2017r.

: 08 lis 2017, 11:44
autor: Chaaber
Chyba wyssane z palca, z tego co wiem to będą jedynie mniejsze, żeby mogły się zmieścić z komponentami w kwadratowym pudełku.

Re: Portal Games w 2017r.

: 08 lis 2017, 12:43
autor: BartP
rattkin pisze:Oj, tam, oj tam. W Portalu "komponenty to tylko ozdobniki". A potem jest zdziwienie, że "internetowi hejterzy" hejtujo, nie lubio i hurr durr w ogóle się nie znajo, a my takie fajowskie dla nich gry robimy w pocie czoła. No, jak się ktoś tak podkłada, to naprawdę, nie powinien być potem zdziwiony :(
Dużo złej woli wymaga taka interpretacja. Po pierwsze niewłaściwy cytat, w oryginale "ilustracja [...] jest jedynie ozdobnikiem".
I taka jest prawda. Jeśli ilustracja nie ma funkcjonalnego wpływu na grę, to jest ozdobnikiem, ma cieszyć oczy. Lepiej jak jest, niż jej nie ma, ale na grę pod względem mechanicznym nie ma wpływu. Gra działałaby tak samo bez niej.

Przyznam, że nie wiem, na czym polega problem z żetonami, w grę nie grałem, dodatku nie mam, więc specjalnie mnie to nie interesuje. Jednakże, rattknie, wyglądasz mi tu na internetowego pieniacza robiącego z igły widły.

Re: Portal Games w 2017r.

: 08 lis 2017, 12:54
autor: deco200
Fiacik pisze:Gdzieś usłyszałem.. czy to prawda jakoby Portal w "swojej" wersji Inis zmieniał kafle landów na kanciaste?
Nawet w taki sposob nie zartujcie, blagam. To bylaby tak glupia decyzja, ze nawet totalny amator by na to nie wpadl, a co dopiero wydawnictwo, ktore ma za soba setki wydanych tytulow. Chce w to wierzyc! :D

To faktycznie, moze nie zabiloby, ale bardzo zubozylo klimat tej gry. No coz, w razie czego zawsze mamy wersje angielska...

Re: Portal Games w 2017r.

: 08 lis 2017, 13:00
autor: rattkin
BartP pisze: Dużo złej woli wymaga taka interpretacja. Po pierwsze niewłaściwy cytat, w oryginale "ilustracja [...] jest jedynie ozdobnikiem".
I taka jest prawda. Jeśli ilustracja nie ma funkcjonalnego wpływu na grę, to jest ozdobnikiem, ma cieszyć oczy. Lepiej jak jest, niż jej nie ma, ale na grę pod względem mechanicznym nie ma wpływu. Gra działałaby tak samo bez niej.
Idąc takim tropem myślenia, w pudełku powinniśmy dostawać szarą tekturę i pionki z chińczyka. Gra działałaby tak samo z nimi. Po co spójność graficzna, jeden styl, odpowiednie obrazki? Ja nie kupuję mechaniki w pudełku, tylko całościowy produkt, od najmniejszego pioneczka, przez największą planszę, po czytelność instrukcji i design samej gry. Spójność i dbałość o detal jest dla mnie ważna.

Jeśli ktoś jest wydawcą, to nie może odpowiadać w taki sposób, gdy mówi o swoim produkcie, który sprzedaje komuś za pieniadze. Mam ostatnio bardzo zmniejszoną tolerancję na tego typu zagrywki (za dużo i za często ostatnio doświadczyłem, szczególnie w planszówkowym światku) - i doskonale rozumiem, że z pozycji wydawcy to wygląda na "bezpodstawne rzucanie się" i robienie "afery". Ale wydawca musi zacząć rozumieć, że czasy się zmieniają, ceny rosną, a poprzeczka jest wieszana wyżej. Okres ochronny, gdzie klepiemy wszystkich po pleckach i mówimy "oj, nic się nie stało, i tak fajnie, że jesteście" - dla mnie się już skończył. Mówimy wciąż o hobby, w którym w pudełku dostaje się tekturowe wypraski, które trzeba jeszcze oporządzić, żeby w ogóle zacząć grać. Bo "się nie opłaca". To skoro się nie opłaca, to przyzwoitość nakazuje chociaż dbać o jakość tam, gdzie można.

A wydawca mi odpowiada, że to co jest na żetonach "nie ma znaczenia, bo to tylko ozdobnik". Jakkolwiek dobry był zamysł (w co wierzę), wyszło to przeraźliwie niefortunnie. Dając przyzwolenie na takie praktyki i nie łapiąc za rękę, będziemy wiecznie obniżać standardy i akceptować każdy feler, który wyprodukuje wydawca i potem damy się jeszcze przekonać, że tak jest dobrze i nie powinniśmy marudzić. Ja będe marudził, będę łapał za rękę i wołał "sprawdzam", ilekroć coś będzie niekompletne albo felerne. Jeśli ktoś się lepiej poczuje z nazwaniem tego pieniactwem, "jechaniem", czy "hejtem" - jego wola, trudno.

Ja mam Portal Games za poważne, dojrzałe wydanictwo, które ma ambicję równać w górę a nie w dół i powyższe uznaję (jeszcze) za jedynie wypadek przy pracy. Oczywiście, że to jest pierdoła. Można nakleić, można grać. Ale niesmak wywołany zarówno błędnie wydrukowanymi żetonami (do czego jakoś nikt nie chce się jeszcze przyznać, w tym całym problem - gdybym na początku usłyszał "o kurna, coś się skopało, doślemy dobre żetony wkrótce, sorewicz", sprawy *w ogóle* by nie było) jak i robienie z klienta głupa ("może po przeczytaniu polskiej instrukcji zrozumiesz?") - pozostają. Także, bardzo mi przykro, że musiałem uruchomić "internetowego narzekacza" i przepraszam (Ciebie, Marku, szczególnie, jeśli to z Tobą rozmawiałem). Ale czuję, że dano mi powód, a wręcz sprowokowano. Proszę takich powodów nie dawać - i wszystkim nam będzie lepiej i milej.

Re: Portal Games w 2017r.

: 08 lis 2017, 15:54
autor: Portal Games
Chyba wyssane z palca, z tego co wiem to będą jedynie mniejsze, żeby mogły się zmieścić z komponentami w kwadratowym pudełku.
Tak, to prawda jeśli chodzi o Inis, to jedyna zmiana względem oryginału.


Jeśli chodzi o Aftermatha, to jak najbardziej przyznajemy się do błędu w druku ilustracji na awersie żetonów Kamuflażu, co czym na anglojęzycznej stronie informowaliśmy jeszcze przed premierą gry (http://portalgames.pl/en/cry-havoc-afte ... ion-error/):

Well, shoot. Sometimes small errors happen. We are sorry for that. Please rest assured, that this does NOT affect the gameplay in ANY way. There is a wrong illustration on the Camouflage token.

jednak błąd ten nie wpływa w żaden sposób na rozgrywkę. Udostępniamy też do pobrania materiały graficzne, umożliwiające wydrukowanie i naklejenie poprawnej ilustracji we własnym zakresie.

Podobny tekst opublikowaliśmy na naszej polskiej stronie, w związku ze zbliżającą się premierą polskiego Aftermatha, który również zawiera ten błąd (jako, że ten akurat komponent jest uniwersalny językowo) - http://portalgames.pl/pl/cry-havoc-afte ... kamuflazu/

Dla pewności chcielibyśmy potwierdzić, że w pudełku powinny znajdować się dwa okrągłe żetony Planu Kamuflażu oraz trzy trójkątne żetony Kamuflażu (dwa bez ilustracji na awersie i jeden z ilustracją, oznaczający aktywny żeton).

Re: Portal Games w 2017r.

: 08 lis 2017, 16:52
autor: Gromb
Drogi Portalu jak bardzo pomniejszyliście procentowo kafle do Inis w stosunku do oryginału? To 10 czy 30% mniejsze detale? Można prosić o jakąś ikonografię pokazująca różnicę?

Re: Portal Games w 2017r.

: 08 lis 2017, 17:30
autor: rattkin
Portal Games pisze: Jeśli chodzi o Aftermatha, to jak najbardziej przyznajemy się do błędu w druku ilustracji na awersie żetonów Kamuflażu, co czym na anglojęzycznej stronie informowaliśmy jeszcze przed premierą gry (http://portalgames.pl/en/cry-havoc-afte ... ion-error/)
Owszem, ale powyższy artykuł nie wyjaśnił całkowicie wszystkich kwestii (a wczesniej jeszcze zamieszał ze "spare'ami"). (Wydaje mi się, że) problem jest jeszcze z rewersem. Nie chce mi się przepychać zdalnie w tej materii, bo nie wiem czy taka ilustracja faktycznie miała być.

Proszę natomiast o kompromis - udostępnijcie do wydruku i naklejenia na trójkątne żetony także REWERSÓW tych żetonów, które mają na sobie ilustrację z budynku Camouflage, nie Swamp. Efektywnie, będzie to dokładnie ta sama ilustracja, co w poprawionym pliku, tylko bez ikonki "ludka". Naklejone w liczbie 3x na rewersy trojkątnych żetonów sprawią, że wszystkie z jednej strony będą miały tę samą grafikę (zamiast obecnej Swamp), a na awersach dwa pozostaną blankami, a jeden będzie miał kolejną naklejkę, z kamuflażem i "ludkiem". W ten sposób nie będzie niejasności, który żeton jest do czego. Obecnie, trzy trójkątne żetony łatwo uznać, za żetony "zapasowe" i wręcz wyrzucić (nie są jednoznacznie wymienione w instrukcji) lub za żetony budynku Swamp (bo mają jego rewers).
Dla pewności chcielibyśmy potwierdzić, że w pudełku powinny znajdować się dwa okrągłe żetony Planu Kamuflażu oraz trzy trójkątne żetony Kamuflażu (dwa bez ilustracji na awersie i jeden z ilustracją, oznaczający aktywny żeton).
W przytoczonej konwersacji liczba 2 została uznana za nieprawidłową. To w końcu 2, czy 3? I jeśli 2, to (z ciekawości) dlaczego akurat ten jeden budynek ma dwa, a pozostałe trzy? Czy to wynika z np. balansu?

Re: Portal Games w 2017r.

: 08 lis 2017, 22:38
autor: czeczot
Portal Games pisze:
Chyba wyssane z palca, z tego co wiem to będą jedynie mniejsze, żeby mogły się zmieścić z komponentami w kwadratowym pudełku.
Tak, to prawda jeśli chodzi o Inis, to jedyna zmiana względem oryginału.
Nie wierze w to co przeczytałem! 2 moje ulubione gry są w prostokątnych pudłach i mi to kompletnie nie przeszkadza.
Po co, kto to wymyślił?

Re: Portal Games w 2017r.

: 09 lis 2017, 00:34
autor: Bary
czeczot pisze:
Portal Games pisze:
Chyba wyssane z palca, z tego co wiem to będą jedynie mniejsze, żeby mogły się zmieścić z komponentami w kwadratowym pudełku.
Tak, to prawda jeśli chodzi o Inis, to jedyna zmiana względem oryginału.
Nie wierze w to co przeczytałem! 2 moje ulubione gry są w prostokątnych pudłach i mi to kompletnie nie przeszkadza.
Po co, kto to wymyślił?
Żeby pewien standard pudełek zachować. Imo słuszna decyzja.

Re: Portal Games w 2017r.

: 09 lis 2017, 03:13
autor: 8janek8
W przypadku Inis standardem jest prostokątne pudełko - jeśli jest takich samych rozmiarów jak Cyklady i Kemet, to takie powinno pozostać.
Też jestem ciekaw, o ile mniejsze będą kafle, czy pomieszczą bez problemu większą liczbę figurek i co z ich kompatybilnością z dodatkami z oryginalnej wersji (na wypadek jeślibyście nie wydawali dodatków)?

Re: Portal Games w 2017r.

: 09 lis 2017, 08:22
autor: Bary
8janek8 pisze:W przypadku Inis standardem jest prostokątne pudełko - jeśli jest takich samych rozmiarów jak Cyklady i Kemet, to takie powinno pozostać.
W przypadku Portalu zaś standardem są kwadratowe, więc na takie się zdecydowali. :P Ważniejsze pytanie brzmi, kiedy wreszcie gra wejdzie na salony. ;) Mam nadzieję, że już w pierwszym kwartale 2018 się uda.